‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

لیست مشاغل خانگی موفق و پردرامد برای خانم ها و آقایان

لیست پردرامدترین مشاغل خانگی و کسب و کارهای موفق و پولساز برای خانم ها و آقایان در ایران

کسب و کارهای خانگی (home business) بسیار زیاد و متنوع هستند. شما می‌توانید با هر میزان سرمایه‌ای یک کسب و کار عالی خانگی با درآمد مناسب راه اندازی کنید. به شریطی که با "شغل های خدماتی و تولیدی" آشنایی داشته باشید و شرایط بازار و کسب و کار را به خوبی درک کرده و رمز و راز موفقیت کسب و کارهای خانگی را بدانید. مشاغل خانگی عمدتا به عنوان بهترین مشاغل برای خانم‌ها و یا کسب و کارهایی به عنوان شغل دوم مطرح می‌شوند اما موفقیت در این مشاغل می‌تواند شما را از کار کردن در زمینه‌های دیگر بی‌نیاز کند. در این مقاله به معرفی مشاغل خانگی موفق در ایران می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید - شغل های پردرآمد برای اقایان

لیست مشاغل خانگی موفق

کسب و کارهای خانگی موفق

هر کسب و کار خانگی پتانسیل موفق بودن را دارد، همه چیز بستگی به تلاش، کوشش و خواسته شما دارد. کسب و کارهای خانگی مزایای بسیاری به همراه دارند که در مقالات متعددی به آن‌ها پرداخته‌ایم با این حال برای آن دسته از عزیزانی که هنوز در مورد کسب و کارهای خانگی و روش‌های موفقیت در آن‌ها در حال تحقیق هستند نکات بسیار مهمی را فراهم کرده‌ایم که با شما به اشتراک می‌گذاریم. دانستن این نکات می‌تواند مسیر موفقیت شما را ساده‌تر کند.

مزایای کسب و کارهای خانگی

کسب درآمد مهمترین هدف اشتغال است، بنابراین آنچه کسب و کار خانگی را به یک شغل مناسب تبدیل می‌کند پرسود بودن آن است. عموما می‌توان این مشاغل را با سرمایه‌های اندک و در خانه راه اندازی کرد. بنابراین هرکس با مهارت و توانایی‌های بالقوه می‌تواند این کار را آغاز کند. وقتی یک کسب و کار خانگی دارید دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه در ترافیک و… ندارید. شما می‌توانید حتی در ساعت‌های آزاد خود به مشاغل خانگی مشغول باشید و درآمد خوبی از این طریق به دست آورید. در محیط خانه شما با آرامش فکری بیشتری می‌توانید کار کنید و محیط کار برای شما دلچسب‌تر خواهد بود.

مشاغل خانگی موفق

در حالت کلی می‌توان کسب و کارهای خانگی را به ۵ دسته اصلی تقسیم کرد که هریک از این شاخه‌های اصلی زیر شاخه‌های بسیاری دارند. در ادامه به معرفی و نکات مربوط به هریک می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید - شغل‌ هایی که در آینده به وجود می‌ آیند

پروژه‌های کسب و کار خانگی مبتنی بر خوراکی:

غذاهای خانگی یا محصولات ارگانیک که در خانه تهیه می‌شوند امروزه جایگاه خود را در میان افراد جامعه پیدا کرده اند. مسائلی مثل صرفه جویی در زمان، تست کردن طعم‌های مختلف، تهیه غذا و خوراکی سالم برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و… باعث شده است که مشاغل خانگی مبتنی بر خوراکی‌ها مثل پخت انواع غذاهای خانگی، شیرینی ها، کیک، تهیه انواع سوسیس و کالباس خانگی، ترشی و شور، مربا، میوه خشک، عرقیجات و… از جمله مواردی است که می‌توان آن‌ها را در این دسته قرار داد.

در حالت کلی ایده کسب و کار مشاغل مبتنی بر خوراکی‌های خانگی به این شرح است:

- پختن غذای خانگی و فروش آن به افراد یا به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی
- شیرینی پزی و کیک پختن به صورت حرفه‌ای
- فروش سبزی پاک کرده، ترشی و مربای خانگی و…
- تهیه فینگرفود، ژله و سفارش گرفتن برای مناسبت‌ها و مراسم‌های مختلف
- فروش میوه خشک، لواشک خانگی و…

لیست مشاغل خانگی موفق برای زنان

مشاغل خانگی هنری برای زنان

یکی دیگر از کسب و کارهای خانگی پر سود و موفق کارهای هنری است که می‌توان آن‌ها را در خانه انجام داد. انواع صنایع دستی، خیاطی، بافتنی، گلدوزی و… در این دسته قرار می‌گیرند. این کارها عموما کارهای مهارتی هستند و نیاز به سرمایه زیادی ندارند. این کارها را هم می‌توان هم به عنوان محصولات تولیدی به مشتریان عرضه کرد و هم با آموزش آن‌ها به علاقمندان به کسب درآمد پرداخت. البته انجام این کارها در کنار مهارت بالا نیازمند صبر و حوصله فراوان نیز هست.

برخی از کارهای خانگی تولید هنری عبارتند از

- ساخت ظروف سفالی، سرامیکی، شیشه‌ای و…
- ساخت عروسک‌های تزیینی با استفاده از پارچه، خمیر چینی و…
- خیاطی و دوخت و تولید و طراحی انواع لباس
- بافتنی و قلاب بافی روتختی، کیف، لیف، کوسن و…
- شمع سازی
- ساخت صابون‌های دست ساز و معطر
- ساخت وسایل چوبی مانند ظرف، مجسمه، وسایل خانه مانند جاکلیدی
- گل دوزی و منجوق دوزی انواع لباس، مانتو و…
- تولید محصولات چرمی مانند کیف پول، جا کلیدی، جا کارتی
- ساخت زیورآلات
- نقاشی و طراحی انواع تابلوهای هنری و یا نقاشی روی لباس، شیشه، چوب و. .
- تولید و ساخت جعبه کادویی
- پرورش گیاهان دارویی و تزیینی

کسب و کارهای خانگی اینترنتی

امروزه فضای مجازی یکی از بهترین بسترهایی است که می‌توان در آن کسب و کارهای مختلف را راه اندازی کرد. راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه زیادی ندارد. در اکثر این مشاغل شما با داشتن یک سیستم کامپیوتری و اینترنت پرسرعت و مهارت‌های لازم برای انجام چنین مشاغلی می‌توانید کار خود را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید - شغل‌های فنی و پردرآمد ایران

از جمله مشاغل خانگی پردرآمد در حوزه اینترنت می‌توان به مشاغل زیر اشاره کرد:

- ادمین شبکه‌های اجتماعی
- تایپ
- ترجمه
- تولید محتوا در سایت و شبکه‌های اجتماعی
- تدریس آنلاین
- برنامه نویسی و طراحی سایت

شغل های خانگی موفق در ایران

بسته‌بندی محصولات مختلف در خانه

بسته‌بندی انواع محصولات در خانه یکی دیگر از کسب و کارهای خانگی است که می‌توانید روی درآمد آن حساب کنید. این بسته‌بندی‌ها شامل انواع خوراکی، لباس، لوازم تحریر و… می‌شود. از جمله مزایای این کار آن است که برای انجام آن نیازی به هیچ مهارت یا سرمایه‌ای ندارید.

چاپ سیلک در خانه

چاپ سیلک از پرطرفدارترین مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان است و یادگیری آن بسیار آسان بوده و نیاز به فضای بسیار اندکی دارد. برای راه اندازی این کار لازم است تنها یک دستگاه اتوماتیک یا دستی چاپ سیلک تهیه کرده و به چاپ طرح‌های سفارشی مشتریان روی لیوان، تی شرت، خودکار، کیسه‌های نایلونی، جعبه و… بپردازید.

راه‌اندازی فروشگاه خانگی و یا اینترنتی

این شغل خانگی نیز از جمله مشاغلی است که در سال‌های اخیر با بازدهی بسیاری همراه بوده است. امکان راه اندازی یک فروشگاه کوچک خونگی با سرمایه کم برای هرکسی وجود دارد. موفقیت شما در این شغل بستگی به مهارت بازاریابی و جذب مشتری خواهد داشت. شما می‌توانید انواع اجناس را به صورت عمده خریداری کرده و در خانه خود آن‌ها را تک فروشی کنید و به سود برسید. هرقدر سرمایه شما در این کار بیشتر باشد مطمئنا سود بیشتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید - شرایط دریافت وام مشاغل خانگی ۱۴۰۱

ناگفته نماند همکاری با سایت‌هایی مثل ترب و دیجی کالا یا راه اندازی یک حساب کاربری در اینستاگرام و تلگرام می‌تواند به کسب درآمد بیشتر کمک کند.

مشاغل خانگی موفق در ایران

پرورش پرندگان زینتی

نگهداری از پرندگان عادتی است که بسیاری از خانواده‌ها داشته و به ویژه کودکان به آن علاقه زیادی دارند. از این رو با پرورش دادن پرندگان زینتی و به فروش رساندن آن‌ها، می‌توانید منبع درآمد خوبی برای خود دست و پا نمایید. البته چنین چیزی در خصوص حیوانات خانگی نیز صدق می‌کند، اما نگهداری پرندگان به مراتب ساده‌تر بوده و آزار و اذیت کمتری نیز برای دیگر اهالی خانه و همسایه‌ها خواهد داشت.

بازاریابی آنلاین تلفنی

بازاریابی آنلاین، یکی از پردرآمدترین شکل بازاریابی بوده و قابل پیگیری از هر مکانی (خانه یا حتی بیرون از خانه) خواهد بود. در حال حاضر شرکت‌های زیادی علاقه‌مند به استخدام بازاریابان دورکار بوده و ترجیح می‌دهند که با استخدام این افراد از شمار کارمندان ساکن در محل شرکت بکاهند. پس اگر به شغل بازاریابی علاقه‌مند هستید، می‌توانید آن را به صورت دورکاری دنبال نمایید و درامد بالایی داشته باشید.

کسب و کار خانگی پردرآمد را چگونه راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی باید ابتدا نیاز بازار را شناسایی کنید. هدف و برنامه خود را مشخص کنید و قدم به قدم آن را دنبال کنید. شغل‌های خانگی در این سال‌ها توسعه خوبی یافته‌اند و مشتریان به این مشاغل اعتماد دارند. به همین دلیل است که تجربه افراد موفق در این مسیر می‌تواند به موفقیت شما نیز کمک کند.

کسب و کار خانگی با ارزیابی استعداد خود

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید استعداد و مهارت شما است. شما باید کاری را راه اندازی کنید که در آن تجربه، توانایی و مهارت‌های لازم را داشته باشید. علاقه داشتن به حرفه‌ای که مشغول انجام آن هستید به شما انگیزه می‌دهد تا تلاش بیشتری برای موفقیت در آن داشته باشید. ایده‌های پولساز در حرفه خود را دنبال کنید. خلاقانه رفتار کنید و اگر ایده خوبی دارید با تحقیق در مورد آن همه جوانب آغاز یک کسب و کار خانگی را با با هوشمندی همراه کنید. داشتن اعتماد به نفس، انگیزه، پشتکار، ابتکار عمل و مقابله با مشکلات از جمله خصوصیات مشترک همه کارآفرینان موفق در این عرصه است.

کسب و کارهای خانگی

کسب و کارهای خانگی بر اساس مهارت‌ها

مهارت شما کاری است که می‌توانید نسبت به سایرین آن را بهتر انجام دهید. تفاوت استعدادها و مهارت‌ها در این است که استعدادها منفعل هستند و مهارت‌ها فعال هستند یا به عبارت دیگر، شما با استعدادهای خاصی متولد می‌شوید، اما با گذشت زمان مهارت‌های خود را یاد می‌گیرید. شما ممکن است استعداد نقاشی و طراحی داشته باشید اما هرگز این استعداد را شکوفا نسازید در حالی که شخصی که کمتر از شما در این کار مستعد است با تلاش و پشتکار مهارت کافی برای انجام آن را به دست آورد.
برای شروع یک کسب و کار خانگی، باید استعداد و مهارت خود را بشناسید تا بتوانید بهتر ایده‌پردازی کنید. در این صورت ایده‌های مناسبی به ذهن شما می‌رسد که با انجام آن موفق خواهید بود.

پروژه کسب و کارهای خانگی پرسود با ارائه ایده مناسب

ایده‌پردازی کلید موفقیت در کارهای خانگی است، اگر شما استعداد و توانایی لازم را داشته باشید کافی است که ایده‌های خود را پیدا کرده و پیاده‌سازی کنید. این ترکیب می‌تواند شما را به کسب درآمد و سود برساند. ایده‌های مناسب معمولا با شناخت بازار و نیاز مشتری در ذهن کارآفرین ایجاد می‌شوند.

کسب و کار خود را ابتدا امتحان کنید

هرقدر هم ایده مناسب و پولسازی داشته باشید بهتر است کار خود را محتاطانه آغاز کنید. بهتر است که یک کسب و کار خانگی ابتدا با حجم کمتر و به صورت کاملا تستی انجام گیرد. در این صورت اگر همه چیز مطابق انتظار شما پیش نرود ضرر زیادی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید - بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

معمولا مشاغل پر رفت و آمد یا کارهای تولیدی پر سر و صدا در خانه می‌تواند باعث آزار و نارضایتی همسایه‌ها شود. سعی کنید سراغ مشاغلی بروید که دردسری برای شما ایجاد نمی‌کند. با شروع کار در حجم کوچک می‌توانید بازدهی آن را بررسی کنید و قدم به قدم کار را توسعه دهید.

نحوه شروع کار در خانه و بررسی زاویه سود

در صورتی که یک ایده خوب داشته باشید و استعدادها و مهارت‌های کافی نیز در این زمینه داشته باشید، اگر مردم حاضر به خرید محصولات یا خدمات شما نباشند، استارتاپ شکست خورده خواهید بود. به همین دلیل باید ببینید چقدر ایده شما مورد نیاز جامعه است و آیا مشتریان حاضر به پرداخت هزینه‌ها برای محصولات و خدمات شما هستند.

لیست ایده‌های پرسودترین کسب و کارهای خانگی را دوباره بررسی کنید و ببینید سوددهی کدام یک بهتر است. از این راه می‌توانید به راحتی بهترین ایده را انتخاب کنید و برای اجرای آن تلاش کنید.

نکاتی مهم راه‌اندازی پرسودترین کسب و کارهای خانگی

این نکات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کسب و کار خود را هوشمندانه‌تر آغاز کرده و توسعه دهید.

- ممکن است برخی از کسب و کارهای خانگی نیاز به دریافت مجوز از ارگان‌های مختلف داشته باشند. مخصوصاً کسب و کارهای خانگی که مربوط به صنایع غذایی هستند. در این صورت بهتر است قبل از آغاز کار ابتدا به دنبال کسب مجوزهای لازم باشید.

- تبلیغات را فراموش نکنید. حتما شنیده‌اید که می‌گویند تبلیغات سرمایه‌گذاری است. هرچه بیشتر دیده شوید مطمئنا فروش بیشتری خواهید داشت. این کار با تبلیغات بهینه و مؤثر برای شما قابل انجام است.

بیشتر بخوانید -  شغل های جدید و پردرآمد ایران بدون سرمایه

- قیمت‌های مناسبی را برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. همیشه فروش بیشتر با سود کمتر باعث ماندگاری بیشتر شما خواهد شد.

- بهتر است که کار را قدم به قدم پیش ببرید تا بتوانید مشکلاتی که در مسیر پیشرفت شما قرار دارند را به راحتی از سر راه بردارید.

سوالات متداول

چگونه کسب و کار خانگی موفق و پردرآمد راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی باید ابتدا نیاز بازار را شناسایی کنید. هدف و برنامه خود را مشخص کنید و قدم به قدم آن را دنبال کنید.

لیست مشاغل خانگی موفق و پردرآمد را از کجا تهیه کنیم؟

کسب و کارهای خانگی پردرامد مزایای بسیاری به همراه دارند که در این مقاله از تمامی زوایا به آن پرداخته شده است

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 23 دی 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید