‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

مدرک تحصیلی و رشته‌های مورد نیاز استخدام در بانک‌ - 1403

برای استخدام در بانک‌ها چه رشته‌ای بخوانیم؟

استخدام در بانک‌ها، در مقاله‌های قبلی به "شرایط استخدام بانک برای خانم ها" حداقل معدل و "شرایط استخدام نگهبان در بانک" پرداخته شده است. در این مطلب قصد داریم مدرک تحصیلی لازم و بهترین رشته‌های تحصیلی برای استخدام در بانک که سوال بسیاری از متقاضیان استخدام در بانک است بپردازیم.

بانک‌ها در آزمون‌های استخدامی خود خواهان فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلفی هستند، با جاب یابی همراه باشید تا در ادامه تعدادی از این رشته‌ها را معرفی می‌کنیم.

مدرک تحصیلی مورد نیاز استخدام در بانک 1403

رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی

اگر سری به اخبار و آگهی‌های استخدام بانک‌های دولتی و خصوصی بزنید، مشاهده می‌کنید که یکی اتز اولویت‌های استخدام در بانک فارغ‌التحصیلان رشته‌ی بانکداری هستند، چراکه آن‌ها دروس مختلفی را در حوزه بانکداری از جمله سرمایه‌گذاری، روابط عمومی، مدیریت شعب، اعتبارات را پاس می‌کنند.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام مامور حمل پول بانک

رشته مدیریت امور بانکی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده و دانشجویان می‌توانند این رشته را تا سطح دکترا ادامه دهند.

رشته حسابداری و حسابرسی

رشته حسابداری یکی دیگر از اولویت‌های استخدام در بانک است، حسابرسی به مفهوم اعم کلمه عبارت از هرگونه رسیدگی است که به‌منظور تائید یا اظهارنظر نسبت به‌درستی هرگونه مدارک و اسناد مالی توسط شخصی مستقل از تهیه‌کننده یا تهیه‌کنندگان آن مدارک و اسناد به عمل آید.

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته حسابداری و یا حسابرسی از جمله اشخاصی هستند  که مورد توجه بانک‌ها جهت استخدام قرار دارند.،. دانشجویان رشته حسابداری دروس تئوری‌های حسابداری، حسابداری دولتی، سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری،  حسابداری در مدیریت تکمیلی و مباحثی همچون روش تحقیق را پاس می‌کنند.

مدرک تحصیلی برای استخدام در بانک های دولتی و خصوصی 1403

رشته مهندسی مالی

مهندسی امور مالی ترکیبی از آمار، فناوری اطلاعات، علوم ریاضی کاربردی، علوم کامپیوتر، مدیریت مالی و علم اقتصاد است که حوزه طراحی، توسعه و نوآوری در ابزار و سیستم‌های مالی و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای حل مشکلات مالی و کاهش ریسک در جهت افزایش ارزش شرکت‌ها را پوشش می‌دهد.

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی امور مالی که از نیازهای اصلی بانک‌ها است دروسی همچون مدل‌های انتخاب سبد سرمایه‌گذاری، آمار و سیستم‌های خبره در تصمیم‌گیری‌های مالی، مدیریت و تحلیل ریسک مالی و اقتصاد مهندسی را پشت سر می‌گذارند.

رشته مدیریت

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مدیریت که گزینه مناسبی برای استخدام بانک‌ها هستند ترکیبی از دروس حسابداری، اقتصاد، تحقیق در عملیات و دروس اصلی مرتبط با مدیریت همچون استراتژی. مهارت‌هایی که دانشجویان مدیریت را پاس می‌کنند.

مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت امور بانکی، مدیریت کسب‌  و کار یا MBA، مدیریت بازرگانی، مدیریت ریسک و مدیریت بازاریابی از جمله گرایش‌هایی از رشته مدیریت بوده که مورد توجه اکثر بانک‌ها در آزمون‌های استخدامی هستند.

رشته علوم اقتصادی

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی علوم اقتصادی نیر همانند رشته‌های ذکر شده فوق که مورد توجه بانک‌ها جهت استخدام هستند، در واقع یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در کشور عزیزمان و در سراسر جهان است چراکه با بهینه‌سازی منابع سر و کار دارد و کمک می‌کند دید مناسب‌تری نسبت به اتفاقات اطراف خود داشته باشید.

اقتصاد نظری، صنعتی، بازرگانی، پول و بانکداری، اقتصاد اسلامی از جمله گرایش‌های مرتبط با علوم اقتصادی هستند. از جمله دروس مشترک گرایش‌های علوم اقتصادی می‌توان به آمار، ریاضی، جامعه‌شناسی، روش تحقیق، پول و بانکداری و اقتصادسنجی اشاره کرد.

رشته آمار

ازآنجایی‌ که بسیاری از متصدیان بانکی با اعداد و ارقام سروکار دارند رشته آمار یکی از رشته‌های مناسب برای بانکداران است و از جمله گرایش‌های رشته آمار می‌توان به آمار اجتماعی و اقتصادی، آمار ریاضی و آمار بیمه اشاره کرد.

رشته ریاضی

رشته آمار نیز همانند رشته‌های ذکر شده در بالا مورد توجه بانک‌ها در آزمون‌های استخدامی هستند و بهترین افراد برای فعالیت در بانک افرادی هستند که از ذهن ریاضی قوی‌تری برخوردارند.

از جمله گرایش‌های رشته ریاضی می‌توان به ریاضی کاربردی در کامپیوتر، ریاضی کاربردی در تحقیق در عملیات و ریاضیات مالی اشاره کرد که  هستند.

رشته کامپیوتر

به جرات میتوان گفت تکنولوژی و کامپیوتر از جمله رشته‌های  بی‌رقیب در عصر جدید هستند، چراکه تکنولوژی حوزه بانکداری را با تحولات بسیار بزرگی مواجه کرده است و کاغذ دیگر پیشران بانک‌ها نیست، بلکه آن‌ها از روش‌های جدید برای کارها استفاده می‌کنند.

از جمله گرایش‌های رشته کامپیوتر می‌توان به مهندسی فناوری اطلاعات، سیستم‌های چندرسانه‌ای، سامانه‌های شبکه‌ای، مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار،معماری سازمانی، شبکه‌های کامپیوتری،تجارت الکترونیک و امنیت اطلاعات اشاره کرد.

رشته حقوق

رشته حقوق را می‌توان یکی از محبوب‌ترین رشته‌های گروه آزمایشی علوم انسانی دانست و نیاز به اطلاعات حقوقی در سطوح مختلف روابط بین فردی، روابط سازمانی و حتی روابط بین‌المللی وجود دارد ازاین‌رو، دروسی که فارغ‌التحصیلان و دانشجویان حقوق مطالعه می‌کنند شامل حقوق سازمان‌های بین‌الملل، حقوق اساسی، مبانی علم اقتصاد، اسناد تجاری، آمار و موارد دیگر است که باعث می‌شود حقوق یک رشته‌ی مناسب برای کارمندان بانک‌های دولتی و خصوصی باشد.

از جمله گرایش‌های رشته حقوق می‌توان به حقوق مالی اقتصادی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و حقوق تجارت بین‌الملل اشاره کرد.

• سوالات متداول

بهترین رشته‌ها برای استخدام در بانک چیست؟

بانک‌ها در آزمون‌های استخدامی خود از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلفی استفاده میکنند که در این مقاله ذکر شده است

مدرک تحصیلی لازم برای استخدام در بانک چیست؟

معمولا بانک‌ها در آزمون‌های استخدامی از دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دعوت به‌همکاری می‌شود

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 5 مرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

ایلیاببخشید من فوق. لیسانس مدیریت بازرگانی دارم چقدر احتمال قبولیم در آزمون استخدامی بانک وجود داره
26 تیر 2022پاسخ به این دیدگاه
داريوش سلام چطوری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم در بانک استخدام بشوم؟
11 بهمن 2021پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید