‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

بهترین شغل‌های 10 سال آینده ایران برای یک جوان بیکار چیست؟

بهترین و پردرامدترین شغل‌های ۱۰ سال آینده ایران برای جوانان بیکار

شرایط جامعه، علم روز و پیشرفت تکنولوژی باعث می‌شود که بسیاری از مشاغل طی سال‌ها از میان بروند و شغل‌ هایی که در آینده به وجود می‌‌آیند که فرصت اشتغال و درآمدزایی بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بهترین شغل‌هایی ۱۰ سال آینده ایران بپردازیم.

اگر مایل هستید از وام مشاغل خانگی استفاده کنید می‌توانید به مطلب «وام مشاغل خانگی ۱۴۰۱» مراجعه و شرایط دریافت وام را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید -  لیست شغل های خانگی موفق در ایران

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده ایران

بهترین شغل برای یک جوان بیکار که در اینده بازار کار خوبی دارند

بهترین شغل؟ بسیاری از جوانان جویای کار به دنبال مشاغلی هستند که در آینده بازار کار خوبی داشته باشد، البته این طرز فکر بسیار درست و دوراندیشانه است. اما چطور می‌توان شغلی را انتخاب کرد که در آینده بازار کار خوبی داشته باشد؟ شاید بهترین پاسخ به این سوال مشاغلی است که با پیشرفت تکنولوژی دنیای امروز و آینده همه انسان‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده است. اینترنت و شغل‌هایی که به واسطه آن پا به عرصه حضور گذاشته‌اند و تا سال‌ها بازار کار خوبی خواهند داست. در ادمه همین مطلب تعدادی از مشاغل پردرامد را معرفی کرده ایم.

بهترین شغل های آینده دار در ایران

نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران و یا این که در 10 سال آینده چه مشاغلی پردرآمدتر خواهند بود می‌تواند به یک جوان بیکار و جویای کار کمک کند تا پتانسیل بیشتری برای اشتغال در این مشاغل برای خود فراهم کنند. مهارت‌های لازم را بیاموزند و یا در زمینه مورد علاقه خود به کسب آموزش و تخصص بپردازند تا احتمال موفقیت آن‌ها در آینده بیشتر شود. .

در صورتی‌که بتوانید همگام با تکنولوژی و پیشرفت جامعه پیش بروید مطمئنا می‌توانید در ۱۰ سال آینده در یکی از مشاغل پردرآمد مشغول به فعالیت شوید. در ادامه به معرفی شغل‌هایی می‌پردازیم که در ۱۰ سال آینده بخش زیادی از حوزه کسب و کار ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

فضای مجازی

اینترنت همچنان در حال توسعه و پیشرفت است، بنابراین هیچ شکی وجود ندارد که مشاغل اینترنتی یا فعال در حوزه فضای مجازی در ۱۰ سال آینده بیشترین پتانسیل اشتغال را ازآن خود می‌کنند. چراکه نیاز بشر روز به روز بیشتر وابسته اینترنت می‌شود، زندگی بشر امروز به موبایل و اینترنت گره خورده است، خرید لباس، لوازم منزل، خودرو و… همگی از جمله مواردی هستند که در فضای مجازی به دنبال آن هستیم. پس باید منتظر بود که در ۱۰ سال آینده مشاغل بسیار زیادی حوزه فعالیت خود را به فضای مجازی منتقل کرده و شاهد پتانسیل‌های شغلی در این حوزه باشیم.

اگر به دنبال یک کسب و کار پردرآمد در آینده هستید به دنبال مهارت‌های آی تی و کامپیوتر باشید. اینترنت در ده سال آینده به افرادی که بتوانند خدمات مورد نیاز جامعه را از این طریق تامین کنند نیاز خواهد داشت. پس پیش بینی می‌شود که مشاغلی که در حوزه فضای مجازی، اینترنت، گوشی، تبلت و کامپیوتر هستند رشد چشمگیری را در سال‌های آینده تجربه کنند.

معرفی مشاغل 10 سال آینده ایران

تولیدکننده‌های اپلیکیشن

امروز تعداد اپلیکیشن‌هایی که بخشی از نیاز جامعه را پوشش می‌دهند کم نیست و مسلما در ده سال آینده این تعداد چندین برابر خواهد شد. اپلیکیشن‌ها در حال حاضر جایگاه ویژه‌ای نزد کاربران اینترنتی دارند، بنابراین پیش بینی می‌شود افرادی که در حوزه توسعه یا تولید اپلیکیشن فعالیت می‌کنند در آینده موفقیت بسیاری را کسب خواهند کرد. به گفته کارشناسان تولید اپلیکیشن تا ده سال آینده بیش از ۲۱ درصد رشد خواهدداشت.

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از برترین حوزه‌های شغلی در ۱۰ سال آینده است. در واقع تولید محتوا رابط انسان‌ها و دنیای مجازی است، بنابراین با پیشرفت اینترنت و رواج حضور کسب و کارها در اینترنت هیچ شکی نیست که تولید محتوا یکی از مشاغل پردرآمد در آینده خواهد بود. در واقع تمام کسب‌وکارهای جدید و سنتی که در حال فعالیت در فضای مجازی هستند برای تولید و انتشار مطالب خود نیاز به متخصصان امر در زمینه تولید محتوا خواهند داشت.

 همانطور که توضیح دادیم در آینده سئو و تولید محتوا به‌عنوان ابزارهای رقابتی برای حضور در دنیای آنلاین، سرنوشت کسب‌وکارها را رقم خواهد زد و به همان اندازه درآمد فعالان این عرصه را افزایش می‌دهد.

کسب و کار آنلاین

با رونق گرفتن فضای مجازی، بیشتر کسب و کارها برای توسعه و پیشرفت به دنیای مجازی وارد شده اند. حتی می‌توان به افرادی اشاره کرد که بدون داشتن سرمایه با کمک برنامه‌های موجود به کسب درآمد در اینترنت مشغول هستند. برنامه‌هایی چون تلگرام یا اینستاگرام فرصت خوبی را برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در اختیار این افراد قرار داده است. مطمئنا در ۱۰ سال آینده بخش عمده‌ای از نیاز روز جامعه توسط خریدهای آنلاین برطرف خواهد شد.

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

صنعت رباتیک

استفاده از دستگاه‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود و همین مسئله کافی است که پیش بینی شود در ۱۰ سال آینده صنایع رباتیک از جمله صنایع برتر در اقتصاد ایران باشند. صنایع رباتیک از جمله صنایعی است که در ایران پتانسیل بالایی برای رشد دارد و هنوز به جایگاهی که باید نرسیده است.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل آزاد و پردرآمد برای آقایان

مشاغلی مانند طراحی، تولید و تعمیر ربات‌های صنعتی، خانگی، پزشکی و… از جمله مشاغلی است که در آینده در این حوزه به آن‌ها نیاز پیدا خواهیم کرد.

تحلیل‌گر کسب‌وکار

تجزیه‌وتحلیل روند صنعت و تماشای رقابت کسب‌وکارها بسیار مهم خواهد بود. تحلیل‌گران کسب‌وکار، به جای نوشتن گزارش، بیش‌تر وقتشان را برای نتیجه‌گیری و ارائه‌ی آن به مدیریت سپری می‌کنند؛ مهارت‌های نرم نیز مثل همیشه مهم خواهند بود.

حتی بدون داشتن پیش‌زمینه در تجزیه‌وتحلیل می‌توانید با گذراندن یک دوره‌ی معتبر آنلاین در این زمینه، در حرفه‌ی تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار مشغول به کار شوید. می‌توانید این تخصص و تجربه‌ی خود را در صنعت با هم ترکیب کنید و در موقعیتی سودآور کار کنید.

پزشکی و سلامت

نگاهی به گذشه نشان می‌دهد که مشاغل مرتبط با حوزه سلامت و پزشکی همیشه در حال ارتقاء و پیشرفت بوده‌اند. این مشاغل از جمله کسب و کارهایی هستند که جامعه همواره به آن‌ها نیازمند است. با توجه به آگاهی و دانش مردم در حوزه سلامت و اهمیتی که نسل جدید به سلامتی خود می‌دهد پیش بینی می‌شود که مشاغل حوزه بهداشت و سلامت نیز در آینده پیشرفت خوبی داشته باشند.

دندان‌پزشکی

پیشرفت‌های موجود در زمینه دندانپزشکی از جمله مواردی است که باعث می‌شود توجه به این شغل در سال‌های آینده بیشتر باشد. به ویژه ارائه انواع خدمات زیبایی در حال حاضر روند افزایشی داشته است که مطمئنا در سال‌های آینده نیز شاهد این رشد خواهیم بود. دندانپزشکی از جمله مشاغل پردرآمد دنیا است و طبق پیش بینی کارشناسان این حوزه در آینده شاهد رشد ۱۹ درصدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل سخت و زیان آور

بهترین آینده شغلی در ایران

پرستاری و مراقبت از سالمندان

پیشرفت فناوری و تمرکز بیشتر بر مراقبت‌های پیشگیرانه و پیر شدن جمعیت موجب آن شده است که نیاز به مراقبت‌های مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها، مطب پزشکان، برنامه‌های بلندمدت بهداشتی و حتی خانه‌های شخصی افزایش یابد. از طرفی روند افزایشی سن سالمندی در ایران نیز یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد شغل پرستاری و مراقبت از سالمندان در سال‌های آینده به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

فیزیوتراپی

با افزایش روند سن پیری در ایران خدماتی که به سالمندان ارائه می‌شود نیز روند افزایشی خواهند داشت. کار فیزیوتراپی در آینده از جمله مشاغلی است که مطمئنا با افزایش درآمد و رشد همراه خواهد بود. پیش بینی می‌شود که این شغل در آینده تا ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

 طراحی لباس و مد

رشد فضای مجازی زمینه ارتقاء و پیشرفت صنعت مد را نیز فراهام کرده است. در یک دهه گذشته شاهد پیشرفت مد و صنایع پوشاک در ایران بوده‌ایم. به نظر می‌رسد که طراحی لباس و مد نیز یکی دیگر از ۱۰ شغل پردرآمد در آینده باشد. طراحی لباس، کیف، کفش، اکسسوری، طلا و… هر آنچه به مد و زیبایی بشر مرتبط است می‌تواند در این زمینه شغلی جای گیرد.

تولید و ذخیره‌ی انرژی

همه ما به خوبی می‌دانیم که سوخت‌های فسیلی رو به اتمام هستند، بنابراین باید به دنبال منابع انرژی جایگزین بود. این مبحث در آینده یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی انسان است. در ایران هنوز به مبحث انرژی به اندازه کشورهای توسعه یافته اهمیتی داده نمی‌شود اما با مصرف انرژی و افزایش میزان آندر آینده و همچنین رشد جمعیت مطمئنا مبحث انرژی از جمله مباحثی است که باید به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید - شغل‌های فنی و پردرآمد ایران

مطمئنا شغل‌هایی که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، باد یا انرژی هسته‌ای فعالیت دارند در آینده رشد چشمگیری خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود مشاغل مرتبط با این حوزه طی سال‌های آینده جزو بهترین شغل‌ها در ایران باشند و افرادی که بتوانند در این زمینه فعالیت کنند و با ایده‌های جدید خود گام‌های مهمی در این عرصه بردارند، مطمئناً شغل خوب و پر درآمدی خواهند داشت.

شغل های پردرامد در 10 سال آینده

کشاورزی مدرن و تولید غذا

با افزایش جمعیت جهان توجه به روش‌های مدرن کشاورزی و تولید غذا بسیار مورد توجه قرار دارد. افرادی که در زمینه کشاورزی مدرن، شیوه‌های مدرن کشت و برداشت فعالیت می‌کنند در آینده موفق خواهند بود. بنابراین مشاغلی که در آینده به این حوزه می‌پردازند رشد چشمگیری را تجربه خواهند کرد. در ایران نیز به دلیل بالا بودن تعداد زمین‌های کشاورزی مستعد و امکانات لازم، می‌توان با تولید مواد غذایی کاملاً ارگانیک و سالم بهترین و پردرآمدترین شغل را داشت و پیش‌بینی می‌شود این شغل در ده سال آینده جزو بهترین شغل‌ها در ایران باشد.

گردشگری و توریسم

یکی از حوزه‌هایی که با پتانسیل بالای درآمدی همراه است، حوزه گردشگری و توریسم در ایران است. آثار باستانی و تاریخی و طبیعت زیبا و آب و هوای ۴ فصل ایران این منطقه را به یک قطب بزرگ گردشگری تبدیل کرده است. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشند می‌توانند به درآمد بالایی دست پیدا کنند. هتل‌داری، رستوران‌داری، تورهای گردشگری و… هر آنچه در ارائه خدمات به مسافرین مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند یک فرصت شغلی خوب برای افراد جویای کار در ۱۰ سال آینده باشد.

بیشتر بخوانید - بهترین شغل آزاد در شهرهای کوچک

مشاور مالی شخصی

افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیاز به مشاورین این حوزه را ضروری‌تر ساخته است. از سوی دیگر، درحالی‌که جمعیت پیر می‌شوند و پس‌اندازهای افراد در حال شکل‌گیری است، مشاور سرمایه‌گذاری خوب در افزایش ارزش پس‌اندازها اهمیت خواهد یافت. همچنین با افزایش جمعیت، نیاز به مشورت متخصصان مالی برای ایجاد مستمری‌های بالاتر در دوران بازنشستگی افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود در ده سال آینده این شغل با رشدی معادل ۳۲ درصد افزایش یابد و جزو بهترین شغل‌ها در ایران باشد.

ترید کردن Trade

احتمالاً این روزها اصطلاح ترید (Trade) را زیاد شنیده اید. ترید به معنای تجارت و بازرگانی است و منظور از تریدر، شخصی می‌باشد که از طریق داد و ستد و تجارت برای خود درآمدزایی دارد. امروزه گسترش دنیای ارز دیجیتال و بورس، باعث شده تا افراد متعددی از این طریق برای خود سودهای بسیار زیادی به دست آورند. تریدر بودن نیازمند گذارندن آموزش‌های مختلفی است اما بدون شک می‌توان از آن به عنوان یکی از پرسودترین شغل‌های سال‌های آینده ایران نام برد.

کسب ئ کارهای 10 سال آبنده

طراحی سایت

کسب و کارها برای دیده شدن در فضای مجازی نیاز به پلتفرم مناسب دارند. سایت‌ها یکی از بهترین پلتفرم‌های اجرایی برای کسب و کارها در فضای مجازی است. بنابراین با رشد حضور کسب و کارها در فضای مجازی پیش بینی می‌شود که طراحی سایت نیز از جمله مشاغلی باشد که در آینده بیشتر مورد توجه و نیاز واقع شود.

سوالات متداول

بهترین مشاغل 10 سال آینده ایران کدامند؟

شرایط جامعه و پیشرفت تکنولوژی باعث شده مشاغل جدیدی ایجاد شوند، در این مقاله سعی کرده‌ایم مشاغلی که در سال های آینده بازار کار و درآمد خوبی دارند را به شما معرفی کنیم

چگونه به مشاغل پردرامد ایران دسترسی داشته باشیم؟

با خواندن این مقاله شغل‌های فراوانی در حوزه های مختلف را که در آینده موفق و پردرامد هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 18 مهر 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید