‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شغل‌های فنی و پردرآمد ایران برای خانم‌ها و آقایان ۱۴۰۱

معرفی مشاغل فنی پردرآمد ایران برای خانم‌ها و آقایان

مشاغل فنی از جمله مشاغل خدماتی با درامد بالا هستند که همیشه اجتماع به آن‌ها نیاز دارد. به همین دلیل است که دانستن مهارت‌های فنی در هر زمانی یکی از راه‌های اشتغال محسوب می‌شود. ضمن این که درآمد خوبی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی شغل‌های فنی پردرآمد برای خانم‌ها و آقایان بپردازیم.

مشاغل فنی و پردرآمد برای خانم ها

شغل‌های فنی و پردرامد برای خانم‌ها

اگر تصور می‌کنید که مشاغل فنی فقط برای آقایان است سخت در اشتباه هستید، رشته‌های فنی بسیاری نیز برای خانم‌ها وجود دارد که می‌توانند در آن‌ها مشغول به کار شوند. در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی که برای خانم‌ها وجود دارد شامل موارد زیر است:

- فتوگرافیک
- طراحی دوخت
- معماری داخلی
- صنایع دستی
- انیمشین و پویا نمایی
- تولید برنامه تلویزیونی
- گرافیک
- نقاشی
- نوازندگی ساز جهانی
- نوازندگی ساز ایرانی
- نمایش
- سینما
- نقشه کشی معماری
- طراحی زبان بصری
- مرمت آثار فرهنگی
- موسیقی مبانی آهنگ‌سازی
- پشتیبانی صحنه
- چاپ دستی

خانم‌ها بعد از گذراندن این دوره‌ها و دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شده و مشغول به کار شوند.

پردرآمدترین مشاغل فنی در ایران

طراحی و دوخت

فعالیت در زمینه طراحی و دوخت را می‌توان پردرآمدترین شغل فنی برای خانم‌ها دانست. این حرفه با سلیقه و خلاقیت خانم‌ها نیز همخوانی دارد. برای این که بتوانید به درآمد بالایی در این شغل دست پیدا کنید باید تلاش و مهارت کافی در این زمینه را کسب کنید.

تولید پادکست و صداگذاری

اگر در زمینه سخنرانی و صحبت کردن مهارت خوبی دارید به راحتی می‌توانید بدون سرمایه کارتان را به صورت آنلاین آغاز کنید. در دنیای دیجیتالی امروز تولید پاکدست گزینه‌ای ایده آل برای شما است و می‌توانید بر روی کتاب‌های صوتی، تبلیغات ویدئویی، رادیو و فیلم‌های ویدئویی از صدای خود استفاده کنید.

البته این مهارت به صورت مشترک برای خانم‌ها و آقایان درامد مناسبی دارد اما سئوال اینجاست که چگونه می‌توان در این حوزه مشغول به کار شد.

برای شروع کار به پلتفرم‌های کار آزاد (UpWork) ملحق شوید و یک نمونه از صدایتان را قرار دهید و سپس برای کارهایی که به صدایتان می‌خورد، استخدام شوید. همچنین میتوانید پادکست‌های زیبا تولید کرده و در اینستاگرام، تلگرام، شنتو، گوگل پادکست و اسپاتیفای منتشر کنید.

قطعا همه مشاعل در ابتدا سخت و مشکل است زیرا تجربه کافی ندارید و فیدبک مناسبی در پروفایل‌تان وجود ندارد. اما بعد از گذشت زمان و پیدا کردن مخاطبان، میتوانید در پادکست‌های خود تبلیغات انجام داده و خیلی زود از جانب مشتریان در آمد کسب می‌کنید.

شغل‌ های فنی و حرفه ای برای خانم ها

ساخت سبد در منزل

این ایده برای خانم‌های خانه دار گزینه مناسبی است. برای مهمانی ها، جشن تولدها، فستیوال‌ها و دیگر رویدادها که به بردن کادو نیاز است، سبدهایی هم لازم است تا کادو را در آن‌ها قرار دهند و اگر فکر می‌کنید که ذره‌ای خلاقیت دارید، به راحتی می‌توانید سبد، جعبه، و کیف‌هایی را تزیین کنید؛ به نحوی که طبق سلیقه هر فردی باشد.

بازاریابی این سبدها در کل کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از این سبدها عکس بگیرید و آن‌ها را در صفحه مجازی‌تان بارگذاری کنید.

علاوه بر این بسیاری از برندها سبدهای سفارشی برای خود سفارش می‌دهند که لوگو شرکت هم بر روی آن قرار داشته باشد. با ارسال این سفارش‌ها می‌توانید هزینه‌های زیادی دریافت کنید.

رشته کودک یاری

این رشته همواره مورد توجه بانوان برای انتخاب شغل بوده و هدف این رشته تربیت نیروی انسانی می‌باشد که بتوانند به آموزش و پرورش کودکان کمک کنند.

هدف از رشته کودکیاری، تربیت دانش آموزان و کودکان برای آماده شدن و رفتن به دوران دبستان می‌باشد.

تناسب شغلی این رشته با دیگر عنوان‌های آموزشی و پرورشی باعث شده تا رشته کودکیاری همواره مورد توجه خانم‌ها قرار بگیرد.

مشاغل فنی پردرآمد برای آقایان

مشاغل فنی به مشاغلی گفته می‌شود که برای انجام آن‌ها نیاز به مهارت‌های خاص دارید. معمولا مهارت‌های مرتبط با مشاغل فنی در موسسه‌های فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود و بعد از پایان دوره ‌های آموزشی نیز مدرک فنی و حرفه‌ای به مهارت آموز اعطا می‌شود که بیانگر مهارت او در زمینه مورد نظر است. مهمترین مشاغل فنی در حال حاضر شامل موارد زیر می‌شود:

- تعمیرات موبایل

شغل تعمیرات موبایل از ماهیت کاملا تخصصی و مهارت محور برخوردار است. بنابراین، وارد شدن به این حیطه پردرآمد، مستلزم شرکت در دوره‌های آموزش تخصصی تعمیرات موبایل است. با شرکت در این دوره ها، در بازه زمانی کوتاهی می‌توان مهارت‌های لازم برای تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع موبایل اندروید و آیفون را فرا گرفت و آماده ورود به بازار کار این شغل شد.

شغل های پردرامد برای آقایان در ایران

- تعمیرات برد الکترونیکی

با توجه به پیچیده و در عین حال حساس بودن بردهای الکترونیکی، کسب مهارت و تخصص در این حیطه بیش از پیش ضرورت می‌یابد. بازار کاری تعمیرات برد به علت تخصصی بودن این شغل اشباع نشده و می‌توان گفت از بهترین مشاغل برق و الکترونیک ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید - شغل های جدید و پردرآمد ایران

بنابراین اگر به دنبال یک شغل حرفه‌ای و درآمدزا هستید، این شغل از بهترین انتخاب‌ها است. برای ورود و حرفه‌ای شدن در این شغل نیازی به سرمایه بالایی نیست، تنها کافیست با مراجعه به یک آموزشگاه معتبر و شرکت در دوره‌های آموزش تعمیر انواع بردهای الکترونیکی، با مراحل و نحوه تعمیرات برد آشنا شوید.

- تعمیرات لوازم خانگی

یک تعمیرکار لوازم خانگی بایستی مهارت لازم در عیب‌یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و غیره را داشته باشد. او باید با علائم خرابی برد یخچال، مشکلات جاروبرقی، علت آبگیری نکردن ظرفشویی و لباسشویی، نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی، نحوه شارژ گاز یخچال و بسیاری از موارد دیگر آشنا باشد.

همانطور که اشاه شد در این شغل، مهارت، تجربه و تخصص از پیش نیازهای اصلی برای وارد شدن است. برای کسب مهارت و تخصص لازم در این حیطه، امروزه آموزشگاه‌های متعددی دوره‌های لوازم خانگی را برگزار می‌کنند، توصیه می‌کنیم بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی را شناسایی کرده و در دوره‌های آن ثبت نام نمایید.

شغل های جدید و پردرامد ایران

- مکانیک خودرو

مکانیک خودرو، از بهترین رشته‌های پولساز و جز مشاغل پردرآمد فنی مربوط به خودرو در تمامی کشورها به حساب می‌آید. آشنایی داشتن با لوازم تعمیرات خودرو و نحوه کار با آن‌ها، شناخت اجزا و بخش‌های گوناگون خودرو از قبیل موتور، گیربکس، باتری، دینام، کولر و غیره، توانایی تشخیص درست و سریع ایرادات فنی خودرو و آشنایی با روش تعمیرات مشکلات خودرو از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای موفق شدن در این شغل و رشته است.

بیشتر بخوانید - لیست شغل های پردرآمد و مناسب برای آقایان

با توجه به رونق و گسترش صنایع خودروسازی در سطح کشور، بازار کاری شغل مکانیک خودرو، از آینده بسیار روشنی برخوردار است. بنابراین اگر علاقه‌مند به خودرو و مشاغل مربوط به آن هستید توصیه می‌کنیم برای یادگیری مهارت‌های مورد نیاز این حرفه برنامه ریزی کرده و با شرکت در دوره‌های آموزش مکانیک خودرو آماده ورود به بازار کار این شغل و کسب درآمد بالا شوید.

- برق ساختمان

برق ساختمان جز آن دسته از رشته‌های فنی حرفه‌ای است که همواره از بازار کار عالی و پردرآمدی برخوردار است و می‌توان آن را به عنوان یکی دیگر از پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای دانست که نگاه بسیاری از کارجویان و جوانان را به خود معطوف ساخته است. متاثر از رشد خیره کننده ساختمان‌سازی در کشور، بازار کار این رشته نسبت به گذشته بسیار پر رونق بوده و از آینده روشنی برخوردار است.

یک برقکار حرفه‌ای ساختمان بایستی با انواع سیم کشی ساختمان، مراحل، استانداردها و اشتباهات سیم کشی ساختمان در انواع ساختمان‌ها آشنا باشد. علاوه بر مهارت‌های فوق توانمند بودن در نصب انواع سیستم‌های امنیتی و رفاهی از قبیل: دوربین، دزدگیر، آیفون، درب‌های اتوماتیک و غیره از دیگر مهارت‌هایی است که برای موفق شدن در این شغل مورد نیاز است. به دست آوردن این مهم و متخصص شدن در این حوزه نیازمند شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آموزش جامع برق ساختمان در آموزشگاه‌های معتبر و شناخته شده است.

مشاغل جدید فنی برای آقایان در ایران

- برق صنعتی

برق صنعتی از دیگر رشته‌های جذاب و پرطرفدار در صنعت برق تلقی می‌گردد. امروزه به دلیل کاربرد و مزایای بیشمار تابلوهای برق صنعتی، استفاده از آن در حوزه تاسیسات، برق ساختمان، تابلوهای برق و صنعت، بر کسی پوشیده نیست. حوزه اتوماسیون صنعتی از عمده‌ترین موارد کاربرد برق صنعتی محسوب می‌شود و بروز مشکل در این بخش خسارت‌های و مشکلت بسیاری را به همراه می‌آورد.

بیشتر بخوانید - بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

با توجه به تخصصی بودن نصب، طراحی، برنامه ریزی و عیب‌یابی تابلوهای برق، تعداد متخصصان این رشته اندک بوده و این موضوع باعث اشباع نشدن بازار کار این رشته شده است.

برای وارد شدن در این حوزه، آشنایی با مبانی و مفاهیم اولیه و پایه‌ای برق صنعتی بسیار مهم و حائز اهمیت است و می‌توان گفت از پیش نیازهای اصلی این شغل خواهد بود. به همین جهت، برای تصدی این شغل، شرکت در دوره‌های آموزش برق صنعتی در آموزشگاه‌های مجاز و معتبر کمک می‌کند.

- نصب و تعمیرات پکیج

از دیگر مشاغل پردرآمد فنی و حرفه‌ای می‌توان به شغل نصب و تعمیرات پکیج، اشاره کرد. گرایش بسیاری از مردم به سمت استفاده از پکیج‌های دیواری، رونق و توسعه بازار کار نصب و تعمیرات پکیج را به همراه داشته است. همانطور که مشاهده می‌کنید امروزه پکیج‌های دیواری در بیشتر ساختمان‌ها جایگزین آبگرمکن‌ها و دیگر سیستم‌های گرمایشی شده اند، کلیه ساختمان‌های جدید نیز مجهز به این سیستم هستند.

یک تعمیرکار و نصاب حرفه‌ای پکیج دیواری بایستی مهارت لازم در نصب انواع پکیج را داشته باشد. آشنایی با مشکلات و ارورهای پکیج‌های دیواری، نحوه تعمیر و تعویض قطعات پکیج، نحوه هواگیری پکیج، رفع مشکل چکه کردن آب در پکیج، تعمیر برد پکیج، رفع مشکل پایین بودن فشار پکیج و بسیاری از دیگر مشکلات برخی از مهارت‌هایی است که برای ورود به این شغل باید با آن آشنا بود.

بیشتر بخوانید -  لیست مشاغل خانگی موفق برای خانم ها و آقایان

برای متخصص شدن در این شغل و کسب دانش و مهارت‌های فوق، آموزش تحت نظر اساتید کاربلد و متبحر، بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. با ثبت نام و حضور در دوره آموزش پکیج دیواری، می‌توان به فراگیری مهارت‌های لازم در این حوزه مبادرت ورزید.

مشاغل فنی با درامد بالا برای خانم‌ها و آقایان

- نصب و تعمیرات کولر گازی

نصب و تعمیرات کولر گازی امری تخصصی بوده و یک نصاب و تعمیرکار کولر بایستی به مهارت‌هایی از قبیل: شارژ گاز کولر گازی، نصب انواع کولر، باز و بسته کردن پنل داخلی و خارجی کولر، نحوه کار با ابزارها، جوشکاری لوله مسی، عیب‌یابی و تعمیر انواع مشکلات کولر از جمله خاموش شدن کولر گازی، کار نکردن کمپرسور کولر گازی، مشکلات برد کولر، آب دادن کولر گازی، خنک نکردن کولر و بسیاری از موارد دیگر آشنا باشد.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل زیان آور و سخت در ایران

برای فراگیری و آموزش تخصصی و اصولی این حرفه، شرکت در دوره‌های آموزش عملی تعمیرات کولر گازی و نصب و تخصصی بسیار راهگشا و کمک کننده خواهد بود. با طی کردن این دوره ها، متخصص شدن و رسیدن به درآمد عالی، چندان دور از دسترس نیست.

- برق خودرو

شغل برق خودرو از دیگر مشاغل در حوزه خودرو است که همواره در لیست پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای حضور ثابت و دائمی دارد. رشد و توسعه تولید و ساخت خودروهای متنوع در کشور، بازار کاری برق خودرو را شکوفا و پر رونق نموده است.

برقکار خودرو شخصی است که مهارت لازم در سیم کشی خودرو، رفع عیوب کولر خودرو، تعمیر استارت خودرو، نصب انواع سنسورها بر روی خودرو، نحوه ﺷﺎرژ ﺑﺎﺗﺮی، رفع عیوب باتری خودرو و بسیاری از موارد دیگر مربوط به برق کشی خودرو را دارا است.

این شغل از جمله مشاغل تخصصی بوده و در همین راستا مراکز رسمی فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد بسیاری، دوره‌های آموزش برق خودرو را در طول سال برگزار می‌نمایند. با شرکت در این دوره‌ها و یادگیری صفر تا صد برق خودرو شانس خود را برای حضور در این حیطه پردرآمد افزایش دهند.

- هوشمندسازی ساختمان

رشد و رونق ساختمان‌های هوشمند در کلانشهرهای کشور، توسعه و پیشرفت بازار کار هوشمندسازی ساختمان را محقق نموده است. امروزه با توجه به مزایا بسیار پیاده‌سازی هوشمندسازی از قبیل کاهش هزینه ها، افزایش رفاه، بالا رفتن قیمت ساختمان، ایجاد حس لوکس بودن، افزایش امنیت و غیره تقاضا برای پیاده‌سازی خانه هوشمند افزایش چشمگیری داشته است.

شغل های پردرامد فنی و حرفه ای برای آقایان

پیاده‌سازی ساختمان هوشمند امری تخصصی بوده و نیازمند مشاوره‌های تخصصی در این حوزه است. تخصصی بودن و لوکس بودن این شغل باعث شده تا دستمزد متخصصان هوشمندسازی بالا باشد. موفقیت در این شغل مستلزم کسب مهارت‌ها و تخصص‌های مختلف می‌باشد. یکی از راهکارهای کاربردی برای کسب مهارت در این حوزه، شرکت در دوره‌های آموزش هوشمندسازی ساختمان در آموزشگاهی معتبر است.

راحت‌ترین شغل فنی

راحت یا سخت بودن یک شغل یک احساس نسبی است، ممکن است شغلی که برای یک نفر سخت و طاقت فرسا به نظر می‌رسد برای شخص دیگر آسان باشد. بنابراین نمی‌توان به طور دقیق گفت که کدام شغل راحت یا کدام یک سخت‌تر است. بنابراین برای این که بتوانید مسیر راحت‌تری در اشتغال داشته باشید پیشنهاد می‌شود که در حرفه مورد علاقه خود فعالیت کنید. عشق و علاقه به کار سبب می‌شود که شما سختی‌های کار را با انگیزه و تلاش بیشتری پشت سر بگذارید.

شغل‌های اشباع نشده

تقریبا می‌توان گفت که هیچ از مشاغل فنی اشباع نشده اند. از آنجایی که مشاغل فنی همگی از مشاغل خدماتی هستند بنابراین بازار کار این مشاغل همیشه وجود دارد چرا که در هر جامعه‌ای به افرادی که کارهای فنی در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند نیاز است.

شغل‌های آزاد فنی

مشاغل فنی اکثر ماهیت یک شغل آزاد محسوب می‌شوند. به طور مثال شما به عنوان یک مکانیک خودرو، کارشناس برق خودرو، نصاب کولر و پکیج، تعمیرکار و… می‌توانید مغازه شخصی خود را داشته باشید و یا در مراکز بزرگ خدماتی که خدمات فنی ارائه می‌کنند به عنوان پرسنل فنی و کارشناس مشغول به کار شوید.

چگونه می‌توان مشاغل فنی را آموخت

همانطور که گفتیم برای این که در مشاغل فنی موفق باشید باید مهارت‌های کافی در این زمینه را بیاموزید. در گذشته‌های نه چندان دور مهارت پیدا کردن در مشاغل فنی در گرو شاگردی کردن در مراکز مختلف ارائه خدمات بود. اما امروزه می‌توانید با ورود به رشته‌های فنی در دبیرستان و ادامه تحصیل در این رشته‌ها در دانشگاه، دانش و مهارت لازم برای فعالیت در این شغل‌ها را بیابید. همچنین برای آغاز به کار می‌توانید دوره کارآموزی خود را در مراکز ارائه خدمات فنی در رشته مورد نظرتان سپری کنید و تجربه کافی در این زمینه را به دست آورید.

سوالات متداول

لیست مشاغل فنی و پولساز را چگونه به دست آوریم؟

شما برای آشنالیی با مشاغل فنی می‌توانید با کارشناسان سامانه جاب یابی در ارتباط باشید و جدیدترین لیست مشاغل فنی را به دست آورید.

آیا خانم‌ها می‌توانند در مشاغل فنی موفق باشند؟

بله قطعا، بسیاری از مشاغل فنی و حرفه‌ای مختص خانم‌ها هستند و کافیست با خواندن این مقاله در کسب و کار خود موفق باشید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 11 دی 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید