‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

پردرآمدترین کار اینترنتی جهان بدون سرمایه با درامد عالی

تولید کننده محتوا، پولسازترین شغل در دنیا

در یک دهه‌ اخیر مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی بسیار مورد توجه بوده است، شرایط برای فعالیت به صورت دورکاری در کنار استفاده از تکنولوژی روز دنیا باعث به وجود آمدن مشاغل بسیار پردرآمدی در حوزه آی تی و بستر اینترنت شده است، مشاغلی که اگر تخصص و مهارت کافی در انجام آن را داشته باشید می تواند درآمد سرشاری را برای شما به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید - شغل هایی که در اینده بازار کار خوبی دارند

در این مقاله به یکی از "پردرآمدترین مشاغل اینترنتی" در دنیا خواهیم پرداخت: تولید کننده محتوا! این که یک تولید کننده محتوا چه کاری انجام می دهد و چه مهارت هایی باید داشته باشد مسئله‌ای است که در این مقاله به آن می پردازیم.

پردرامد ترین شغل های اینترنتی جهان

تولید کننده محتوا کیست

با روی کار آمدن سایت های اینترنتی و در پی آن شبکه های اجتماعی تولید کردن محتوا برای جذب مخاطب مورد توجه قرار گرفت، در واقع وقتی شما یک سایت اینترنتی یا یک پیچ اینستاگرام یا توئیتر را نگاه می کنید  مطالبی که در آن قرار دارد توسط یک تولید کننده محتوا تهیه شده است.

تولید محتوا چیست و انواع تولید محتوا

امروزه تولید محتوا از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است به همین دلیل است که نام تولید کننده محتوا در میان مشاغل پردآمد دنیا قرار میگیرد، اصلی ترین راه برقراری ارتباط با مخاطبین در قرن 21 استفاده از اینترنت است و برای این ارتباط نیاز است که محتوای مناسب در اختیار داشته باشید، یک محتوا ممکن است یک متن، پادکست، عکس، ویدئو، اینفوگرافی و ... باشد.

بیشتر بخوانید - شغل های جدید و پردرآمد ایران بدون سرمایه

برای این که بتوانید از طریق سایت، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید نیاز به یکی از انواع محتوا دارید، این محتواها باید با شرایط خاص و توسط افراد متخصصی تهیه شده باشند تا شما بتوانید در میان خیل عظیمی از رقبا در دنیای بیکران اینترنت دیده شوید. در واقع محتوا امروزه یکی از ابزارهای مهم تبلیغات کسب و کارها به ویژه در حوزه اینترنت محسوب می شود.

انواع محتوا را بشناسید

پردرآمدترین شغل های جهان

محتواها بر اساس ماهیتی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

محتوای متنی

محتوای متنی در واقع یک مقاله یا نوشته کوتاه یا بلند است که طی آن شما در مورد موضوعی خاص به تعامل با مخاطب می پردازید.

محتوای تصویری

این شکل از محتوا تهیه شده از عکس ها و تصاویر است که با هدف خاصی مورد استفاده قرار میگیرند، محتواهای تصویری معمولا در شبکه های مبتنی بر تصویر مثل اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرند.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل پردرآمد برای آقایان

محتوای ویدئویی

این نوع محتوا به شکل تصاویر ویدئویی ارائه می شود، تهیه کلیپ های آموزشی یا آموزش آنلاین در زمینه های مختلف می تواند نمونه بارز این شکل از تولید محتوا باشد.

کتاب الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی جایگزین مناسبی برای کتاب های چاپی هستند، ضمن این که امکان قرار دادن تصاویر با کیفیت، لینک های مرتبط با تصاویر و منابع و ... در این کتاب ها وجود دارد، این کتاب ها غالبا به صورت فایل های پی دی اف عرضه می شوند و کاربردهای متنوعی دارند.

انواع محتوای متنی

بر اساس مکان انشار محتوای متنی به موارد زیر تقسیم می‌شوند: مقالات وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، خبرنامه‌ها، پیامک، محتوای شبکه‌های اجتماعی مختلف. از نظر نوع نگارش می‌توان محتوا را به موارد زیر تقسیم کرد: محتوای متنی عمومی، محتوای متنی تخصصی و مقاله‌های پژوهشی ، متن صمیمی شبکه¬‌های اجتماعی، متن تبلیغاتی، ترجمه، گزارش، محصول نویسی
نویسندگی محتوا یک شغل بسیار پردرآمد.

بیشتر بخوانید، کار پاره وقت دانشجویی اینترنتی

در بین انواع محتواهایی که نام بردیم، محتوای متنی بیش از سایرین مورد توجه قرار میگیرد، چرا که در حال حاضر سایت ها و اپلیکیشن ها مهمترین واسطه های  میان کاربران و دنیای  مجازی هستند، بنابراین برای دیده شدن در فضای مجازی نیاز به تولید محتوای متنی آن هم به صورت کاملا تخصصی دارید.

یک نویسنده محتوا باید با توجه به موضوعی که برای نگارش در اختیار او قرار میگیرد یک مقاله تهیه کند، مقاله ای که به شکل ضمنی به تمام جوانب موضوع پرداخته و نیاز مخاطب را تامین کند. مهمترین اصلی که در نگارش یک محتوای متنی باید مورد توجه قرار گیرد این است که متن محتوا سئو شده باشد، به این معنا که با توجه به الگوریتم های امتیازدهی موتورهای جستجو تهیه شده باشد، یک متن برای دیده شدن در فضای مجازی باید در رتبه های بالای نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار گیرد، بنابراین نویسنده محتوا باید از نظر علم آی تی در این زمینه به روز باشد.

فرض کنید که قرار است محتوایی در خصوص آموزش آنلاین ریاضی بنویسید، شما به عنوان یک نویسنده محتوا باید خود را جای کاربری که به دنبال چنین محتوایی می گردد قرار دهید، باید تصور کنید که چه سوالاتی در ذهن مخاطب وجود دارد و در محتوای تولیدی خود به این سوالات پاسخ دهید.

نویسنده محتوا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پردرامدترین مشاغل اینترنتی در دنیا

شاید فکر کنید که نویسندگی محتوا کار ساده ای است، اگرچه در ابتدا این شغل بسیار ساده به نظر می رسد  اما یک کار کاملا تخصصی و ذاتی است، در واقع شما در کنار داشتن استعداد ذاتی در نویسندگی باید از نظر تکنولوژی نیز علم به روزی داشته باشید. اگر بخواهیم تمام ویژگی های یک نویسنده محتوا را برایتان شرح دهیم می توان به نکات زیر اشاره کرد:

خلاقیت بالای ذهنی

یکی از مهمترین اصول نویسندگی داشتن خلاقیت ذهنی است، محتوایی که خلاقیتی در آن به کار نرفته باشد ارزشی ندارد، محتواهای زیادی با عناوین مشابه در سطح اینترنت وجود دارد بنابراین این خلاقیت نویسنده است که یک محتوای منحصر به فرد تولید کند به طوری که کاربر بتواند نکات و مطالب جدیدی از آن بدست آورد.

ساده و منظم

یک محتوای با کیفیت علاوه بر این که پاسخ گوی نیاز مخاطبان می باشد، باید به صورت ساده و منظم و روان نوشته شود. باید از یک ساختار منظم برخوردار باشد تا مخاطب بتواند سریع و بسیار راحت به هدف خود دست پیدا کند و همچنین متن را درک کند. باید از نظم و انسجام برخوردار باشد هر چه محتوا نظم بیش تری داشته باشد نشان دهنده توجه شما به نیاز مخاطب است و باعث ایجاد ارزش برای مخاطب می شود.

صبر و حوصله

یک تولید کننده محتوا باید صبر و حوصله زیاد داشته باشد. باید بتواند در سایت های مختلف جستجو کند و متن مورد نظر خود را پیدا کند و در کم ترین زمان اما با بیش ترین دقت محتوا را تولید کند و همچنین باید در تایم مشخص محتوا را تولید کرده و به دست صاحب کسب وکار برساند و با صبر محتوای مورد نظر مخاطب را تولید کنند.

آشنایی با ترجمه

در تولید محتوا می توانید از منابع لاتین نیز کمک بگیرید. اگر به دنبال یک محتوای به روز هستید کافی است یک جستجو در سایت های لاتین داشته باشید. اما باید یک ترجمه گر حرفه ای باشید و محتوا را بعد از ترجمه به صورتی روان و طبق فرهنگ و نگارش کشور خود در آورید.

آشنایی با مفاهیم اولیه حوزه وب

برای این که بتوانید به عنوان یک تولید کننده محتوا کار کنید باید با حوزه وب آشنایی داشته باشید، حداقل اطلاعاتی که در  این زمینه باید داشته باشید اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی، سئو محتوا، دیجیتال مارکتینگ، کپی رایتینگ، بازاریابی محتوا و ... است.

تسلط کامل به قواعد نوشتاری و نگارشی

یک متن علاوه بر فصاحت و روانی از نظر ادبیات و نگارش هم باید دارای ارزش باشد، به ویژه این که یکی از اصول سئو محتوا همین رعایت کردن قواعد نگارشی در محتوا است، پس اگر قصد دارید به عنوان یک نویسنده محتوا مشغول به کار شوید بهتر است مطالعه زیادی در زمینه اصول نگارش و قواعد مربوط به آن داشته باشید.

دایره لغت وسیع

شغل های اینترنتی پردرامد در جهان

برای این که بتوانید در مورد موضوعی که هزاران مقاله درباره آن وجود دارد دوباره بنویسید علاوه بر خلاقیت ذهنی نیاز است که دایره لغت وسیعی داشته باشید، این مهارت کمک می کند تا جمله بندی های متفاوت و در نتیجه متن منحصر به فردی ارائه کنید.

آشنایی با حوزه آی تی

اگرچه ممکن است این مسئله خیلی ضروری به نظر نرسد اما مطمئنا داشتن اطلاعاتی در این زمینه می تواند در انجام کار شما تاثیرگذار باشد، سعی کنید حداقل با وردپرس و نحوه کار کردن با آن آشنا باشید.

قلم روان و ساده

سبک نویسندگی هر شخص منحصر به خود او است، شاید به همین دلیل است که نویسندگان بزرگ را از روی سبک نوشتنشان می توان شناخت. سعی کنید نوشتار ساده، روان و سلیس داشته باشید، به طوری که در یک محتوای طولانی خواننده برای مطالعه ادامه مطالب شما اشتیاق داشته باشد. نویسنده زمانی می‌تواند به صورت واضح و قابل فهم بنویسد که خودش مطلب را فهمیده باشد و بداند محتوا قرار است چه پیامی را منتقل کند. همچنین، در‌صورتی‌که نویسنده از ویژگی‌های خوانندگان اطلاع داشته باشد، ساده‌تر می‌تواند مفهوم را به خواننده منتقل کند. یک نویسنده خوب باید با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انتخاب کلمات و اصطلاحات مناسب، استفاده از تصاویر، استفاده از جملات کوتاه و … هر موضوع پیچیده‌ای را برای خواننده به‌صورت ساده بیان کند.

علاقه به پژوهش

وقتی شما به عنوان یک تولید کننده محتوا کار می کنید هر روز عناوین بسیار متنوعی برای کار کردن به شما سپرده می شود، مطمئنا هرچقدر هم باسواد باشید در مورد همه موضوعات آگاهی ندارید، پس برای نوشتن یک متن خوب باید به پژوهش علاقمند باشید، ضمن این که روش های جستجو را بدانید و به خواندن و فهمیدن علاقمند باشید.

تسلط بر قوانین خوانایی

پولسازترین شغل اینترنتی در جهان

یک نویسنده خوب باید قوانین خوانایی متن را بداند این قوانین شامل موارد زیر است:

- یک مقدمه واضح و تاثیر‌گذار در ابتدای محتوا باشد.
- قابلیت skim کردن را داشته باشد.
- دارای عنوان های واضح باشد.
- بولت پوینت داشته باشد.
- برخی جاها، هایپرلینک یا بولد شده باشد.
- بخش‌هایی از متن، بصری باشد.
- از پاراگراف‌های کوتاه استفاده شود.
- از کلمات پیچیده یا نامربوط استفاده نشود

منحصر به فرد کار کند

باید این را بدانید که هر محتوایی که به نام شما منتشر می‌شود، در واقع امضا و شناسنامه شما محسوب می‌شود. منحصر‌به‌فرد بودن محتوایی که تولید می‌کنید، نه تنها  برای احترام به خوانندگان خود و رعایت قانون کپی‌رایت، بلکه به لحاظ توجه به ساختار سئو نیز مورد توجه است.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل سخت و زیان آور

اگر یک متن کاملا تکراری و کپی شده ارائه کنید این احتمال وجود دارد که گوگل متن را به دلیل کپی بودن حذف کرده و یا از امتیاز متن بکاهد، به همین دلیل است که کار تولید محتوای جدید و منحصر‌به‌فرد، بسیار دشوار است، اما همیشه لازم نیست که محتوای جدید تولید کرد، بلکه یکی از مهارت‌های مهمی که یک نویسنده محتوا باید داشته باشد، بازنویسی محتوا است. بازنویسی محتوا به معنی تولید محتوای جدید از محتواهای قبلی در فرمت جدید.

روحیه مشارکت بالا

ویسندگان محتوا باید با گروه‌های مختلفی در ارتباط باشند. یک نویسنده خوب به‌راحتی می‌تواند با کارشناس محتوا، تولیدکننده ویدئو، طراح گرفیک، کارشناس شبکه‌های اجتماعی، سردبیران و سایر بخش‌ها همکاری کند. رویکرد مشارکتی و سازگاری نویسندگان و سایر افراد گروه، منجر به موفقیت تیم بازاریابی محتوا خواهد شد.

نکات مهم برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا

مشاغل اینترنتی پولساز در جهان

اگر به شغل نویسندگی محتوا علاقه دارید و به دنبال کسب درآمد بالا با یک "شغل اینترنتی" و دورکار هستید بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

- مطالعه کنید، موضوعات متنوعی را بخوانید و در این زمینه تجربه کسب کنید، نگارش های مختلف و سبک های نوشتاری را بررسی کنید و در این زمینه صاحب نظر شوید.

- نوشته نویسندگان مشهور را بخوانید و تجربه کسب کنید، از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنید.

- پژوهش و تحقیق را فراموش نکنید، منابع معتبر را شناسایی کنید تا در مواقع لزوم بتوانید از آنها استفاده کنید.

- قوانین پایه نویسندگی، شامل دستور زبان و نگارش را بیاموزید. رعایت اصول نگارش و دستور زبان، در بالا بردن کیفیت یک محتوا تاثیر قابل توجهی دارد. هرچه بیشتر قوانین و اصول را رعایت کنید، نوشته شما برای مخاطبانتان دل‌پذیرتر و خواناتر می‌شود.

- برای پیشرفت سریعتر در کارگاه‌های نویسندگی شرکت کنید. شرکت در کارگاه‌های نویسندگی، مهارت‌های نویسندگی شما را تقویت می‌کند و دانسته‌های شما در دنیای نویسندگی را افزایش می‌دهد.

- زمان زیادی از وقت خود را به نوشتن اختصاص دهید، هرچه بیشتر بنویسید مهارت شما در نوشتن بیشتر می شود تکرار و پشتکار در هر کاری یک ضرورت است و نویسندگی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

- با تمرین کردن بسیار سبک نوشتاری خود را خلق کندی، شما باید یک سبک نوشتاری منحصربه خودتان داشته باشید تا شناخته شوید.

- واضح و قابل فهم بنویسید؛ کلمات غیرضروری و کلمات اضافه یا اصطلاحاً حشو را از نوشته‌های خود حذف کنید. همیشه خود را جای مخاطبان قرار دهید تا بتوانید مفهوم مورد نظرتان را به خوبی به آن‌ها منتقل کنید.

- برای جذب مخاطبانتان سعی کنید از تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا استفاده کنید.

- متن خود را با جملات کوتاه و کلمات ساده بنویسید، از بیان جملات طولانی یا کلمات پیچیده خودداری کنید تا متنی که می نویسید برای همه قابل فهم باشد.

- از پاراگراف‌های طولانی استفاده نکنید. پاراگراف‌های طولانی نوشته‌ شما را ناخوانا می‌کند. هرچه پاراگراف‌ها طولانی‌تر باشد، میل خوانندگان به مطالعه آن‌ها نیز کمتر می‌شود.

- از بازخوردها و نظرات سایرین برای نوشته‌های آینده خود استفاده کنید. همیشه سعی کنید انتقادپذیر باشید و از نقدها در راستای پیشرفت و رشد استفاده کنید.

    نوشته خود را پیش از انتشار، حتماً بخوانید و چندین بار ویرایش کنید. این کار در دنیای نویسندگی یک ضرورت محسوب می‌شود. بسیاری از ایرادها هنگام نوشتن ممکن است از دیدتان مخفی بماند.

- از ابزار‌های کاربردی استفاده کنید. برای ویرایش کردن متون می‌توانید از ابزارهای آنلاین و آفلاین استفاده کنید و در کمترین زمان، به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

مزایای شغل نویسندگی محتوا

مشاغل پردرامد اینترنتی

وقتی شما به عنوان یک نویسنده محتوا و به صورت دورکاری مشغول به کار هستید علاوه بر این که درآمد مناسبی دارید می توانید مدیریت زمان را با توجه به شرایطی که دارید انجام دهید، این شغل پردآمد دارای مزایایی است که در این بخش با آنها آشنا می شوید.

تنوع و جذابیت بالا

شما به عنوان یک نویسنده محتوا هر روز درباره موضوعات مختلفی می نویسید، پس اگر به پژوهش علاقمند باشید این شغل برای شما کاملا جذاب و متنوع خواهد بود و اجازه نمی دهد که از تکرار خسته و دلزده شوید.

انعطاف زمان کار

در مورد نویسندگی محتوا مهمترین مزیت انعطاف زمان کار است، شما می توانید برنامه کاری خود را تنظیم کنید و تولید محتوا را در زمان هایی که حوصله و تمرکز بیشتری دارید انجام دهید.

دورکاری

مهمترین مزیت نویسندگی محتوا دورکاری است، شما از منزل و از پشت سیستم کامپیوتری خودتان مشغول به کار می شوید، تصور کنید که با لباس راحتی منزل در حالی که یک لیوان چای و ظرف میوه در کنارتان است مشغول به کار هستید.

درآمد بالا

اصولا درآمد تولید کننده محتوا را بر اساس کیفیت محتوا و تعداد کلماتی که برای هر محتوا در نظر گرفته می شود محاسبه می کنند، نسبت به سایر مشاغل می توان گفت که درآمد تولید محتوا بسیار مناسب است و  همین مسئله باعث شده است یکی از مشاغل پردآمد دنیا محسوب شود.

کار تولید محتوا برای چه کسانی مناسب است

از آنجایی که معمولا تولید محتوا به صورت دورکاری انجام می شود، انجام آن برای دانشجویان، خانم های خانه دار، افراد علاقمند به دورکاری و کسانی که به شغل دوم نیاز دارند مناسب است، البته باید توجه کنید که این کار یک شغل کاملا تخصصی است، پس برای این که بتوانید آن را انجام دهید نیاز به آموزش های لازم در این زمینه خواهید داشت.

سخن پایانی

کار نویسندگی و تولید محتوا vh از جهات مختلفی بررسی کردیم و تا حدودی با این کار  آشنا شدید، برای ورود به این شغل پیش نیازهایی وجود دارد، البته انتظار نمی رود که یک نویسنده محتوا از ابتدا به صورت کاملا حرفه ای کار را شروع کند، اما نکته مهم اینجا است که علاقه و عشق به نویسندگی و پشتکار زیاد می تواند عامل پیشرفت و موفقیت شما در این زمینه باشد.

در جاب یابی به مقاله‌ای با عنوان "ایده‌های پولساز برای دانشجویان"  و "راحت ترین و جذاب ترین شغل های ایران و دنیا" نیز پرداخته شده است، شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا باید علم به روزی داشته باشید، به ویژه در حیطه کاری خود از اطلاعات خوبی برخوردار بوده و شرایط کار کردن حرفه ای را داشته باشید. تنها در این صورت است که می توانید در پردرآمدترین شغلی دنیای اینترنت موفق باشید.

سوالات متداول

پردرآمدترین شغل‌های اینترنتی جهان چیست؟

تولید کننده محتوا، شغلی کمتر شناخته شده اما پردرامد برای خانم‌ها و آقایان، جزییات بیشتر در متن مفاله موجود است.

چگونه به مشاغل پردرامد اینترنتی دسترسی داشته باشیم؟

برای دسترسی به پردرامدترین مشاغل جهان کافیست در سایت جاب‌یابی عضو شوید.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیتمام مقاطع تحصیلی

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 7 مرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید