‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

پردرآمدترین شغل های ایران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

پردرآمدترین شغل های اینترنتی ایران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

در چند دهه اخیر در تمام دنیا شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل قدیمی و سنتی بوده ایم، در عوض مشاغل جدیدی همانند شغل پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان و خانم ها و همچنین شغل هایی که در اینده بازار کار خوبی دارند متولد شده‌اند که بسیاری از آن‌ها را می‌توان به صورت اینترنتی انجام داد و پیش بینی می‌شود که در سال‌های آینده بخش عمده‌ای از بازار اشتغال را به خود اختصاص دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی مشاغل جدید در ایران که می‌توان به صورت اینترنتی انجام داد بپردازیم و ویژگی‌های هریک از آن‌ها را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید - نحوه ثبت نام وام مشاغل خانگی ۱۴۰۱

شغل های جدید و پردرآمد ایران در سال 1401

شغل های پردرآمد اینترنتی بدون سرمایه

بسیاری از مشاغلی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، مشاغلی هستند که در چند دهه قبل یا وجود نداشتند و یا کمتر کسی به آن‌ها توجه داشت. با این حال به نظر می‌رسد که در یک دهه اخیر بسیاری از این مشاغل توانسته‌اند به نسبت درآمدزایی بالایی که دارند توجه بسیاری را به خود جلب کنند.

طراحی وب و برنامه نویسی

جای تعجب ندارد که اکثر مشاغلی که در این فهرست به آن‌ها اشاره می‌کنیم مرتبط با کامپیوتر و دنیای دیجیتال است. چرا که زندگی بشر امروز و البته نسل‌های آینده به سیستم‌های دیجیتالی و همچنین اینترنت وابسته است.

بیشتر بخوانید - ایده های کارآفرینی در منزل

بنابراین می‌توان گفت از جمله مشاغلی که در سال‌های اخیر ایجاد شده و رشد خوبی داشته است برنامه‌نویسی و طراحی وب است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به نیاز جامعه و همگام‌سازی کسب و کارها با پیشرفت‌های مدرن چنین مشاغلی در آینده با رشد فزاینده‌ای رو به رو باشند.

فروشگاه آنلاین

شاید تا یک دهه قبل تصور این که شما با گوشی تلفن همراهتان خریدهای منزل را انجام دهید برایتان بیشتر به فیلم‌های هالیوودی شباهت داشت. اما امروز حتی در مورد مسائلی مثل مراجعه به پزشک، خرید مایحتاج عمومی منزل، گرفتن تاکسی و… از اینترنت استفاده می‌کنید.

پس هیچ تعجبی ندارد اگر در آینده فروشگاه‌های آنلاین بیش از مغازه‌های سنتی درآمد داشته باشند و کسب و کار آن‌ها پر رونق‌تر باشد. وجود فروشگاه‌های اینترنتی بزرگی چون Ebay یا آمازون و یا فروشگاه‌های آنلاینی چون دیجی کالا، اوکالا و… در ایران سبب شده است که اعتماد مردم به خریدهای اینترنتی بیشتر شده و کم کم فروشگاه‌های آنلاین با توجه به مزایای بی‌شماری که برای کاربر دارند جای فروشگاه‌های سنتی را بگیرند.

شغل های پردرآمد ایران 1401

تولید محتوا

یکی از جدیدترین حوزه‌های شغلی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است تولید محتوا است. با توجه به رشد روز افزون اینترنت و حضور کسب و کارها در فضای مجازی، تنها راه تعامل کاربران و کسب و کارها در فضای آنلاین محتوا است. بنابراین تولید انواع محتوای (متنی، ویدئویی، صوتی و تصویری) از جمله مشاغلی است که درآمد بسیار خوبی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید - کسب درامد واقعی در منزل

این شغل با حضور گسترده اینترنت در ایران پدید آمده و در دوره پاندمی کرونا و هجوم مشاغل برای فعالیت در فضای مجازی به اوج خود رسیده است. شاید تا یک دهه قبل کمتر کسی در مورد تولید محتوا و اهمیت آن می‌دانست اما امروزه این علم به یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد تبدیل شده است و افراد بسیاری مشتاق فعالیت در این زمینه هستند.

بنابراین می‌توان در آینده به این شغل به عنوان یکی از درآمدزاترین مشاغل ایران نگاه کرد، چرا که از نظر حضور کسب و کار در فضای اینترنت و رقابت در این سطح ایران در ابتدای راه قرار دارد و می‌توان گفت که اهمیت تولید محتوا طی سال‌های آینده بیش از چیزی که امروز می‌بینیم خواهد بود.

ادیتور فیلم و ویدئو

در کنار مشاغلی همچون تولید محتوا وجود یک ادیتور فیلم و ویدئو، کار را حرفه‌ای‌تر و هدفمندتر می‌کند. این شغل یکی از پردرامدترین مشاغل بدون سرمایه است، چراکه برای ادیت کردن یک محتوا کافیست کار کردن با نرم‌افزارهای مخصوص را یاد بگیرید.

حتی برای یادگرفتن این نرم‌افزارها آموزش‌های رایگان بسیاری در اینترنت وجود دارد و تنها با تکرار و تمرین به سادگی می‌توانید یک ادیتور کاملا حرفه ای شوید.

برای شروع کار هم فقط به یک موبایل و یا لپ‌تاپ نیاز دارید، پس همه چیز مهیاست برای شروع یک کسب‌وکار، فقط به همت، تلاش و خلاقیت هنری شما بستگی دارد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام و… در ارائه کالا و خدمات و معرفی محصولات به کاربران و همچنین تعداد بالای کاربران این شبکه‌ها بازار بسیار مناسبی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا با صرف هزینه‌های بسیار کمتر بتوانند مشتریان بیشتری داشته و از افزایش فروش به سود بیشتری برسند.

بیشتر بخوانید - کارهای زود بازده در روستا

شغل‌ های پردرآمد اینترنتی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین

یکی دیگر از مشاغلی که در سال‌های اخیر ایجاد شده و بازار خوبی هم دارد دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. با حضور مشاغل و کسب و کارها در فضای مجازی شیوه‌های بازاریابی سنتی نیز جای خود را به بازاریابی دیجیتالی می‌دهند.

بیشتر بخوانید - کار اینترنتی در منزل با حقوق روزانه

بنابراین کسانی که روش‌های بازاریابی دیجیتال و نتورک مارکتینگ را به خوبی می‌دانند که می‌توانند به درآمدهای عالی برسند. با توجه به توسعه فضای مجازی و همچنین رشد فعالیت کسب و کارها در فضای نت به نظر می‌رسد فعالان این عرصه در سال‌های آینده با افزایش تقاضا و همچنین افزایش درآمد روبه رو باشند.

کارشناس سئو

برای کسانی که در فضای آنلاین مشغول به کار هستند سئو کلمه آشنایی است. برای دیده شدن در فضای مجازی به سئو نیازمند هستید، پس جای هیچ شکی نیست که با پیشرفت تکنولوژی آی تی و توسعه کسب و کارهای آنلاین کارشناسان سئو نیز به درآمد عالی برسند. کارشناسی سئو نیز یکی از مشاغلی است که عمری کمتر از ۱۵ سال در ایران دارد و در یک دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود با توجه به رشد ایران در استفاده از تکنولوژی فضای مجازی متخصصین سئو نیز در آینده کسب و کار پر رونقی داشته باشند.

مشاغل پردرآمد اینترنتی در ایران سال 1401

طراح گرافیک

جالب است بدانید بسیاری از طراحان برتر گرافیک در جهان حتی مدرک دانشگاهی هم ندارند و از طریق دوره‌های آنلاین رایگان و خلاقیت به درامد بالایی رسیده اند.

چرا گرافیستها درامد بالایی دارند؟ دلیلش ساده است، تمام مشاغل برای تبلیغ برند خود به لوگو و انواع طراح‌های گرافیکی نیاز دارند. پس همین حالا کار را شروع کنید تا با حرفه ای شدن در این شغل به درامد میلیونی برسید.

یوتیوبر یا ولاگر

یوتیوبر و ولاگر کیست؟ در واقع به افرادی که در یوتیوب ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای به اشتراک می‌گذارد یوتیوبر و کسانی که وبلاگ ویدیویی دارد و محتوای ویدیویی از خودش درست می‌کند ولاگر می‌گویند.

یادتان باشد شروع بسیاری از مشاغل همچون یوتیوبر یا ولاگر ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای کسب درامد داشته باشد اما اگر در این راه ثابت قدم و پشتکار داشته باشید، در بلندمدت می‌توانید با تبدیل شدن به یک یوتیوبر پول زیادی بدست بیاورید.

بیشتر بخوانید - پردرآمدترین مشاغل رشته ریاضی فیزیک در ایران

کارشناس بهداشت روان

دنیای امروز دنیای پر استرس و اضطرابی است. تحقیقات بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد مردم جامعه امروز بیش از گذشته از افسردگی، اضطراب و استرس و عوارض و بیماری‌های ناشی از آن رنج می‌برند. بنابراین با توجه به رشد آگاهی مردم نسبت به مسائل درمانی به نظر می‌رسد مشاغلی چون مشاوره، کارشناسی بهداشت روان، روانشناسی و روانکاوی در آینده با رشد چشمگیری روبه رو باشند.

شغل های پردرآمد ایران در سال 1400

تدریس آنلاین

انقلاب دیجیتال تاثیر خود را در همه حوزه‌ها داشته است، یکی از حوزه‌هایی که به لطف پیشرفت تکنولوژی دچار تغییرات بسیاری شد، حوزه آموزش و پرورش است. دسترسی داشتن به اساتید برجسته آموزشی و استفاده عادلانه از امکانات آموزشی سبب شده است که تدریس آنلاین در سال‌های اخیر به ویژه بعد از دوران کرونا مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید -  بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

به نظر می‌رسد که توجه به این بخش سبب شود که در آینده با تحولات عظیمی در حوزه آموزش روبه رو باشیم و تدریس آنلاین در زمینه‌های مختلف یکی از مشاغل دنیای آینده ما باشد.

کارشناس بورس و ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به خوبی توانسته‌اند جای خود را در دنیای امروز باز کنند. در کشور ما نیز چند سالی است که ارزهای دیجیتال بخشی از بازار بورس را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به سودی که بازار ارزهای دیجیتال داشته است و شناخته شدن ارزها در ایران، به نظر می‌رسد که یکی از مشاغل جدید و پردرآمد سال‌های اخیر و آینده کارشناس بورس ارزهای دیجیتال باشد.

شغل های پردرامد اینترنتی در سال 1401

کارشناس هوش مصنوعی

برای این که از دنیا عقب نمانیم باید در حوزه تکنولوژی دیجیتال به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنیم. هوش مصنوعی از جمله تکنولوژی‌های برتر دنیا است که در ایران نیز مورد توجه قرار دارد. بنابراین پیش بینی می‌شود که کارشناس هوش مصنوعی از جمله مشاغلی است که در آینده در مورد آن بسیار بیشتر خواهیم شنید.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل آزاد پردرآمد برای آقایان

جمع بندی نهایی

مشاغلی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد، مشاغلی است که یا در سال‌های اخیر متولد شده و یا در گذشته وجود داشته‌اند اما کمتر به آن‌ها توجه شده است. با این وجود و با توجه به پیشرفت مدرنیته در دنیا و همچنین انقلاب صنایع دیجیتال مشاغلی که از آن‌ها یاد کردیم دست کم در یک دهه آینده با رونق بسیاری همراه باشند.

توصیه می‌کنیم اگر به فکر یک شغل درآمدزا و پر سود هستید در مورد مشاغلی که به آن‌ها اشاره شد فکر کنید. و همچنین با خواندن مقاله «شغل‌های فنی پردرآمد ایران» علاقه و استعداد خود را محک بزنید و در یکی از حوزه‌های یاد شده شروع به یادگیری و مهارت آموزی کنید تا بتوانید در آینده کسب و کار پر رونقی داشته باشید.

سوالات متداول

چگونه یک شغل پردرآمد و موفق اینترنتی داشته باشیم؟

برای داشتن یک شغل پردرآمد اینترنتی صرفا نباید زیاد کار کرد بلکه باید هدفمند‌تر کار کنید و همیشه در مورد شغل و محیط پیرامون‌تان خود مطالعه کنید و بروز باشید.

شغل‌ های پردرامد اینترنتی در ایران را چگونه پیدا کنیم؟

با عضویت در سایت جاب یابی و خواندن این مقاله براحتی می‌توانید به مشاغل جدید و پردرامد ایران را که بدون سرمایه می‌شود راه‌اندازی کرد آشنا شوید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 19 آبان 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید