‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

کار در آنتالیا و استانبول ترکیه با جای خواب برای خانم‌ها و آقایان 2024

شرایط استخدام و کار درآنتالیا، استانبوال و سراسر ترکیه با جای خواب

کار در ترکیه، از قدیم مهاجرت به کشور‌های همسایه به ویژه کشور‌هایی که شرایط اقتصادی بهتری نسبت به ایران داشته‌اند یکی از راه‌های کسب درآمد و یافتن شغل برای ایرانیان بوده است. سفر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس در برهه‌ای از زمان برای افراد جویای کار حتی به عنوان "استخدام کارگر ساده در خارج از کشور" از جمله راه‌های رسیدن به درآمد بالا و شغل مناسب بود، در دهه اخیر کشور ترکیه یکی از مهمترین مقاصد یافتن شغل و کسب و کار برای افراد جویای کار بوده است.

بیشتر بخوانید ، استخدام طراح طلا و جواهر در ترکیه

کار در ترکیه با جای خواب 2024

از آنجایی که کار در کشور‌های خارجی به نوعی مهاجرت محسوب می‌شود، دارا بودن جای خواب یکی از بهترین آپشن‌ها است. در این مقاله قصد داریم به مشاغلی که امکان استخدام در آن‌ها با جای خواب قرار دارند بپردازیم.

کار در ترکیه با جای خواب

برای این که بتوانید انتخاب‌های شغلی زیادی داشته باشید شهر‌هایی چون استانبول، آنکارا، ازمیر و دیگر شهر‌های مهم ترکیه از اولویت برخوردار هستند. در ادامه به جزئیات یافتن شغل در این شهر‌ها خواهیم پرداخت.

کار در استانبول با جای خواب

در استانبول شغل‌های زیادی با حقوق مکفی، جای خواب و یک وعده غذا به ویژه برای آقایان وجود دارد. بنابراین آقایان با توجه به مهارت‌ها و تجارب و تخصص‌هایی که در زمینه‌های مختلف کاری دارند می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند. دامنه فعالیتی شغل‌ها در این شهر بسیار گسترده است و شامل کار در کارگاه‌ها به عنوان کارگر ساده و یا جوشکار، ‌ام دی اف کار و نجار، انواع مشاغل ساختمانی، تاسیسات و نقاشی ساختمان، کفاشی، خیاطی، بسته‌بندی کالا‌ها و مواد خوراکی، سرآشپز، گارسون و سایر مشاغل رستورانی، فروشندگی، تور لیدری، مهمانداری، نانوایی، صنایع چاپ، تعمیر ماشین، بنایی و کاشی‌کاری و غیره است.

کار در استانبول با جای خواب سال 2024

کار در ترکیه با جای خواب برای خانم‌ها

استانبول یکی از شهر‌های بزرگ ترکیه است که نه تنها برای آقایان جویای کار بلکه برای خانم‌ها نیز فرصت‌های شغلی بسیاری به همراه دارد. این بستگی به مهارت‌ها و تخصص‌هایی است که افراد جویای کار دارند تا بتوانند شغل مناسب با درآمد مکفی پیدا کنند.

مشاغل موجود در استانبول با جای خواب برای خانم‌ها شامل، کار در رستوران‌ها و هتل‌ها به عنوان گارسون، آشپز، رزروشن هتل، بارمنت، مهمانداری هواپیما و کشتی، بازیگر تیزر‌های تبلیغاتی، خیاطی و یا بسته‌بندی پوشاک، فروشنده، آرایشگر، تورلیدر، منشی و غیره است.

ساعت کاری این مشاغل معمولا از ساعت ۹ یا ۱۰ صبح آغاز و تایم بعد از ناهار نیز از حدود ۱ بعد از ظهر شروع می‌شود و تا ساعت شب ادامه دارد..

حقوق مشاغل در ترکیه و جای خواب

حقوق کارگر ساده از ۱۰۰۰ لیر ماهانه برای سه ماه اول شروع می‌شود و به تدریج افزایش می‌یابد و به ۳۵۰۰ لیر هم می‌رسد. برای کسانی که در مشاغل تخصصی کار می‌کنند، پایه حقوق از ۱۵۰۰ لیر به بالا است.

برای اکثر این مشاغل جای خواب در محل کار و یا خوابگاه‌های اسکان وجود دارد. معمولا خوابگاه‌ها به صورت اشتراکی است و به شکل رایگان در اختیار کارجو قرار می‌گیرد. همچنین معمولا وعده ناهار برای افراد استخدام شده رایگان است و کارجویان می‌توانند از امکانات آشپزخانه خوابگاه برای آشپزی استفاده کنند.

تمام مشاغل در ترکیه در روز‌های یکشنبه و بعد از ظهر‌های شنبه تعطیل هستند و هر سه ماه یک هفته مرخصی دارند. همچنین تمام کارجویان قانونی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند

حقوق و دستمزد در ترکیه 2024

روش‌های جستجوی کار با جای خواب در ترکیه

برای یافتن شغل با جای خواب در ترکیه کافی است به سایت های معتبر کاریابی ترکیه مراجعه کنید.  برای این که در ترکیه کار کنید داشتن پاسپورت و ارائه‌ آن الزامی است و پس از اخذ مجوز کار و با دارا بودن دعوت‌نامه از سوی کارفرما، می توانید ویزای اقامت کاری دریافت کنید.

کار با جای خواب در بیلیک دوز

بیلیک دوزو یک منطقه‌ بسیار پر رفت و آمد، امن، زیبا و پر از کافه‌ها و رستوران‌های متنوع در شهر استانبول است. با وجود پر تردد بودن این منطقه، ترافیکی در آن وجود ندارد و بنابراین بسیار مناسب سرمایه‌گذاری برای اهالی ترکیه و افراد مهاجر است.
نکته‌ مهم در مورد این منطقه، وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کافه‌ها، فست فود و انواع رستوران و آرایشگاه و مکان‌هایی از این قبیل در آن است. این منطقه دارای انواع امکانات رفاهی از قبیل مدارس بین‌المللی، هتل‌های شیک و چشم‌انداز دریا است و زیبایی آن را دو چندان کرده است. این منطقه بسیار خوش آب و هوا است و به علت وجود رستوران‌ها و کافه‌ها همیشه بوی قهوه و کباب ترکی و ماهی کباب از خیابان‌هایش به مشام می‌رسد.

بیشتر بخوانید ، استخدام در هتل‌های ترکیه

با توجه به امکاناتی که در این منطقه وجود دارد و همچنین این نکته که بیلیک دوزو یک منطقه توریستی است در این منطقه می توان به کسب و کارهای متعدد و مختلفی پرداخت. مشاغلی چون تور لیدری، کار در رستوران و هتل ها، فروشندگی و حسابدار، مدیر رستوران، سرآشپز ... با جای خواب در این منطقه به وفور دیده می شوند.

کار در مراکز خرید و یا تاسیس مغازه

در منطقه‌ بیلیک دوزو مراکز خرید با برندهای معروف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیاری وجود دارد و این امر فرصت‌های شغلی تحت عنوان مغازه‌داری یا فروشندگی در این فروشگاه‌ها را فراهم کرده است. حتی اگر سرمایه‌ کافی برای افتتاح مرکز خرید ندارید می توانید در این مراکز خرید به عنوان فروشنده مشغول به کار شوید.

کار در مراکز آموزشی

برای افراد تحصیل‌کرده و کسانی که به فعالیت در بخش آموزشی علاقمند هستند نیز در بیلیک دوزو فرصت شغلی وجود دارد. کسانی که از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردارند می توانند در مدارس بین‌المللی و مراکز آموزشی بیلیک دوزو با توجه به رشته‌ تحصیلی خود به تدریس دروس مختلف و یا تدریس زبان انگلیسی بپردازند.

معایب کار در ترکیه

اگر فکر می کنید که کار کردن در ترکیه بسیار راحت و با سود و درآمد بالا برای همه امکان پذیر است سخت در اشتباه هستید.

مزایای و معایب کار در آنتالیا ترکیه 2024

در این بخش برخی از معایب کار در ترکیه به عنوان یک مهاجر را بررسی می‌کنیم.

درآمد پایین به نسبت هزینه ها در ترکیه

دستمزد نیروهای مختلف کاری در استانبول به مراتب بیش از ایران است  اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در استانبول و شهرهای بزرگ دیگر بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید ، بهترین کاریابی‌های ترکیه برای ایرانیان

بیشتر افرادی که برای کار به استانبول می روند از خانه های اجاره ای استفاده می کنند که این خانه ها اجاره بها زیادی دارند. از طرفی هزینه مواد غذایی و رستوران های استانبول هم بالا بوده و سایر هزینه های جانبی نظیر هزینه حمل و نقل، مواد غذایی و قبوض مختلف هم از ایران بالاتر است. بنابراین اگر نتوانید شغلی با جای خواب و غذا پیدا کنید مطمئنا کار سختی برای اقامت پیش رو خواهید داشت.

تورم در ترکیه

از سال 2018 به بعد ترکیه با تورم شدیدی مواجه شد که این تورم تاثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی مردم داشته است. با شکل گیری تورم در بخش های مختلف افزایش قیمت رخ دارد در صورتی که میزان دستمزدها تغییر نداشته است. اگرچه این تورم در سال 2020 کمی کنترل شد اما هنوز هم به طور کامل رفع نشده است. این موضوع از معایب کار در استانبول محسوب می شود چرا که تاثیرات منفی بر کیفیت زندگی مهاجران خواهد گذاشت.

ساعت کار زیاد

معمولا ساعت کاری در استانبول و سایر شهرهای ترکیه از هشت و نیم صبح آغاز شده و تا پنج بعد از ظهر است و حتی ساعت کار برخی از کارها هم به بیش از ده ساعت کار در روز می رسد که این میزان کار خسته کننده بوده و نیروهای کاری باید بیشترین زمان در طول روز را به انجام کار در بیرون از خانه بپردازند. این ساعت کاری برای مشاغل خدماتی بسیار زیاد است و با توجه به توان مختلف بدنی که در افراد وجود دارد برخی از مهاجرین ممکن است از عهده آن بر نیایند و از آنجایی که گزینه های کاری کمی پیش رو آن‌ها می باشد مجبور به ادامه فعالیت در همان کار طاقت فرسا می شوند.

الزام به یادگیری زبان ترکی استانبولی

برای کار در استانبول باید بتوانید به زبان مردم که ترکی استانبولی است صحبت نمایید در غیر این صورت نمی توانید با مردم تعامل برقرار کنید. مردم استانبول و سایر نقاط ترکیه کمتر به زبان انگلیسی تسلط دارند و حتی اگر به خوبی انگلیسی صحبت کنید هم باز احتمال پذیرش شما در موقعیت شغلی مورد نظرتان بسیار کم خواهد بود که این موضوع از معایب کار در استانبول محسوب می‌شود.

تفاوت فرهنگی

با وجود شباهت های زیادی که میان فرهنگ ما و ترکیه وجود دارد ولی باز هم در زمینه های مختلف اختلافات فرهنگی داریم که این اختلافات ممکن است برای مهاجران مشکل ساز باشد. به ویژه در کنار احساس دوری از وطن و غربت این تفاوت های فرهنگی به لحاظ روحی آثار مخربی دارند.

مزایای کار در کشور ترکیه

با تمام معایبی که بر شمردیم کار کردن در ترکیه همچنان مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حقوق بالاتر از ایران

دستمزد افراد شاغل در استانبول بالاتر از ایران است و این موضوع زمینه ساز ترغیب افراد جویای کار برای یافتن شغل در ترکیه است.  حقوق در استانبول به لیر پرداخت می شود که به مراتب ارزش بیشتری از ریال داشته و همینطور هر چقدر تجربه کاری افزایش یابد و به بیش از سه سال تجربه برسد دستمزد هم بیشتر خواهد شد.

هماهنگی دخل و خرج در استانبول

ثبات اقتصادی در کشور همسایه ما ترکیه مناسب است و بنابراین هماهنگی میان دخل و خرج از مزایای مهم کار در این شهر توسط مهاجران ایرانی است.

وجود امنیت در کار و زندگی

در ترکیه امنیت خوبی در سطح شهرها وجود دارد. به جزء امنیت جانی، امنیت کاری استانبول هم در سطح خوبی قرار دارد.

البته اگر مهاجرت از نوع قانونی صورت گرفته باشد در غیر این صورت تضمینی برای امنیت کاری وجود ندارد.

شرایط اخذ پاسپورت ترکیه در سال 2024

امکان اخذ پاسپورت ترکیه با کار در این کشور

بعد از دعوت کارفرما و اخذ مجوز کار در ترکیه که موجب مشغول به کار شدن فرد جویای کار می شود امکان اخذ پاسپورت ترکیه هم مهیا خواهد شد. فقط کافی است ۵ سال از زمان کار شما در ترکیه بگذرد که دارای پاسپورت این کشور شوید و به جمع شهروندان آن بپیوندید. با پیوستن در گروه شهروندان ترکیه ای از امکانات بیشتری در این کشور برخوردار خواهید شد.

تفریحات مناسب در اوقات فراغت از کار

ترکیه یک کشور توریستی و شناخته شده در جهان است به طوری که عمده درآمد آن از راه گردشگری حاصل می شود به همین خاطر مقامات ترکیه ای در بخش توریستی شهرها و ایجاد تفریحات متنوع بسیار عالی عمل کرده اند و در شهرهای آن انواع رستوران های بین المللی، شهربازی های درجه یک، جشن های مختلف، تفریحات آبی و … را راه اندازی نموده اند و مهاجران در اوقات استراحت خود می توانند با هر میزان هزینه تفریحات خوبی داشته باشند.

کسب و کار شخصی خود را در استانبول راه‌اندازی کنید

برای کسانی که امکان سرمایه گذاری یا مهارت و تخصص کافی برای راه اندازی یک شغل در ترکیه دارند امکان راه اندازی کسب و کار شخصی در ترکیه وجود دارد. شما می‌توانید در شهرهای بزرگ ترکیه مثل استانبول در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری یا شرکتی ثبت کنید و پس از اخذ مجوزهای لازم به کسب و کار بپردازید.

بیشتر بخوانید ، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در کاریابی

برای ثبت شرکت و دریافت مجوزهای لازم معمولا باید هزینه‌ای معادل 4 تا 5 هزار لیره صرف کنید. بسته به نوع کسب و کاری که در نظر دارید این مبلغ متغیر است. همچنین هنگامی که شرکتی ثبت کردید باید 5 کارمند ترک استخدام کرده و بیمه‌ آنها را پرداخت نمایید. پرداخت اجاره بها و مالیات نیز جزء هزینه‌های رایج شما می‌شود.

مشاغل ترکیه

مشاغل راحت و کم هزینه برای شروع کسب و کار در استانبول

در این بخش به برخی از مشاغل کم هزینه که امکان راه اندازی به عنوان کسب و کار شخصی را دارند می پردازیم.

اغذیه فروشی در ترکیه

با توجه به توریستی بودن شهر استانبول، کسب و کارهایی که مربوط به اغذیه می‌شوند با استقبال عمومی روبرو می‌شوند. فروش انواع ساندویچ در بوفه‌های کوچک محلی بسیار کم هزینه و پر بازده است. مثلا اگر بوفه‌ کوچک اغذیه‌ای در پیاده‌رو خیابان داشته باشید و در آن دونر کباب استانبولی بفروشید با حدودا 100 هزار لیر سرمایه می‌توانید درآمدی مناسب داشته باشید.

مغازه داری

سه روش برای باز گشایی یک مغازه شخصی در استانبول وجود دارد. راه اول این است که مغازه‌ی شخصی و مخصوص به خود را از صفر راه بیندازید. برای این کار ابتدا باید شرکتی در ترکیه ثبت و مکان مغازه خود را تعیین کنید. سپس به استخدام نیرو و تجهیز مغازه بپردازید. بر حسب علاقمندی و بودجه و توانایی خود به فروش محصول مورد نظرتان بپردازید و تبلیغات نیز بر عهده خودتان خواهد بود.

بیشتر بخوانید ، کار در هتل های مشهد با جای خواب

روش دوم این است که شما کسب و کاری را که توسط شخص دیگری راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است از او بخرید و ادامه دهید. باید دقت داشته باشید که ابتدا از میزان سود و بازده آن اطلاع داشته باشید و سپس اقدام به این کار نمایید.

در روش سوم شما می‌توانید فرانچیز یک برند معروف و شناخته شده در ترکیه را دریافت کرده و نماینده فروش محصولات آن‌ها در نقطه‌ای از کشور باشید. میزان سود این کار بستگی به میزان معروفیت برند و سرمایه اولیه شما برای دریافت نمایندگی فروش آن دارد. یکی از مزایای روش سوم این است که کارشناسان شرکت، به شما مشاوره فروش می‌دهند و تبلیغات نیز بر عهده‌ی خودشان خواهد بود.

مشاغل فصلی

کسب و کار‌های فصلی در شهر‌های کشور ترکیه مانند هر نقطه دیگری از دنیا، وجود دارد و یک کار نیمه وقت به حساب می‌آید. در استانبول، شما می‌توانید ملزومات مناسب برای جشن‌های مختلف و فصلی را به صورت دست‌فروش بفروشید. از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام برای فروش محصولات خود غافل نشوید. این کار به خلاقیت خودتان بستگی دارد و می‌توانید کارتان را گسترش داده و آن را تبدیل به یک کسب و کار دائم کنید.

اوبر در ترکیه

با توجه به توریستی بودن استانبول، اوبر می‌تواند یکی از مشاغل خوب و پر درآمد باشد. برای این کار می‌توانید بر اساس بودجه‌تان اتومبیل تهیه کنید و اگر راننده خوبی هستید خودتان رانندگی کنید. در غیر این صورت می‌توانید راننده استخدام کنید. نگران بلد نبود مسیر‌ها نباشید. چرا که امروزه نرم‌افزار‌های مسیریابی بسیار حرفه‌ای برای تلفن همراه وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

شرایط تور لیدر در ترکیه

تور لیدر در استانبول ترکیه

وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد در ترکیه این فرصت شغلی را برای شما فراهم می‌کند که راهنمای تور‌های گردشگری برای مسافران باشید. اگر به این کار علاقه‌مندید باید بدانید که تسلط به زبان ترکی استانبولی و انگلیسی از الزامات این کار است.

شغل میکاپ آرتیست در ترکیه

ترکیه کشوری بسیار طرفدار مد و زیبایی است. اگر در زمینه آرایشگری و میکاپ تجربه و مهارت کافی دارید و به این شغل علاقه دارید، می‌تواند یکی از آسان‌ترین و پر درآمدترین کسب و کار‌های ممکن برای شما باشد. اگر سرمایه کافی برای راه‌اندازی سالن زیبایی ندارید اصلا نگران نباشید. چرا که می‌توانید در سالن‌های مختلف شهر استانبول به عنوان میکاپ آرتیست مشغول به کار شوید. فراموش نکنید که برای موفقیت در این کسب و کار باید همواره به روز باشید.

بازار کار مهندسین در استانبول ترکیه

در کشور ترکیه هر یک از رشته‌های مهندسی بازار کار مخصوص به خود را دارد. در شهر استانبول با توجه به خرید و فروش ملک و ساخت مراکز تجاری و تفریحی و هتل‌ها در این شهر، بازار کار مهندسین معماری بسیار خوب است. البته باید توجه داشت که در اکثر مشاغل مهندسی اولویت استخدام دولت ترکیه با مهندسین ترک است و تمایل کمتری به استخدام اتباع خارجی دارند مگر اینکه به عنوان مثال یک مهندس فناوری اطلاعات و یا کامپیوتر با مهارت و سابقه کاری خوب و مسلط به زبان ترکی باشد.

در مجموع بازار کار مهندسی در استانبول بستگی به رشته مهندسی فرد متقاضی دارد و پس از آن مهارت مهندس مورد نظر در گرایش و کار تخصصی خود بسیار حائز اهمیت است. بازار کار مهندسین IT و برنامه‌نویسان و مهندسین کامپیوتر در کشور ترکیه و شهر استانبول بسیار بیشتر از سایر گرایش‌ها است. بیشترین درآمد را مهندسین نفت، هوا فضا، هسته‌ای، برنامه‌نویسی، برق و مهندسی پزشکی دارند.

دریافت مجوز کار مهندسی در استانبول

طبق ماده ۲۱ از قانون ۶۷۳۵ بین‌المللی کار، مهندسین خارجی که مدارک تحصیلی معتبر و دانش و تخصص کافی را دارند می‌توانند اقامت کاری کشور ترکیه را بگیرند. کلیه مهندسینی که دارای مدرک مهندسی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ترکیه و یا مدارک معتبر از دانشگاه‌های سایر کشور‌ها هستند می‌توانند برای شروع به کار به صورت پروژه‌ای و موقت درخواست مجوز کار بدهند.

پس از دریافت مدرک YÖK (انجمن آموزش عالی کشور ترکیه) مهندسین می‌توانند مشغول به کار شوند. همچنین دریافت و ارائه‌ی گواهی عدم تخلف و مجازات در زمینه‌ی شغلی همراه با مهر آپوستیل، ارائه‌ی مدارک مربوط به فعالیت‌های ۶ ماه اخیر خود و عضویتشان در سازمان مرتبط با حرفه‌شان لازم می‌باشد.

ارائه اصل مدرک مهندسی و همچنین درخواست مجوز اینترنتی نیز ضروری است. معمولا نتیجه درخواست مجوز کار یک ماه پس از تکمیل مدارک و ثبت درخواست، اعلام می‌شود.

کار در شرکت های مهندسی ترکیه

شرایط کار در شرکت‌های مهندسی

برای اتباع خارجی، استخدام در شرکت‌های استانبول چندان کار ساده‌ای نیست و شرایط ویژه‌ای دارد. یکی از این شرایط این است که به غیر از فرد تبعه‌ خارجی، حداقل 5  نفر نیروی کار ترک همراه با بیمه‌ تامین اجتماعی در آن شرکت کار کنند و حداقل یکی از مهندسین مشغول به کار در آنجا، ترک باشد.

تعیین دستمزد مهندس به عهده‌ی کارفرماست و این مبلغ طبق قانون کار ترکیه باید حداقل 4  برابر حقوق پایه در این کشور باشد.

مام مهندسین دارای کارت اقامت فیروزه‌ای –به غیر از مهندسین اهل سوریه- میتوانند بدون هیچ شرایطی در استانبول کار کنند.

پیدا کردن کار برای شغل مهندسی در استانبول

معمول‌ترین شیوه‌ جست و جوی کار برای مهندسین با گرایش‌های مختلف، جست و جو میان سایت‌های کاریابی است. از معروف‌ترین سایت‌های کاریابی ترک میتوان kariyer.net ، iskur.gov.tr ، sahibinden.com ، careerjet.com.tr و secretcv.com را نام برد.

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه

اجازه کار در ترکیه می تواند به صورت مدت دار یا نامحدود صادر شود. برای کار در ترکیه سه نوع اجازه کار پیش بینی شده است.

- اجازه کار برای کارکنان وابسته
- اجازه کار برای کارکنان مستقل
- موارد استثنائی

بر اساس قانون خارجیان می‌توانند از اجازه کار مدت دار و یا نامحدود به شرط به جا آوردن شرایط مورد نیاز، استفاده کنند.

مدت اعتبار اجازه کار مدت دار بر اساس قرارداد کار یکسال بوده و برای کار در محل کار مشخص و حرفۀ خاصی صادر می گردد. پس از پایان یکسال اجازه کار برای همان شغل و محل کار تا سه سال دیگر تمدید می شود. پس از سه سال نیز این مجوز تا شش سال می تواند تمدید گردد.

در صورتی که یک تبعه خارجی حداقل هشت سال به صورت مداوم در ترکیه اقامت و شاغل باشد، اجازه کار دائم بدون در نظر گرفتن شرایط اشتغال در ترکیه و نیز بدون محدودیت جغرافیائی، صادر می شود. برای تمدید مدت اجازه کار حداکثر تا 15 روز پس از پایان مدت مجوز و  نیز دو ماه پیش از پایان مدت اعتبار آن باید به وزارت کار مراجعه شود.

افرادی که برای اخذ اقامت ترکیه از طریق کار اقدام می کنند باید ابتدا باید از کارفرمای حقیقی یا حقوقی در این کشور دعوتنامه شغلی دریافت نموده و همچنین مجوز کار کردن در این کشور را نیز داشته باشند. مجوز کار ( Work Permit ) در ترکیه 4 نوع است که عبارت است از:

مجوز کار موقت ترکیه

این مجوز را فقط از طرف کارفرما یا از طریق موسسات واسطه می توان دریافت کرد. این بدان معناست که یک کارمند خارجی نمی تواند خود درخواست اجازه موقت کار کند. در درخواست اولیه حداکثر یک سال اجازه کار معتبر صادر می شود. بعد از اولین دوره یک ساله، متقاضی می تواند درخواست تمدید پروانه کار را بدهد. اگر درخواست تمدید مجوز کار مثبت ارزیابی شود، متقاضی می تواند برای اولین درخواست تمدید تا 2 سال مجوز کار بگیرد و حداکثر 3 سال برای برنامه تمدید بعدی. بنابراین ، می توان حداکثر 1 + 2 + 3 و مجموعا 6 سال را با اجازه کار موقت کار کرد.

مجوز کار دائم ترکیه

به افرادی که اجازه اقامت طولانی در ترکیه مدت داده می شود یا افرادی که حداقل هشت سال اجازه کار قانونی داشته اند، می توانند درخواست اجازه کار دائم دهند. برخورداری اجازه کار دائمی تمام مزایای اجازه اقامت طولانی مدت ترکیه را در اختیار شما قرار می دهد بر این اساس، افرادی که دارای پروانه کار دائمی هستند، تقریباً از تمام حقوق شهروندی که برای شهروندان ترکیه اعطا می شود، برخوردار می‌شوند.

مجوز کار مستقل ترکیه

مجوزهای مستقل کار برای افرادی صادر می شود که حداقل 5 سال به طور مداوم در ترکیه زندگی می کنند، رشد اقتصادی ایجاد می کند و تأثیر مثبتی در اشتغال دارد.

ویزای کار در ترکیه

مجوز کار ویژه ترکیه ( کارت فیروزه )

علاوه بر مجوزهای کاری ذکر شده ، نوع خاصی از مجوز کار وجود دارد که به آن کارت فیروزه ای گفته می شود. کارت فیروزه ای به خارجی هایی که دارای تحصیلات کافی ، تجربه شغلی و سهم در فن آوری ، اشتغال و اقتصاد ترکیه هستند ، اعطا می شود. کارت فیروزه ای تمام مزایای جواز کار دائمی را برای دارنده آن فراهم می نماید. در نتیجه ، افرادی که دارای کارت فیروزه ای هستند می توانند تقریباً از کلیه حقوقی که برای شهروندان ترکیه اعم از تأمین اجتماعی ، پرداخت بیکاری و غیره اعطا می شود بهره مند شوند ، خارجی ها می توانند از طریق خود یا از طریق کارفرمایان خود از کارت فیروزه استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در ترکیه

برای استخدام کارکنان خارجی در ترکیه مجموعه از مدارک مورد نیاز است. این مدارک برای اجازه اقامت، ویزای کار و اجازه کار مورد استفاده قرار می گیرد. این مدارک در لیست زیر برای شما ذکر شده است:

- نامه قرار داد متقاضی از سوی کارفرمای ترک به صورت امضا شده
- ارائه اصل گذر نامه متقاضی
- ارائه مدارک هویتی
- 4 قطعه عکس پاسپورتی
- نامه گواهی سلامت
- ارائه نامه عدم سو پیشینه
- مدارک تحصیلی متقاضی در دو مقطع گذشته
- پرینت حساب مبنی بر داشتن تمکن مالی مورد نیاز
- ارائه رزومه کاری متقاضی
- نامه درخواست برای اجازه کار در ترکیه
- مدارک هویتی همراه در صورت ازدواج

مدارک مورد نیاز برای شخصی که اولین بار است برای کار در ترکیه اقدام می کند

- مدرکی که نشان دهنده سطح تحصیلات عالی متقاضی و معادل بودن آن با مدارک ترکیه باشد.
- در صورت نیاز ترجمه مدرک تحصیلی و تاییدیه آن و همچنین برای خلبانان مجوزی که از کشور خود دریافت کرده اند.
- برای شرکت های گردشگری نامه های کار و همکاری با ترکیه و همچنین توصیه نامه به زبان ترکی
- برای کسانی که قصد کار در بخش آموزش ترکیه را دارند باید مدرک معادلی که در کشور خود دریافت کرده‌اند ارائه شود.

نکته مهم

تمامی مدارک خواسته شده باید به صورت ترجمه شده به زبان ترکی باشد و افرادی که اقامت تحصیلی ترکیه را دارند و در دانشگاه‌های ترکیه مشغول به تحصیلند نمی‌توانند برای ویزای کار درخواست دهند. در مورد کشور ترکیه باید این نکته را یاد‌آور شد که کارفرمایان در ترکیه معمولا به افراد خارجی فرصت کار کردن نمی‌دهند و اولویت با شهروندان ترکیه است. متقاضیان مهاجرت کاری می‌توانند کشور‌هایی که هم نرخ بیکاری کمتری دارند و هم کشور‌هایی که با استخدام افراد خارجی در زمینه‌ی کار کردن مشکلی نداشته باشند را به جهت امر مهاجرت خود مد نظر قرار دهند. در ادامه به معرفی این قبیل کشور‌ها خواهیم پرداخت.

کار در آنتالیا برای ایرانیان

یکی از شرایط کار در آنتالیا . در آنتالیا در هفته ۴۵ ساعت باید مشغول به کار باشید. تعطیلی‌ها متنوع است و به محل کاری که مشغول هستید بستگی دارد.

شرایط کار در آنتالیا مورد توجه بسیاری از ایرانیان است اما باید بدانید مدت زمان کار در ترکیه نسبت به دیگر کشورها زیاد می‌باشد. اگر در حوزه گردشگری می‌خواهید فعالیت داشته باشید نباید انتظار تعطیلی زیادی را داشته باشید زیرا آنتالیا مکانی است پر از رفت آمد و سالیانه تعدادی زیادی مسافر از سرتاسر جهان به این شهر می‌آیند.

شرایط کار در انتالیا

طی کردن دوران کارآموزی یکی از مهمترین شرایط کار در آنتالیا است. طبق قوانین وزارت کار در ترکیه کارفرما می‌بایستی به مدت 2 ماه برای متقاضیان کار دوره کارآموزی برگزار کند. ناگفته نماند در طول مدت کارآموز کارفرما می‌تواند بدون دلیل شما را اخراج کنند.

اگر می‌خواهید در کار خود موفق باشید ابتدا باید اطلاعات کافی از بازار کار آنتالیا داشته باشید..

مشاغل مورد نیاز آنتالیا برای سال ۲۰۲۲

مترجمی، لیدر تور، مهماندار، مدیر فروش، مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات، آرایشگری، بسته‌بندی، حسابدار مالی، مدیر بازاریابی ارتباطات، نقاش کاری، کاشی کاری، نجاری، ای دی اف کار و آشپز

افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های مهندسی، بیمه، فناوری اطلاعات، فروش، مدیر فروش هستند شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در ترکیه دارند. اگز قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، علاوه برا ویزای کار می‌توانید از طریق خرید ملک در ترکیه نیز اقامت ترکیه را اخذ کنند شرکت آسیا ملک با متخصصین با تجربه می‌تواند شما را در این امر مهم یاری کنند.

موسسات کاریابی در ترکیه

متقاضیان می‌توانند از طریق ارسال رزومه‌ی خود به موسسات کاریابی کار مورد نظر را جویا شوند. این دسته از موسسات کاریابی معمولا موسساتی هستند که در ازای پیدا کردن شغل برای متقاضی بخشی از حقوق فرد را به عنوان دست مزد می‌گیرند. بعلاوه متقاضی کار در ترکیه می‌تواند از طریق روزنامه‌ها، سایت‌های کاریابی در اینترنت و موسسات کاریابی در ترکیه و آگهی‌های موجود، کار مورد نظر خود را بیابد.

موسسات کاریابی در ترکیه

در زیر می‌توانید لیستی از موسسات کاریابی برای پیدا کردن شغل در ترکیه را مشاهده بفرمایید:

- Nunu
- HRM Danışmanlık
- Arbeitsvermittlung
- Michael Page International Turkey
- Manpower Genel Müdürlük
- Mento
- onster.com. tr
- Alexander Hughes
- LDS Danışmanlık İş Geliştirme
- Profil International

سایت‌های کاریابی در ترکیه

همچنین در فهرست زیر نام برخی از سایت‌های کاریابی در ترکیه را برای شما عزیزان آورده‌ایم:

- expat.com
- iSKUR
- Jobs In Istanbul
- Learn۴Good
- Marmaris Recruitment
- Jobs In Turkey
- secretcv.com
- Totaljobs – Jobs In Turkey
- yenibiris.com

کار در ترکیه برای خانم‌ها

در این بخش به شرایط کار خانم‌ها در ترکیه پرداختعه می‌شود. بیشتر این مشاغل بدون جای خواب هستند اما در صورتی که تعامل خوبی با کارفرما داشته باشید می‌توانید کار با جای خواب نیز پیدا کنید. اصولا فرصت‌های شغلی کار در ترکیه برای خانم‌ها در مشاغل زنانه زیر خواهد بود:

- مشاغل آرایشگاهی (‌گریمور‌ها، پدیکور‌ها، آرایشگران و غیره )
- مشاغل مربوط به تولید البسه و پوشاک ( خیاطان، طراحان انواع پوشاک، راسته دوز‌ها، اتو و … )
- مهمانوازی و گارسون بودن در کافه‌ها و رستوران‌ها ( آشپز‌ها، کمک آشپز‌ها، مهمانداران، ظرفشور‌ها و … )
- مدیریت فروش و فروشندگی در سطح خورد و کلان
- بازیگری و مدلینگ
- فیلمبرداری و آتلیه برای مراسمات
- Reservation در آژانس‌ها و اقامتگا‌های مختلف نظیر هتل‌ها و متل‌ها
و …
همچنین قبلا مقاله‌ای با عنوان "شماره تلفن کار در دبی" در سایت جاب یابی منتشر شده است و شایان ذکر است که شرایط کار و استخدام خانم‌ها در شهر‌های مطرح مانند استانبول و ازمیر یا آنتالیا مساعدتر از سایر شهر‌های این کشور است.

سوالات متداول

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه چیست؟

اجازه کار در ترکیه می تواند به صورت مدت دار یا نامحدود صادر شود ه در این مقاله بصورت کامل توضیح داده شده است.

آیا برای کار در ترکیه نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی است؟

بله برای کار در ترکیه متقاضیان باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نمایند.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 26 شهریور 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

سلام محمد صالح منش نقاش ساختمان هستم دنبال کار در ترکیه یا کشوری با جای خاب و خورک
01 مرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
Siyamak karimiسلام سیامک کریمی هستم راننده لیفتراک با پانزده سال سابقه کار هم با دستگاه سبک و هم با دستگاه سنگین کارکرده دنبال کار در ترکیه هستم شماره تماس 09136733012 با سپاس
14 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
مهدی زاکانی چندین شغل صنعتی ساختمانی بلدم متاسفانه ایران کاردرجازدنه
12 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
ارمان سلیمانیسلام اسمم ارمانه ۲۶ سالمه از اصفهان یبار رفتم ترکیه البته قاچاقی گارسون بودم الانم ایرانم دنبال یه همسفر اقا بالای ۵۰ سال باشه میگردم ویا یک خانم فرقی نداره تو این راه سختی زیاد هست ودرضمن خانم های محترم خیلی حواستون روجمع کنین به هرکسی اعتماد نکنین چوون از زندگیتون بخدا پشیمون میشید دیدم که میگم سفر راه دور دونفریا سه نفر پایه واینکه چندماه همو بشناسن واز هم مطمن باشن بعد برن خودمم جوشکاری بلدم مدرک بین المللی icdl دارم منتظرم دوستان
11 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
فرهاداعظمی:برای درآمد
:شما الان ترکیه هستید
ارمانسلام اسمم ارمانه ۲۶ سالمه از اصفهان یبار رفتم ترکیه البته قاچاقی گارسون بودم الانم ایرانم دنبال یه همسفر اقا بالای ۵۰ سال باشه میگردم ویا یک خانم فرقی نداره تو این راه سختی زیاد هست ودرضمن خانم های محترم خیلی حواستون روجمع کنین به هرکسی اعتماد نکنین چوون از زندگیتون بخدا پشیمون میشید دیدم که میگم سفر راه دور دونفریا سه نفر پایه واینکه چندماه همو بشناسن واز هم مطمن باشن بعد برن خودمم جوشکاری بلدم مدرک بین المللی icdl دارم منتظرم دوستان
11 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
:سلام یه شماره تماس بزار زنگ بزنم
ارمانسلام اسمم ارمانه ۲۶ سالمه از اصفهان یبار رفتم ترکیه البته قاچاقی گارسون بودم الانم ایرانم دنبال یه همسفر اقا بالای ۵۰ سال باشه میگردم ویا یک خانم فرقی نداره تو این راه سختی زیاد هست ودرضمن خانم های محترم خیلی حواستون روجمع کنین به هرکسی اعتماد نکنین چوون از زندگیتون بخدا پشیمون میشید دیدم که میگم سفر راه دور دونفریا سه نفر پایه واینکه چندماه همو بشناسن واز هم مطمن باشن بعد برن خودمم جوشکاری بلدم مدرک بین المللی icdl دارم منتظرم دوستان
11 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
علیمیخام برم واس کار اگ کسی هست تا باهم بریم آقا خانوم فرقی نداره فقط سالم سنمم 22
10 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
علی آتش برابآ شپز فست فود هستم دنبال کار در ترکیه میگردم کسی هست با هم بریم
08 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
پونه:سلام شمارتون روبذارین
رادمهر گلگیریسلام من میخوام ترکیه کار کنم دقیقا باید چکار کنم؟؟
12 خرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
علیرضاسلام من علیرضا هستم برای کار یا رفتن به ترکیه کسی پایه هست 25سالمه از مشهد تا حالا نرفتم
07 اردیبهشت 2023پاسخ به این دیدگاه
:سلام من سالارصفوی هستم علی رضا جان منم میخام برای کاربران ترکیه
علی :سلام علی رضا جان من هم مشهد هستم شماره تماس برام بزار من هم می‌خوام برم ترکیه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید