‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

بهترین سایت‌های کاریابی ترکیه برای ایرانیان در سال 2022

معرفی بهترین موسسات و کاریابی‌های ترکیه برای ایرانیان + نحوه گرفتن ویزا و حداقل حقوق و دستمزد

در این مطلب قصد داریم معروف‎‌ترین و مهم‌ترین سایت‌های کاریابی ترکیه و نحوه گرفتن ویزای کار و اقامت در این کشور را به متقاضیان کار در ترکیه معرفی کنیم تا با خیالی آسوده به دنبال شغل دلخواه خود باشند.

بیشتر بخوانید ، استخدام مدرس زبان در خارج از کشور

همانطور که می‌دانید کشور ترکیه جز کشورهای در حال توسعه است که در سال‌های اخیر از نظر جذب توریست و گردشگر و همچنین از جهت اقتصادی پیشرفت چشم گیری داشته است. ترکیه در شمال غرب ایران واقع شده است و حدود هشتاد میلیون نفر جمعیت دارد.

سایت کاریابی ترکیه

یکی از مهمترین فاکتورهای یافتن کار در کشور ترکیه آشنایی با نیازهای بازار کار در این کشور است. پیشنهاد می‌شود در ابتدا به مدت حداقل یک ماه وب‌سایت‌های کاریابی در این کشور را بررسی کنید تا بتوانید به صورت هدفمند برای یافتن کار در ترکیه اقدام کنید.

بیشتر بخوانید- بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان

در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط دریافت اجازه و ویزای کار، حدالل دستمزدها و 10 وب سایت مطرح کاریابی در ترکیه آشنا شوید. وب سایت‌هایی که به شما امکان انتخاب تخصص مورد نیاز، دستمزد مورد نظر و محدودیت جغرافیایی و محدودیت زمانی برای کار را خواهد داد.

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه چگونه است؟

کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که در زمینه‌ی ایجاد اشتغال و کار بیشترین میزان استخدام را دارد و متقاضیان کار در این کشور در ابتدا باید اجازه اقامت و کار در این کشوررا داشته باشند.

بیشتر بخوانید ، حقوق کارگر طلاسازی در ترکیه

دو راه برای دریافت اجازه کار در کشور ترکیه وجود دارد:

1- در روش اول اقدام از طریق یک کارفرما که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تایید کند

2- روش دوم اقدام مستقیم از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه می باشد که این پروسه معمولا ۳۰ روز زمان می برد. می توانید به عنوان مثال به سفارت ایران در آنکارا یا کنسولگری ایران در استانبول مراجعه کنید.

سایت های کاریابی در ترکیه

دسته بندی‌های مختلف برای کار در ترکیه

- افرادی که به صورت کارگر ساده و بدون تسلط به زبان خارجی و یا ترکی متقاضی کار در رستوران ها و کارگاه‌ها و معمولأ با داشتن جای خواب هستند و بدتر اینکه این دسته بعد از مدتی بسیار کوتاه به علت کلاه برداری کارفرما و یا شرایط بد کاری به ایران برمی گردند.

بیشتر بخوانید - مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در کاریابی های ایران

- در این دسته کسانی هستند که جز افراد متخصص و دارای مدرک و باسوادها می باشند که بعد از ارتباط با کارفرما از طریق قانونی به کشور ترکیه آمده‌اند و با دستمزد بالا مشغول به کار می‌شوند. مهندسین و دکتراها جز این دسته اند.

    گروه سوم افراد فنی کار هستند که در استخدامی‌های ترکیه این بخش زیاد به چشم می خورد. کسانی مانند جوشکاران، لوله کشان، بنا، مکانیک و ….

راه‌های پیدا کردن کار در ترکیه

برای پیدا کردن کار و کاریابی در ترکیه برای ایرانیان روش‌های بسیار متعددی وجود دارد. افراد متقاضی کار در ترکیه می‌توانند قبل از ورود به این کشور نسبت به پیدا کردن کار و هماهنگی قبل از ورود اقدام کنند؛ این کار می‌تواند با توجه به تخصص شما یک کار حرفه‌ای بوده و یا در دسته کارهای خدماتی، کارگری و نظافتی جا داشته باشد. افراد می‌توانند تمامی کارهای مد نظر خود را از روش‌های زیر بیابند. نحوه یافتن کار و راه هاي کاریابی در تركيه برای متقاضيان بسیار مهم است. برای کاریابی از چند روش زير می‌توانید اقدام کنید:

- مراجعه به موسسه کاریابی ایرانی در ترکیه
- سایت‌های کاریابی
- مراجعه به سفارت تركيه
- یافتن کار در شبکه‌های اجتماعي نظير لينكدين
- کانال‌های تلگرامي کاریابی در تركيه

ویزای کار در ترکیه

ویزای کاری در ترکیه

- ویزای کار موقت یک ساله: مختص کسانی است که قصد شروع کار در ترکیه را دارند.

- ویزای کار دائم: ویژه افرادی است که هشت سال از اقامت و کار مستمرشان در ترکیه می گذرد.

- ویزای مستقل: مختص افرادی که سابقه ۵ سال کار در ترکیه را دارند.

- ویزای کار ویژه: این ویزا تنها به افرادی داده می شود که یا یکی از اجداد آن ها ترک باشد، یا شهروند اتحادیه اروپا باشد، یا ساکن قبرس شمالی باشد، یا پناهجویی باشد که تاییدات اولیه لازم را کسب کرده، یا فردی باشد که از طریق ازدواج با شهروند یا فرد مقیم ترکیه قصد مهاجرت دارد و یا فردی باشد که قصد سرمایه گذاری در بخش فناوری را دارد.

بیشتر بخوانید- کار در دبی برای ایرانیان

- ویزای کار موقت ویژه: این ویزا مختص به هنرمندان و ورزشکاران می باشد.

- ویزای کار فیروزه ای: ویژه افرادی که دارای تحصیلات عالی و سابقه کاری می باشندو یا کسب و کارشان برای آن کشور مفید و سودآور باشد. در این صورت پس از اخذ ویزای فیروزه ای ابتدا از اقامت ۳ ساله و پس از آن اقامت دائم برخوردار می شوند.

مدارک مورد نیاز موسسه کاریابی ایرانی در ترکیه

افرادي كه تمايل به كار در تركيه را دارند بايد ابتدا مجوز كار نيمه وقت يا تمام وقت را از اين كشور داشته باشند و سپس از كارفرمايي معتبر در تركيه دعوت‌نامه داشته باشند. بد نیست بدانید که مدارک مورد نیاز مؤسسات کاریابی در ترکیه برای ایرانیان شامل موارد زیر است:

- نامه قرارداد متقاضي از سوي كارفرما به شكل امضا شده
- ارائه اصل گذرنامه متقاضی
- ارائه مدارك هويتی
- ۴ قطعه عكس پاسپورتی
- نامه گواهي سلامت
- ارائه نامه عدم سو پيشينه
- مدارك تحصيلي در دو مقطع گذشته
- پرينت حساب مبني بر داشتن تمكن مالی
- رزومه كاري متقاضی
- نامه درخواست برای اجازه كار در تركيه
- مدارك هويتي برای بحث ازدواج

کاریابی های ترکیه

معرفی سایت‌های کاریابی ترکیه

1- linkedin ترکیه

در صورتیکه آشنایی با لینکدین داشته باشید حتما می‌دانید که هر کجای دنیا که زندگی کنید برای ورود به بازار کسب و کار لازم است که شبکه لینکدین را راه‌اندازی کنید و رزومه خود را بر روی آن قرار دهید و به این ترتیب بتوانید با متخصصان و هم رشته‌ای‌های خود در سراسر دنیا مرتبط شوید.

بیشتر بخوانید، کار در ترکیه با جای خواب

این شبکه اجتماعی شما را به سرعت با سایر همکاران و هم رشته‌ای‌های شما مرتبط خواهد ساخت و این ارتباط به شما در پیدا کردن مسیر شغلی آینده کمک خواهد کرد.

2- از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

حتی اگر آدرس یک وب‌سایت معتبر در زمینه کاریابی در ترکیه را نیز نداشته باشید از طریق فیسبوک و اینستاگرام و توییتر و یک سرچ ساده می‌توانید موقیعت‌های متعددی را برای کار در ترکیه پیدا کنید.

بیشتر بخوانید - سایت و موسسات کاریابی کویت برای ایرانیان 2022

سرزدن به شبکه‌های اجتماعی و به دنبال کار مورد نیاز گشتن شما را با بازار کار و کارفرمایان متعددی آشنا می‌کند که می‌توانید حین پرسش و پاسخ اطلاعات زیادی را در زمینه کاریابی در ترکیه به دست آورید که در آینده به کارتان می‌آید.

3- بهترین‌ها را برای کسب و کار بیابید www.xing.com

نقطه قوت دنیای کسب و کار امروز آشنایی‌هایی است که شما با افراد متخصص پیدا می‌کنید. آشنایی‌هایی که در آینده می‌تواند شما را به شغل مورد نظرتان برساند.

بیشتر بخوانید ، استخدام در هتل‌های خارج از کشور

برای تشکیل تیم تخصصی برای انجام کار مشخصی لازم است یک شبکه اجتماعی تخصصی در زمینه کاریابی بیابید تا بتوانید از ظرفیت‎‌هایی این شبکه اجتماعی در اختیارتان می‌‌گذارد استفاده کنید.

به صورت رایگان عضو شوید، رزومه بسازید. افرادی که هم تخصص شما هستند یا در شرکت‌های مورد نظر شما کار می‌کنند را بیابید و با آن‌ها آشنا شوید و این آشنایی‌ها شما را به سمت کار مورد نظرتان سوق خواهد داد. برای کاریابی در ترکیه می‌توانید از این سیستم‌های بین‌المللی به راحتی استفاده کنید.

4- وب سایت تخصصی کاریابی در ترکیه www.kariyer.net

این وب سایت یکی از معتبرترین وب سایت‌‌های کاریابی در ترکیه است. در این وب سایت می‌توانید به شیوه‌ای کاملا تخصصی رزومه حرفه‌ای بسازید. می‌توانید با کارفرماهای مورد نظر خود در ارتباط باشید.

خدماتی این وب سایت هم به سود کارفرما است و هم به سود کارجو. در واقع محیطی را فراهم می‌آورد که امکان انتخاب متخصصان را برای کارفرمایان و امکان انتخاب بهترین موقعیت‌های شغلی و تیم‌های حرفه‌ای را توسط کارجویان فراهم خواهد کرد.

5- سایتی پر از مقاله‌های کاریابی - www.kariyerzirvesi.com

در صورتی که می‌خواهید پیش از انتخاب شغل نظرات افراد متخصص را بخوانید، مقالات تخصصی کاریابی در ترکیه را مطالعه کنید و برنامه‌ریزی لازم برای انتخاب شغل مورد نیازتان انجام دهید این وب سایت بهترین انتخاب است.

بیشتر بخوانید ، سایتهای کاریابی استرالیا

با ورود به این وب سایت علاوه بر یافتن کارفرمایان با نظرات آن‌ها آشنا خواهید شد و فرصت بیشتری برای بررسی موقعیت شغلی پیدا می‌کنید. در صورتی نیاز به وب سایت تخصصی کاریابی در ترکیه دارید و زمان کافی را نیز در اختیار دارید به این وب سایت سر بزنید.

6- رزومه ساز ایده‌آل و وب سایت به روز کاریابی در ترکیه - www.secretcv.com

این وب سایت را می‌توان به عنوان یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های کاریابی در ترکیه در نظر گرفت. به روزرسانی مناسبی دارد. سیستم رزومه ساز عالی دارد و کارجو می‌تواند به سرعت به آگهی‌های مورد نیاز خود دست پیدا کند. می‌توانید دست کم برای ساختن یک رزومه حرفه‌ای به زبان ترکی به این وب سایت مراجعه کنید.

7- اگر به دنبال شغل‌های ساده و کسب و کارهای کوچک هستید از سایت www.eleman.net استفاده کنید

یکی از ضعف‌های وب سایت‌های کلان در زمینه کاریابی در ترکیه آن است که آگهی‌های تخصصی شرکت‌های بزرگ که اغلب موانع زیادی در استخدام دارند بیشتر منتشر می‌شود و به سختی می‌توان آگهی‌های مربوط به کسب و کارهای کوچک را یافت.

این وب سایت در زمینه کاریابی به شدت مورد نیاز است. در این وب سایت می‌توانید آگهی‌های مربوط به جذب کارگر ساده و کاریابی در ترکیه برای کسب و کارهای کوچک و اصناف را بیابید.

8 - پلتفرم جدید برای کاریابی در ترکیه - www.elemanonline.com.tr

شرکت‌های بزرگ در کشور ترکیه و شرکت‌های بین‌المللی که نیاز به نیروی کار متخصص دارند در کنار استارت‌های نوپا و کسب و کارهای کوچک و خلاقانه همگی در یک پلتفرم جای گرفته‎‌ند.

با مراجعه به این وب سایت نیاز شما برای شناخت بازار کار امروز ترکیه پوشش داده خواهد شد و برای کاریابی در ترکیه سر زدن به این وب سایت و عضو شدن در آن مفید خواهد بود.

9- ایش کور وب سایت دولتی کاریابی در ترکیه - www.iskur.gov.tr

این وب سایت اولین مقصد برای افرادی است که به دنبال کار می‌گردند. احتمالا تمام شهروندان ترکیه‌ای در این وب سایت اکانت دارند و در واقع وب سایت دولتی در زمینه کاریابی در ترکیه به حساب می‌آید.

10- وب سایت قدیمی و معتبرترین سایت در زمینه کاریابی در ترکیه www.yenibiris.com

این وب سایت به شما امکان بالایی در زمینه انتخاب شهر، تخصص، میزان دستمزد، زمان کاری و تمام جزئیات مورد نیازتان به صورت فیلتر خواهد داد و در زمان کوتاه تمامی آگهی‌های مورد نیازتان را خواهید دید.

حداقل حقوق در ترکیه

حداقل دستمزد در ترکیه

براساس گزارش مرکز آمار ترکیه، نرخ بیکاری در ماه آوریل نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته ۰٫۹ درصد کاهش یافته و وضعیت کار در این کشور بهبود یافته است. دانستن ميزان درآمد و حقوق برای زندگي در كشوری که قصد دارید در آنجا زندگي كنيد بسيار ضروري است. افراد متقاضي بايد از ميزان دخل‌ وخرج خود قبل از مهاجرت اطلاع داشته باشند و يك برآورد هزينه نسبي كنند.

- درآمد پزشک متخصص در ترکیه : از ۱۵۰۰۰ لیر
- درآمد مهندس در ترکیه : از ۸۰۰۰ لیر
- حقوق پروفسور در ترکیه : از ۱۲۰۰۰ لیر
- حقوق وکیل در ترکیه :از ۸۰۰۰ لیر
- حقوق معلم در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر
- حقوق بارمن کافه در ترکیه : از ۳۳۰۰ لیر
- حقوق متخصص تجارت الکترونیک در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر
- حقوق کارمند بخش آرایشی بهداشتی در ترکیه : از ۳۲۰۰ لیر
- حقوق مشاور املاک در ترکیه : از ۴۰۰۰ لیر + پورسانت
- حقوق راننده شخصی در ترکیه : از ۴۰۰۰ لیر
- حقوق جوشکار در ترکیه : از ۴۰۰۰ لیر
- حقوق مونتاژ کار مبل در ترکیه : از ۳۰۰۰ لیر
- حقوق گارسون در ترکیه : از ۲۵۰۰ لیر
- حقوق نیرو خدماتی نظافتی در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر
- دستمزد پرستار در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر
- دستمزد تکنسین در ترکیه : از ۲۲۰۰ لیر
- دستمزد دستیار تحقیق در ترکیه : از ۳۰۰۰ لیر
- حقوق کارمند دولت در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر
- درآمد کارمند بخش توریسم در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر
- حقوق فرشنده در ترکیه : از ۳۰۰۰ لیر
- حقوق پاسخگوی تلفن در ترکیه : از ۳۰۰۰ لیر
- دستمزد مشاور حسابدار در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر
- دستمزد پرستار کودک در ترکیه : از ۴۰۰۰ لیر
- درآمد اپراتور صدا، نور و تصویر در ترکیه: از ۴۰۰۰ لیر
- حقوق گرافیست در ترکیه: از ۳۵۰۰ لیر
- درآمد آرایشگر در ترکیه: از ۳۵۰۰ لیر + درصد
- درآمد تابلو ساز ال ای دی در ترکیه : از ۴۵۰۰ لیر
- حقوق کارگر ساده در ترکیه : از ۲۵۰۰ لیر
- حقوق متخصص رسانه های اجتماعی در ترکیه : از ۴۵۰۰ لیر
- حقوق مدرس زبان انگلیسی در ترکیه : از ۴۵۰۰ لیر
- حقوق پرسنل هتل در ترکیه : از ۳۵۰۰ لیر

سخن پایانی

متقاضیان کار در ترکیه قبل از اقدام به مهاجرت و "استخدام در خارج از کشور" تحقیقات لازم را بعمل آورند تا با مشکل مواجه نشوند، اگر از دوستان یا اقوام کسی را در ترکیه دارید قبل از ورود به کشور ترکیه آن‌ها را از تصمیم خود با خبر کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

چگونه برای کار در شهرهای ترکیه اقدام کنیم؟

برای آشنایی و چگونگی کار در کشور ترکیه لطفا به لینک روبرو مراجعه کنید - کاریابی‌های ترکیه

بهترین شهر جهت کار کردن ایرانیان در کشور ترکیه کدام شهر است؟

با توجه به حقوق پرداختی به کارکنان و تعداد بالای ایرانیان ساکن در شهر در استانبول زندگی و کار در شهر توصیه می‌شود.0

حداقل درآمد و حقوق کار در ترکیه چقدر است؟

حداقل حقوق برای یک کارگر ساده که هیچ تخصصی ندارد حدود ۲۵۰۰ لیر ترکیه می باشد.

  • موقعیت , ترکیه
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیمهم نیست

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 22 مرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

رضاشمسشغلم جوشکاری برق و co2هست دنبال کار با ردآمد بالا خواستارم تشکر
16 اسفند 2021پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید