‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام فرودگاه امام خمینی (حراست، کارگر ساده، کارمند اداری، cip و شیفت شب)

چگونه در فرودگاه امام خمینی استخدا شویم؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید، شرایط استخدام در فرودگاه امام خمینی و و معرفی بخش‌های حراست، هتل، کارگر ساده، شیفت شب فرودگاه امام خمینی، تشریفات اختصاصی (CIP)، گذرنامه، گمرک، پست، اورژانس، بانک و صرافی، رستوران و کافی شاپ

گروه تولید محتوا سایت جاب یابی علاوه بر شرایط استخدام در فرودگاه امام خمینی مقاله‌هایی در خصوص شرایط "شرایط استخدام در شرکت فرودگاه‌های کشور" و همچنین شرایط "استخدام در فرودگاه کیش" منتشر کرده است. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با شرایط استخدام در فرودگاه امام خمینی و معرفی برخی مشاغل فعال در این فرودگاه آشنا کنیم، لطفا تا لنتهای مطلب با ما باشید.

استخدام فرودگاه امام خمینی ۱۴۰۲

مقدمه

فرودگاه امام خمینی بزرگترین فرودگاه ترانزیت خارجی در ایران است، بخش‌های بسیار متنوعی در این فرودگاه مشغول فعالیت هستند که تأمین نیروی انسانی این بخش‌ها بخشی از اشتغال کلانشهر تهران را به خود اختصاص می‌دهد. در این مقاله به معرفی مشاغل موجود در فرودگاه امام خمینی و شرایط استخدام در این فرودگاه خواهیم پرداخت.

شرایط استخدام در فرودگاه امام خمینی

اکثر بخش‌های فرودگاه امام خمینی به بخش خصوصی واگذار شده است بنابراین استخدام در این بخش‌ها با نظر کارفرما و مطابق با نیاز آن بخش انجام می‌گیرد. اما در مورد نهادهای سازمانی مانند بخش حراست، مهندسین پرواز، برج مراقبت و… استخدام توسط سازمان فرودگاه‌های کشور و مطابق با شرایط این سازمان انجام می‌گیرد که شامل دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی می‌شود. آزمون استخدامی سازمان فرودگاه‌های کشور عموما توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود و در واقع همان آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور است.

شرایط عمومی استخدام در فرودگاه امام خمینی

- داشتن تابعیت ایران
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند
-عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام مهماندار هواپیما

- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
-عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح
- داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند
- به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

آزمون استخدامی فرودگاه امام خمینی

تبصره- مسئولیت قبول یاعدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفتهشده آزمون است.

شرایط سنی استخدام در فرودگاه امام خمینی

- داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم
- داشتن حداکثر سی سال (۳۰) برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم
- داشتن حداکثر سی و پنج (۳۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس
- داشتن حداکثر چهل (۴۰ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری
تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف هستند.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام مهماندار در ایرلاین‌های بین المللی

تبصره ۲: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛ - داوطلبانی که در جبهه‌ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
- میزان مدت خدمت ضرورت؛
- داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانک‌ها و شرکتهای تحت پوشش آن‌ها، شرکتهای بیمه‌های دولتی، شهرداری‌ها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آن‌ها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آن‌ها.

شرایط اختصاصی شرکت در این آزمون با توجه به ردیف‌های شغلی و در زمان استخدام اعلام می‌گردد.

استخدام در بخش‌های مختلف فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی از بخش‌های متعددی تشکیل شده است که در این بخش با آن‌ها آشنا شده و در ادامه به شرایط استخدام در این بخش‌ها پرداخته خواهد شد. این بخش‌ها عبارتند از:

استخدام cip فرودگاه امام

استخدام کارگر ساده در فرودگاه امام خمینی

استخدام به عنوان کارگر ساده یکی از بالاترین عناوین سرچ شده در موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است، استخدام کارگر ساده در فرودگاه امام خمینی معمولا در بخش‌های خصوصی فرودگاه مانند رستوران‌ها، انبار، بخش‌های خدماتی و… مورد نیاز است و شرایط استخدام توسط کارفرما تعیین می‌شود.

سالن تشریفات اختصاصی (CIP)

سالن تشریفاتی فرودگاه امام خمینی در سه طبقه به عنوان مجهز‌ترین بخش در فرودگاه به شمار می‌رود و مخصوص مسافرانی است که مایل به استراحت قبل یا بعد از پرواز خود هستند. در این سالن، نوشیدنی‌های رایگان سرو می‌گردد و مسافران می‌توانند از فروشگاه‌های موجود در این بخش خرید کرده و از اینترنت رایگان بهره‌مند باشند.

بخش گذرنامه فرودگاه امام

در این بخش ویزای فرودگاهی برای گردشگر‌ها صادر می‌گردد، همچنین امور اداری، بازرگانی مربوط به سفر به وسیله بخش ویزای وزارت امور خارجه مستقر در فرودگاه انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید - شرایط رشته خلبانی برای خانم ها در ایران

بخش گمرک

در این بخش به اموراتی مانند همراه داشتن کالا و ارز یا حیوانات خانگی و پرنده رسیدگی می‌گردد.

پست فرودگاه امام خمینی

سرویسی در قسمت بار فرودگاه دایر است و برای ارسال مرسولات به داخل و خارج از کشور فعالیت دارد. مرسولات از این قسمت به مرکز مبادلات ارسال شده و به وسیله پست ویژه به مقصد مربوطه فرستاده می‌شوند.

استخدام هتل فرودگاه امام خمینی

هتل‌های فرودگاه امام

در فرودگاه امام خمینی، یک هتل پنج ستاره به نام هتل نووتل novotel و یک هتل چهارستاره به نام هتل ایبیس ibis وجود دارد که از سال ۲۰۱۶ فعالیت دارد. این هتل ها، توسط گروه هتلداری اکور فرانسه در ۷ طبقه ساخته شده است. از امکانات رفاهی این هتل‌ها می‌توان به حمام اختصاصی، تلویزیون صفحه تخت و لوازم بهداشتی رایگان اشاره نمود. هتل‌های فرودگاه امام مناسب مسافرانی است که با خرید بلیط هواپیما باید در میانه سفرشان زمانی را در ایران صرف نمایند تا زمان پرواز دیگر فرا برسد. هتل‌های فرودگاه امام امکان اقامت کوتاه مدت، ۳.۵ و ۱۰ساعته را دارد.

بیشتر بخوانید - شرایط خلبان شدن زنان و مردان در ایران

به علاوه ایرلاین ها، بانک‌ها و بخش‌های دیگری نیز در این فرودگاه فعال هستند که استخدام در آن‌ها در موسسات و شرکت‌های مادر انجام می‌گیرد.

اورژانس فرودگاه امام

خدمات مربوط به اورژانس مانند اعزام بیماران به بیمارستان و رسیدگی به مصدومین از جمله اقداماتی است که توسط مرکز فوریت‌های پزشکی فرودگاه امام خمینی انجام می‌گیرد. همچنین قسمتی نیز به عنوان بخش قرنطینه وجود دارد تا بیماری‌های خاص واگیردار مورد آنالیز قرار بگیرند و در صورت مشاهده مورد مشکوک نمونه برداری شده و اقدامات لازم انجام بگیرد.

بانک و صرافی‌های فعال در فرودگاه امام

یکی دیگر از امکانات این فرودگاه وجود چندین شعبه بانک و صرافی است که برای رفاه بیشتر مسافران در سالن‌های ورودی و خروجی دایر هستند. همچنین چندین دستگاه خودپرداز نیز در محوطه فرودگاه قرار داده شده است تا پول نقد دریافت کنید.

رستوران و کافی شاپ

معمولا در هنگام سفر برنامه غذایی ما به هم می‌ریزد و ممکن است در شلوغی‌های سفر وقت برای غذا خوردن نداشته باشیم. یا اینکه به دلیل حضور زودتر از زمان پرواز در فرودگاه احساس گرسنگی یا تشنگی کنیم که در این صورت می‌توانید به رستوران و کافی شاپ موجود در فرودگاه امام سر بزنید. در این فرودگاه تعداد زیادی رستوران، فست فود و کافی شاپ فعالیت دارند که انواع غذاها، میان وعده ها، کیک و شیرینی و نوشیدنی ارائه می‌نمایند.

استخدام شیفت شب فرودگاه امام خمینی

از آنجایی که فعالیت در فرودگاه امام خمینی به صورت ۲۴ساعته ادامه دارد، اکثر بخش‌های فرودگاه نیروهای انسانی خود را به صورت شیفتی در شیفت‌های ۸ ساعته استخدام می‌کنند.

بنابراین بسیاری از این مشاغل که از طریق آزمون استخدامی و یا گزینش انجام می‌شود به صورت استخدام شیفت شب هستند و یا در صورت استخدام در این مشاغل شیفت‌ها به صورت دوره‌ای چرخش می‌کنند.

استخدام حراست فرودگاه امام

استخدام حراست فرودگاه امام

معمولا نیروهای حراست فرودگاه امام خمینی از طریق آزمون استخدام سازمان‌های اجرایی انجام می‌گیرد. حداقل مدرک تحصیلی مورد نظر برای استخدام به عنوان نیروی حراست فرودگاه دیپلم است و شرایط دیگری از جمله آمادگی بدنی، حداقل قد ۱۷۵ سانتی متر، کارت پایان خدمت سربازی، قبولی در آزمون آمادگی بدنی نیز از جمله موارد دیگری است که برای احراز این شغل در نظر گرفته می‌شود.

استخدام در گمرک فرودگاه امام خمینی

استخدام در گمرک فرودگاه امام نیز در صورت نیاز به صورت اختصاصی برای همین بخش انجام می‌گیرد. شانس استخدام دارندگان مدارک تحصیلی حسابداری، آمار، مدیریت گمرک، مدیریت بیمه و… در این بخش بیشتر است. معمولا حداقل مدرک تحصیلی در نظر گرفته شده برای استخدام در این بخش کارشناسی است. شرایط دیگری مثل شرایط سنی، شرط معدل، رشته‌های تحصیلی مورد نظر، جنسیت نیروی کار و… معمولا متناسب با نیاز بخش در زمان انتشار آگهی مشخص می‌شود.

استخدام با مدرک دیپلم در فرودگاه امام خمینی در مشاغل زیر صورت می‌گیرد

برای استخدام با مدرک دیپلم در فرودگاه امام خمینی معمولا می‌توانید برای در شغل‌های خدماتی، حراست، گارسون، کافی من، فروشنده و… استخدام شوید.

استخدام کترینگ فرودگاه امام خمینی

کیترینگ فرودگاه امام خمینی یکی از بخش‌های فعال این فرودگاه است. معمولا مشاغل مختلفی از جمله سرآشپزی، حسابدار، صندوقدار، میزبان و… برای این بخش در نظر گرفته می‌شود. استخدام در این بخش توسط بخش خصوصی و در صورت نیاز با توجه به شرایط مورد نیاز هر بخش انجام می‌گیرد. مهارت‌های مختلفی چون تسلط به زبان‌های خارجه از جمله انگلیسی و عربی می‌تواند نقش موثری در استخدام شما داشته باشد.

مترجم در فرودگاه امام

بسیاری از بخش‌های مهم فرودگاه امام از جمله صرافی ها، فروشگاه‌های بزرگ و کیترینگ یا بخش‌های گذرنامه و گمرک نیاز به مترجم دارند، بنابراین استخدام مترجم در فرودگاه امام خمینی یکی از مشاغل بسیار مورد توجه است که البته متقاضیان زیادی نیز دارد

استخدام شرکت سامان فرودگاه امام خمینی

فرم ثبت اطلاعات فردی علاقمندان به همکاری با شرکت خدمات هوایی سامان کارمند و راننده پایه 1

لینک ثبت نام: http://portal.saman.aero/index.jsp?siteid=1&pageid=1783

سوالات متداول

چطور به آگهی استخدام فرودگاه امام خمینی دسترسی داشته باشم؟

آگهی‌های استخدامی مرتبط با فرودگاه امام خمینی در سایت‌های استخدامی از جمله سایت استخدامی جاب یابی منتشر می‌شود.

شرایط استخدام شیفت شب، حراست،کترینگ و تشریفات cip فرودگاه امام خمینی چیست؟

شرایط استخدام در فرودگاه امام خمینی در این مقاله توضیح داده شده است. شما می‌توانید با ثبت نام در سایت جاب‌یابی به جدیدترین اخبار وآگهی‌های استخدامی فرودگاه امام خمینی دسترسی داشته باشید.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیتمام مقاطع تحصیلی

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 16 اسفند 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

مهدی سلام من ۳۳ سالمه مدرک دیپلم گواهینامه پایه یک هستم و پایان خدمت هم دارم علاقهمندم در فرودگاه کار کنم
26 فروردین 2023پاسخ به این دیدگاه
مسعود کرمیسلام من ۲۱ سالمه تازه خدمت تموم کردم مدرک دیپلم دارم قد هم ۱۸۱ هست تا حالا سابقه بیمه نداشتم برای استخدام حراست در فرودگاه یا جاهای دولتی میخواستم
02 فروردین 2023پاسخ به این دیدگاه
سبحان ابراهیمیسلام من ۲۶ سال دارم مدرک دیپلم علوم انسانی دارم سربازی رفتم دنبال کار هستم از نصیر اباد حراست و کارگر ساده دنبال کا در فرودگاه امام خمینی هستم خیلی ممنون می شم کسز برای کار باهام تماس بگیره ۰۹۹۶۳۱۶۳۴۵۰ ابراهیمی ۲۰ اذر ۱۴۰۱
11 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
سلام من ۲۳ سال دارم مدرک تحصیلی دیپلم تجربی سربازی هم رفتم دنبال کار هستم از اسلامشهر دنبال کار در فرودگاه امام خمینی هستم باتشکر فراوان
10 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
سکینه پیریبا سلام و احترام من 30سالمه مدرک کارشناسی فقه و حقوق بدنبال کار در فرودگاه امام خمینی هستم با تشکر
30 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
فاضل حاجیان نژاد سلام عرض ادب واحترام من ۲۵ سالمه مدرک دیپلم برق ساختمان دارم کارت پایان خدمت دارم ارتش نیرو هوایی مهرباد خدمت کردم دنبال کار در فرودگاه امام خمینی هستم خدمات یانگهبانی ۰۹۱۱۶۸۷۸۰۹۳
21 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
میلاد گل چینسلام من ۳۳ سال دارم و مدرک لیسانس حقوق و علاقه مند به کار در فرودگاه هستم و کارت پایان خدمت هم دارم خیلی دوس دارم تو فرودگاه مشغول به کار بشم ممنون میشم راهنمایی کنین
18 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
Bahmanسلام خسته نباشید عرض ادب و احترام. اینجانب 40 ساله. ساکن اسلامشهر. مدرک دیپلم. 15 سال سابقه مدیر حراست بزرگترین سردخانه گوشت و مرغ ایران به نام پامچال آسیا کوه یخ بودم.ده روز پیش به علت حقوق و مزایای بسیارکم همکاری خودم با این مجموعه را قطع کردم بدنبال شغل مناسب برای کار میگردم لطفا راهنماییم کنید با تشکر.
16 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
بهرام اکبرپوربا سلام و عرض ادب. بنده 30 ساله هستم و دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی. از سال 92 تا کنون مشغول به تدریس زبان انگلیسی در تمامی سطوج و به خصوص آیلتس میباشم و دوره خدمت سربازی خود را نیز به صورت سرباز معلم گذرانده ام و در زمینه ترجمه و ارتباطات به زبان انگلیسی مهارت خوبی دارم و علاقه مند به کار کردن در فرودگاه میباشم.اگر مرا راهنمایی کنید بسیار ممنون میشوم. با تشکر.
12 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
یداله ملازادهسلام یداله ملازاده هستم 28ساله ودیپلمه می‌خوام به عنوان حراست استخدام بشم و سابقه کاری هم ندارم
11 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید