‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

ایده های ناب روستایی با سرمایه کم و زود بازده (درامد بالا)

هر آنچه باید در مورد کسب و کار روستایی با درامد مناسب بدانید

قبلا در مقاله هایی به ایده های جدید برای کار در منزل و کارآفرینی و تاسیس "پردرامدترین مغازه در شهرهای کوچک"پرداخته ایم، در این مطلب قصد داریم به مهمترین سوالات جوانان روستایی که به دنبال کار تولیدی در روستا با سرمایه کم، تجارت در روستا، درآمد میلیونی در روستا، کسب و کار در زمین، ایده های ناب روستایی و تحقیق در مورد کسب و کار روستایی هستند بپردازیم.

کار در روستا با سرمایه کم

برخلاف تصور بسیاری از مردم روستاها یا شهرهای کوچک پتانسیل بالایی برای راه اندازی کسب و کار دارند. در سال‌های گذشته‌عدم آگاهی از شرایط شغلی و راه‌های کسب درآمد در روستا، سبب شد که بسیاری از جمعیت روستایی با سودای اشتغال در مشاغل پردرآمد راهی شهرهای بزرگ شوند. اما امروزه آگاهی نسل جدید در مورد روش‌های کسب درآمد بیشتر شده است. راه‌های شناخته شده‌ای برای تجارت در روستاها وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

تجارت در روستا

شاید وقتی صحبت از تجارت در میان باشد، تصور همگان دفاتر شرکتی پر زرق و برق در شهرهای بزرگ تداعی شود، اما می‌توان در روستاهایی که پتانسیل درآمدزایی دارند نیز تجارت‌های پرسود ایجاد کرد. تجارت‌هایی که حتی شامل صادرات به کشورهای مختلف نیز می‌شوند.

کار تولیدی با سرمایه کم در روستا

از جمله مشاغل پردرآمد در روستاها می‌توان به کارهای تولیدی اشاره داشت. به طور مثال یکی از کارهایی که می‌تواند درآمد خوبی در اختیار شما قرار دهد کار تولید کود شیمیایی برای کشاورزی و باغداری است. همچنین می‌تواند با توجه به محصولات روستا، کارگاه‌های تولیدی مواد خوراکی متنوع ایجاد کرد. در برخی از روستاهای کشورمان پتانسیل تولید مواد خوراکی برای صادر کردن به شهرهای مختلف بسیار بالا است. به طور مثال محصولاتی مثل زعفران، زرشک، میوه‌های فصل و… که می‌توان آن‌ها را به صورت تازه یا فرآوری شده تولید و به مشتریان در سایر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه فروخت. در ادامه به برخی از مشاغل تولیدی که پتانسیل مناسبی برای راه اندازی در روستا دارد اشاره می‌کنیم

کاشت و پرورش گل برای صادرات

کاشت و پرورش گل برای صادرات و فروش داخلی

در کشوری مثل ایران که انواع آب وهواها وجود دارد، پرورش گل به عنوان یک تجارت پرسود می‌تواند برای بسیاری از افرادی که در شهرها و روستاهای کوچک اما خوش آب وهوا سکونت دارند درآمد خوبی را به همراه داشته باشد. تجارت گل یا گل فروشی ایده‌ای است در فهرست ایده‌های کسب و کار در شهرهای کوچک رتبه خوبی داشته و اگر کمی خلاق و کارآفرین باشید می‌توانید حتی بازارهای خود را در خارج از کشور پیدا کنید. در این تجارت باید انواع گل را با کمترین هزینه پرورش داده، بازار هدف خود را پیدا کرده و آن را به بهترین قیمت بفروشید. این یک ایده تجاری بادوام با سرمایه‌گذاری کم است که در طولانی مدت قابلیت توسعه به طور گسترده را دارد.

بیشتر بخوانید - وام مشاغل خانگی جهاد کشاورزی

گل، گیاهی است که به دلیل کاربردهای محلی و استفاده در مراسم‌های ازدواج و سایر رویدادها، همیشه موردنیاز است و اگر بتوانید این کالا را با قیمت مناسب تهیه و توزیع کنید، بازاریابی کنید و با گل فروشی‌های زیادی همکاری کنید از آن جایی که در مناطق روستایی میزان دسترسی به گل زیاد است، می‌توانید روی این ایده بیشتر فکر کنید.

به غیر از این، اگر ساکن روستا هستید می‌توانید به صورت یک واسطه عمل کرده و با خرید گل از کشاورزان و فروش آن در سطح شهر به گل فروش ها، سود خوبی را کسب کنید.

پرورش انواع ماهی‌ها

اگر شما هم جزو کسانی باشید که به کارآفرینی علاقه مند بوده و در حوزه‌های مختلف این موضوع را دنبال می‌کنید، حتماً عنوان شغلی پرورش ماهی را شنیده اید. عنوانی که به تازگی در ایران بسیار رواج داشته است و افراد زیادی مشغول به انجام آن هستند و درآمد خوبی هم کسب می‌کنند. محیط‌های روستایی و محیط‌هایی که در شهرهای کوچک وجود دارند، معمولاً فضاهای خوبی برای پرورش انواع حیوانات در اختیار شما قرار می‌دهند.

به این دلیل که این فضاها اغلب بسیار بزرگ بوده و امکاناتی مثل آب و برق در آن‌ها وجود دارد. همچنین نیروی کار ارزان‌تر نسبت به شهر و بهره مندی از امتیازاتی که دولت برای این نوع کسب و کارها در نظر می‌گیرد، روستاها و شهرهای کوچک‌تر را به یک مرکز عالی برای پرورش و فروش انواع حیوانات مثل ماهی تبدیل کرده است. در اینجا منظور ما از پرورش ماهی، پرورش ماهی در محیط مصنوعی و مخازن یا حوضچه‌ها است. نیاز به ماهی در داخل و همچنین در خارج از کشور بسیار بالا است و همین امر نشان دهنده بازار عالی این محصول است که در انتظار شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید - شغل پردرامد با سرمایه کم برای خانم ها و آقایان

به همین علت، شروع کار پرورش ماهی به‌سار معقولانه و به صرفه است. البته باید اشاره کنیم که مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این کار نیز به نسبت بالا است و شما به زمین، محیط مناسب و همچنین دانش مورد نیاز برای شروع کار پرورش ماهی، نیاز خواهید داشت.

پرورش مرغ و مرغداری

پرورش مرغ (مرغداری) و تهیه تخم مرغ

علاوه بر پرورش ماهی، عنوان شغلی دیگری که می‌تواند شما را در محیط‌های کوچک روستایی به درآمد سرشاری برساند مرغداری است. به طور کلی کسانی که مرغداری را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند، فعالیت‌هایی نظیر پرورش مرغ و بلدرچین، تهیه تخم مرغ و تهیه گوشت مرغ را در دستور کار خود قرار داده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید -  شغل های جدید و پردرآمد ایران بدون سرمایه

به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه کسب و کار، پرورش تخم مرغ پرسودترین کسب و کاری است که با سرمایه نه چندان زیاد می‌توان راه اندازی کرد. تنها سختی این کسب و کار این است که در آن شما باید از نظر محیط زندگی، تغذیه و سایر نیازهای اساسی نهایت دقت را داشته باشید.

درآمد میلیونی در روستا

می‌توان با راه اندازی مشاغل مختلف در روستا به درآمدهای بالایی رسید. این مشاغل صرفا محدود به مشاغل تولیدی یا زراعی نیست. به طور مثال می‌توان به شغل‌هایی چون ساخت و سازهای روستایی، راه اندازی شرکت تعاونی روستایی، سوپرمارکت، تعمیر لوازم باغداری و کشاورزی و… اشاره کرد.

کسب و کار در زمین

می‌توان با کاشت محصولات ارگانیک در روستاها به درآمد مناسبی دست پیدا کرد. اکثر روستاهای ایران پتانسیل بالایی در کاشت محصولات کشاورزی با توجه به منطقه آب و هوایی دارند. شما می‌توانید با کاشت محصولات ارگانیک به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

انواع سبزیجات و صیفی جات، میوه‌های مختلف، حتی تولید محصولات کمتر شناخته شده‌ای مثل کینوا و… می‌تواند ایده مناسبی برای کارهای پردرآمد در زمینه کشاورزی باشد.

ایده‌های ناب روستایی

از جمله ایده‌های بسیار ناب روستایی که با درآمد بسیار زیاد و اشتغال‌زایی در روستا همراه می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی و فروش لباس محلی

طراحی و فروش لباس محلی

در حال حاضر کسانی که در جوامع کوچک‌تری زندگی می‌کنند مایل به ادامه دادن سبک سنتی خود در لباس پوشیدن هستند. پس اگر بتوانید لباس‌هایی متناسب با سلیقه این افراد حاضر کنید علاوه بر کارآفرینی در روستا می‌توانید سود زیادی نیز کسب کنید.
برای این کار لزومی ندارد حتما تولید کننده باشید یا حتی آشنا به دوخت و دوز باشید، می‌توانید با یکی دو تا از افراد بومی که کار خیاطی انجام می‌دهند صحبت کنید و بگویید که ایده‌ای پولساز برای کارآفرینی در روستا در نظر دارید و خوشحال می‌شوید که به شما در این مسیر کمک کنند. پس از شروع کار می‌بینید که گردشگران استقبال خوبی از لباس‌های محلی می‌کنند مخصوصا اگر در سایز بچه‌گانه هم فعالیت کرده باشید.

آژانس درون شهری و برون شهر

رفت و آمد به شهر و یا گاهی به روستاهای دورتر همیشه یک دغدغه برای اهالی روستا بوده است. اگر شما یک وسیله نقلیه دارید می‌توانید این کار را انجام دهید و کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید به افرادی که در روستا اتومبیل دارند اما از آن زیاد استفاده نمی‌کنند پیشنهاد همکاری دهید. می‌توانید از وسایل نقلیه مختلف و مخصوص حمل بار هم استفاده کنید و محصولات مختلف روستا را به شهرهای دیگر منتقل کنید.

بیشتر بخوانید - کار تولید در منزل با سرمایه کم

فروش محصولات روستایی از طریق اینترنت

می‌توانید بسیاری از محصولات محلی روستای خود را به کمک اینترنت و ایجاد فروشگاه‌های آنلاین به مشتریان مختلف در سراسر کشور بفروشید. در حال حاضر محصولات بومی و محلی خریداران بسیاری دارند. به ویژه محصولاتی چون عسل، کره محلی، روغن‌های محلی و بومی و… از آن جمله هستند.

اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه بومگردی

اگر صاحب یک زمین و یا یک کلبه بلااستفاده هستید و یا حتی در خانه‌ی روستایی خود مکانی مناسب را دارید؛ باید بگویم که بسیار خوش شانس هستید. امروزه زندگی ماشینی مردم را در روزهای تعطیل از شهرها دور می‌کند و آن‌ها به دنبال یافتن جایی برای استراحت هستند.

روستای شما و کلبه شما و یا خانه روستایی شما می‌تواند پذیرای میهمانان از سرتاسر کشور باشید. با اجاره دادن مکان مورد نظر خود سود خوبی را به دست خواهید آورید. اگر این کسب و کار را پیگیرانه ادامه دهید به موفقیت‌های بسیار چشم گیری دست خواهید یافت. داشتن خلاقیت چاشنی اصلی موفقیت در این کار است.

تولید و پخش گیاهان دارویی

این روزها توجه به گیاهان دارویی دو چندان شده است و خواهان بسیاری را دارد. محیط طبیعی بهترین بستر برای تولید، تکثیر و پرورش گیاهان دارویی است همین سبب شده تا تولید و پخش گیاهان دارویی جزو مشاغل روستایی پردرآمد باشد. با کسب اطلاعات لازم در این خصوص شما می‌توانید یکی از تولید کنندگان گیاهان دارویی باشید. علاوه بر این، با شناسایی محیط اطراف اقدام به جمع آوری گیاهان دارویی نادر کرده و با فروش آن‌ها ضمن تأمین نیاز بازار به درآمد برسید.

کلاس‌های توسعه مهارت

این کلاس‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. اما در روستاها بسیار اندک هستند. دختران و پسران روستایی و یا حتی مادران و پدران، هم از روی علاقه و هم برای افزایش مهارت و یادگیری حرفه‌ای تازه، به کلاس‌های مهارتی نیاز دارند.
این کلاس‌ها شامل صنایع دستی، شیرینی پزی، ترشیجات، مکانیک، آرایشگری و هزاران ایده‌ی دیگر است. هر روستا نیاز خاص خودش را دارد. باید تحقیق کنید که روستای شما بیشتر در چه زمینه‌ای نیازمند برگزاری کلاس است.

تحقیق در مورد کسب و کار روستایی

برای این که بتوانید از پتانسیل روستای محل اقامت خود برای کسب درآمد استفاده کنید نیاز است که در این مورد تحقیقات لازم را انجام دهید. کسب و کارهای روستایی بسیار گسترده و متنوع هستند، این شما هستید که می‌توانید با توجه به سرمایه، تجربه، مهارت و نیاز بازار یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و مشغول به کسب درآمد و اشتغال‌زایی در روستا شوید.

مشاغل پولساز روستایی کدامند؟

مشاغل پولساز بسیاری همچون ساخت و ساز،  تولید لباس محلی، فروش عسل طبیعی، پرورش دام و طیور و بسیاری از مشاغل دیگر وجود دارند که در مقاله توضیح داده ایم.

چگونه در روستا درامد میلیونی داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید درامد میلیونی داشته باشید ابتدا باید از پتانسیل روستای محل اقامت خود استفاده کنید و تحقیقات لازم را برای شروع کسب و کار انجام دهید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 28 بهمن 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

محمد خرمی سلام در زمینه بازاریابی و بسته بندی و فروش محصول پسته و مغز پسته میتونم همکاری کنم با آقایون و خانمهای دنبال کار #پسته_برادران_خرمی
14 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
عسکری:سلام ببخشید میتونم شماره شما رو داشته باشم؟
سلام احتیاج به کاردرخانه دارم
04 اردیبهشت 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید