‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام در هتل‌ های ترکیه،گرجستان، دبی و خارج از کشور 2024

هر آنچه در مورد استخدام و کار در هتل‌های ترکیه،گرجستان و خارج از کشور باید بدانید

استخدام در هتل را می‌توان یکی از بهترین مشاغل برای افرادی که به زبان‌های خارجی تسلط دارند دانست. هتل‌ها دارای عناوین شغلی بسیاری هستند که شرایط و مهارت‌های خاصی را می‌طلبد. اما برای افرادی که دارای مهارت خاصی نیستند "استخدام کارگر ساده در خارج از کشور" و  هتل‌های بین المللی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در خصوص استخدام در هتل‌های خارج از کشور بپردازیم.

بیشتر بخوانید - استخدام در اربیل و سلیمانیه عراق با حقوق بالا

لطفا تا پایان مقاله مهمان سایت جاب یابی باشید و سوالات خود را از طریق بخش نظرات به کارشناسان ما منتقل کنید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن برای شما ارسال شود.

استخدام در هتل های خارج از کشور

اسخدام در هتل‌های خارج از کشور

برای کسانی که به زبان های خارجی تسلط خوبی دارند استخدام در هتل یک گزینه ایده‌آل است، به ویژه اگر بتوان به عنوان کارمند در بخش‌های مختلف هتل در خارج از کشور کار کرد. در حال حاضر استخدام در هتل‌های دبی، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و امارات از جمله مواردی است که کارجویان زیادی علاقه به آن دارند. حال باید دید که شرایط استخدام در هتل های خارج از کشور چگونه است و چگونه می توان برای استخدام در چنین مشاغلی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید ، استخدام طراح طلا و جواهر در ترکیه

ردیف‌های شغلی موجود در هتل

حتما فکر می کنید که برای استخدام شدن در هتل چه گزینه هایی را پیش رو دارید، اگر علاقمند به استخدام در هتل خارج از کشور هستید ابتدا باید بدانید که ردیف های شغلی موجود در هتل ها شامل چه مشاغلی است. در بخش های مختلف یک هتل معمولا ردیف های شغلی زیر وجود دارد:
- مدیر هتل
- مدیر اجرایی
- مدیر مرکز تفریحی
- مدیر کترینگ و خدمات غذایی
- مدیر غذا و نوشابه
- مدیر روم سرویس
- مدیر تشریفات
- مدیر داخلی (مدیر شب)
- مدیر خدمات اقامتی
- سرپرست پذیرش و رزرواسیون
- سرپرست خانه داری
- مسئول لاندری
- سوپرپوایزر طبقات
- پذیرشگر
- میزبان تالار
- میزبان لانژ
- اتاقدار
- ماساژور
- مربی شنا
- متصدی استخر و سونا
- نجات غریق
- سرپرست آشپزخانه
- سرآشپز
- دربان
- باربر
- خانه دار
- نظافتچی
- سرمستخدم هتل
- صندوقدار
- کارگر لاندری

هر یک از این مشاغل دارای ویژگی های مخصوص به خود است و کارجو برای استخدام شدن در این فرصت های شغلی باید شرایط آن را داشته باشد.

استخدام و کار در هتل های خارج

شرایط استخدام در هتل‌های گرجستان

برای این که بتوانید در هتل های گرجستان مشغول به کار شوید نیاز به ویزای کار دارید. در صورتی که مشکلی از بابت اقامت و ویزای کار نداشته باشید، برای کار در هتل های گرجستان باید حداقل رشته کارشناسی در رشته های مرتبط با هتلداری را داشته باشید، در رابطه با مشاغلی چون نگهبانی، کارگر آشپرخانه، کافی من و ... داشتن مدرک دیپلم کافی است. ضمن این که تسلط شما به زبان انگلیسی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید - استخدام مترجم زبان در هتل های تهران

برای استخدام شدن در اکثر ردیف های شغلی نیاز به سابقه کار حداقل 2 ساله دارید. بنابراین اگر قصد دارید در هتل های گرجستان مشغول به کار شوید بهتر است قبل از مهاجرت به فکر سابقه کار در یکی از هتل های ایران باشید.

اقامت کاری گرجستان

شرایط ویزای کار و مهاجرت کاری به گرجستان همانند بسیاری کشورها دارای شرایط خاصی است که در این مثاله خدمت شما توضیح داده خواهد شد. بر اساس قوانین مهاجرتی افرادی که تمایل دارند به کشور گرجستان به واسطه ورود به بازار کار این کشور مهاجرت نمایند باید از سوی شرکت یا کارفرمایی پیشنهاد کاری داشته باشند این قانون داشتن کارفرما و پیشنهاد شغلی در تمامی کشورها حکم فرماست.

بیشتر بخوانید ، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در کاریابی

شرایط یه این صورت است که برای افراد متقاضی در یک شرکت گرجی موقعیت شغلی و جایگاه کاری تعریف می شود به عنوان مثال مدیر مالی، در این بین یک قرارداد کاری کاملا قانونی بین کارفرما گرجستانی و فردی که قرار است به عنوان کارمند باشد تنظیم می شود که قرار است به واسطه کارفرما وارد گرجستان شود بسته می شود حداقل حقوق در نظر گرفته شده در کشور گرحستان برای افراد شاغل  600 الی 3000 لاری هر دلار 3500 لاری می باشد.

هتل آمباسادوری تفلیس (Ambasadori Tbilisi Hotel)

استخدام و کار در هتل تفلیس گرجستان

مالیاتی که فرد باید به واسطه این حقوق دریافتب پرداخت کند در حدود 20% می باشد بدین  ترتیب فرد می تواند درخواست اقامت دائم را نماید.

اکثر افرادی که برای ورود به بازار این کشور درخواست دارند حقوق بین  600 الی 800 لاری تمایل نشان می دهند.بلافاصله پس از اخذ پیشنهاد کاری فرد باید وارد گرجستان شود اقدام به امضای قرارداد کاری خود را با کارفرما نماید و سپس باید برگردد و درخواست ویزای بلند مدت گرجستان را دهد.اقامت بلند مدت کاری گرجستان به مدت 7الی 12 ماهه صادر شود که این اقامت براساس تمدید قرارداد کاری فی مابین هرسال تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید ، کار در دبی برای ایرانیان

افراد نمی توانند به واسطه این روش همراه خود را همزمان وارد این کشور نمایند تنها در صورتی اجازه دارند که فرد برای تمدید اقامت وارد این کشور می شود می تواند به همراه خانواده وارد این کشور شود در این بین فرد باید حین درخواست تمدید اقامت خود مدارک همسر و فرزندان خود را نیز ارائه دهد و بعد از ارائه مدارک می تواند برگردد و به همراه خانواده وارد این کشور شود.

هتل رادیسون بلو ایوریا تفليس (Radisson Blu Iveria Hotel)

استخدام در هتل رادیسون بلو ایوریا تفليس

باید توجه داشت که متقاضیانی که میخواهند وارد کشوری به واسطه ویزای کار شوند پس از انجام پروسه آگهی که کارفرما در کشورش نموده باشد و کسی با آن شرایط نبود فرد می تواند وارد کشور مقصد شود ولی این شرایط به واسطه ویزای کارمندی در گرجستان وجود ندارد زیرا پروسه آگهی توسط کارفرما انجام شده و درخواست کار برای افراد متقاضی به شرکتها ارائه می شود و براساس رزومه کاری فرد موقعیت شغلی برای وی تعریف می شود.افرادی که مدرک تحصیلی آنها دیپلم است نیز می توانند به واسطه این روش وارد این کشور شوند.

در مورد ویزای کارمندی گرجستان باید این نکته را ذکر نمود که حتما  نیازی به کار کردن در موقعیت شغلی تعریف شده نیست و فقط فرد اقامت این کشور را به واسطه این روش دریافت می نماید. براساس حقوقی که برای فرد تعریف شده وی  باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کند تا بتواند اقامت  خود را تمدید اقامت دائم خود را بعد از پروسه زمانی مشخص دریافت نماید.

بیشتر بخوانید ، کار در هتل مشهد با جای خواب

موقعیت های شغلی مناسب تر در صورتی که برای فرد ایجاد شد و  براساس مدرک تحصیلی و سوابق کاری و سطح زبان امکان استخدام در شرکت دیگری برای متقاضی پیش آمد می توانند در شغل جدید خود مشغول به کار شود و قرارداد خود را تغییر دهد.نوع اقامت فرد تغییر نمیکند فقط برای تمدید اقامت و تبدیل اقامت موقت به دائم باید طی 4 سال 20% مالیات بر درآمد خود را به دولت پرداخت نماید.

باید توجه داشت که دریافت ویزای کاری گرجستان نسبت به دیگر روشهای مهاجرتی در این کشور راحتر خواهد بود و این کشور به لحاظ هزینه های مقرون به صرفه  نسبت به دیگر کشورها و همچنین رفاه اجتماعی و امنیت این کشور باعث شده بسیاری افراد که موقعیت و امکان مهاجرت به کشورهای دیگر را ندارند می توانند از طریق کشور گرجستان برای کشورهای دیگر موقعیت مهاجرت خود را ایجاد نمایند و سریع تر وارد کشورهای اروپایی شوند.

هتل رادیسون بلو باتومی

استخدام در هتل رادیسون بلو باتومی

اخذ اقامت گرجستان وقتی که به عنوان یک کارمند شرکت وارد این کشور می شوند و به یک شرکت معتبر معرفی شوید احتمال اعطای اقامت به فرد متقاضی وجود دارد وهمچنین شرکت مورد نظر می بایست اعتبار خوبی داشته باشد زیرا این امر در پپروسه اقامت و ویزای فرد تاثیر دارد .یک شرکت غیرمعتبر که موارد مالیاتی را بصورت مرتب اعمال نمی نمایند می تواند برای فرد مشکل ساز بوده و روند تمدید اقامت شما را دچار مشکل بنماید

کشور گرجستان در سال 2014 قوانین جدیدی در باب ویزای کار تصویب نمود که بر این اساس برای ورود به بازار کار این کشور افراد باید درخواست ویزای بلند مدت درخواست و اخذ نمایند.ی که می خواهند دراین  کشورمشغول به  کار شوند، باید یک ویزای بلند مدت کسب کنند و سپس برای مجوز اقامت درخواست دهند. این نوع اقامت بلند مدت به عنوان مجوز کار عمل شناخته می شود و این اقامت کاری تنها در صورتی تبدیل به اقامت دائم می شود که فرد به صورت مرتب مالیات خود را پرداخت نموده باشد.مالیات در نظر گرفته شده 20 درصد از درآمد می‌باشد.

بیشتر بخوانید ، سایت های کاریابی ترکیه برای ایرانیان

اقتصاد کشور گرجستان وابستگی شدید به واردات دارد و در حوزه صنعت نیز تولیدات خالص این کشور برپایه کشاورزی و استخراجات معدن می باشد.در سال 1990 رشد اقتصادی کشور گرجستان جهش بسیار خوبی داشت.رشد تولید ناخالص کشور گرجستان نیز بر پایه دو بخش صنعت و خدمات پایه ریزی شده است در زمینه توریسم و گردگشری نیز کشور گرجستان فعالیتهای گسترده ای دارد.

ویزای کار در گرجستان

شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار گرجستان

-  پاسپورت معتبر که پاسپورت فرد باید حداقل 6ماه اعتبار داشته باشد به همراه ترجمه و کپی
- فرم درخواست ویزا باید تکمیل شده ارائه شود
- فرم و مدارک پیشنهاد کاری از سوی کارفرما یا شرکت
- مدارک شخصی و هویتی باید ترجمه شده به همراه اصل و کپی و به همراه مدارک تحصیلی
- یک عدد عکس

استخدام در هتل‌های ترکیه

ترکیه یکی دیگر از کشورهایی است که کارجویان ایرانی برای کار در هتل های آن می توانند اقدام کنند. در هتل های ترکیه نیز برای این که بتوانید به راحتی استخدام شوید نیاز است که زبان ترکی استانبولی و زبان انگلیسی را به خوبی بدانید.  در بسیاری از عناوین شغلی هتل ها در ترکیه نیاز است که مدرک معتبر و مرتبط با هتلداری داشته باشید. اما برای مشاغل عادی تر مثل کارگری یا کار در آشپزخانه و نگهبانی مدرک دانشگاهی نیاز نیست.

بیشتر بخوانید ، لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه

توجه داشته باشید که در ترکیه برخی از هتل ها بدون قرار داد اقدام به استخدام مهاجران می کنند، به ویژه در مورد مشاغلی مثل کار در رستوران، کافه یا آشپزخانه هتل و همچنین نگهبانی و ... این مسئله بیشتر دیده می‌شود.

استخدام در هتل های ترکیه

یک نکته مثبت وجود دارد و آن این است که اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید به راحتی می توانید استخدام شوید. استخدام در هتل به ویژه برای دانشجویان در ترکیه یک شغل بسیار مناسب است.

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه

اگرچه سفرهای توریستی به ترکیه نیازی به ویزا ندارد اما برای کار کردن در این کشور باید ویزا داشته باشید. مدارک لازم برای درخواست این ویزا شامل موارد زیر است:

- دفترچه اقامت
- ارائه برگه اقامت و پاسپورت
- یک قطعه عکس
- کد ملی جمهوری ترکیه که از سوی اداره امنیت ترکیه و مخصوص تبعه خارجی
- برگه درخواست کار + پیشنهاد کاری از کارفرما
- مدارک تأیید صحت پیشنهاد کاری
- برگه در خواست الکترونیکی
- ارائه مدارک صحت شرکتی که در خواست کار شما را تأیید کرده
- ایمیل کارفرما
- کد رمز دولتی کارفرما

بیشتر بخوانید - کار در ترکیه با جای خواب

بررسی موارد پرونده شما برای اخذ ویزای کار حدود ۳ ماه طول می کشد چرا که همه این مدارک باید به وزارت کار ترکیه و امور اجتماعی ترکیه صادر شود. اجازه کار در ترکیه فقط برای مدت یک سال اعتبار دارد و بعد از آن باید تمدید شود.

استخدام در هتل‌های بین المللی دبی

استخدام در هتل‌های بین المللی دبی

دبی نیز یکی دیگر از کشورهای مهاجرپذیر همسایه است که می توان برای کار در هتل های بین المللی آن اقدام کرد. با توجه به این که دبی یکی از مهمترین مراکز تفریحی و توریستی در دنیا محسوب می شود، هتل های بی شماری در شهرهای مختلف امارات متحده عربی وجود دارد که می توانید برای کار در آنها اقدام کنید.

شرایط استخدام در هتل های بین المللی دبی نیز همانند سایر مواردی که بررسی کردیم بستگی به مدرک تحصیلی و همچنین مهارت و تخصص شما برای احراز شرایط شغلی دارد. دانستن زبان انگلیسی، عربی و سایر زبان های بین المللی می تواند برای کارجو یک امتیاز ویژه باشد. همچنین داشتن سابقه کار در زمینه های مرتبط نیز می تواند به استخدام شدن شما به عنوان یک کارجوی ماهر کمک بسیاری کند.

برای این که به عنوان کارمند در بخش های مختلف هتل های دبی مشغول به کار شوید باید اقامت و ویزای کار این کشور را دریافت کنید.

دریافت ویزای کار دبی

کار در امارات در کنار مجوز کار، نیاز به ویزای کار نیز دارد و شخص در صورتی می تواند در امارات کار کند که اجازه ورود به کشور را داشته باشد. برای کار در امارات شخص نیاز به اقامت کشور امارات دارد. شخص پس از پیدا کردن کارفرمای خود می تواند درخواست اقامت خود را به سفارت ارسال کند. مدارکی که جهت دریافت ویزای کار امارات مورد نیاز است به صورت زیر است:

- پاسپورت
- 2 فرم پر شده سفارت
- 2 قطعه عکس پاسپورت
- کپی پاسپورت
- نامه کارفرما و دلیل استخدام شخص
- مدرک پزشکی (سلامت جسمانی)
- پرداخت هزینه فرم سفارت (تنها به صورت نقدی)

استخدام در هتل‌های خارج از کشور

چه رشته‌هایی شانس استخدام در هتل‌های خارج از کشور را دارند

برای استخدام در هتل های خارجی داشتن مدرک دانشگاهی معتبر مهمترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنید. رشته هایی چون جهانگردی، هتلداری، آشپزی بین المللی، روابط عمومی  و ... از جمله رشته هایی است که می توانید برای استخدام شدن در هتل در آنها ادامه تحصیل دهید.

دانستن زبان انگلیسی، فرانسوی و زبان های بین المللی و همچنین زبان کشور مقصد از جمله مهمترین مهارت هایی است که باید به آن دست پیدا کنید.

در بیشتر هتل ها سابقه کار افراد بررسی می شود، برای این که بتوانید به راحتی استخدام شوید بهتر است قبل از مهاجرت در سمت شغلی مورد نظر خود سابقه کار کسب کنید.


سوالات متداول

حقوق و مزایای استخدام در هتل‌های خارج از کشور چیست؟

معمولا برای کارجویانی که موفق به استخدام در یکی از ردیف‌های شغلی در هتل‌های خارج از کشور می‌شوند، علاوه بر حقوق بالا مزایای دیگری چون اسکان رایگان، غذای رایگان، بلیط رفت و برگشت، تسهیلات رفاهی و… نیز در نظر گرفته می‌شود.

چگونه به آگهی‌های استخدامی هتل‌های خارج از کشور دسترسی داشته باشیم؟

جهت اطلاع از آگهی‌های استخدامی خارج از کشور از جمله هتل‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

عضویت در سایت‌های کاریابی آنلاین

یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که در سایت استخدامی جاب یابی عضو شوید. معمولا چنین آگهی‌های استخدامی به محض انتشار در سایت منتشر می‌شود.

اقدام از طریق کاریابی‌های کشور مورد نظر

در همه کشورها کاریابی‌های معتبر مخصوص اشتغال مهاجران وجود دارد، بنابراین بعد از این که شرایط کاری در هتل کشور مورد نظرتان را بررسی کردید در صورت احراز شرایط می‌توانید از طریق کاریابی‌های بین المللی یا کاریابی‌های مخصوص مهاجرین آن کشور برای استخدام در هتل‌های مورد نظر اقدام کنید.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیتمام مقاطع تحصیلی

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 5 مهر 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

آرش انسانبا سلام سر آشپز هستم.۱۴ سال سابقه کار در حوزه آشپزی ملل و فست فود و ایرانی.راه اندازی ۳پروژه موفق در تهران قابل استعلام.در حال حاضر در حال راه اندازی کافه رستوران هستم قابل استعلام. مدارک بین الملی از آلمان و کانادا و ایران قابل استعلام. قادر به همکاری با رستوران های خارج از ایران هستم. با سپاس و تشکر
25 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
بهروزعظیمیمن یک طراح حرفه ای هستم و اماده کار در ترکیه هستم و خیلی هم مشتاق و علاقمند 09906450638 حمید
11 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
عبدالرضاقیمسلام دنبال کارمیگردم دبی یا امارات درهتل زبانی عربی هستم ۰۹۰۳۶۱۵۳۸۳۵
01 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
پروانهسلام من 5سال سابقه خانه داری دارم
11 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
گرجستان کار در هتل
27 دی 2021پاسخ به این دیدگاه
امیر حسین عبدالله پور :سلام شغلم فست فود هست هم اشپزی برای کار مزاحم شدم
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید