‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

بهترین رشته‌ها برای استخدام در بانک‌های خصوصی و دولتی 1403

برای استخدام در بانک چه رشته ای بخوانیم؟

برای این که شانس استخدام در بانک را افزایش دهید باید در رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها تحصیل کرده باشید، به طور مثال رشته‌هایی مثل حسابداری، مدیریت مالی، اقتصاد و ... از جمله رشته‌هایی هستند که همه بانک ها به آنها نیاز دارند، با مطالعه شرایط استخدام بانک برای خانم ها و آقایان یک قدم به استخدام در بانک نزدیکتر خواهید شد، لطفا تا پایان مقاله مهمان ما باشید و نظرات خود را از طریق بخش نظرات به پشتیبانان سایت منتقل کنید.

بهترین رشته‌ها برای استخدام در بانک‌ 1403

رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی

یکی از رشته‌هایی که شانس بالایی برای استخدام در بانک دارد، رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی است، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این رشته میتواند برای استخدام در بانک به شما کمک کند.

این افراد می‌توانند در موقعیت‌های شغلی مثل متصدی امور بانکی نیز استخدام شوند. از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های مدنظر در شغل کارمند بانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- شمردن موجودی صندوق در ابتدای شیفت کاری
- دریافت پول نقد، چک، کارت اعتباری و سایر پرداخت‌ها در اشکال گوناگون از مشتریان
- پاسخگویی به پرسش‌های مشتریان
- دریافت سفارش مشتریان برای کارت اعتباری و چک
- ثبت اسناد مربوط به مبادلات مالی در سیستم کامپیوتری
- شمردن موجودی صندوق در انتهای شیفت کاری

رشته حسابداری یا حسابرسی

این رشته نیز از جمله رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها است، به شرطی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در این رشته باشید می توانید به استخدام شدن در بانک امید داشته باشید.

بهترین رشته های تحصیلی برای استخدام بانک 1403

رشته ریاضیات

در برخی موسسات مالی نیاز به طراحی مدل‌های پیچیده تبادل مالی وجود دارد. برای توسعه چنین مدل‌هایی افرادی که در رشته ریاضیات تحصیل کرده‌اند، بهترین گزینه هستند. همچنین این افراد برای استخدام در بخش‌های تحقیق و توسعه بانک‌ها و مدیریت سرمایه‌گذاری نیز موردنیاز هستند.

رشته مهندسی مالی، علوم اقتصادی، آمار، ریاضی و حقوق

این رشته‌های دانشگاهی نیز از جمله رشته‌هایی هستند که می‌تواند شانس ورود و استخدام در بانک را برای کارجویان علاقمند افزایش دهند.

رشته مدیریت

رشته مدیریت از جمله رشته‌های دانشگاهی است که برای استخدام در بانک نیز شانس بالایی دارد، گرایش‌های مختلف این رشته در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در شرایط استخدام بانک‌های مختلف دیده می شود.

رشته مدیریت کسب‌وکار (MBA)

رشته MBA به‌عنوان یکی از بهترین رشته‌ها برای ورود به موسسات مالی و بانک‌ها شناخته می‌شود. افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند با انواع مدل‌های کسب‌وکار، مسائل مالی و امور مربوط به مشتریان آشنا هستند؛ بنابراین می‌توانند در موقعیت‌های شغلی مختلفی مثل فروش، مشاوره مالی، مدیریت شعب و… مشغول به کار شوند.

شاید کسب رتبه قبولی رشته MBA کمی سخت‌تر از سایر رشته‌ها باشد، ولی همان‌طور که گفتیم فرصت‌های شغلی زیادی در بازار کار برای فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد.

رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر نیز از جمله رشته‌هایی است که در گرایش‌های مختلف سخت افزار، نرم افزار، علوم کامپیوتر و آی تی در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد شانس استخدام شدن در بانک‌های خصوصی و دولتی را دارند.

رشته‌های مورد نیاز بانک ها برای استخدام سال 1403

شرایط استخدام در بانک‌های خصوصی و دولتی

باید یک نکته را یادآوری کنیم، در صورتی که در یکی از رشته‌های اعلام شده تحصیل کرده و علاقه دارید که در بانک استخدام شوید، باید شرایط عمومی و سایر شرایط اختصاصی استخدام را نیز داشته باشید، به طور مثال، شرایط سنی، شرط معدل، مقطع تحصیلی و ... از جمله موارد دیگری است که در زمان استخدام مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای قبولی در آزمون استخدام بانک می‌توانید نمونه سوالات آزمون سال‌های گذشته را مرور کنید، ضمن این که می‌توانید با مراجعه به آگهی استخدام بانک مورد نظر منابع آزمون را یافته و آنها را مطالعه کنید.

قبولی در آزمون استخدام بانک مرحله آخر نیست و هنوز مصاحبه حضوری، معاینات پزشکی و گزینش را پیش رو دارید، بنابراین برای استخدام در بانک باید آمادگی کامل شرکت در تمام این مراحل را داشته باشید.

چگونه از زمان برگزاری آزمون استخدام بانک مطلع شویم؟

اگر علاقه دارید که در بانک‌های خصوصی یا دولتی شاغل شوید باید زمان برگزاری آزمون را بدانید، به موقع مدارک مورد نیاز را تحویل داده و برای شرکت در آزمون آماده شوید، بنابراین مطلع شدن از زمان استخدام در موقع مناسب یکی از مسائلی است که شانس شما را برای استخدام افزایش می‌دهد، شما می‌توانید اخبار استخدام بانک را در "سایت کاریابی تهران" و یا سایر سایت‌های استخدامی دنبال کنید.

در سایت‌های استخدام معمولا اخبار مربوط به استخدام‌های دولتی از جمله استخدام در بانک، نیروی مسلح، وزارتخانه‌ها، صنایع مختلف و سازمان و شرکت‌های خصوصی معتبر به صورت روزانه و محض دریافت خبر منتشر می‌شود، بنابراین عضویت در چنین سایت‌هایی می تواند بهترین گزینه برای دستیابی به موقع به اخبار استخدامی بانک‌ها و آزمون‌های دولتی باشد.

سخن پایانی

گروه تولید محتوای سایت جاب یابی همواره تمام تلاش خود را کرده است تا به مهمترین سوالات حوزه استخدام که مورد توجه شما عزیزان است بپردازد. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را جهت آشنایی با رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها پاسخ داده باشیم. و اما یک توصیه دوستانه، اگر می‌خواهید  شخصیت خود را برای استخدام و کار در محیط‌های مالی و  بانک‌ها ارزیابی کنید از انواع تست‌های روانشناسی مثل mbti کمک بگیرید.


سوالات متداول

برای استخدام در بانک چه رشته ای بخوانیم؟

بهترین رشته‌ها جهت استخدام در بانک رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی، حسابداری یا حسابرسی، مهندسی مالی، علوم اقتصادی، آمار است که برای جزییات می‌توانید به مطلب مراجعه کنید.

چگونه از رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها مطلع شویم؟

برای اطلاع از زمان برگزاری و رشته‌های مورد نیاز آزمون‌های استخدامی بانک‌های دولتی و خصوصی در سامانه جاب یابی عضو شوید.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیکاردانی تا کارشناسی ارشد

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 21 مرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

Sadegh naderi77سلام بین رشته های علوم انسانی کدوم استخدامی دارند برا بانک بیمه تامین اجتماعی دارایی و امور مالیاتی
06 مرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید