‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام مدرس زبان انگلیسی در خارج از کشور (ترکیه، عمان، دبی)

شرایط استخدام مدرس زبان انگلیسی ESL و EFL و اخذ ویزای کاری در چین، قطر، کره جنوبی، ژاپن، عمان، امارات، تایوان و ...

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است و بنابراین یادگیری آن می تواند علاوه بر استخدام در خارج از کشور شرایط شما را برای استخدام در سفارت خانه‌ها و وزارت امور خارجه به عنوان "مترجم زبان انگلیسی در سفارت و وزارت امور خارجه" آسان کند، در واقع زبان انگلیسی یک مهارت کاربردی برای شما هست که می‌تواند درآمد زیادی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام کانون زبان ایران

یکی از راه‌های مهاجرت به خارج از کشور استفاده از همین توانایی است. استخدام به عنوان مدرس زبان انگلیسی در خارج از کشور یکی از راه‌های رسیدن به هدف مهاجرت با درآمد مناسب است. در ادامه به شرایط و مدارک لازم و سایر نکات مربوط به این عنوان شغلی خواهیم پرداخت.

استخدام مدرس زبان

اهمیت زبان انگلیسی جهت استخدام در خارج از کشور

همانطور که بیان کردیم زبان انگلیسی اولین زبان بین المللی است. بنابراین یادگیری آن در همه کشورهای دنیا مورد  توجه است. اما سیستم آموزشی کشورهای مختلف با ایران تفاوت های اساسی دارد و شرایط آموزش و تدریس شما در کشورهای مختلف با توجه به سیستم آموزشی آن کشور متفاوت خواهد بود. با این حال تدریس انگلیسی همیشه و در همه کشورهای جهان خواهان دارد و می توانید به عنوان یک شغل رویآن حساب کنید.

بیشتر بخوانید - بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان

در واقع تدریس زبان انگلیسی به اشخاصی که این زبان، زبان مادری آنها نیست یکی از رایج ترین مشاغل برای معلمان مهاجر در خارج از کشور است. در صورتی که در زبان انگلیسی مهارت داشته باشید می توانید با استخدام شدن به عنوان مدرس زبان انگلیسی در کشورهای مختلف شانس اقامت خود را افزایش دهید.

در صورتی که قصد دارید در کشورهای اروپایی به تدریس انگلیسی بپردازید بهتر است روی لهجه بریتیش تمرکز کنید اما در کشورهای آسیایی یا امریکای لاتین لهجه امریکن مورد قبول تر است.

مدارک مورد نیاز برای تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور

در صورتی که علاقه دارید تا به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی در خارج از کشور استخدام شوید، باید به دنبال مدارک مورد نیاز برای این کار باشید. این مدارک عبارتند از:

- مدرک تحصیلی لیسانس در هر رشته ای
- مدرک تدریس زبان انگلیسی از جمله TEFL و ....
آشنایی با مدارک تدریس زبان انگلیسی و اهمیت آنها در استخدام
مطمئنا تسلط شما به زبان انگلیسی برای اشتغال شما در یک  کشور خارجی کافی نیست و باید دارای مدرک معتبر تدریس نیز باشید.

استخدام مدرس زبان انگلیسی

در این بخش شما را با مدارک مورد نیاز برای تدریس زبان انگلیسی در کشورهای مختلف آشنا می کنیم:

ESL چیست؟

وقتی شخص خارجی که زبان مادری‌اش انگلیسی نیست و در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کند، در صورتی که در این کشور به آموزش زبان انگلیسی مشغول شود، عنوان این کلاس ESL و معلم این کلاس هم باید مدرک تدریس ESL داشته باشد. به این مدرک، مدرک زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می گویند.

EFL چیست؟

وقتی شخصی که زبان مادری‌اش انگلیسی نیست و در یک کشور غیر انگلیسی زبان زندگی می کند، بخواهد مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کند باید به کلاس های زبان انگلیسی با عنوان EFL برود. حال معلمی که می خواهد انگلیسی را به افراد غیر انگلیسی زبان تدریس کند باید مدرک تدریس TEFL داشته باشد. دوره TEFL حداقل 100 ساعت طول می کشد.

الزامات شغلی تدریس انگلیسی برای فارغ التحصیلان تمام رشته‌ها

در صورتی که مدرک لیسانس دارید اما هیچ مدرک یا تجربه رسمی برای آموزش و تدریس زبان انگلیسی ندارید باید برای دریافت گواهینامه TEFL اقدام کنید. به عنوان مثال با داشتن مدرک لیسانس و گواهینامه TEFL، می‌توان به تدریس زبان انگلیسی در کشورهای آسیای شرق از جمله چین ، کره جنوبی یا ژاپن پرداخت.

شرایط اخذ ویزای کار برای تدریس زبان انگلیسی

شرایط اخذ ویزای کار برای تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور

قبل از مهاجرت لازم است که شما با توجه به شرایط کاری موجود در موسسات کشور مورد نظرتان، اطلاعات خود از جمله میزان سابقه کار، میزان تحصیلات، سن، جنسیت و … را ارائه داده تا در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرند. پس از تایید اطلاعات، شما موفق به دریافت یک دعوت نامه کاری خواهید شد که اولین و مهم ترین شرط برای مهاجرت با تدریس زبان انگلیسی است.

بیشتر بخوانید - شماره تلفن کار در دبی برای ایرانیان

بعد از دریافت دعوت به کار برای تدریس باید مدارک خود را به سفارت کشور مقصد تحویل داده و به وزارت کار آن کشور مراجعه کنید و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهید. در صورتی که مشکلی در سوابق و مدارک شما وجود نداشته باشد، می توانید در عرض کمتر از یک ماه، کارت اقامت و مجوز کاری خود را دریافت نمایید.

همچنین باید بدانید که برای اخذ پذیرش در زمینه تدریس، شما ملزم به پرداخت هزینه‌هایی خواهید بود. پس بهتر است برای جلوگیری از صرف وقت و هزینه‌های بیهوده، ابتدا تمامی جوانب و عواقب کار را سنجیده تا بتوانید از نتایج کار خود، بهترین نتیجه ممکن را دریافت نمایید.

تدریس زبان انگلیسی

بهترین کشورها برای تدریس زبان انگلیسی کدامند

در صورتی که مدارکی که در بخش قبل نام بردید را در اختیار ندارید می توانید با ارائه یک مدرک لیسانس و همچنین در اختیار داشتن مدرک تافل شانس خود را امتحان کنید. در اکثر کشورهای دنیا به نیروهای فعال و با تجربه در زمینه تدریس زبان انگلیسی نیاز است با این وجود برخی کشورها شرایط بهتری از نظر امکانات مالی و شرایط زندگی در اختیار مدرس قرار می دهند. در این بخش شما را با این کشورها آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید ، بهترین کاریابی‌های ترکیه برای ایرانیان

به طور کلی، میزان تقاضا برای جذب مدرسان زبان انگلیسی در کشورهای عربی و آسیایی، در بیشترین حد خود قرار دارد. پس از آن کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه نیز به این شغل نیاز دارند. حتی کشورهای آمریکا و کانادا نیز به دلیل حجم بالای مهاجران خارجی، به مدرسانی نیاز دارند تا بتوانند به این افراد، آموزش‌های لازم را بدهند. اما شرایط در کشورهایی که به آنها اشاره می کنیم بهتر خواهد بود

استخدام مدرس زبان انگلیسی در کشور کره جنوبی

کره جنوبی دارای اقتصادی قوی، فرهنگی غنی، طبیعتی زیبا و شرایط زندگی عالی است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت با تدریس زبان انگلیسی محسوب می شود. مدرسان در این کشور از مزایا و درآمدهای بسیار مطلوبی برخوردار بوده به شکلی که حتی قادرند تا ۵۰ درصد از حقوق ماهیانه خود را، به‌صورت پس انداز ذخیره نمایند. از مزایای این کار در کشور کره جنوبی، می توان به امکان سفر رایگان برای بازگشت به وطن، دریافت حق مسکن، بیمه های درمانی با کمترین هزینه و … اشاره کرد.

استخدام مدرس زبان انگلیسی در چین

چین یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای مدرسین زبان انگلیسی است. یکی از دلایل رشد و رونق زیاد مدرسان در این کشور، وجود جمعیت بالا و متقاضیان زیادی برای یادگیری است. همچنین داشتن حق مسکن، بلیط سفر های هوایی، حقوق زیاد و … از دیگر مزایای مهاجرت با تدریس زبان انگلیسی به کشور چین می باشد.

استخدام مدرس زبان انگلیسی در ژاپن

این کشور نیز به سبب داشتن اقتصاد قوی، تکنولوژی پیشرفته، فرهنگ عمیق و … یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای مهاجرت می‌باشد. کشور ژاپن نیز همانند چین و کره، به دلیل نیاز شدید به مدرسان زبان انگلیسی، حقوق و امکانات زیادی برای متقاضیان این شغل در نظر گرفته و در تلاش برای جذب بهترین و ماهرترین نیروها است.

ژاپن از جمله کشورهایی است که شرایط مهاجرت بسیار سختی را اعمال می کند، با این وجود شرایط برای مدرسین زبان انگلیسی بسیار عالی به نظر می‌رسد.

استخدام مدرس زبان انگلسی در عمان

یکی از بهترین کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مهاجرت جهت استخدام مدرس زبان انگلیسی عمان است. موسسات بسیاری در این کشور در تلاش برای جذب مدرسان کاربلد بوده که شما می توانید حتی به صورت غیرحضوری و در وب سایت‌های موجود، درخواست خود را ارائه کنید تا بررسی‌های لازم انجام شود. درآمد شغل تدریس در کشور عمان تقریبا بالا بوده و کاملا مطابق با هزینه های زندگی در این کشور است.

البته بسته به میزان دانش و تجربه شما، میزان حقوق متغیر خواهد بود، اما به صورت میانگین، دستمزد دریافتی توسط مدرسان زبان، مبلغی حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ريال عمان به طور ماهیانه بوده که شامل هزینه‌هایی از قبیل حق مسکن و… نیز خواهد بود.

استخدام مدرس زبان انگلیسی در تایوان

یکی از دیگر از بهترین گزینه ها برای مهاجرت با تدریس زبان انگلیسی کشور تایوان است. این کشور در سالهای اخیر اقدام به استخدام نیروهای کارآمد و با تجربه در زمینه تدریس انگلیسی پرداخته است. شرایط اقامتی، دستمزد بالا، شرایط اسکان رایگان و ... از جمله مزایای استخدام مدرس زبان انگلیسی در تایوان است.

استخدام مدرس زبان انگلیسی در آلمان

در صورتی که مدارک کافی در اختیار داشته باشید حتی در صورت تازه کار بودن می توانید به مهاجرت به آلمان فکر کنید. مطمئنا اقامت در آلمان با شرایط عالی یکی از بهترین شرایط مهاجرت برای افرادی است که به دنبال کار در خارج از کشور هستند. اما باید بدانید که قوانین و مقرراتی برای این کار وجود خواهد داشت. به طور مثال، یکی از مهم‌ترین شرایط برای مهاجرت با تدریس زبان انگلیسی به کشور آلمان، تسلط کامل به زبان آلمانی است، به طوری که حتی در صورت داشتن بالاترین توانمندی‌ها و بیشترین مهارت، در صورت بلد نبودن زبان آن کشور شانسی برای اخذ پذیرش برای شما وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید - استخدام کارگر ساده و فنی خارج از کشور

لازم به ذکر است که شرایط زندگی در این کشور برای معلمان و مدرسان بسیار عالی بوده و مهمتر از همه اینکه شما می‌توانید از داشتن امنیت شغلی کامل در سال‌های بازنشستگی خود اطمینان کافی داشته و با آسایش و راحتی زندگی کنید.

آیا قبل از تدریس زبان در خارج از کشور به تجربه تدریس نیاز دارید؟

مطمئنا داشتن تجربه کافی در این زمینه می‌تواند شرایط را برای شما بسیار بهتر سازد، به ویژه این که اولویت استخدام با کسانی است که مدارک لازم و تجربه کافی در این زمینه را دارند.  به طور کلی داشتن گواهینامه‌های تدریس بین المللی شانس شما را برای گرفتن شغل تدریس زبان بالا می‌برد.

به عنوان مثال علاوه بر مهارت کامل در زبان انگلیسی، داشتن گواهینامه TEFL باعث می شود رزومه شما برای کارفرمایان جذاب تر شود و به استخدام شما نسبت به سایر متقاضیان جدی تر فکر کنند. مثلا استخدام مدرس زبان انگلیسی در ترکیه یا کشورهایی مثل مکزیک و قزاقستان با در اختیار داشتن مدرک TEFL از اهمیت بسیاری برخوردار است، حتی در صورت تازه کار بودن با در اختیار داشتن چنین مدرکی می توانید به راحتی کار پیدا کنید. کشورهایی که پردرآمدترین موقعیت های تدریس زبان خارجی مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی را دارند حتما نیاز به تجربه قوی تدریس دارند.

در صورتی که انگلیسی زبان مادری شما نیست و قصد دارید برای تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور اقدام کنید موارد زیر را به یاد داشته باشید:

- سطح دانش و تسلط شما به زبان انگلیسی
- لهجه و درک شما در زبان انگلیسی
- آموزش هایی که دیده اید و تجربه ی تدریس شما. در صورت داشتن گواهینامه های تدریس مثل TEFL و تجربه قوی تدریس، پیدا کردن شغل تدریس زبان انگلیسی آسان تر خواهد بود.

- گذرنامه شما. به دلیل شرایط مختلف صدور ویزا ممکن است شهروندان برخی از کشورها برای یافتن موقعیت تدریس شرایط سخت‌تری داشته باشند، اما اگر شما در حال حاضر مقیم دائمی کشوری باشید که می‌خواهید در آن تدریس کنید، کار ساده تر خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین کشورها برای مدرسین زبان انگلیسی کدامند؟

اکثر کشورها به نیروی با تجربه در زمینه تدریس زبان انگلیسی نیاز دارند با این وجود برخی کشورها همانند عمان، ژاپن وچین شرایط بهتری دارند که در مقاله توضیحات کامل در مورد بهترین کشورها داده شده است.

برای تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور به چه مدارکی نیاز داریم؟

قطعا فقط مسلط بودن به زبان انگلیسی برای استخدام در یک  کشور خارجی کافی نیست و باید دارای مدرک معتبر تدریس نیز باشید که در مقاله به جزییان ان پرداخته شده است

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 3 آبان 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

یاسمنسلام برای تدریس زبان انگلیسی در ڗاپن ایا سرایط سنی وجود دارد؟
29 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
ستارهبا سلام. برای تدریس زبان در خارج از کشور مثلاً امارات شرط سن وجود دارد؟ با توجه به اینکه اینجا ۹ سال سابقه تدریس دارم.
30 تیر 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید