‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام بانک برای خانم‌ ها 1403 (دولتی و خصوصی)

شرایط استخدام خانم‌ها در بانک‌ 1403

یکی از بهترین مشاغلی که خانم‌ها می‌توانند در آن استخدام شوند کارمند بانک است، استخدام در بانک برای خانم‌ها یک شغل با امنیت بالا، حقوق و مزایای مناسب و حاشیه امنیت شغلی عالی است، بنابراین هیچ تعجبی ندارد که بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند که به عنوان کارمند بانک مشغول کار باشند. در این بخش نگاهی خواهیم داشت به عناوین شغلی و شرایط استخدام خانم‌ها در بانک‌های کشور.

شرایط عمومی استخدام بانک برای خانم‌‌ها 1403

از نظر احراز شرایط عمومی و استخدامی هیچ تفاوتی میان داوطلبان آقا و خانم وجود ندارد و فقط ممکن است در بعضی از بانک‌ها پوشش چادر برای خانم‌ها اجباری باشد. در واقع تمامی عناوین شغلی تعریف شده نیز به جز حراست بانک هیچ تفاوتی میان استخدام تعداد خانم‌ها و آقایان وجود ندارد  پس می‌توان گفت که تا حدود زیادی شرایط استخدام آقایان و خانم‌ها در بانک یکسان است.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام بانک‌ها در سال 1403

در ادامه شرایط اختصای استخدام خانم‌ها و آقایان که در بانک‌های خصوصی و دولتی به صورت مشترک است توضیح خواهیم داد.

شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در بانک 1403

- تسلط کافی به زبان انگلیسی

- داشتن شرایط سنی مورد نظر که ممکن است برای برخی از بانک‌ها کمی متفاوت باشد.

- بومی بودن در شهر محل مورد تقاضا

- داشتن مدرک تحصیلی مود نیاز هر بانک و کسب معدل لازم در این رشته

- مهارت‌های کامپیوتری بالا

- مهارت‌های ریاضی بالا

وظایف خانم‌ها به عنوان کارمند بانک

وقتی خانم‌ها به عنوان کارمند بانک استخدام می‌شوند وظایف آن‌ها به شرح زیر خواهد بود:

- مطالعه دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های بانک – کارمند بانک باید به طور مرتب آخرین دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های بانک را مطالعه کرده و از آن‌ها اطلاع داشته باشد تا در کار خود از آن‌ها استفاده کند.

- داشتن برخورد مناسب با مشتریان، درک نیازشان، پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات مفید به آن‌ها

- تحویل فرم‌های لازم به مشتری از جمله فرم‌های افتتاح حساب، فرم‌های واریز و برداشت وجه و…و دادن توضیحات کافی در صورت نیاز

- کنترل فرم‌های تکمیل شده، رفع نقص‌های آن‌ها، تطبیق امضا و احراز هویت مشتریان
- تشکیل پرونده برای مشتریان بخش تسهیلات
- انجام کلیه عملیات بانکی مورد نظر مشتریان به کمک سیستم‌های بانکی
- دریافت و پرداخت پول نقد، ارز، چک و اوراق بهادار
- افتتاح یا بستن حساب‌های بانکی بنا به درخواست مشتریان
- پاسخگو بودن به سرپرست ارشد، معاون و رئیس شعبه
- کنترل گردش مالی صندوق خود در پایان روز کاری
- کنترل اسناد مالی روزانه و ارائه آن‌ها به بایگانی
- شرکت در دوره‌های آموزشی که هر چند وقت یک‌بار بنا به نیاز توسط بانک برگزار می‌شود

خانم‌ها به عنوان کارمند بانک نیاز به چه مهارت‌هایی برای استخدام دارند

اگر یک خانم به عنوان کارمند بانک استخدام شود انتظار می‌رود که دارای مهارت و دانش به شرح زیر باشد:

- مهارت‌های ارتباطی خوب – از آنجا که کارمند بانک به طور مرتب با مشتریان بانک سرو کار دارد، باید ضمن حفظ احترام آن‌ها بتواند ارتباط خوب و مناسبی برقرار کرده و نیازهای آن‌ها را به درستی تشخیص دهد.

- دقت و تمرکز – وظایف کارمند بانک بسیار حساس است. اگر دقت و تمرکز کافی نداشته باشد، کوچکترین اشتباه می‌تواند منجر به کسری صندوق حتی در مبالغ زیاد، برداشت یا واریز پول به حساب فرد دیگری غیر از صاحب حساب اصلی، عدم احراز هویت صحیح مشتری و متعاقب آن شاید برداشت غیر مجاز پول از حساب و… بشود.

- آگاهی از قوانین مالی و بانکی – کارمند بانک باید با جدید ترین قوانین و دستورالعمل‌های بانکی و مالی آشنا بوده و به روز باشد تا به خوبی از آنها در کار خود استفاده کند.

- مهارت ریاضیات و محاسبه – یکی از ارکان اصلی شغل کارمند بانک، محاسبه است. البته بیشتر محاسبات در سیستم‌های کامپیوتری بانکی انجام می گیرد ولی هنوز در بسیاری مواقع لازم است کارمند بانک با سرعت عمل خوبی یکسری محاسبات انجام دهد.

- همکاری و هماهنگی با سایر کارکنان – در طول یک روز کاری در بانک، همه کارمندان بانک و مسئولان شعبه با هم در ارتباط بوده و همکاری می‌کنند. به عنوان مثال تایید بسیاری از اسناد و مدارک باید توسط معاون یا رئیس بانک انجام شود و یا اینکه کارمندان بانک باید وجوه مورد نیاز خود را از رئیس صندوق دریافت کنند.

- مهارت کار با کامپیوتر و آشنایی با فناوری اطلاعات – امروزه کلیه سیستم‌های بانکی مکانیزه شده و بانکداری الکترونیکی بسیار رایج شده است. بنابراین کارمند بانک باید مهارت کافی در استفاده از کامپیوتر داشته و با آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه بانکی آشنا باشد.

شرایط استخدام کارمند خانم در بانک 1403

پیشرفت حرفه‌ای یک خانم به عنوان کارمند بانک چگونه است

شغل کارمند بانک از جمله مشاغلی است که مسیر پیشرفت را برای کارمندان در اکثر بخش‌ها باز می‌گذارد، این شرایط برای کارمندان خانم و آقا یکسان است، شما تنها با داشتن یک مدرک لیسانس در رشته‌ی بانکداری یا یکی از رشته‌های مرتبط که در بالا به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید برای آگهی‌های استخدام بانک، رزومه ارسال کنید. در صورتی که بتوانید آزمون‌های اولیه و مصاحبه ورودی قبول شوید، باید یک دوره بانکداری را که معمولا ۶ ماه طول می‌کشد، بگذرانید.

پس از گذراندن دوره بانکداری، احتمالا شغلی در پشت باجه بانک به شما اختصاص داده می‌شود و باید خدماتی را به مشتریانی را که روزانه به بانک مراجعه می‌کنند، ارائه کنید. پس از چند سال کسب تجربه در این پست به عنوان متصدی امور بانکی، این امکان وجود داد که شما را به جایگاه‌های شغلی بالاتری مثل حسابدار یا حزانه‌دار منتقل کنند.

هر چه جایگاه شغلی در بانک بالاتر برود، وظایف مسئولیت‌های سنگین‌تری دارد و ممکن است ساعات کاری شما طولانی‌تر شود. البته، حقوق و مزایا نیز با بهبود جایگاه شغلی، بالاتر می‌رود. با چند سال تجربه در این جایگاه‌های شغلی و عملکرد مناسب مثل کسب امتیازهای بالا در آزمون‌های دوره‌ای بانک، احتمال انتصاب شما به عنوان معاون و سپس رئیس شعبه نیز وجود دارد که پیشرفت حرفه‌ای مهمی محسوب می‌شود. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط، در این مرحله کمک زیادی به شما می‌کند.

در صورتی که چندین سال به عنوان معاون یا رئیس شعبه عملکرد مناسبی داشته باشید، ممکن است که به یکی از شعب اصلی بانک راه پیدا کنید و به جایگاه‌هایی مثل حسابرس برسید. با چندسال کسب تجربه و عملکرد مناسب به عنوان حسابرس می‌توانید به جایگاه‌های مدیریتی در بدنه‌ اصلی بانک برسید.

شرایط استخدام خانم ها در بانک چگونه است 1403

مزایای استخدام در بانک برای خانم‌ها

تمام مزایایی که برای استخدام در بانک‌های مختلف ذکر کردیم شامل حال خانم‌ها نیز می‌شود، در کنار مزایای یاد شده برای خانم‌های شاغل در این بخش مرخصی زایمان نیز در نظر گرفته شده است که دستمزد فرد در طول این مرخصی توسط کارفرما پرداخت نمی‌شود بلکه تحت عنوان کمک هزینه زمان بارداری، به وسیله‌ی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. این مرخصی تماما جزء سوابق کار فرد محسوب شده و حتی پاداش و عیدی به آن تعلق می‌گیرد. مدت زمان این مرخصی طبق قانون اصلاح قوانین تنظیم خانواده مصوب ۱۳۹۲ از ۶ ماه به ۹ ماه تغییر پیدا کرده است.


سوالات متداول

شرایط عمومی آزمون‌های استخدامی بانک برای خانم‌ها چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی بانک‌ها برای استخدام خانم‌ها و آقایان یکسان است که در این مقاله بصورت کامل توضیح داده شده است

شرایط سنی بانک‌های دولتی و خصوصی برای استخدام خانم‌ها چیست؟

معمولا شرایط سنی خاصی برای متقاضیان استخدام در بانک در نظر گرفته می‌شود که متناسب با مدرک تحصیلی داوطلبین مشخص می‌شود.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 24 اردیبهشت 1410
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

نازلیسلام ببخشید اگه تسلط انگلیس کم باش مهارت کامپوتریش هم کم باش نمیتونه ثبت نام کنه؟
09 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
شرايط استخدام خانم ها چه جوريه؟
02 مرداد 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید