‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

بهترین رشته‌ها برای کار و مهاجرت به استرالیا، اروپا، کانادا و آمریکا

رشته‌های پرطرفدار برای کار و مهاجرات به استرالیا،کانادا، اروپا و آمریکا

معمولا اکثر کسانی که قصد کار در خارج از کشور را دارند، تلاش می‌کنند تا در رشته‌هایی تحصیل کنند که همانند"رشته‌ های مورد نیاز شرکت نفت"موقعیت اشتغال در خارج از کشور را برای آن‌ها را فراهم سازد. گاهی اوقات دانش آموختگان رشته‌های مختلف در ایران برای کار به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید - کار در کردستان عراق

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین رشته‌ها برای کار در خارج از کشور بپردازیم. رشته‌هایی که هم برای تحصیل در دانشگاه‌های اروپا و امریکا پر متقاضی هستند و هم بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید به راحتی در کشور مورد نظرتان مشغول به کار شوید.

بهترین رشته‌ها برای کار و مهاجرت در سال 2022

لیست بهترین رشته‌ها برای تحصیل در اروپا

برخی از رشته‌ها در مقایسه با دیگران آینده بهتری از نظر شغلی برای شما به همراه دارند. بنابراین در کنار علاقه و مهارت باید تلاش کنید در رشته‌ای تحصیل کنید که آینده خوبی را از نظر شغلی برای شما ایجاد کند. اگر بخواهیم نگاهی کلی به تمامی مشاغل داشته باشیم می‌توان بهترین رشته‌های تحصیلی را به صورت زیر معرفی کرد.

رشته خلبانی

به عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت و پردرآمدترین مشاغل هوایی می‌توان به خلبانی اشاره کرد. برای ورود به این رشته باید یکسری دوره‌های تخصصی عملی را پشت سر بگذارید. رشته تحصیلی خلبانی دانشگاه‌های مخصوص خود را دارد. سخت‌گیری زیادی در این رشته وجود دارد چرا که یکی از حساس‌ترین مشاغل بوده و مسئولیت سنگین و زیادی بر عهده فارغ التحصیل این رشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید - کار با جای خواب در کویت

دقت نکردن به نکات ایمنی وعدم وجود تجربه کافی در شغل خلبانی، حوادث ناگواری را به وجود خواهد آورد. یکی از این دانشکده‌های خلبانی معروف در استرالیا در ایالت کوئینزلند تأسیس یافته است. این آکادمی برای پرورش و آموزش خلبانان به وجود آمده است. حداقل سن قابل قبول جهت ورود به رشته تحصیلی خلبانی ۱۸ سال است.

بعد از اتمام این دوره، متقاضی با عنوان CPL فارغ التحصیل می‌شود. اما موضوع مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، میزان درآمد یک خلبان در اروپا است. به گزارش خبرگزاری سایت PAYSCALE حقوق سالانه خلبانان ۱۰۰.۱۹۱ دلار و محدوده حقوق خدمه ۳۷.۷۷۴ دلار است.

بر طبق قانون، خلبانان موظف هستند ۷۵ ساعت در ماه کار کنند و ۱۵۰ ساعت دیگر را به سایر مسئولیت‌ها و وظایفشان رسیدگی کنند. حداقل مقدار حقوق یک خلبان ۲۰.۰۰۰ دلار در سال است و با افزایش سابقه کاری، مهارت و تجربه، میزان حقوق افزایش خواهد یافت.

رشته مهندسی

رشته‌های مهندسی جزو رشته‌ه‌ای پردرآمد و خوبی هستند که در سرتاسر دنیا طرفدار دارد. در کشور کانادا بهترین شهر برای اشتغال مهندسان ایالت کبک است. وجود تولیدات فراوان و کارخانه‌های تولیدی در این منطقه این شهر را به یکی از قطب‌های کاری برای مهندسان تبدیل کرده است. درآمد یک مهندس فارغ التحصیل در کانادا ۸۱.۷۰۰ دلار است که این میزان با توجه به مقیاس‌های سال گذشته رو به افزایش بوده است. این درآمد برای مبتدی‌ترین مهندس ۵۱.۱۰۰ دلار است و بالاترین درآمد برای مهندسان ۱۱۲.۳۰۰ دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید - سایت‌ های کاریابی ترکیه برای ایرانیان

اما سؤال اینجاست که کدام شاخه از رشته‌های مهندسی بیشترین درآمد را دارد؟ و بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت چیست؟ رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع و ماشین آلات و مدیریت مهندسی از بالاترین درآمد برخوردار است.

رشته فناوری اطلاعات

در تمامی دنیا رشته کامپیوتر طرفداران زیادی دارد. از بارزترین کشورها برای جذب مدیر آی تی کشور کانادا است. این رشته در سال ۲۰۱۸ جزو رشته‌های پرتقاضا در کانادا و چند کشور اروپایی بوده است. در کشور کانادا ۴۸۷۰۰۰ متخصص رشته فناوری اطلاعات (IT) وجود دارد که از سریع‌ترین رشدها در زمینه مشاغل در کانادا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید - استخدام مترجم زبان انگلیسی در سفارت

صنعت آی تی از بهترین صنایع درآمد در کانادا است. متوسط درآمد این شغل بین ۷۶.۰۰۰ الی ۸۱.۵۰۰ دلار در سال است. با توجه به پیشرفت روزانه علم فناوری اطلاعات هر چه به سوی جلوتر می‌رویم، کسب و کارها به سمت و سوی آنلاین پیش می‌روند. متخصصان این رشته نیز می‌توانند در هرجای دنیا بهترین درآمد و پیشنهادهای شغلی را داشته باشند.

رشته علوم زیستی و پزشکی

تحصیل در علوم پزشکی به دلیل سختی‌های زیادی که دارد، از ارزش بالاییی برخوردار است. دانشجویان رشته‌های پزشکی در هرجای دنیا که باشند به عنوان افرادی با ارزش شناخته می‌شوند. این رشته به مهارت زیادی نیاز دارد و یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در دنیا است.

در دنیا به منظور سلامت و بهداشت جهان همیشه نیاز به متخصصانی در این حوضه کاری وجود دارد. با توجه به اینکه رشته‌های علوم پزشکی از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت هستند، در این رشته شما با پیچیده‌ترین دستگاه‌ها و علوم زیستی آشنا می‌شوید که با روحیات هر کسی سازگار نیست.

رشته مدیریت

شاخه‌های رشته مدیریت طرفداران زیادی دارد چرا که بیشتر دانشجویان به دنبال رشته‌ه ایی با پرستیژ بالا هستند. یکی از شاخه‌های مهم رشته مدیریت، MBA است. MBA به معنی مدیریت ارشد کسب و کار است. این رشته در دانشگاه هزینه‌های بسیار کمی دارد و یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت محسوب می‌شود.

اگر به این رشته علاقه مند هستید و می‌خواهید کمترین هزینه برای تحصیل را بپردازید رشته‌های مدیریت بهترین گزینه برای شما هستند. شاخه‌‍‌های دیگر رشته مدیریت همچون مدیریت بانکداری، مدیریت سرمایه‌گذاری در حال حاضر در کشور کانادا و استرالیا اقدام به جذب دانشجو می‌کنند.

بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مرکز برنامه مهاجرت، لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا و امکانات ایده آل تحصیلی در این کشور، کانادا مقصد بسیاری از مهاجران با هدف تحصیل از سرتاسر دنیا است.

بیشتر بخوانید - بهترین کشور برای استخدام کارگر ساده

نکته مهمی که در مورد تحصیل در کانادا وجود دارد، این است که افراد می‌توانند تقریباً شش ماه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در حوزه مربوطه استخدام شوند؛ لذا افراد بایستی در انتخاب رشته تحصیلی خود دقت فراوان داشته باشند.

بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا به این شرح است:

- MBA
- IT و کامپیوتر
- مدیریت مالی
- مهندسی
- علوم فیزیک و زمین‌شناسی
- کشاورزی و جنگل‌داری
- پزشکی و زیست‌شناسی
- مطبوعات

رشته IT یا علوم کامپیوتر

رشته IT در سراسر دنیا متقاضیان زیادی دارد. در حال حاضر حدود ۱۸۸ هزار متخصص IT در زمینه‌های گوناگون در کشور کانادا مشغول به کار هستند. در سال گذشته نیز تعداد مشاغل زمینه تکنولوژی نیز افزایش یافته و به عدد ۱۱۵۰۰ شغل رسیده است. صنعت IT یکی از پر رقابت‌ترین صنایع در حوزه درآمدی است و متخصصان این رشته معمولاً حقوق خیلی خوبی دریافت می‌کنند. از جمله مشاغل مرتبط با رشته IT در کشور کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- طراحی وب و توسعه دهنده آن
- مهندسی نرم‌افزار و طراحی
- متخصص امنیت سایبری
- پروگرمر کامپیوتر و توسعه دهنده رسانه‌های واسط
- تجزیه و تحلیل دیتابیس‌ها و مدیریت داده‌ها
- تجزیه و تحلیل سیستم‌های اطلاعاتی

بیشتر بخوانید - کار در عمان با جای خواب برای ایرانیان

رشته مدیریت مالی و بیزنس

همانطور که می‌دانید کانادا دارای اقتصاد پویا و رو به رشدی است پس کاملاً طبیعی است که رشته‌های مالی در آن از اهمیت بالایی برخوردار باشند. رشته مدیریت مالی یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی و شغلی در کانادا است. از جمله مشاغل مربوط به این ۲ رشته که فارغ التحصیلان می‌توانند در آن‌ها مشغول به کار شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- بورس
- مدیریت دارایی
- بانکداری
- بیمه
- مدیریت سرمایه‌گذاری
- حسابداری
- مدیریت مالی

رشته MBA

این رشته یکی از پرطرفدارترین و کم هزینه‌ترین رشته‌های تحصیلی در کاناداست. در مورد برخی از زیرشاخه‌های این رشته مشاغل کمی در کانادا وجود دارد که بهتر است قبل از اپلای، به بازار کار آن‌ها توجه کنید. رشته‌هایی مانند بانکداری، مشاوره مدیریت و مدیریت سرمایه‌گذاری از جمله این رشته‌ها هستند. از جمله باقی رشته‌های زیرشاخه MBA می‌توان به رشته‌های Big Data و Analytics اشاره کرد که بر خلاف ۳ زیرشاخه فوق از شرایط شغلی بهتری برخوردارند.

راحت ترین کشور برای مهاجرت

بهترین رشته‌های مهندسی برای تحصیل در کانادا

ایالات «کبک» و «انتاریو» به دلیل مراکز تولید فراوان، بهترین فرصت‌های شغلی را برای رشته‌های مهندسی فراهم کرده است. درآمد متوسط یک مهندس در کانادا بیش از ۸۰ هزار دلار است. از جمله پرطرفدارترین و البته بهترین رشته‌های مهندسی برای تحصیل در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید - استخدام مدرس زبان انگلیسی خارج از کشور

- مهندسی شیمی
- مهندسی عمران
- مهندسی مکانیک
- مهندسی الکترونیک
- مهندسی صنایع
- مهندسی ماشین آلات

بهترین رشته‌های حوزه سلامت برای تحصیل در کانادا

حوزه سلامت در همه کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کشور کانادا نیز نیازمند نیروی انسانی و کاری در این رشته‌هاست و به همین دلیل کسانی که در حوزه سلامت تحصیلی می‌کنند می‌توانند مطمئن باشند که شغل مناسب را خواهند داشت. برخی از رشته‌های حوزه سلامت به قرار زیر است:

- پزشکی و دندانپزشکی
- پرستاری
- داروسازی
- علوم بیولوژیکی
- بیوتکنولوژی
- جراحی
- فیزیک پزشکی و نانو پزشکی

بهترین رشته‌های علوم و فیزیک برای تحصیل در کانادا

علوم زمین‌شناسی و انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله رشته‌هایی هستند که در کانادا موقعیت‌های شغلی فراوانی دارند به این دلیل که دست یافتن به انرژی‌های پایدار برای رشد اقتصادی کانادا بسیار حائز اهمیت است. از جمله رشته‌های مرتبط با زمین‌شناسی و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مهندسی نفت و گاز
- معدن
- زمین‌شناسی
- انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر

بهترین رشته‌های علوم کشاورزی برای تحصیل در کانادا

این روزها و با افزایش برداشت از منابع طبیعی، گسترش و حفظ و نگهداری آن‌ها برای همه کشورها در اولویت قرار گرفته است. رشته‌های حوزه کشاورزی نقشی کلیدی را در کانادا ایفا می‌کنند. از جمله این رشته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- زراعت
- جنگلداری
- علوم کشاورزی

- بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت

بازار تحصیل در رشته‌های زیرشاخه ریاضی در کشوری مانند کانادا بسیار گرم است و می‌توان این رشته را بهترین رشته‌ها برای مهاجرت نامید. بنابراین دیدگاه بسیاری تصور می‌کنند که بازار کار این رشته‌ها در کانادا به طور کامل اشباع شده است. اما واقعاً چنین است؟ در این بخش قصد داریم برخی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت در شاخه ریاضی را مورد بررسی قراردهیم.

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

مهندس هوافضا

یکی از پرطرفدارترین و بهترین رشته‌ها برای مهاجرت در شاخه ریاضی رشته مهندسی هوافضا است. افرادی که قصد و تحصیل و مهاجرت به کانادا در این شاخه را دارند، می‌توانند تحت عناوین کاری زیر در کانادا مشغول به کار و یا تحصیل شوند:

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام در هتل‌ های خارج از کشور

- مهندس آیرودینامیک
- مهندس هوانوردی
- مهندس پروژه هوانوردی
- مهندس هوافضا
- مهندس هوافضا – طراحی و توسعه
- مهندس هوافضا – عملیات پرواز
- مهندس هوافضا – پشتیبانی پرواز
- مهندس هوافضا – آزمایش پرواز
- مهندس هوافضا – خواص جرم
- مهندس هوافضا – تنش مواد
- مهندس هوافضا – مواد و فرآیندها
- مهندس هوافضا – سیستم‌های پیشران
- مهندس هوافضا – سیستم
- مهندس هوافضا – تجزیه و تحلیل سیستم‌ها
- مهندس هوافضا – وزن و تعادل
- متخصص قابلیت اطمینان هوافضا
- مهندس سازه هوافضا
- مهندس سیستم‌های هوافضا
- مهندس آزمایش هوافضا
- مهندس طراحی هواپیما
- مهندس تحلیل وزن – طراحی هواپیما
- مهندس پیشران – خودروهای هوافضا
- متخصص قابلیت اطمینان فضا
- مهندس استرس – هوافضا
- مهندس سازه‌های هوافضا
- مهندس وزن و تعادل – هوافضا

رشته مهندسی نفت

می‌توان گفت یکی از پر درآمدترین و بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا یا امریکا رشته مهندسی نفت است. دانشجویان این رشته در شاخه‌های اکتشاف، استخراج، برآورد و توسعه نفت، و همچنین انتقال به پالایشگاه به فعالیت مشغول خواهند شد. مهندسی اکتشاف، مهندسی مخازن، مهندسی حفاری و مهندسی بهره برداری از گرایش‌های این رشته است. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و امریکا در رشته نفت را دارند امکان فعالیت در رشته‌های زیر را دارا هستند.

- مهندس ارشد نفت
- مهندس ارشد حفاری و بازیابی
- مهندس نفت حفاری و بازیابی
- مهندس بهره برداری – نفت و گاز
- مهندس بهره برداری – نفت
- مهندس گل و لای
- مهندس گل – حفاری نفت
- مهندس گاز طبیعی
- مهندس حفاری دریایی
- مهندس تجهیزات زیر دریایی دکل حفاری دریایی
- مهندس حفاری نفت و گاز
- مهندس تولید نفت و گاز
- مهندس چوب چاه نفت
- مهندس نفت
- مهندس تولید نفت
- مهندس مخزن نفت
- مهندس تکمیل چاه نفت
- مهندس زیر دریا
- مهندس چوب بری

 لیست شغل های پردرآمد در کانادا به همراه درامد دلاری

مهندس قدرت و اپراتور سیستم‌های قدرت

مهندسان برق و قدرت نیز در زمره واجدین شرایط مهاجرت به کانادا و امریکا هستند. با وجود مهاجرت بسیاری از مهندسان برق و اپراتورهای سیستم‌های قدرت در این منطقه در چند سال گذشته، مهندسان برق و اپراتورهای سیستم‌های قدرت همچنان در سراسر کانادا یا امریکا مورد تقاضا هستند و می‌توان گفت بی‌شک مهندسی قدرت یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا یا امریکا درحال حاضر است.

مهندسان نیرو و اپراتورهای سیستم‌های قدرت تحت عناوین شغلی و موقعیت‌های مختلف استخدام می‌شوند. بنابراین، برای واجد شرایط بودن تحت کد مهندس برق و اپراتور سیستم‌های قدرت، می‌توانید به عنوان یکی از این عناوین شغلی یا شرح موقعیت استخدام شوید یا کارکنید.

- اپراتور کمپرسور هوا
- اپراتور سیستم تهویه مطبوع
- توزیع کننده برق – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور پست خودکار – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور کمکی تجهیزات
- اپراتور کمکی کارخانه
- اپراتور دیگ بخار
- اپراتور سیستم‌های ساختمان
- اپراتور اتاق کنترل مرکزی – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور اتاق کنترل قدرت دفتر مرکزی-سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور اتاق کنترل – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- کارآموز اپراتور اتاق کنترل – سیستم‌های برق الکتریکی
- اپراتور پست تبدیل – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور سیستم خنک کننده
- اپراتور ایستگاه‌های تولید دیزل – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور کارخانه دیزل – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور ایستگاه دیزل
- اپراتور کنترل توزیع
- اپراتور کنترل توزیع – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- کارآموز اعزام کننده سیستم توزیع – سیستم‌های قدرت الکتریکی
- اپراتور سیستم توزیع
- اپراتور سیستم‌های برق
- اپراتور ایستگاه‌های برق
- انرژی از اپراتور کارخانه پسماند
- اپراتور کارخانه زباله سوز بازیابی انرژی

بهترین کشورها برای مهاجرات کدامند؟

بهترین کشورها برای مهاجرات را می‌توان لوکزامبورگ، آلمان، چک،تایوان و استونی، هلند، نروژ، استرالیا، کانادا و ویتنام دانست. چراکه رضایت افراد شاغل در این کشورها رضایت بیشتری از سایر کشورا داشته‌اند.

بهترین رشته ها برای استخدام در خارج از کشور چیست؟

طیف گسترده‌ای از رشته‌های مورد نیاز کشورها برای استخدام وجود دارد که توضیحات کامل در این مقاله داده شده است.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیکاردانی تا کارشناسی

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 7 اسفند 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید