‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

لیست مشاغل پردرآمد آزاد و موجود برای آقایان در ایران

آیا می‌دانید مشاغل پردرامد بسیاری برای آقایان در وجود دارد؟

شاید شما هم به دنبال لیست مشاغل آزاد موجود در ایران هستید درسته؟ می‌پرسید شغل آزاد چی خوبه؟ شاید به دنبال لیست شغل های پردرآمد در ایران هستید، با ما همراه باشید تا مشاغل پردرامد را به شما معرفی کنیم.

داشتن یک شغل پردرآمد برای آقایان بزرگترین اولویت زندگی آنها است. در واقع هیچ فرقی نمی کند که چه مدرک آکادمیکی داشته باشند، در کدام دانشگاه درس خوانده باشند و یا رشته تحصیلی آنها چیست، مهمترین مسئله در مورد مردان داشتن یک شغل با شأن اجتماعی مناسب است که درآمد خوبی داشته باشد. از آنجایی که در ایران مردان مسئولیت اقتصاد خانواده را به دوش می کشند، اغلب پسران جوان با اتمام دوران تحصیل در مدرسه به دنبال یک کسب و کار پردرآمد و عالی هستند. در ادامه قصد داریم به معرفی مشاغلی بپردازیم که درآمدعالی به همراه داشته باشد.

لیست مشاغل آزاد و پردرآمد برای آقایان

نکته: دوستان عزیز گروه تولید محتوای سایت جاب یابی برای کمک به شما عزیزان مقاله‌ هایی با عنوان "شغل های فنی پردرامد" و "شغل‌ هایی که در آینده به وجود می‌ آیند" و همچنین مقاله ای با عنوان"وام مشاغل خانگی 1401" تالیف کرده اند که با مطالعه این مطالب می‌توانید اطلاعات کافی جهت انتخاب شغل آینده خود داشته باشید.

انواع مشاغلی که مردان می توانند داشته باشند

مشاغلی که آقایان می توانند از آنها کسب درآمد کنند هیچ محدودیتی ندارد. بنابراین آقایان می توانند بسته به مهارت و توانایی هایی که دارند در مشاغل مختلف درآمدزا مشغول به کار شوند. در ادامه به فهرستی اشاره می کنیم که می توانید برای کسب درآمد بالا به آنها فکر کنید.

مشاغل خدماتی

این مشاغل از جمله مشاغلی هستند که در هر کجای دنیا باشید می توانید از آنها کسب درآمد کنید. جامعه در هر شرایطی به مشاغل خدماتی نیازمند است. بنابراین می توانید همیشه روی این شغل حساب کنید. اکثر مشاغل خدماتی مهارتی و تخصصی هستند و برای این که بتوانید در آنها موفق باشید نیاز به تجربه و مهارت بالا دارید. در ادامه با برخی از این مشاغل آشنا می شوید.

خدمات حقوقی

یکی از پردرآمدترین مشاغل برای مردان ارائه خدمات حقوقی است.  وکلا، قضات و دانش آموختگان حقوق در این طبقه قرار می گیرند. اگر قصد دارید در آینده وارد یکی از مشاغل حقوقی شوید باید بدانید که مهمترین خدمات ارائه شده در این شغل مربوط به مسائلی از جمله امور کیفری، امور خانواده، امور بین‌الملل، وصول مطالبات، امور ارث و میراث، خدمات داوری و میانجیگری، امور سایبری و جرائم رایانه‌ای، خدمات تنظیم اسناد، لوایح، قراردادها، امور اراضی، امور ملکی و امور ثبت می شود. برای این که وارد این حوزه شغلی شوید نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارید. ضمن این که برای فعالیت به عنوان یک وکیل باید پروانه وکالت نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید - ایده های جدید برای کار در منزل

همچنین می توانید با شرکت در آزمون های مشاوران حقوقی که در مراکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه برگزار می شود شرکت کنید و به یک مشاور حقوقی تبدیل شوید. مشاغل حوزه حقوقی از جمله مشاغل بسیار پردرآمد هستند.

لیست مشاغل پردرآمد موجود برای آقایان

مدیر بازاریابی و فروش

بازاریابی و مدیریت فروش نیز یکی دیگر از مشاغل بسیار پردرآمد برای آقایان است. این شغل نیز متناسب با نیاز جامعه در حوزه های مختلفی تعریف می شود  و مهمترین هدف آن ارائه مشاوره و راه های فروش بیشتر و کسب درآمد بیشتر برای سازمان است. معمولا درآمد مدیران بازاریابی و فروش به صورت پورسانتی محاسبه می شود که هرچه میزان فروش آنها بیشتر باشد دریافتی بیشتری نیز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید - پردرآمدترین شغل‌های اینترنتی جهان

مدیران بازاریابی نقش مهمی در معرفی یک برند دارند، بنابراین موفقیت در این شغل می تواند درآمد بسیار زیادی را برای آقایان به همراه داشته باشد. تحصیل در رشته های مدیریت و بازاریابی به شما کمک می کند که در این شغل موفق باشید. البته برای این که به یک بازاریاب یا مدیر فروش تبدیل شوید نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارید، شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشگاهی نیز آگاهی و علم کافی برای آغاز این شغل را به دست آورید، ضمن این که مهارت هایی مثل ارتباطات قوی اجتماعی و برون گرایی کمک می کند که شما در شغل مدیریت و بازاریابی موفق تر باشید.

خلبانان و مهندسان پرواز

در تمام دنیا این مشاغل از جمله پردرآمدترین مشاغل برای  آقایان محسوب می شوند. خلبانی در کنار این که یک شغل هیجان انگیز است شغل پردرآمدی هم محسوب می شود، ضمن این که کلاس اجتماعی بالایی نیز دارد و در تمام دنیا برای شما یک شغل با درآمد مناسب محسوب می شود.

مشاغل پردرآمد و مناسب برای آقایان در ایران

خلبانان عموما یا خلبان هواپیماهای جنگی و نظامی هستند و یا خلبان غیرنظامی. اگر به خلبانی علاقمند هستید باید در هنرستان هوانوردی ثبت نام کنید و دوره های مربوطه را بگذرانید و سپس برای تحصیلات تکمیلی می‌ توانید در مراکز خصوصی که زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور است تحصیلات خود را ادامه دهید. همه افراد موظف هستند که پس از کسب تأييدیه صلاحت پزشکی، ابتدا در دوره‌های نظری شرکت کنند.

بیشتر بخوانید - کار اینترنتی در منزل با حقوق روزانه

در دوره های عملی ساعات پرواز را باید کامل کنید، ضمن این که در آزمون سازمان هواپیمایی هم باید نمره لازم را کسب کنید تا گواهینامه دریافت کنید.

خلبان های مسافربری باید  سه مقطع P.P.L , C.P.L , I.R بگذرانند و حداقل 190 ساعت پرواز داشته باشند. بعد از این که گواهینامه های لازم را دریافت کردید باید در آزمون های شرکت های هواپیمایی شرکت کنید تا استخدام شوید. می توانید در ارتش هم تحصیل خلبانی کنید، اما بعد از پایان دوره در ارتش شما خلبان جنگنده یا هواپیماهای نظامی خواهید شد.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

برای این که بتوانید در دانشگاه رشته خلبانی بخوانید باید در دوره دبیرستان در رشته های تجربی یا ریاضی تحصیل کرده باشید. ضمن این که رشته خلبانی از آن دست رشته ها است که هر سال ارائه نمی شود و باید منتظر بمانید. بعد از این که تحصیلات شما به اتمام رسید و در آزمون پذیرفته شدید باید معاینات پزشکی، مصاحبه و گزینش را پشت سر بگذارید.استانداردهایی از نظر جسمی و روانی برای داوطلبین خلبانی در نظر گرفته شده است که باید آنها را داشته باشید.

شرایط استخدام خلبان در ایران

- حداکثر سن بیست سال تمام
- حداقل قد ۱۶۵ سانتیمتر
- داشتن وزن متعادل و برخورداری از سلامت جسمانی کامل

آزمایشاتی مثل آزمایش کامل خون، معاینه قلب، نوارمغزی، سنجش شنوایی، تشخیص بینایی، کوررنگی و تشخیص عمق و سلامتی دندان‌ ها نیز در زمان استخدام خلبانان انجام می گیرد. تشخیص صلاحیت پزشکی از نظر روحی و روانی نیز از جمله مراحل دیگر استخدام است که توسط پزشکان این ارگان انجام میگیرد.

بیشتر بخوانید - بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

تسلط به زبان انگلیسی از جمله مهارت های لازم برای استخدام شدن به عنوان خلبان است. چرا که زبان انگلیسی زبان بین المللی هوایی است و همچنین اکثر کتاب های مرجع رشته خلبانی به این زبان تدوین شدهhند.

برای خلبان شدن باید یک آزمون هوش هم پشت سر بگذارید. در این آزمون‌ ها میزان واکنش قدرت تجزیه و تحلیل و هوشیاری داوطلبان بررسی و اندازه‌ گیری می‌ شود. شاید به همین دلیل است که خلبانی یکی از مشاغل بسیار سخت است و درآمد زیادی برای آن درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید - شغل پردرامد با سرمایه کم برای خانم ها و آقایان

یک نکته مهم دیگر در مورد خلبان شدن در ایران وجود دارد و آن این است که شما نمی توانید تعیین کنید که چه سطح خلبانی باشید این که شما خلبان جنگی، آموزشی یا مسافری باشید تصمیمی است که مسئولان دانشگاه برای شما میگیرند.

تعمیرات لوازم الکترونیکی

یکی دیگر از مشاغل بسیار پردرآمد برای آقایان تعمیرات لوازم الکترونیکی است. زندگی امروز به لوازم الکترونیکی گره خورده است، به همین دلیل اگر تعمیرکار لوازم الکتریکی باشید همیشه برای شما کاری وجود خواهد داشت. تعمیرات موبایل، لوازم الکترونیکی منزل یا تجهیزات صنعتی از جمله مواردی است که در این طبقه شغلی قرار می گیرند. اگرچه در مورد تعمیرات تجهیزات الکترونیکی هیچ رشته دانشگاهی وجود ندارد اما شما می توانید در هنرستان در رشته های مرتبط تحصیل کنید. ضمن این که می توانید مهارت خود را در تعمیرات لوازم الکترونیکی بالاتر ببرید. این شغل یکی از مشاغل مهارتی است و نیاز به تجربه بالا دارد.

بیشتر بخوانید - کار پاره وقت دانشجویی اینترنتی

در حال حاضر می توانید برای این که تعمیرکار لوازم خانگی باشید در رشته ای با همین عنوان در هنرستان تحصیل کنید. تحصیل در رشته برق یا الکترونیک نیز می تواند مفید باشد. ضمن این که می توانید با شرکت در دوره های موسسات آزاد  مهارت های لازم در این زمینه را کسب کنید.

پزشکی

ناگفته پیدا است که پزشکی در همه زمینه ها و شاخه ها از جمله مشاغل بسیار پردرآمد برای آقایان در تمام دنیا است. بهداشت و سلامت از حوزه هایی است که همیشه ارائه خدمات در آنها ضرورت دارد و اجتماع به این خدمات نیاز دارد. پولسازترین تخصص های پزشکی در ایران متعلق به کدام رشته ها است؟

دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل حیطه پزشکی است. برای این که دندانپزشک شوید باید در دانشگاه در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید. دوره تحصیل دندانپزشکی 6 سال است و 3 سال هم باید به کارآموزی در مناطق محروم بپردازید. بعد از طی این دوره می توانید پروانه نظام پزشکی بگیرید و فعالیت خود را در مطب خصوصی آغاز کنید. سایر رشته های زیر شاخه دندانپزشکی شامل ارتودانتیکس، اندودانتیکس، جراحی فک و صورت، پروتزهای دندانی     و… می شود.

جراح زیبایی

جراحی زیبایی نیز یکی از شاخه های پزشکی است که در ایران درآمد خوبی دارد. برای این که یک جراح زیبایی شوید نیاز دارید که بعد از طی دوره عمومی پزشکی در دوره تخصص خود جراحی زیبایی را انتخاب کنید. البته جراحی زیبایی نیز خود شامل بخش های مختلفی می شود که بورد تخصصی شما مشخص می کند در کدام یک از آنها مشغول به کار شوید.

مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

این شغل نیز یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است که می توانید در همه جای دنیا روی آن حساب کنید. شغل مهندسی فناوری اطلاعات مرتبط با کامپیوتر و اینترنت است. مطالعه، طراحی، ساخت و راه‌اندازی و نگهداری سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، جمع‌آوری، سازماندهی، طبقه‌بندی و انتقال اطلاعات مهم‌ترین اهدافی است که مهندسی فناوری اطلاعات دنبال می‌کند.

مشاغل مرتبط با مهندسی فناوری اطلاعات بسیار گسترده است. پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه اینترنت باعث شده است که مهندسی فناوری اطلاعات یکی از مشاغل مورد نیاز جامعه امروز و آینده باشد. شما با داشتن مدرک کارشناسی در رشته‌ هایی چون مهندسی نرم ‌افزار، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی صنایع گرایش تحلیل سیستم‌ ها و ریاضی کاربردی می‌ توانید به این شغل وارد شوید. البته شرکت در دوره های آزاد موسسات نیز می تواند راهی برای ورود به این شغل پردرآمد باشد در زمینه مهارت‌ های پایه نیز علاوه بر اخذ مدارک دانشگاهی باید در زمینه‌ های مختلف اطلاعات جانبی مرتبط با کار خود را کسب کنید.

چند توصیه از جاب یابی

اگر میخواهید در یک شغل موفق باشید بهتر است به جای عوض کردن مرتب شغل خود، به دنبال حرفه یا کسب و کاری باشید که با تحصیلات، توانایی‌ها و مهارت‌های شما همخوانی کامل داشته باشد. مهمترین نکته این است که به کاری که انجام می‌دهید عشق بورزید. مطمئنا کسب تجربه در کار و همچنین آموزش‌های لازم می تواند از شما در هر شغلی که هستید یک متخصص بسازد.

سوالات متداول

آیا برای داشتن شغل‌های پردرامد سرمایه زیادی لازم است؟

خیر، برای داشتن شغل با درامد بالا حتما نیاز به سرمایه‌های بالا نیست، در این مقاله بسیاری از مشاغل پردرامد که نیازی به سرمایه ندارند و یا سرمایه اندکی نیاز است معرفی شده است.

آیا مشاغل اینترنتی را می‌توان از جمله مشاغل پردرامد دانست؟

قطعا، بسیاری از مشاغل اینترنتی که امروزه در ایران راه‌اندازی شده‌اند از جمله مشاغل پردرامد هستند.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 21 آبان 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

سلام من ششم ابتدایی هستم دنبال یه کار پردرآمد برای آینده خودم هستم و اینکه نمیدونم چه رشته رو باید انتخاب کنم چون نمیدونم در اینده چه کاره خواهم شد ریاضی من خوبه و کارهای عملی هم استعداد دارم لطفا بگین چه رشته ای خوندمش برام خوبه
09 بهمن 2021پاسخ به این دیدگاه
:پزشکی فقط بعد 4 سال درس خوندن تو شریف میگم
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید