‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

بهترین شغل آزاد در شهرهای کوچک با سرمایه کم (لیست انواع مغازه)

لیست بهترین مشاغل آزاد برای مغازه‌ در شهرهای کوچک

آیا شغل آزاد با درامد بالا در شهر های کوچک امکان‌پذیر است؟، آیا می‌توان با قاطعیت لیستی از انواع مشاغل و مغازه‌های پردرآمد را برای جویندگان کار ارائه داد؟

خیر. هرگز کسی نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که فلان شغل و یا مغازه پر درامد است، بنابراین اگر در جستجوی شغلی مناسب با درامد بالا هستید لطفا همین حالا جستجو را متوقف کنید. چراکه تنها رمز موفقیت در هر شغلی با فعالیت‌های صحیح و هوشیارانه حاصل می‌شود.

اگر در شهرهای کوچک و یا روستا زندگی می‌کنید و به دنبال سرمایه هستید می‌توانید به صفحه "وام مشاغل خانگی چیست و به چه کسانی تعلق میگیرد" مراجعه نمایید.

مغازه های پردرآمد با سرمایه کم

ماهم قصد نداریم مشاغل پردرامد را به شما معرفی کنیم در عوض با گفتن نکاتی مهم به شما کمک می‌کنیم که اگر به شغل مغازه داری علاقه دارید و می‌خواهید یک مغازه پر سود و با درامد بالا داشته باشید، به هدف خود برسید.

مقدمه

امروزه مهاجرت جوانان و حتی بسیاری از افراد بزرگ سال بدون در نظر گرفتن سختی مهاجرت حتی از شهری به شهر دیگر بسیار دیده می‌شود. چه بسا آنها فکر می‌کنند کسب درامد در شهرهای بزرگ بسیار ساده است، خیر هرگز اینگونه نیست، حتی فکرش هم نمی‌کنید چه میزان می‌تواند سخت باشد.

از نظر بسیاری از کارشناسان شهرهای کوچک و حتی روستاها می‌توانند بهترین گزینه برای شروع کسب و کار و تجارت باشد. چراکه هزینه راه اندازی کسب کار در شهرهای کوچک به نسبت شهرهای بزرگ بسیاز ناچیز است و صاحبان مشاغل با آموزش و آگاهی از نیازهای شهرشون با رقابت کمتری در تجارت مواجه خواهند شد.

این قانون ساده را برای تاسیس مغازه در شهرهای کوچک هرگز فراموش نکنید، در شهر تنها کسی باشید که خدمتی را ارائه می‌دهد یا حداقل، خدمات خود را به شکل متمایز ارائه دهید. در شهر کوچک، طیف وسیع جمعیت وجود ندارد. پس با خدمات متمایز، ساکنین شهر را ابتدا جذب خدمات خود کنید. سپس با ارائه خدمات خوب آن‌ها را وفادار به خود نمایید..

بیشتر بخوانید - بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

اگر شما هم در شهری کوچک زندگی می‌کنید این مقاله میتواند برای شما مفید و جالب باشد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع مغازه در روستا

چگونه مغازه ای با درامد بالا داشته باشیم؟

پاسخ به این سوال کار ساده‌ای نیست. چراکه موارد زیادی از جمله تجربه، مهارت و میزان سرمایه گذاری در انتخاب شغل وجود دارند، ما در این مقاله سعی کرده‎ایم علاوه بر معرفی برخی از مشاغل که در شهرهای کوچیک پنانسیل درامدی بالایی دارند چند نکته تاثیرگذار و بسیار مهم را با شما درمیان بگذاریم که اگر همه داشته های خود را بگذارید اما به این 3 نکته کلیدی توجه نکنید میزان موفقیت شما بسیار پایین است.

1- تاسیس مغازه با در نظر گرفتن مشتری هدف

به خاطر داشته باشید قبل از تاسیس مغازه، باید مشتری هدف را به خوبی بشناسید و بدانید مشتریان شما از چه قشری هستند تا بتوانید کسب و کاری با درامد عالی داشته باشید.

بیشتر بخوانید - مشاغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها

روی نیازهای مردم تمرکز کنید و تیزبینانه بررسی کنید که نبود کدام مغازه در شهر شما محسوس است. مثلا اگر مردم برای خرید نان فانتزی به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند. راه‌اندازی مغازه نانوایی که انواع نان قنادی و فانتزی را عرضه می‌کند بسیار پررونق خواهد بود.

2- دسته‌بندی اجناس بر اساس سن و جنسیت مشتری

یکی دیگر از نکات مهم دسته‌بندی اجناس است، باید بدانید راه اندازی یک مغازه را نمی‌توانید بدون درنظر گرفتن جنسیت و سن مشتری‌ها تاسیس کرد. در واقع باید برای برخی از کالاها و خدمات از دسته‌بندی دقیق و مناسبی استفاده کنید.

دسته‌بندی اجناس بر اساس جنسیت نیز همینطور است. همانند مغازه‌های پوشاک. یک مغازه دار موفق با دسته‌بندی اجناس خود به راحتی مشتری هدف خود را مشخص می‌کند.

3- راه اندازی مغازه در موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب

اگر در سطح شهر رفت و آمد داشته باشید حتما دیده‌اید بسیاری از مغازه‌ها بعد از چند ماه تعطیل می‌شوند. دلیلش چیست؟ جواب این سوال بسیار ساده است. انتخاب موقعیت نامناسب، همان گونه که در ابتدای کار مثال زدیم، شما نمی‌توانید در یک شهر کویری با فروش لوازم غواصی بهترین مغازه با سود بالا را داشته باشید.

بهترین ایده برای شغل مغازه داری در ایران

برای همین ما توصیه اکید می‌کنیم مغازه و کسب و کار خود را با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب برای مشتریان هدف که همان افراد محلی یا منطقه هستند تاسیس کنید.

بیشتر بخوانید -  شغل های جدید و پردرآمد ایران بدون سرمایه

مثال موقعیت جغرافیایی، فروشگاه لباس محلی سیستانی در کردستان؟ به نظر شما این مغازه چند درصد امکان موفقیت دارد؟

مثال مکانی، سوپرمارکت در کنار یک فروشگاه زنجیره‎ای معروف، آیا این مغازه امکان پیشرفت و موفقیت دارد؟

یک مثال واقعی در انتخاب موقعیت مکانی که بسیاری مرتکب آن می‌شوند، راه‌اندازی مغازه پوشاک در پاساژ فروش قطعات کامپیوتری، خب قطعا با شکست مواجه خواهید شد. و برعکس در پارک و اطراف آن، اغذیه‌فروشی و سوپرمارکت میزان فروش خوبی خواهند داشت.

4- صبوری، خودمانیش می‌شود (خاک خوری)

بله صبوری، شاید خیلی ساده به نظر برسد اما تجربه ثابت کرده است اگر همه موارد بالا را داشته باشید اما صبوری لازم را تا به نتیجه رسیدن کسب و کار خود نداشته باشید به احتمال زیاد شکست خواهید خورد.

مشاغلی که در شهرهای کوچک می‌تواند درامد مناسبی داشته باشد.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم بسیاری از مشاغل می‌تواند درامد منابی برای شما به همراه داشته باشند به شرط انکه به نکاتی که ذکر شد توجه داشته باشید، به مختصر چند شغل را معرفی می‌کنیم.

پردرامدترین مغازه در شهرهای کوچک

فروشگاه مواد غذایی (سوپرمارکت)

راه انداختن فروشگاه مواد غذایی می‌تواند ایده مناسبی برای شهرهای کوچگ باید. فروشگاه مواد غذایی جایی است که در آنجا اقلام خانگی و حبوبات به فروش می‌رسد. در مرحله اول، میتوانید یک مغازه را برای راه اندازی فروشگاه مواد غذایی اجاره کنید. برای خرید حبوبات میتوانید مستقیما با کشاورزان قرارداد ببندید. این امر به شما در بدست آوردن حاشیه سود بالاتر کمک میکند.

خرده فروشی مواد غذایی

خرده فروشی مواد غذایی گزینه مناسبی برای تجارت در مناطق روستایی و همچنین شهری است. خرده فروشان مواد غذایی کلیه اقلام بسته‌بندی شده مربوط به مواد غذایی (کالاهای غیر قابل فاسد شدن) را در فروشگاه نگه می‌دارند. آن‌ها به خوبی فروشگاه مواد غذایی هستند با این تفاوت که فقط کالاهای بسته‌بندی شده مربوط به مواد غذایی را دارند. این یک تجارت در حال رشد با فرصت‌های بسیار است.

فروشگاه بذر و کود شیمیایی

کشاورزی یکی از مشاغل اصلی مناطق روستایی است. بنابراین راه اندازی فروشگاه بذر و کود، گزینه‌ی تجاری امیدوارکننده‌ای برای شروع است. در این تجارت، شما باید در فروشگاهتان بذر و کود شیمیایی بفروشید. بهتر است بذر و کود را به چند شرکت مختلف بفروشید و با آن‌ها قرارداد ببندید. علاوه بر کود شیمیایی، میتوانید در فروشگاهتان سموم دفع آفت نیز گزینه مناسبی است.

انواع مغازه در شهرهای کوچک

مغازه میوه و سبزیجات

دومین گزینه‌ی کسب و کار برای مناطق روستایی راه اندازی بازار میوه و سبزیجات است. از آنجایی که میوه و سبزیجات در مناطق روستایی تولید میشوند، میزان دسترسی به میوه و سبزیجات بسیار است. میتوانید مغازه‌ای اجاره کنید و تجارت خرده فروشی یا عمده فروشی میوه و سبزیجات را شروع کنید. این یک تجارت کم هزینه با حاشیه سود بسیار مناسب است.

مغازه گل فروشی

تجارت گل یا گل فروشی ایده بعدی در فهرست ایده‌های کسب و کار در شهرهای کوچک است. در این تجارت باید گل بفروشید. این یک گزینه تجاری بادوام با سرمایه‌گذاری کم است. به دلیل کاربردهای محلی و استفاده در مراسم‌های ازدواج و سایر رویدادها، نیاز به گل یک نیاز همیشگی است. در مناطق روستایی میزان دسترسی به گل زیاد است. علاوه بر این موارد، شما میتوانید گل‌ها را از مناطق روستایی خریداری کنید و حتی آن‌ها را در شهرها بفروشید.

فروشگاه پوشاک آماده

فروشگاه پوشاک آماده یکی از بهترین گزینه‌های تجارت در شهرهای کوچک است. در این فروشگاه باید پوشاک آماده برای فروش بگذارید. میتوانید پوشاک بانوان، آقایان و همچنین کودکان را بفروشید. برای شروع این کار نیاز به مغازه‌ی اجاره‌ای کوچکی دارید. از آنجایی که در منطقه‌ی روستایی هستید، پیشنهاد می‌شود که پوشاکی با قیمت‌های باصرفه به فروش برسانید.

پردرآمدترین مغازه ها در شهرهای کوچک

فروشگاه لوازم جانبی تلفن همراه

فروشگاه لوازم جانبی تلفن همراه ایده بعدی در فهرست ایده‌های کسب و کار مناطق روستایی است. استفاده از تلفن‌های همراه بسیار است. در کنار افزایش استفاده از تلفن همراه، نیاز به لوازم جانبی همچون کاورهای موبایل، شارژرها، هدفون و لوازم دیگر در حال افزایش است. شما می‌توانید فروشگاهی برای لوازم جانبی تلفن همراه راه اندازی کنید. همراه با لوازم جانبی تلفن همراه، می‌توانید برای شارژ مجدد موبایل نیز اقدام کنید.

تدریس خصوصی

هر شهر دارای کودکانی است که باید به مدرسه بروند و اگر دانش آموزانی باشند که به کمک اضافی در خارج از ساعت مدرسه نیاز داشته باشند، مشاغل تدریس خصوصی می‌تواند برای کودکان و والدین مفید باشد. اگر به دنبال یکی از ایده‌های تجاری در شهر کوچک هستید که به شما امکان می‌دهد جامعه خود را بازپس بگیرید و رشد دهید، ممکن است یک کسب و کار تدریس خصوصی را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید - بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

شما می‌توانید کار تدریس خصوصی خود را برای تأمین پذیرایی از کودکان در هر سطح – مقدماتی، دبیرستان یا دانشگاه آغاز کنید. فقط به موضوعی فکر کنید که آگاه و علاقه‌مند به آن هستید و به راحتی با کودکانی که نیاز به کمک دارند ارتباط برقرار خواهید کرد. این ایده تجاری در شهر کوچک همچنین برای والدینی که شبکه بزرگی از خانواده‌های دیگر در شهر خود دارند گزینه بسیار خوبی است.

آژانس املاک و مستغلات

وقتی مردم در شهر شما به دنبال خرید یا فروش خانه یا انواع دیگر املاک هستند، به چه کسی مراجعه می‌کنند؟ شاید اگر مشاغل املاک و مستغلات خود را شروع کنید، باید به شما مراجعه کنند. حتی در کوچکترین شهرها، افراد و مشاغل روزمره قصد خرید و فروش ملک را دارند و یک مشاور املاک محلی که منطقه و بازار را می‌داند می‌تواند به عنوان یک منبع و تسهیل کننده ضروری باشد. به علاوه، همزمان با توسعه عملیات املاک و مستغلات، می‌توانید به راحتی به شهرهای دیگر بروید و از بازارهای همسایه بهره ببرید و به مشتریان و تجارت خود بهتر خدمات دهید.

سالن زیبایی یا آرایشگاه

به احتمال زیاد، شهر شما حداقل یک آرایشگاه دارد، اما اگر می‌خواهید یک آرایشگاه موفقی را افتتاح کنید، در واقع این به شما کمک می‌کند. اگر یک آمار جمعیتی کم باشد – به عنوان مثال. فقط یک آرایشگاه وجود دارد که بیشتر به مردان توجه می‌کند – بفهمید که در حال حاضر چکار میتوانید بکنید که هم خلاقانه باشد هم مشتری پسند مثلا سالن پاکسازی پوست راه اندازی کنید.

دوره‎‌های آموزش کامپیوتر

یک متخصص کامپیوتر می‌تواند برای شروع دوره‌های آموزش کامپیوتر در شهرهای کوچک برنامه ریزی کند. تقریبا در همه مشاغل کوچک یا بزرگ متخصصان کامپیوتر لازم هستند. بنابراین، افراد حاضرند برای یادگیری کامپیوتر هزینه کنند. در مرحله اول، می‌توانید با دوره‌های آموزش ورد (word)، اکسل (excel) و پاورپوینت (power point) شروع کنید. در مرحله بعدی، میتوانید دوره‌های آموزش پیشرفته مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) را شروع کنید.

راه اندازی رستوران

افتتاح رستوران یکی از بهترین ایده‌های تجاری برای شهرهای کوچک است. برای باز کردن رستوران به مکانی کوچک و گروهی خوب نیاز دارید. مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای رستوران نیز متوسط است.

سخن پایانی

اگر شما هم از آن دسته از عزیزانی هستید که علاقه دارند مغازه داری را به صورت حضوری تجربه کنند باید حواستان باشد با رعایت نکان بالا شغل‌هایی را انتخاب کنید که با پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های دیجیتال (فضای مجازی) مجبور به جمع کردن کسب و کار خود نشوید.

اگر نظر ما را بخواهید ما توصیه می‌کنیم مهم نیست در چه شغل و یا صنفی می‌خواهید کار کنید، هرگز تکنولوژی را نادیده نگیرید و از ابزارهای فروش آنلاین متناسب با فروشگاه خود همانند (وب سایت و شبکه‌های اجتماعی) نهایت استفاده را کنید تا یک مغازه با درامد بالا و بروز داشته باشید.

سوالات متداول

برای راه اندازی مغازه در شهرهای کوچک از کجا شروع کنیم؟

برای شروع کسب و کار ابتدا موقعیت مکانی مناسب را انتخاب کنید و با شناسایی مشتری هدف مغازه خود را راه اندازی کنید، در این مقاله به جزییات این موضوع پرداخته شده است.

آیا امکان راه‌اندازی مغازه‌های پردرآمد در در شهر‌های کوچک است؟

بله، بسیاری از کارشناسان معتقد هستند شهرهای کوچک می‌توانند بهترین گزینه برای شروع کسب و کار و تجارت باشد.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 14 اسفند 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

علی مختارلاستیک فروشی چطوریه
15 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید