‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام و کار در کردستان عراق (اربیل و سلیمانیه)

شرایط کار و استخدام در کردستان عراق ۱۴۰۱ (۲۰۲۲)

کارجویان گرامی در این مطلب به شرایط کار و استخدام در اقلیم کرستان عراق پرداخته شده است. لطفا از قسمت نظرات تجربیات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

کار در اربیل و سلیمانیه با حقوق بالا

مقدمه

پس از تجاوز آمریکا به کشور عراق و اعلام خودمختاری اقلیم کردستان عراق توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به این منطقه جلب شد و اقلیم کردستان توانست در مدت زمان کوتاهی پیشرفت کرده و زیر ساخت‌های منطقه را مستحکم کند.

بیشتر بخوانید - استخدام کارگر ساده خارج از کشور

با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و آبادانی در کرستان عراق، نیاز به نیروی کار بسیار افزایش یافت و این خود عاملی مهاجرت بیش از ۵۰ هزار نفر از ایران برای کار در کردستان عراق شد.

مشاغل مورد نیاز کردستان عراق

در سلیمانیه و کردستان عراق خصوصاً در شهر اربیل اکثر مشاغل فنی و مهارتی مورد استقبال افراد زیادی هستند و نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاه ندارند. به همین دلیل افرادی که در ایران به دنبال مشاغلی همچون بنایی، کابینت سازی، داربست، مکانیک خودرو… هستند در سلیمانیه و اربیل عراق محل مناسبی برای آنان است و درامدهای مناسبی نیز شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از حوره‌های کاری در عراق مشاغل حوزه ساخت و ساز و خدماتی کارگری نظیر کاشی‌کار و کار ساختمانی در، جوشکاری، گچ کاری و کارگر ساده در اربیل و سلیمانیه کردستان عراق است. همچنین مندسی عمران و راه و ساختمان نیز به سادگی می‌تنوانند مشغول به کار شودند.

مشاغل مورد نیاز کردستان عراق برای ایرانیان

صنایع موفق در کردستان عراق

- صنایع نفت و گاز

- کارهای عمرانی

- کارهای مرتبط با ساختمان

چرا کار در سلیمانیه و اربیل برای ایرانیان مناسب است؟

نزدیکی دو کشور و تناسب فرهنگی و مذهبی که بین ایران و سلیمانیه وجود داشت یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده بسیاری از نیروی کار ایرانی در عناوین شغالی و تخصص‌های مختلف برای کار و فعالیت‌های اقتصادی سلیمانیه عراق را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید - پردرامدترین مشاغل مورد نیاز دبی

همانطور که در بالا اشاره شد سرنگون شدن دولت صدام توسط آمریکا و تخریبی که کردستان همانند سایر نقاط عراق انجالم شد بازسازی زیرساخت‌‍‌ها مسئولین کردستان عراق از جمله سلیمانیه و اربیل را بر آن داشت تا از سرمایه گذارهای خارجی در حوزه‌های مختلف برای بازسازی استفاده کند که این امر باعث شد تا بسیاری از مهندسین و کارگران ایرانی برای بهبود شرایط کاریشان به این منطقه مهاجرت کنند.

کار در سلیمانیه و اربیل برای ایرانیان

با توجه به منابع طبیعی مانند نفت و گاز که در سلیمانیه وجود دارد، شرایط کار در سلیمانیه ۹۸ بیش از پیش بهتر خواهد بود. چرا که ارزش نفت و فعالیتهایی که در این حوزه صورت میگیرد، هر روز بهتر از دیروز می‌شود.

همانطور که ذکر شد شرایط کاری ساخت و ساز در سلیمانیه رونق خوبی دارد. لذا برای مشاغلی که در زمینه‌های مرتبط با ساختمان‌سازی و عمرانی مشغول به کار هستند شرایط مساعدی فراهم شده است. به عنوان مثال مشاغلی مانند کاشی کاری، جوشکاری، بنایی، سنگ کاری، کابینت‌سازی و … می‌توانند در سلیمانیه عراق مشغول به کار شوند.

کانال تلگرامی کاریابی در کرستان عراق

کاریابی سلیمانیه در نظر دارد با راهنمایی دقیق و بروز، دوستانی که قصد کار کردن در سلیمانیه عراق را دارند، کمک شایانی در این زمینه به هموطنان عزیز اراِئه کند.

دوستان در هر شغل و رشته‌ای که مهارت دارند میتوانند با راهنمایی‌های کاریابی سلیمانیه مقدمات و شرایط مهاجرت به سلیمانیه عراق را برای خود فراهم کنند.

دقت داشته باشید که کاریابی سلیمانیه فقط برای مراجعه جهت کار و فقط به سلیمانیه عراق بصورت تخصصی فعالیت دارد و خواهشمندم فقط دوستانی که مایل هستند تا در سلیمانیه مشغول کار و کسب درآمد باشند پیگیری فرمایند.

در این راستا کاریابی سلیمانیه کانال تلگرامی به نشانی @iranjobyaab را راه اندازی کرده است.

کانال تلگرامی کاریابی در کرستان عراق

مزایای کار در سلیمانیه و اربیل عراق

جالب است بدانید که کار در سلیمانیه و اربیل برای ایرانیان به نسبت سایر کشورهای خارجی، رونق بهتری دارد. بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده است، به گفته برخی منابع، درآمد افراد ایرانی در سلیمانیه حدود ۳٫۵ برابر سایر افراد شاغل خارجی است.

از جمله مزایای کار در سلیمانیه و اربیل

- تامین مسکن برای نیروی کار
- تامین هزینه دو یا سه وعده غذایی
- درآمد بالاتر به دلیل ارزش پولی عراق
- تسویه حقوق به صورت هفتگی یا ماهیانه

بهترین شهرهای عراق برای زندگی

از بهترین شهرهای عراق برای زندگی می‌توان به بغداد و بصره و همینطور در کردستان عراق می‌توان به سلیمانیه و اربیل اشاره کرد. درامد ماهیانه در عراق در شهر بغداد معمولاً حدود ۱۶۳۸ دلار است. کمترین میانگین میزان درآمد در عراق ۴۱۴ دلار و بالاترین میانگین میزان درامد ۷۳۳۴ دلار می‌باشد. و در شهر بصره این متوسط درآمد ماهیانه حدود ۱۵۸۳ دلار است.

حقوق کار در اربیل و سلیمانیه عراق

حقوق و دستمزد کار در اربیل و سلیمانیه عراق

متوسط درامد در عراق با سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچقدر تجربه بیشتری در کار داشته باشید، دستمزد بالاتری می‌گیرید. به طور کلی، کارکنانی که از دو تا پنج سال تجربه دارند به طور متوسط ۳۲٪ بیشتر از تازه کارها در تمام صنایع و رشته‌ها درآمد دارند. و افراد حرفه‌ای‌تر با تجربه بیشتر از پنج سال به طور متوسط ۳۶ درصد بیشتر از کسانی که پنج سال یا کمتر سابقه کار دارند درآمد کسب می‌کنند.

فردی که در عراق کار میکند به طور معمول ماهانه حدود ۱۴۰۲ دلار درامد دارد. حداقل درآمد در عراق ۳۵۴ دلار و حداکثر درامد ۶۲۶۰ دلار است. درامد کارگر در عراق ماهیانه حدود ۲۱۰ دلار و درامد جوشکاری در عراق ماهیانه حدود ۴۱۸ دلار میباشد.

متوسط میزان درامد در کردستان عراق در شهر اربیل ماهانه حدود ۱۴۵۷ دلار و در شهر سلیمانیه ۱۱۹۰ دلار میباشد. این متوسط درامد مردم عراق برای مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است.

پردرامد ترین مشاغل مورد نیاز در عراق

پردرامد ترین مشاغل مورد نیاز در عراق

درآمد جراحان در عراق

جراحان در لیست شغل‌های پردرآمد در عراق به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان قرار دارند. حرفه جراح شامل ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و مسیر یادگیری طولانی است. حدود درامد پزشکان در عراق از ۲۶۶۶ دلار تا ۸۰۲۰ دلار می‌باشد.

درآمد قاضی در عراق

قضات به دلیل مسئولیت‌های زیادی که در ارتباط با شغلشان دارند حقوق بسیار بالایی می‌گیرند. تصمیم‌گیری درباره سرنوشت افراد کار ساده‌ای نیست و دستمزد بالا کاملاً توجیه‌پذیر است. حدود درامد در عراق برای قضات از ۲۲۴۱ دلار تا ۶۷۵۸ دلار می‌باشد.

درآمد وکیل در عراق

دلیل اصلی اینکه وکلا دستمزدهای کلانی کسب می‌کنند، به دلیل ارزش بالایی است که در نظر مشتری خود دارند. یک وکیل موفق می‌تواند هزاران دلار پس‌انداز یا درآمد کسب کند. حدود درامد در عراق برای وکلا از ۱۸۰۹ دلار تا ۵۴۷۰ دلار می‌باشد.

درآمد مدیران بانک در عراق

مسئولیت داشتن صدها میلیون وجوه و سرمایه‌گذاری با تمام ریسک‌های مرتبط با آن، مدیریت یک بانک را به یک وظیفه بسیار حیاتی و شایسته یک حقوق بزرگ تبدیل می‌کند. حدود درامد در عراق برای مدیران بانکی (Income limits in Iraq for bank managers) از ۱۷۰۶ دلار تا ۵۱۴۸ دلار می‌باشد.

درآمد دندانپزشکان در عراق

متخصصان ارتودنسی درصنعتی فعالیت می‌کنند که افراد تمایل دارند هزینه‌های بالایی را برای یک سرویس بپردازند، این امر باعث می‌شود ارتودنتیست‌ها در زمره بهترین شغل‌ها قرار گیرند. درامد دندان پزشک در عراق از ۱۴۳۹ دلار تا ۴۳۴۶ دلار می‌باشد.

درآمد اساتید دانشگاه در عراق

اساتید دانشگاه از مشاغل پردرآمد و معتبر هستند. استاد شدن کار آسانی نیست و نیاز به پشتکار دارد که تا حدی به همین دلیل است که آن‌ها درآمد بالایی کسب می‌کنند. حدود درامد در عراق برای اساتید دانشگاه از ۱۲۸۱ دلار تا ۳۸۶۶ دلار می‌باشد.

درآمد خلبان در عراق

خلبانان تحت برنامه‌های آموزشی دقیق قرار می‌گیرند و آن‌ها مسئول ایمنی هزاران نفر در روز هستند. حدود درامد در عراق برای خلبانان از ۱۰۶۹ دلار تا ۳۲۲۱ دلار می‌باشد.

درآمد مهندس عمران در عراق

حدود درامد مهندس عمران در عراق ماهیانه از ۶۵۲ دلار تا ۲۱۳۴ دلار می‌باشد.

هزینه زندگی در کشور عراق

میانگین هزینه زندگی در کشور عراق

هزینه غذا در عراق ۵.۹۵ دلار پایه (آب ، برق ، زباله ، گرمایش ، سرمایش) ۱۰۴/۶۶ دلار
آب (۰.۳۳ لیتر) ۰.۲۲ دلار باشگاه تناسب اندام ۴۳.۲۱ دلار
شیر (۱ لیتر) ۱.۱۴ دلار ۱ جفت شلوار جین (Levis 501 یا قابل مقایسه) ۳۰.۰۳ دلار
قرص نان (۵۰۰ گرم) ۰.۹۰ دلار ۱ لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای (زارا و غیره …) ۲۶.۶۶ دلار
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۱.۶۳ دلار ۱ جفت کفش پیاده روی آدیداس (میان رده) ۵۶.۷۸ دلار
هزینه بلیط یک طرفه در عراق ۰.۴۳ دلار هزینه آپارتمان ۱ اتاق خواب در مرکز شهر عراق ۳۷۱.۳۰ دلار
هزینه بنزین در عراق ۰.۵۴ دلار هزینه آپارتمان ۱ اتاق خواب خارج از مرکز عراق ۲۵۱.۱۲ دلار

سوالات متداول

حقوق کار در اقلیم کردستان و عراق چقدر است؟

افرادی که در عراق کار مشغول به کار هستند به طور معمول ماهانه حدود ۱۴۰۲ دلار درامد دارد.. برای اطلاع از درامد مشاغل مختلف به متن مقاله مراجعه کنید.

چگونه به آگهی‌های استخدامی اقلیم کردستان و عراق دسترسی داشته باشیم؟

جهت دریافت جدیدترین اخبار و آگهی‌های استخدامی کشور عراق در سایت جاب‌یابی عصو شوید.

  • موقعیت , عراق
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیمهم نیست

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 21 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

علی منت علیعلی منت علی ۲۰ سال سابقه کار آرماتوربندی وقالب بندی هستم
08 فروردین 2024پاسخ به این دیدگاه
محسن جبل عاملیانسلام من طلاساز هستم استاد کارهستم کار درترکیه درخدمتم
17 اسفند 2023پاسخ به این دیدگاه
کاروبافنده حرفه ای دستگاه راشل نساجی هستم و جوشکاری و تراشکاری هم بلدم دنبال کار در سلیمانیه یا هولیر هستم،خودم کوردم
12 مرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
افشار احمدنژادسلام دنبال کار هستم با جا خواب
02 مرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
آرمان شیرمحمدوند بالوبا سلام روز بخیر بنده نجار mdfکار فول با مدل های برند هستم اگر مقدور باشه اگه قسمت بشه میخواییم بریم اربیل کار کنیم خیلی ممنون متشکرم
01 مرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
جهانگیر مهدی ابادی من جهانگیر علی بخش نقی من تمام کارهای فنی و ضنعتی تخصص دارم جوشکاری چند مدل گلخانه سازی در پنجره سازی درکل تمام کارهای فنی شماره تماس 09186906907
30 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
عباس سلطانیبا عرض سلام من حدود ۲۰ سال هست که جوشکار درب و پنچره هستم تو انواع شرکت های کار کردم با انواع قلم جوش گرم و سرد کار کردم و در حدود ۵ سال هم هست با co2 کار کردم انواع جوش استیل و چدن مس و اهن را بلدم و اماده کار در خارج از کشور هستم ۰۹۱۳۸۹۵۰۵۰۲
29 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
علی هستممن یه گچکار حرفه ای هستم سیمانکاری روبنایی هم بلد هستم با ۱۵سال سابقه کار میتونم دراربیل کار پیدا کنم
28 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
رضارضا هستم د. مورد کار مبل سازی یا خیاطی مبل در خدمت هستم
17 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
محمد نیرومند:سلام و درود من سه نفر استاد کار ماهر برای مبل سازی می خواهم .خیاط .روکوب ونجار در صورت تمایل 09198736193
mojtaba aalamiسلام بنده سی ان سی کار چوب هستم و همسرم ناخن کار هست دنبال کار برای هردو نفریم در اربیل یا سلیمانیه
17 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید