‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام شرکت نفت و گاز ۱۴۰۱ (شرایط سنی و مراحل استخدام با مدرک دیپلم، لیسانس و فوق)

شرایط استخدام وزارت نفت (شرکت نفت و گاز) در سال ۱۴۰۱

شرکت نفت یکی از سازمان‌های دولتی که متقاضیان زیادی برای استخدام دارد. به نظر می‌رسد که استخدام شدن در این نهاد دولتی همانند استخدام پتروشیمی‌های عسلویه دارای مزایای شغلی مناسبی است که افراد واجد شرایط آرزو دارند بتوانند در آزمون ورودی استخدام شرکت نفت قبول شده و مراحل استخدام را به خوبی پشت سر بگذارند و کارمند رسمی این وزارتخانه باشند.

در این مقاله به بررسی چگونگی، شرایط عمومی و اختصاصی ، معایب و مزایا و مراحل استخدام در وزارت نفت بررسی خواهیم کرد. با این نکته که این صفحه با توجه به جدیدترین اخبار و آگهی‌های استخدامی وزارت نفت بروزرسانی خواهد شد. جهت اطلاع از جدیدترین آزمون‌های استخدامی در سایت جاب یابی عضو شوید.

شرایط استخدام شرکت نفت در سال 1401

مراحل استخدام در شرکت نفت و گاز در سال ۱۴۰۱

برای این که بتوانید در این نهاد دولتی استخدام شوید، مراحل سخت و موانع زیادی را باید پشت سر بگذارید. در این بخش شما را در مورد چگونگی استخدام در شرکت نفت راهنمایی می‌کنیم.

هر چند سال یکبار آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود. این که استخدام این نهاد دولتی از میان فارغ التحصیلان چه رشته‌هایی صورت می‌گیرد موضوعی است که بستگی به نیاز شرکت نفت و سازمان‌های وابسته این نهاد در زمان استخدام دارد. اما بیشتر مواقع استخدام از میان فارغ‌التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های زیر صورت می‌پذیرد:

- مهندسی نفت: گرایش‌های بهره‌برداری، حفاری، اکتشاف، استخراج و مخازن
- مهندسی شیمی: کلیه گراش‌ها به استثنای صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و معدنی و علوم رنگ، مهندسی هسته‌ای، داروسازی و بیوتکنولوژی
- مهندسی برق: گرایش‌های الکترونیک، ابزار دقیق، مخابرات، قدرت، کنترل، مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون صنایع نفت، برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های انرژی و مکاترونیک
- مهندسی مکانیک: گرایش‌های ساخت و تولید، طراحی جامدات، حرارت و سیالات، تبدیل انرژی و طراحی کاربردی
- مهندسی ایمنی: ایمنی صنعتی، بازرسی فنی و حافظت فنی

یبیشتر بدانید - شرایط استخدام مهندس عمران در عسلویه

- مهندسی صنایع: برنامه‌ریزی و تحلیل سیتم ها، مدیریت سیستم بهره‌وری، سیستم‌های اقتصادی/اجتماعی، مدیریت پروژه، ایمنی صنعتی، تکنولوژی صنعتی، صنایع تولید صنعتی، بهینه‌سازی سیستم‌ها، لجستیک و زنجیره تامین، سیستم‌های مالی
- حسابداری: کلیه گراش‌ها
- مدیریت: کل گرایش‌های صنعتی، بازرگانی، انتقال تکنولوژی، مالی، منابع انسانی، MBA، اجرایی، دولتی
- مهندسی عمران: زلزله، ژئوتکنیک، مدیریت ساخت، سازه، حمل و نقل، محیط زیست، عمران
- مواد و متالوژی: حفاظت از خوردگی مواد، شناسایی و انتخاب مواد مهندسی، جوشکاری
- زمین‌شناسی: رسوب‌شناسی و سنگ‌شناسی، زمین‌شناسی نفت، چینه‌شناسی، فسیل شناسی، زیست محیطی و سنجش از راه دور، ساختمانی، ژئوفیزیک، تکتونیک
- مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات: اکلیه گرایش‌ها به جز تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی و رباتیک

یبیشتر بدانید - شرایط استخدام پتروشیمی بوشهر ۱۴۰۱

فرم استخدام شرکت نفت و گاز

بنابر اطلاعیه روابط عمومی شرکت نفت گاز فرم استخدامی و مراحل ثبت نام جهت شرکت در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۱ همزمان با فراخوان وزارت نفت در سایت شرکت نفت منتشر خوا شد، متقاضیان محترم استخدام در شرکت جهت اطلاع از آخرین اخبار استخدامی در خبرنامه سایت جاب‌یابی عضو شوید.

شرایط استخدام شرکت نفت با مدرک دیپلم

معمولا شرکت نفت و گاز جهت جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان رتبه الف و نخبگان رشته نفت دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه صنعت نفت نیرو می‌گیرد. ولی امکان دارد برای سایر واحد‌های مورد نیاز خود از نیروهای واجد شرایط با مدرک دیپلم نیز بهره بگیرد.

لازم به ذکر است متقاضیان استخدام علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام شرکت نفت در آزمون استخدامی شرکت نفت ۱۴۰۱ ثبت نام کنند.

حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت

حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت نیز تحت شمول قوانین جاری پرداخت حقوق و دستمزد مستخدمین دولت است که در شرکت‌های چهارگانه و همچنین پروژه‌های در دست اجرا ممکن است تفوات در وضعیت استخدامی‌رسمی‌و یا قراردادی برخی مزایا و پرداختی‌ها را به حقوق شما اضافه یا کسر کند.

دفترچه درمانی: کارکنان این نهاد از دفترچه خدمات درمانی صنعت نفت استفاده می‌کنند. این وزارتخانه مجموعه‌ای درمانی مرتب و مناسبی در اختیار دارد. که همه نیازهای درمانی و حتی دندانپزشکی آنان را به‌طور رایگان پوشش می‌دهند، در مورد توان استفاده نیروهای قراردادی از دفترچه درمانی البته نمی‌توان با قاطعیت گفت که همان امکانات رسمی‌ها نیز در اختیار آنان قرار دارد.

نفت کارت: این کارت اعتباری تحت عناوین «نفت کارت» یا «گاز کارت» به کارمندان تعلق می‌گیرد و هر چندماه یکبار با مبلغ مشخصی شارژ می‌شود و کارمندان رسمی می‌توانند از اعتبار آن در رستوران‌ها و فروشگاه‌های طرف قرارداد شرکت نفت استفاده کنند.

استخدام وزارت نفت در سال 1401

شرایط عمومی استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱

۱- داشتن تابعیت ایران
۲- تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
۳- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴-عدم اعتیاد به مواد مخدر
۵- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۶-عدم منع از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و ذی صلاح
۷- دارا بودن «گواهینامه موقت فراغت از تحصیل» و یادانشنامه «دانشنامه پایان تحصیلات» و یا «ارزشنامه مدرک تحصیلی خارجی» در یکی از مقاطع، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی موردد نیاز
۸- دارا بودن کارت معافیت دائم یا پایان خدمت وظیفه عمومی (داوطلبان ذکور)
۹-عدم اشتغال به صورت رسمی، پیمانی و یا بازخرید خدمت در دستگاههای دولتی در زمان ثبت نام
تذکر: طبق قوانین کشوری دریافت حقوق از دو دستگاه دولتی ممنوع می‌باشد.
۱۰-عدم اشتغال به صورت پیمانی و رسمی در هر یک از واحدهای تابعه صنعت نفت
۱۱- برخورداری از سلامت جسمی، روانشناختی و اعتقادی

شرایط اختصاصی استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی استخدام وزارت نفت در هر آزمون متغیر است، اما در آخرین آزمونی که این نهاد برگزار کرده به شرح زیر بوده است:

فارغ‌التحصيلان مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد رشته‌های تحصيلی مورد نياز كه دارای يكی از شرايط ذيل باشند:

الف) دانش آموختگان برتر دانشگاه‌های سراسری

– مقطع کارشناسی: دارای رتبه کل کشوری ۴۰۰۰ و کمتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌های دولتی (بدون لحاظ سهمیه در گروه آزمایشی مربوطه) توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۷

– مقطع کارشناسی ارشد: دارای رتبه کشوری ۲۰۰ و کمتر در آزمون سراسری ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی در رشته تحصیلی مربوطه توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۸

تبصره ۱: داوطلبانی که با استفاده از آیین نامه استعدادهای درخشان دانشگاه‌ها بدون شرکت در کنکور سراسری ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها پذیرفته و فارغ‌التحصیل شده‌اند صرفاَ با شرط حداقل معدل کل فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد ۱۸ حائز شرایط شرکت در آزمون خواهند بود.

یبیشتر بدانید - شرایط استخدام منطقه ویژه پارس جنوبی ۱۴۰۱

تبصره ۲: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور (شامل دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، تربیت مدرس، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، علم و صنعت ایران، علامه طباطبایی، تبریز، خواجه نصیرالدین طوسی و فردوسی مشهد) با تقلیل ۲ نمره در شرط معدل و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با تقلیل ۱ نمره مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند.

تبصره ۳: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی در صورت قبولی در آزمون کتبی می‌بایست در روز کنترل مدارک گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور و یا گواهی پذیرش از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان از دانشگاه محل تحصیل خود ارائه نمایند.

تبصره ۴: لازم بذکر است سازوکار و نحوه اخذ گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد و درحال حاضر نیاز به انجام اقدامی توسط داوطلب نمی‌باشد.

منابع آزمون استخدامی شرکت نفت ۱۴۰۱

منابع آزمون استخدامی شرکت نفت ۱۴۰۱

معمولا هرساله همزمان با آغاز ثبت نام آزمون استخدامی شرکت نفت گاز جمهوری اسلامی ایران منابع آزمون استخدامی و رشته‌های مورد نیاز وزارت نفت با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام می‌شود. متقاضیان استخدام میبایستی با دانلود دفترچه استخدام نسبت به مطالعه مواد آزمون اقدام نمایند.

مراحل استخدام شرکت ملی نفت در سال ۱۴۰۱

اولین قدم برای شما این است که مدارک و شرایط مورد نظر استخدام در شرکت ملی نفت را داشته باشید. اکثر مواقع شرکت ملی صنعت نفت ایران اقدام به استخدام در مناطق بومی می‌کند. بهتر است برای باخبر شدن از شرایط استخدام و زمان آن به دنبال کسب خبر استخدام سازمان صنایع نفتی ایران باشید.

دستیابی به اخبار استخدامی

برای این که بدانید شرایط اختصاصی استخدام صنعت نفت چگونه است و چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدام ثبت نام کنند باید پیگیر اخبار استخدامی این سازمان باشید. برای اطلاع از آخرین اخبار استخدامی این سازمان می‌توانید به سایت وزارت نفت مراجعه کنید و یا اخبار استخدامی را از سایت‌های کاریابی و استخدامی پیگیری کنید.

ثبت نام در آزمون استخدام وزارت نفت

اگر شرایط عمومی و اختصاصی استخدام در این نهاد را داشته باشید بعد از ثبت نام در آزمون استخدامی صنعت نفت برای شرکت در آزمون آماده می‌شوید.

مصاحبه در صورت قبولی در آزمون

اگر در آزمون استخدامی وزارت نفت پذیرفته شوید، نوبت به مصاحبه و تحقیقات لازم برای احراز شرایط شما برای استخدام می‌رسد.

انواع رده‌های شغلی در استخدام وزارت نفت، شرکت نفت

شرکت نفت اصولا در دو بخش عملیاتی و اداری اقدام به استخدام نیرو می‌کند. کار در بخش عملیاتی شرکت نفت بسیار سخت بوده و شرایط خاص خود را دارد، کار روی دکل حفاری در منطقه عملیاتی یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا خواهد بود. بر روی یک دستگاه حفاری افراد زیادی مانند رییس دستگاه، حفار، سرحفار، برقکار، مکانیک، گلشناس، رادیومن و… مشغول به کار هستند.

استخدام شرکت نفت در مناطق عملیاتی از میان چه رشته‌هایی صورت می‌گیرد

مهمترین رشته‌ها که بر روی یک دستگاه حفاری می‌توانند مشغول بشوند رشته‌های مهندسی نفت، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی ایمنی و… هستند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که با توجه به زیاد بودن تعداد فارغ التحصیلان رشته مهندسی نفت در سراسر کشور کسانی که امروزه این رشته را انتخاب می‌کنند اگر بدنبال علاقه هستند این رشته را ادامه دهند ولی اگر بدنبال ورود به صنعت نفت هستند با توجه به کثرت تعداد فارغ‌التحصیلان رشته نفت ورود به نفت برای آنان دشوار خواهد بود.

آگهی استخدام شرکت نفت

البته مشکل دیگری نیز که وجود دارد آن است که غیر از صنعت نفت امکان استخدام این فارغ‌التحصیلان در ارگان‌های دیگر نیست و به همین دلیل است امروز بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان این رشته بیکار هستند.

صنعت نفت علاوه بر حفاری دارای بخش‌های پتروشیمی، گاز و پالایش و پخش نیز هست و بررسی‌ها نشان می‌دهد این سه بخش نیز در آینده بیشتر به رشته‌های مهندسی مکانیک، برق و شیمی نیاز دارند.

البته باید در نظر داشته باشید که خدمت در مناطق عملیاتی سختی‌هایی از قبیل دوری از خانواده، کار در شرایط سخت و طاقت‌فرسا، گرمای هوا و… را به همراه دارد.

آشنایی با شرکت‌های نفت و گاز ایران

برای آشنایی بیشتر کاربران با شرکت‌های فعال در زمینه نفت و گاز ایران فهرستی از این شرکت‌ها به همراه معرفی مختصر هریک از آن‌ها در ادامه برای شما فراهم شده است.

شرکت ملی نفت ایران

شرکت ملی نفت ایران (به انگلیسی: National Iranian Oil Company) (مخفف انگلیسی: NIOC) شرکت دولتی نفت و گاز ایرانی است، که از طریق مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه و فرعی، در زمینه اکتشاف و تولید، انتقال، بازاریابی و فروش نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی فعالیت می‌کند. شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۲۷ پس از ملی شدن نفت ایران تأسیس و جایگزین شرکت نفت ایران و انگلیس شد.

پس از انقلاب ۱۳۵۷ و تشکیل وزارت نفت، بخش‌های پائین‌دستی شامل پالایش و پخش، توزیع گاز و صنایع پتروشیمی، از این شرکت منفک شدند و به‌عنوان شرکت‌های مستقل و زیرمجموعه وزارت نفت، به فعالیت خود ادامه دادند. این شرکت خود دارای زیرمجموعه‌هایی است که به شرح زیر است:

شرکت ملی مناطق نفت‌خیزِ جنوب (به‌اختصار: NISOC)

 بزرگترین شرکت نفت و گاز ایران است، که در زمینه اکتشاف، توسعه و تولید، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌نماید. ریشه‌های تأسیس این شرکت به سال 197 و راه‌اندازی شرکت اُسکو، در شهر مسجدسلیمان بازمی‌گردد.

فرم کنونی این شرکت پس از انقلاب 1357، با ادغام دارایی‌های شرکت اُسکو و شرکت عملیات غیرصنعتی، تحت نام مدیریت مناطق نفت‌خیز، شکل گرفت. پس از جنگ ایران و عراق، به مدیریت تولید مناطق خشکی، تغییر نام داد و در سال 1377 در پی تجدید ساختار و سازماندهی مجدد، نام آن به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تغییر پیدا کرد. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در اهواز مستقر می‌باشد.

شرایط استخدام در شرکت نفت 1401

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، شرکت نفت و گاز ایرانی است، که به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه تولید، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شرکت نفت و گاز کارون در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد و هم‌اکنون با تولید متوسط یک میلیون بشکه نفت خام در روز، بزرگترین تولیدکننده نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، (که خود بزرگترین تولیدکننده نفت در ایران است) به‌شمار می‌آید.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان شرکت نفت و گاز ایرانی است، که در زمینه بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت خام این شرکت به‌طور متوسط معادل ۱۷۰ هزار بشکه در روز می‌باشد، همچنین به‌طور میانگین روزانه ۳۵۰ میلیون فوت مکعب (معادل ۱۰ میلیون مترمکعب) گاز طبیعی تولید می‌کند، که این مقادیر از ۱۶ میدان نفتی و ۸ میدان گازی، با مجموع ذخیره نفت درجای ۲۹ میلیارد بشکه، واقع در حوزه عملیاتی این شرکت، استخراج می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری شرکت نفت و گاز ایرانی است، که به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه تولید و بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت این شرکت به‌طور میانگین معادل ۶۱۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت تولید گاز آن در حدود ۲۰ میلیون متر مکعب در روز می‌باشد، همچنین روزانه بالغ بر ۳۰۸۷۰ بشکه میعانات گازی نیز تولید می‌نماید

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شرکت نفت و گاز ایرانی است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت خام این شرکت به‌طور متوسط معادل ۶۳۰ هزار بشکه در روز می‌باشد،

همچنین روزانه به‌طور میانگین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب (معادل ۳۹ میلیون مترمکعب) گاز طبیعی و ۳۵ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌نماید. میزان ذخیره درجای نفت خام میادین تحت مدیریت شرکت نفت و گاز گچساران، در حدود ۱۹ میلیارد بشکه برآورد می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر گچساران، کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، ولی تأسیسات شرکت نفت و گاز گچساران، در چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس مستقر می‌باشند.

آزمون استخدامی شرکت نفت

شرکت نفت فلات قاره ایران

شرکت نفت فلات قاره‌ی ایران شرکت نفت و گاز ایرانی است، که از شرکت‌های تابعه‌ی شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌آید. این شرکت در سال ۱۳۵۹ با هدف مدیریت عملیات اکتشاف، توسعه‌ی میادین، تولید و بهره‌برداری از منابع نفت خام و گاز طبیعی مستقر در حوضه‌ی خلیج فارس، تأسیس شد.

حوضه‌ی عملیاتی شرکت نفت فلات قاره‌ی ایران، شامل ۱۸۰۰ کیلومتر طول در خلیج فارس و به عرض متغیر؛ از ۲۷ تا ۱۲۰ کیلومتر است و مدیریت کلیه‌ی میادین نفت و گاز فراساحلی (دریایی) جنوب کشور، به غیر از میدان‌های پارس شمالی، پارس جنوبی، گلشن و فردوسی که مدیریت آن‌ها، به عهده شرکت نفت و گاز پارس می‌باشد را برعهده دارد. دفتر مرکزی شرکت نفت فلات قاره ایران، در شهر تهران قرار دارد. تولید نفت خام این شرکت به‌طور میانگین معادل ۵۰۰ هزار بشکه در روز می‌باشد و یکی از چهار تولیدکننده‌ی نفت ایران محسوب می‌شود.

شرایط استخدام شرکت نفت و گاز پارس

شرکت نفت و گاز پارس یکی از شرکت‌های فرعی تابعه شرکت ملی نفت ایران می‌باشد که در ۱ دی ۱۳۷۷ تأسیس شد. ماموریت‌این شرکت، مطالعات مهندسی، ساختمان و نصب و راه اندازی کلیه فازهای میدان مشترک پارس جنوبی و میدان‌های گازی پارس شمالی، گلشن، فردوسی و همچنین توسعه لایه نفتی پارس جنوبی می‌باشد. که پس از اتمام عملیات ساخت، جهت بهره برداری و تولید فاز‌های پالایشگاهی را به سازمان بهره بردار تحویل می‌نماید.

شرکت نفت و گاز اروندان

شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت نفت و گاز ایرانی است، که از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌آید. این شرکت در زمینه بهره برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند. شرکت اروندان در آذر ماه ۱۳۸۳ با تصویب هیئت مدیره وقت شرکت ملی نفت ایران تأسیس گردید. این شرکت هم‌اکنون تولید نفتی معادل ۲۲۷ هزار بشکه در روز را دارا می‌باشد، که تا چند سال آینده، با افزایش میادین تحت مدیریت آن، بیش از ۱ میلیون بشکه از تولید نفت ایران، تحت مدیریت این شرکت قرار خواهد گرفت.

هم‌اکنون شمار زیادی از میادین نفتی ایران در اختیار شرکت اروندان می‌باشد، این میادین عبارتند از: میدان نفتی دارخوین، میدان آزادگان، میدان نفتی یادآوران، میدان نفتی جفیر، میدان نفتی بند کرخه، میدان نفتی سوسنگرد، میدان نفتی اروند، میدان نفتی مشتاق، میدان نفتی خرمشهر، میدان نفتی امید، میدان نفتی سهراب، میدان نفتی مهر، میدان نفتی یاران و میدان نفتی سپهر. همچنین دفتر مرکزی این شرکت در خرمشهر واقع شده‌است.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران شرکت نفت و گاز ایرانی است، که در زمینه تولید، فرآورش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۷۸ از دارایی‌ها، چاه‌ها، تأسیسات و میدان‌ها نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مستقر در بخش غربی و مناطق مرکزی کشور، به عنوان شرکت تابعه‌ای از شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد.

ظرفیت تولید نفت خام شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‌طور میانگین معادل ۱۸۰ هزار بشکه در روز می‌باشد و پس از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت فلات قاره ایران، به عنوان چهارمین تولیدکننده نفت کشور شناخته می‌شود. این شرکت با تولید ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز، دومین تولیدکننده گاز ایران به‌شمار می‌آید. شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هم‌اکنون مدیریت تولید و بهره‌برداری از ۴۵ میدان گازی، ۲۴ میدان نفتی و ۲ میدان نفتی-گازی (مجموعاً ۷۱ میدان) در ۱۱ استان را بر عهده دارد. در حال حاضر رامین حاتمی به عنوان مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران فعالیت می‌کند.

استخدام جدید شرکت نفت در سال 1401

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به مرکزیت ستاد شیراز است. این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی به نام‌های نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد است که ۹ میدان گازی شامل آغار، نار، کنگان، سرخون، تابناک، هما، وراوی و شانول و ۲ میدان نفتی فعال سعادت آباد و سروستان را در بر می‌گیرد.

با تأسیس شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بهره‌برداری از میدان‌های نفت وگاز پنج استان جنوبی ایران به عهده این شرکت با مرکزیت شیراز گذاشته شد. با توجه به تعدد و گستردگی میادین در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری این شرکت موظف شد خوراک پالایشگاه‌های گازی فراشبند، فجر، سرخون و پارسیان را تأمین کند.

شرکت ملی حفاری ایران

شرکت ملی حفاری ایران شرکت خدمات حفاری نفت و گاز ایرانی است، که در سال ۱۹۷۹ به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۷۵ دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده‌ای از ماشین‌آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه‌های جانبی حفاری، تجهیزات اسیدکاری، سیمان‌کاری و لوله‌گذاری، بیش از ۹۰ درصد از خدمات مورد نیاز حفاری را برای شرکت‌های نفتی ایرانی فراهم می‌کند.

شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران

شرکت مهندسی و توسعه نفت (به‌اختصار: متن) شرکت خدمات مهندسی نفت و گاز ایرانی است، که در سال ۱۳۷۳ به منظور مدیریت و نظارت بر روند اجرای پروژه‌های عظیم نفت و گاز در شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد. حدود ۵۰۰ نفر از پرسنل فنی و مدیریتی کارآمد در این شرکت مشغول به کار هستند.

شرکت متن در راستای اجرای پروژه‌های متعدد خشکی و دریایی با شرکت‌های پیمانکاری و مهندسی گوناگون در داخل و خارج از کشور همکاری داشته و زمینه لازم جهت انتقال فناوری و تکنولوژی مربوط به صنایع نفت و گاز وابسته به پروژه‌های فوق را به داخل کشور فراهم می‌نماید.

شرکت پایانه‌های نفتی ایران

شرکت پایانه‌های نفتی ایران شرکت نفت و گاز ایرانی است، که در زمینه ذخیره‌سازی، بارگیری، انتقال، صادرات و واردات نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، همچنین ارائه خدمات فراساحلی، پشتیبانی و ترابری دریایی فعالیت می‌نماید.

شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال ۱۳۷۸ از دارایی‌های بخش ذخیره‌سازی، بارگیری و صادرات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأسیس شد. این شرکت همچنین مسئولیت صادرات میعانات گازی از میدان پارس جنوبی را بر عهده دارد. شرکت پایانه‌های نفتی دارای یدک‌کش‌های آتش خوار می‌باشد.

شرکت ملی صادرات گاز ایران

شرکت ملی صادرات گاز ایران (NIGEC)، یکی از شرکت‌های تابعه‌ی شرکت ملی نفت ایران است که در دی‌ماه سال ۱۳۸۱ خورشیدی و با مأموریت توسعه پروژه‌های صادرات گاز طبیعی، کار خود را آغاز کرد.

شرکت نفت خزر

شرکت نفت خزر، شرکت خدمات نفت و گاز ایرانی است، که یکی از پنج شرکت اکتشافی و تولیدی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌آید. این شرکت در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد و هم‌اکنون در زمینه اکتشاف، توسعه و تولید منابع هیدروکربوری در منطقه خزر شامل سه استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان، همچنین آب‌های ایران در دریای خزر فعالیت می‌نماید.

نظارت بر اجرای کلیه قراردادهای بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های خارجی جهت مطالعه و توسعه میادین نفتی در دریای خزر و همچنین نظارت بر مسائل زیست محیطی مرتبط با عملیات اکتشاف و توسعه ذخایر نفت و گاز در دریای خزر نیز به عهده شرکت نفت خزر می‌باشد.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از سازمان‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران است که به نمایندگی از این شرکت وظیفه اداره و راهبری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بر عهده دارد و در ۱۸ مهرماه سال ۱۳۷۷ تأسیس شده است.

ایجاد و احداث زیر ساخت‌های عمومی مانند راه، راه‌آهن، بندر، فرودگاه، برق، آب و زیرساخت‌های ارتباطی جز وظایف و مأموریت‌های این سازمان است. این سازمان علاوه بر ستاد سه زیرمجموعه پارس ۱ عسلویه ۱۴ هزار هکتار، پارس ۲ کنگان ۱۶ هزار هکتار و پارس ۳ پارس شمالی ۱۶ هزار هکتار را داراست.

سخن نهایی

اگر علاقمند به استخدام در این نهاد دولتی هستید بهتر است به صورت مداوم پیگیر اخبار استخدامی آن باشید. ضمن این که تخصص و مهارت در رشته‌های عملیاتی می‌تواند امتیاز خوبی برای کارجویان محسوب شود، بررسی شرایط استخدام بخش‌های پتروشیمی، گاز و پالایش و پخش در ده سال گذشته نشان می‌دهد رشته‌های مکانیک، برق و شیمی بیشترین استخدام را در میان سایر مدارک دانشگاهی داشته‌اند.


سوالات متداول

چگونه از زمان استخدام وزارت نفت مطلع شویم؟

با ثبت نام در سامانه جاب یابی می‌توانید از آخرین اخبار و آگهی‌های استخدامی شرکت نفت و گاز ایران مطلع شوید

استخدام در وزارت نفت از چه طریقی انجام می‌شود؟

استخدام در وزارت نفت و گاز ایران از طریق آزمون‌های استخدامی انجام می‌شود و به محض اعلام از طریق سامانه استخدامی جاب یابی اطلاع رسانی می‌شود

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیکاردانی تا کارشناسی ارشد

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

حسنانظریسلام وقت شمابخیر ارشداقتصاددارم معدل ارشدمم خوبه سابقه ی کاردردفتراسنادرسمی وشرکت تعاونی ذرت خشک کنی ومربی پیش دبستانی درپیش دبستانی ومدرسه وچندترمم دانشگاه آزادکسری کرمانشاه همکاردانشجوبودم مدرک هفت گانه ی کامپیوترم دارم علاقه به کاردربانک وشرکت پلایش نفت وگاز وشرکت پتروشیمی دارم
14 بهمن 2021پاسخ به این دیدگاه
دانش:سلام . برو تو بانک کار کن ، از شرکت نفت فقط اوازه اش باقی مانده . گول نخور. امکانات سایر اداررات دولتی امرئزهع بیشتر از شرکت نفت است
من دوس دارم تو شرکت نفت کارکنم
03 آبان 2021پاسخ به این دیدگاه
ابی:منم دوست دارم
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید