‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

بهترین کشورها برای کار جوشکاری و مهاجرت با درامد عالی

شرایط استخدام و کار جوشکاری در اتریش، هلند، آلمان و کانادا

از دیرباز بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد بیشتر و شرایط بهتر زندگی برای کار راهی کشورهای دیگر می‌شدند، در این میان بسیاری از افراد تخصص‌های دانشگاهی ندارند و به دنبال استخدام به عنوان کارگر فنی و جوشکار هستند. جوشکاری خود یک زمینه تخصصی و فنی است که مهارت‌های مختلفی را شامل می شود. بنابراین شرایط استخدام جوشکار در خارج از کشور در وضعیت قابل قبولی است. اگر شما نیز مهارت جوشکاری دارید و قصد دارید که در خارج از کشور کار کنید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کار جوشکاری

شرایط مهاجرت کاری برای جوشکار

امروزه همه کشورها به خصوص کشورهای پیشرفته در صنایع مختلف نیاز به نیروی کاری با مهارت و تجربه بالا دارند. همچنین کمبود نیروی متخصص در کشورهای در حال توسعه باعث شده اس که زمینه مهاجرت کاری جوشکار یا کارگر فنی به کشورهای صنعتی و در حال توسعه بیش از سایر کشورها باشد. مهارت بالای یک جوشکار در ارتباط با این رشته کاری در صنایع مختلف باعث می شود که بتواند به عنوان یک نیروی کار مهاجر برای استخدام به کشورهای صنعتی مهاجرت کند.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به عنوان جوشکار

اگر قصد دارید به عنوان جوشکار در کشورهای حوزه شنگن یا کانادا مشغول به کار شوید مدارک مورد نیاز شما داشتن گواهی دیپلم دبیرستان و تکمیل برنامه کارآموزی سه ساله در این کشورها است. البته داشتن مدرک جوشکاری یا تجربه کاری کتبی در این زمینه نیز می تواند قابل قبول باشد.

با وجود آموزش و تجربه در حوزه جوشکاری شما می توانید به موقعیت‌های نظارتی مانند سرپرست، سرپرست تعمیر و نگهداری یا مدیر تولید دست پیدا کنید. هرچه تجربه کاری شما بیشتر باشد امکان یافتن شغل های بهتر با درآمد بیشتر برای شما بالاتر خواهد بود.

بهترین کشورها برای مهاجرت جوشکار

بهترین کشورها برای مهاجرت به عنوان جوشکار

در ادامه به بررسی عنوان شغلی جوشکار در کشورهای مختلفی که به لحاظ پذیرش نیروی کار جوشکار شرایط بهتری دارند خواهیم پرداخت.

استخدام جوشکار در اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به عنوان جوشکار است. این کشور به دنبال پذیرش جوشکاران حرفه‌ای، با دقت و ظرافت کار است. باید اضافه کنیم که با توجه به شرایط اقتصادی اتریش و پیشرفت بزرگی که در صنایع فولاد و فلز داشته است، مشاغلی چون جوشکاری در این کشور بهترین شرایط را دارند.

مهاجرت به عنوان جوشکار به اتریش شرایط استخدام در حوزه‌هایی چون صنایع ساخت و ساز، خودرو‌سازی، ساخت کشتی، تعمیر یا ساخت خطوط لوله و …  را در پی دارد که با حدود 40 ساعت کار در هفته حقوق بسیار مناسبی دریافت خواهید کرد. با توجه به هزینه‌های زندگی در اتریش یک جوشکار با توجه به درآمدش زندگی راحتی را در اتریش خواهد داشت.  میانگین درآمد یک جوشکار در اتریش معادل ساعتی 30 دلار است.

همچنین در اتریش درآمد یک جوشکار حرفه‌ای با توجه به درجه سختی کارش افزایش پیدا می کند و مهارت‌هایی مثل کار با دستگاه‌های برش نیمه اتوماتیک، برش شعله‌ای، جوشکاری اتوماتیک، جوشکاری نیمه دستی و دستی و همچنین تجهیزات برش چوب، باعث فرصت اشتغال زایی و درآمدی بیشتر خواهد شد. ارائه مدرک دال بر تجربه کاری 5 سال یا بیتشر نیز می‌تواند شانس یافتن شغل برای شما را تا چندین برابر افزایش دهد. با این که برای کار در اتریش داشتن مدرک دیپلم کفایت می کند اما بهتر است که به صورت جداگانه به قوانین کار در این کشور بپردازید.

استخدام جوشکار در هلند

یکی دیگر از کشورهایی که جوشکاری در آن رونق خوبی دارد هلند است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در هلند بعد از دریافت دعوتنامه به کار می ‌‍توانید برای دریافت ویزای کار قانونی اقدام کنید. برای کسانی که دعوتنامه رسمی کاری ندارند مهاجرت به هلند کمی سخت است. در مقایسه با اتریش تنوع شغلی در حوزه جوشکاری در هلند کمتر است با این جوشکاران آلمینیومی و فولادی می توانند شرایط بهتری برای کار داشته ابشند و یا به تعمیر قطعات در موقعیت های شغلی مختلف بپردازند. داشتن تجربه کاری نیز می تواند یک امتیاز مثبت باشد البته اگر تجربه لازم را نداشته باشید می توانید با شرکت در دوره‌های کارآموزی کار خود را شروع کنید.

بهترین کشور برای استخدام جوشکار

داشتن مهارت‌های ریاضی به منظور انجام محاسبات و اندازه گیری‌های دقیق یکی از ضروریات مهارتی برای مهاجرت به هلند به عنوان جوشکار است. مهارت‌هایی چون تسلط به تکنیک‌های مناسب جوشکاری برای طراحی، برش و اتصال دائمی فلزات به یکدیگر، تسلط به نحوه صحیح انجام دادن عملیات حرارتی بعد از کار جوشکاری، توانایی انجام دادن کار جوشکاری قوس و ترمیم قطعات، توانایی استفاده از گاز، تنگستن، برق MIG و TIG و سایر فناوری های مشعل، توانایی کار در شرایط و محیط‌های گوناگون، توانایی ترمیم سازه با استفاده از برچیدن، تغییر شکل و یا تجدید ساختار قطعات با استفاده از مشعل‌ها و دستگیره‌های برش، آشنایی ابتدایی یا کامل با ترمزها، قیچی ها و سایر ماشین‌های شکل گیری و …. می‌تواند شرایط بهتری برای شما به همراه داشته باشد.

اگر قصد دارید به عنوان جوشکار برای اقامت هلند اقدام کنید ممکن است اخذ ویزای کاری هلند بین 2 تا 9 ماه به طول می انجامد. شما می توانید پس از 5 سال زندگی و کار طبق شرایطی با پرداخت مالیات اقامت دائم و تابعیت هلند را دریافت کنید.

استخدام جوشکار در آلمان

از آنجایی که آلمان یکی از کشورهای صنعتی اروپا است می‌تواند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به عنوان جوشکار باشد. با این حال برای اقدام به مهاجرت به عنوان جوشکار باید تجربه و مهارت کافی و مدرک مورد قبول داشته باشید. اقتصاد قدرتمند آلمان به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی راحتی در این کشور داشته باشید.

در آلمان فرصت‌های شغلی زیادی در رابطه با کار جوشکاری وجود دارد که داشتن تجربه کاری حداقل یک سال می‌تواند به شما در یافتن شغل خوب بسیار کمک کند. نکته مهم در این زمینه آن است که بهترین مشاغل نصیب آن جوشکارانی می شود که دست کم یک سال سابقه کار مرتبط داشته باشند. همچنین تسلط به ساخت قطعات و  تجربه در این زمینه و آشنایی با تجهیزات جوشکاری و لوازم جانبی و دارا بودن مدرک فنی و حرفه‌ای و تسلط به زبان  آلمانی به شما کمک می‌کند تا شرایط بسیار خوبی داشته باشید. از آنجایی که جمعیت مهاجر به آلمان و درخواست ویزای اشتغال در این کشور بسیار بالا است تسلط به زبان آلمانی یکی از بزرگترین امتیازاتی است که به شما در استخدام شدن کمک می کند.

درآمد یک جوشکار در آلمان

جوشکاری با 0 تا 2 سال سابقه کار - 1187 یورو در ماه
جوشکاری با 2 تا 5 سال سابقه کار - 1628 یورو در ماه
جوشکاری با 5 تا 10 سال سابقه کار - 2054 یورو در ماه
جوشکاری با 10 تا 15 سال سابقه کار - 2480 یورو در ماه
جوشکاری با 15 تا 20 سال سابقه کار - 2906 یورو در ماه
جوشکاری با بیش از 20 سال سابقه کار - 3603 یورو در ماه

همچنین مهاجرت به شهرهای برلین ،مونیخ، کلن، هامبورگ، اسن، آخن، مانهایم، کارلسروهه، نورنبرگ، درسدن، هانوفر، دوسلدورف، فرانکفورت، دورتموند، برمن و …. شانس شما را در استخدام شدن افزایش می دهند.

استخدام جوشکار در کانادا

جوشکاری یکی از مشاغل پر درآمد با پتانسیل بالای استخدام در کانادا محسوب می‌شود. طیف وسیعی از عناوین شغلی نیز وجود دارد که کارفرمایان آن از متخصصان جوشکاری استقبال می‌کنند. اکثر این مشاغل مربوط به کار در کارخانه‌های تولید هواپیما، ساخت ماشین آلات سنگین، تولید کشتی و سایر محصولات فلزی می‌شود.

برای این که به عنوان یک جوشکار در کانادا استخدام شوید بهتر است مهارت های زیر را داشته باشید:

- با تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک، تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک و … آشنا باشید.
- به لحیم کاری تسلط کافی داشته باشید.
- توانایی تعمیر یا ترمیم محصولات فلزی را داشته باشید.
- به فرآیند هایی چون فرآیندی مانند جوشکاری قوس تنگستن(GTAW) ، جوش قوس فلزی گاز(GMAW)، جوشکاری قوس با شار(FCAW)، جوشکاری قوس پلاسما(PAW) ، فلز محافظ جوش قوس الکتریکی (SMAW) جوش اکسی استیلن (OAW) جوش مقاومت و جوش قوس غوطه ور (SAW)و … تسلط های لازم را داشته باشید.
- بتوانید دستگاه های شکل دهی فلزی مانند ترمزها، قیچی ها و سایر دستگاه های صاف کردن و خمش فلز را کنترل کنید.
- در انواع خاصی از جوشکاری مانند ساخت سفارشی، ساخت کشتی و تعمیر، جوشکاری دقیق قطعات فضایی، جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری خط لوله، جوشکاری ساختاری سازه یا جوشکاری ماشین آلات و تجهیزات مهارت لازم را داشته باشید.

در آمد یک جوشکار بسته میزان حرفه ای بودن او در کانادا از ساعتی 18 دلار تا ساعتی 34 دلار متغیر است. در زمینه‌های تخصصی مثل جوشکاری لوله های صنعتی یا جوشکاری زیر  آب درآمد به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

شرایط بازار کار جوشکاری در دنیا

بازار کار جوشکاری در اروپا و کانادا تقریبا عالی است. این کشورها اغلب صنعتی هستند و بنابراین با داشتن مهارت های بالا خیلی راحت می‌توان با در اختیار داشتن تجربه لازم و مدرک به این کشورها مهاجرت کرد. در کشورهای آسیای شرقی شرایط برای پذیرش نیروی کار فنی خوب است، اما درآمد آن در مقایسه با کشورهای  صنعتی بسیار کمتر است. در حالت کلی اگر قصد دارید با تخصص جوشکاری مهاجرت کنید بهتر است مهارت‌های زیر را داشته باشید.

- تفسیر و تشخیص فرآیند جوش
- کار با تجهیزات برش شعله نیمه‌خودکار یا دستی
- تنظیم ابزارآلات مخصوص جوشکاری طبق مشخصات کاری
- مهارت در لحیم‌کاری
- نظارت بر خط تولید جوش اتوماتیک یا روباتیک

داشتن تجربه بالای کاری و همچنین مدرک فنی و حرفه ای به شما کمک می کند تا در زمان استخدام به عنوان جوشکار درخارج از کشور شرایط بهتری داشته باشید.

مهاجرت کاری جوشکار

اگرچه صنعت پیشرفت چشمگیری داشته است و ربات‌ها بسیاری از کارهای فنی را از چنگ انسان‌ها خارج کرده‌اند با این حال هنوز هم مشاغل تخصصی در همه حوزه‌ها مورد اهمیت و توجه کارفرمایان قرار دارند. به طور مثال یک جوشکار می‌تواند در زمینه‌هایی چون ساخت و ساز ، جوش خط لوله، جوشکاری دقیق، جوشکاری فشار، ساخت‌وساز کشتی و تعمیر، جوشکاری قوس، یا ماشین‌آلات و تجهیزات جوشکاری تعمیر مشغول به کار شود، به ویژه اگر مدرک تخصصی فعالیت در این رشته‌ها را داشته باشید.

چه فرصت‌های شغلی برای مهاجرت کاری جوشکار وجود دارد

همانطور که می‌دانید جوشکاری یک تخصص فنی است، بنابراین در زمینه‌های مختلف صنعتی می‌توان از وجود یک جوشکار بهره برد. با این حال اشتغال شما با توجه به مجموعه مهارت‌هایی که دارید برای کار بر روی دستگاه جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک، دستگاه برش شعله‌ای دستی یا نیمه اتوماتیک و تجهیزات برش ذوب و نیمه اتوماتیک به‌منظور اتصال فلز یا تعمیر فرسوده یا قطعات فلزی شکسته صورت می‌گیرد.

همچنین ممکن است یک جوشکار برای کار روی ماشین شکل‌دهی فلزی استخدام شود. اگر شما یک جوش متخصص ماهر هستید، می‌توانید طرح‌های خواندن و تفسیر، دانش گسترده‌ای از تکنیک‌های جوشکاری، مهارت‌های مناسب و متالورژی را نیز داشته باشید. به‌عنوان یک جوشکار، شما معمولاً در یک محیط فروشگاه یا در سایت‌های ساخت‌وساز کار می‌کنید. شما ممکن است به‌عنوان یک کارمند سازنده یا پیمانکار کارکنید یا خود اشتغال باشید.

اکثر جوشکاران یا در ساخت‌وساز کار می‌کنند و یا برای شرکت‌هایی که تولید محصولات فلزی مانند کار ساخت‌وساز فولاد و بشقاب، دیگ بخار، ماشین‌آلات سنگین، هواپیما، کشتی‌ها و دیگر محصولات فلزی هستند.

سوالات متداول

درامد جوشکاری در خارج از کشور چقدر است؟

درامد جوشکار با توجه به ساعت کاری و قوانین کشورها متفاوت است، برای مثال درآمد یک جوشکار بسته به حرفه‌ای بودن او در کانادا از ساعتی ۱۸ دلار تا ساعتی ۳۴ دلار متغیر است. برای اطلاع از درامد سایر کشورها به متن مقاله مراجعه فرمایید.

شرایط کار جوشکاری در کویت، عمان، ترکیه، دبی و یا اتریش چگونه است؟

شرایط استخدام و کار جوشکاری در خارج از کشور بسته به نوع انتخاب متقاضیان برای هر کشور متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 10 آبان 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

مولا کاشفیسلام وقتتون بخیر من ۲۵ ساله جوشکار برقم جوشکاری برق هرچه باشه میتونم درب پنچره وغیره...
15 خرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
مرتضیبا سلام بنده بیش از ۳۰ سال هست کارم ساخت و نصب اسکلت فلزی و مونتاژ سوله و سازه های فولادی پیچ و مهره ای هست به جوشکاری برق و co2 هم تسلط کامل دارم،خواستم شرایط کار و مهاجرت به کشورهای دیگر رو بدونم از لحاظ هزینه و شرایط کاری،ممنون که پاسخ میدید
24 اردیبهشت 2023پاسخ به این دیدگاه
علیسلام من ۲۴سالمه ۶سال سابقه کار دارم مدرک جوشکاری ارگون وco2دارم خواستم بدونم هزینه مهاجرت به کانادا چند هست ممنون میشم
17 فروردین 2023پاسخ به این دیدگاه
فرامرزغلامیبنده جوشکارساختمان اسکلت فلزی نبش کشی خرپاهستم میخواستم بدونم چجوری میتونم برای کاربه خارج هرکشوری باشه برم۱۶سال سابقه کاردارم ممنون میشم راهنمایی بکنین
15 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
حسنسلام من٢٢سالمه ٣سال جوشکاری co2کار کردم توی شرکت سوله سازی٣سالم جوشکاری برق زیرسازی سرامیک خشک مدرک جوشکاریco2هم دارم میخواستم واسه کار در آلمان بپرسم و شرایط و هزینه مهاجرت
08 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
عباس صادق زادهبنده دارای مهارت ساخت کانتینل- ادوات کشاورزی-اسکلت-درب وپنجره -پل های بزرگ اهنی-لوله کشی کاز ومهمتر دارای 18 اختراع
25 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
علی سپهریسلام من سازنده انواع تانکر ،میکسرحمل بتن،مخازن تحت فشار،اتاق کمپرس انواع سازه های فلزی از روی نقشه ووجوشکار و آهنگری حرفه ای هستم وبیشتر از ۱۵ سال سابقه کار دارم و۳۸سال سندارم ومایلم در خارج از کشور کار کنم ممنونم بابت همراهی شما
05 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
پارساسلام من تو ایران خودرو جوشکار co2 هستم میخوام مهاجرت کنم کانادا هزینه هام چقد میشه حدودا
30 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
عیسی علیرحمی هستم جوشکار آرگون و برق با مدرک بین الملی برای مهاجرت به اتریش راهنمایی کنید
09 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
محمد هارون سراجالدین.‌سلام محمد هارون استم ازافغانستان جوشکاری بلدم15جوش کردم 38سالمه برای مهاجرت کانادا یاجرمنیرهنمایم کنید. با چه هزینه ای میتونممهاجرت کنم ممنون میشم . . ... ....
18 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید