‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام کارگر ساده و فنی در خارج از کشور 2024 + بهترین کشورها

بهنرین کشورها برای استخدام کارگر ساده و فنی کدامند؟

استخدام کارگر ساده در ترکیه، کویت، دبی و یا گرجستان؟ شاید هم استخدام کارگر در آلمان؟ حقوق کارگر ساده خارج از کشور چقدر است؟ همه این‌ها از مهمترین سوالاتی هستند که ذهن بسیاری از کارجویان را درگیر خود کرده است و ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

این روزها موج استخدام کارگر فنی در خارج از کشور افزایش چشمگیری داشته است. نیروی کار فنی از جمله نیروهای کاری است که تقریبا در همه کشورها به آن احتیاج است. با توجه به شرایط اقتصادی بسیاری از کارجویان به دنبال "بهترین رشته ها برای استخدام و مهاجرت" هستند تا با مهاجرت درآمد و زندگی بهتری داشته باشند.

استخدام کارگر فنی در خارج از کشور 2024

از آنجایی که بسیاری از کشورهای صنعتی با کمبود نیروی متخصص فنی روبه رو هستند و مهارت فنی بسیاری از کارگران مورد نیاز بسیاری از آن‌ها است که اتفاقاً درآمد بسیار خوب و وسوسه‌انگیزی نیز به همراه دارد. مهاجرت کارگر فنی و شرایط آن موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

شرایط مهاجرت کارگر فنی به خارج از کشور 2024

- اولین قدم برای مهاجرت کاری، تحقیق درباره شرایط کار و میزان دستمزد و امکانات رفاهی و هزینه زندگی در کشور موردنظر است.

- نکته مهم بعدی این است که کشورهایی را انتخاب و بررسی کنید که ویزای کار ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید - لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه

- برای این که موفق به دریافت ویزای کار شوید به پیشنهاد شغلی یا جاب آفر نیاز دارید؛ درواقع، جاب آفر همان پیشنهادی است که از طرف کارفرما برای کار صادر می‌شود که اگر از سوی اداره کار آن کشور قبول شود، ویزای کار به شما تعلق خواهد گرفت.

- به این نکته توجه کنید که دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری از طرف کارفرما، در اروپا شرایط متفاوتی با کانادا و آمریکا و استرالیا خواهد داشت و هرکدام با توجه به انتخاب شما مسیر بررسی و آنالیز متفاوتی دارند.

- برای درخواست پیشنهاد شغلی، مدارکی مثل ترجمه گواهی مهارت فنی، گواهی سلامت پزشکی، گواهی‌عدم سو پیشینه، پاسپورت و ترجه مدارکی که نشان دهنده سوابق کاری است و همچنین ترجمه مدارک مرتبط با بیمه و آشنایی قابل قبول با زبان کشور مقصد مورد نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید - کار در اربیل و سلیمانیه عراق با حقوق بالا

- علاوه بر پیشنهاد شغلی، امکان دریافت ویزای جستجوی شغلی (جاب سیکر) به صورت یک فرصت ۶ماهه در کشور مورد نظر هم وجود دارد که برخی از کارگران فنی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بهنرین کشور برای استخدام کارگر ساده 2024

مهارت و شغل‌های پر متقاضی برای استخدام کارگر فنی در خارج کشور

همانطور که گفتیم مشاغل فنی و مهارتی تقریبا در همه کشورها مورد نیاز هستند و شرایط مهاجرت برای کارگران فنی در کشورهای مختلف فراهم است. با این حال مهمترین عناوین مهارتی و فنی که در اکثر کشورهای دنیا به آن‌ها نیاز است عبارتند از:

- جوشکاری
- انواع رانندگان تجاری (راننده لیفتراک، راننده کامیون و…)
- سنگ تراشی
- نجاری
- کارگر حفاری
- مکانیک‌های ماشین سنگین و کارگران فنی با مهارت کارهای مکانیکی
- تکنسین برق و نصاب و کارگر فنی با مهارت در تعمیرات برق
- لوله کش خانه و نصاب و تعمیرکار لوله‌های ساختمانی و همچنین نصاب و تعمیرکننده لوله‌های کارخانه‌ها
- آتشنشان‌ها به ویژه کسانی که مهارت مراقبت پزشکی پس از حادثه از قربانیان را دارند
- مکانیک هواپیما و فناوری خدمات
- اپراتور سیستم پمپ نفت
- تعمیرکار و نصباب آسانسور
- متخصصان مخابراتی برای نصب و نگهداری کابل‌ها و عیب‌یابی مشکلات اتصال
- بازرسان حمل و نقل
- اپراتور راکتورهای انرژی هسته‌ای
- کارگران ساختمانی اعم از کارگر تخریب و خاکبرداری

عوامل تاثیرگذار بر یافتن شغل در خارج از کشور

عوامل مهمی وجود دارند که افراد متقاضی کار در خارج از کشور، قبل از هزینه کردن برای کار و کاریابی باید از وجود آن‌ها اطمینان حاصل نمایند تا بتوانند با خیال آسوده اقدام به کاریابی در خارج از کشور نمایند. این عوامل و شرایط شامل موارد زیر هستند:

- بهتر است سن متقاضیان کمتر از ۴۰ سال (ترجیحاً کمتر از ۳۵ سال) باشد.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام مدرس زبان انگلیسی در ترکیه و عمان

- مدرک دانشگاهی: بهتر است دارای مدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر باشد. (تنها بخش کمی از مشاغل ویژه افراد متخصص بدون مدرک دانشگاهی هستند.)

- نوع شغل: شغل فرد بهتر است جزو لیست مشاغل مورد نیاز کشور مورد نظرش برای کار باشد. از جمله مهم‌ترین مشاغل

ورد نیاز در خازج از کشور می‌توان به آی تی، برق، مکانیک، پرستاری (به شرط گذراندن دوره‌های معادلسازی مدرک تحصیلی)، و … اشاره نمود.

- سابقه کاری: چه شما دارای تخصص بدون مدرک تحصیلی باشید و چه دارای مدرک تحصیلی، نیاز است تا میزان مشخصی سابقه کاری داشته باشید که البته حتماً باید در راستای رشته تحصیلی شما باشد (برای افراد دارای مدارک دانشگاهی) و این سابقه کاری باید بالای ۳ سال و قابل اثبات از طریق بیمه، قرارداد کاری و یا فیش حقوقی باشد.

- مدرک زبان: متقاضی باید دارای مدرک زبان با نمره قابل قبول در آزمون زبان کشور مورد نظرش برای کار باشد. به عنوان مثال، فردی که قصد کار در آلمان را دارد بهتر است مدرک زبان آلمانی اخذ نموده باشد تا بتواند راحت‌تر جذب بازار کار این کشور شود. به طور کلی، برای کار در کشورهای انگلیسی زبان و آن‌هایی که زبان دوم مورد تکلم آن‌ها انگلیسی است (مانند هلند و سوئد و …) نمره آیلتس بالای ۶ (ترجیحاً ۶.۵) و برای کشورهای آلمانی زبان B۱ آلمانی مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام در هتل‌ های خارج از کشور

- وضعیت تاهل و سن فرزندان: عموماً اخذ ویزای همراه به صورت همزمان ریسک بالایی دارد و بهتر است همسر و فرزندان متقاضی با فاصله زمانی چند ماهه نسبت به فرد اصلی وارد آن کشور شوند. فردی که متاهل است و قصد بردن همراه به کشور مورد مهاجرت خود را دارد باید بداند که همراه شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌شود و سایر افراد خانواده وی به صورت جداگانه و از طرق دیگری وارد آن کشور شوند.

بهترین کشورها برای مهاجرت

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کدامند؟

استرالیا، کانادا، ویتنام، چک، لوکزامبورگ، آلمان، هلند، نروژ، تایوان و استونی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری به شمار می‌روند که شاغلین در آن‌ها میزان رضایت زیادی را نسبتا به وضعیت شغلی خود ابراز داشته اند. در حال حاضر کشور کانادا به دلیل کمبود نیروی کار و هرم جمعیتی پیر از نیروی کار متخصص استقبال زیادی کرده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود.

آیا می‌توان بدون مدرک زبان ویزای کاری گرفت؟

از آنجایی که برای کار کردن در کشوری بیگانه نیاز به داشتن دانشی متوسط از زبان آن کشور هستید، امکان اخذ ویزای کاری بدون ارائه مدرک زبان بعید به نظر می‌رسد. در واقع برای اخذ ویزای کاری در اغلب کشورهای جهان باید مدرک زبان متناسب ارائه دهید.

مهاجرت کاری چه مزایایی دارد؟

مهاجرت کاری می‌تواند تجربه‌ای منحصربه فرد در ارتقا رزومه شغلی شما باشد. شما از طریق کار در کشوری خارجی می‌توانید درآمدی بیشتر کسب کرده، با فرهنگ آن کشور آشنا شوید، مهارت‌های شغلی متفاوتی را فرا بگیرید و حتی از فرصت‌های آموزشی متعددی برخوردار شوید. همچنین داشتن سابقه کار عموما امتیازی مثبت برای دریافت اقامت دائم در کشور مقصد به شمار می‌آید.

آیا سابقه کار باید با رشته تحصیلی مرتبط باشد؟

بله، بیشتر موقعیت‌های شغلی که برای آن‌ها اپلای می‌کنید، از شما می‌خواهند که سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود ارائه دهید. زیرا تنها از این طریق می‌توانید اثبات کنید که از تخصص و دانش لازم در شغل خود برخوردار هستید. همچنین از آنجایی که در اغلب روش‌ه‌ای مهاجرت کاری به دریافت جاب آفر نیاز است، بهتر است برای موقعیتی متناسب با رشته تحصیلی خود اپلای کنید تا شانس خود را برای دریافت جاب آفر افزایش دهید.

بیشتر بخوانید - کار با جای خواب در ترکیه برای خانم‌ها و آقایان

برای انتخاب کشور مقصد مهاجرت کاری چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم?

معیارهای مختلفی چون نرخ بیکاری، حقوق کارگران، فرآیند استخدام، سیستم مالیات، فرآیند اخذ ویزای کاری، ثبات و رفاه اقتصادی، آب و هوا، تناسب درآمد و هزینه‌ها می‌تواند در انتخاب کشور محل زندگی و کار تاثیرگذار باشد. همچنین پیش از اقدام برای مهاجرت، بهتر است از بازار کار کشور مقصد و مشاغل مورد نیاز آن آگاه شوید.

شرایط دریافت ویزای کاری کارگر فنی و ساده

شرایط دریافت ویزای کار

متقاضیان مهاجرت کاری به کشورهای گوناگون باید برای ورود به آن کشورها دارای ویزای کار باشند. بسیاری کشورها بر این اساس است که متقاضیان باید بتوانند از طرف کارفرمایی در آن کشورها پیشنهاد شغلی دریافت نمایند که در حال حاضر برای برخی از شهرهای کشور کانادا این امکان وجود دارد که متقاضیان با داشتن شرایط لازم که در ادامه بیان می‌شود اقدام کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. لذا این کشور در فهرست بهترین کشورها برای اقامت کاری ایرانیان محسوب می‌شود.
برخی از کشورها نیز نظیر اتریش، آلمان، آفریقای جنوبی و … ویزایی تحت عنوان ویزای جست و جوی کار ارائه می‌نماید و افرادی که واجد الشرایط اخذ ویزای جستجوی کار این کشور‌ها هستند می‌توانند حتی بدون داشتن جاب آفر به مدت زمان معینی در این کشورها به دنبال شغل بوده و پس از پیدا نمودن کار مرتبط اقامت دریافت نمایند.

کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا، نیوزلند برای ویزای کار دارای سیستم امتیازبندی هستند و فاکتورهایی نظیر مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و سن برای کسب امتیاز حائز اهمیت است و این نوع ویزاهای کاری که بر پایه انتخاب افرادی با مهارت بالا و رقابتی است و افرادی که واجد الشرایط این نوع ویزای کار هستند باید با هم رقابت نموده و در صورت دریافت امتیاز بالاتر می‌توانند دعوتنامه گرفته و برای اقامت آن کشور اقدام نمایند. به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار، کارگر فنی برای ورود به کشورهای مختلف و استخدام ایرانیان در بهترین کشورها عبارتند از:

- دارا بودن گذرنامه معتبر که حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد.
- مدارک هویتی متقاضی
- عکس‌هایی با استاندارد لازم
- داشتن پیشنهاد شغلی در صورت لزوم
- داشتن قرارداد کاری در روش‌هایی که بر پایه دریافت پیشنهاد شغلی باشد
- ارائه سوابق کاری و تحصیل
- در صورت لزوم داشتن مدرک زبان
- داشتن تمکن مالی مناسب

حقوق کارگر فنی در خارج از کشور چقدر است؟

اگر به فکر مهاجرت به خارج از کشور تحت عنوان نیروی کار فنی هستید باید بدانید که درآمد نیروی فنی در کشورهایی مثل آلمان و کانادا بسیار بالا است. همچنین در کشورهای عربی نیز می‌توانید نیروی کار با درآمد مناسب باشید. درآمد کارگر فنی در کانادا حدود ساعتی ۳۲ دلار است. کارگران پاره وقت نیز درآمدی معادل ۲۲ دلار ساعتی دارند.

در کانادا کارگران فنی حوزه شغلی حفاری معدن و نفت و گاز و بعد از آن حوزه صنایع و بخش‌های خدماتی همگانی همانند آب و برق و گاز، دارای بیشترین دستمزد هستند و کارکنان قسمت‌های خدماتی مربوط به اقامت، مواد خوراکی و غذایی و خرده فروشان از کمترین دستمزد برخوردار هستند.

حداقل حقوق کارگران فنی در سوئد در حدود ۳۲۰۰۰ کرون در ماه معادل ۲۴۰۰ دلار امریکا است و متوسط حقوق نیروی کار در این کشور ۲۰۰ هزار کرون می‌شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد شما به عنوان کارگر فنی در خارج از کشور به عواملی چون کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید، شهر محل اقامت، سابقه کار، ساعت کار و… خواهد داشت.

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

متقاضیان کار در خارج از کشور می‌توانند از طریق مراکز کاریابی یا سایت‌های کاریابی معتبر به جست و جوی کار بپردازید.

شرایط مهاجرت و استخدام کارگر فنی به خارج از کشور

نخستین قدم برای مهاجرت کاری، تحقیق درباره شرایط کار و میزان دستمزد و امکانات رفاهی و هزینه زندگی در کشور موردنظر است. توضیحات تکمیلی را می‌توانید در مقاله بخوانید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 5 اسفند 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

حسن نوریسلام من میکانیک ماشین سبک کار کردم پنج سال و یک سال هم تعویض روغنی کار کردم 09353533992
09 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
Mahdiسلام کناف کار هستمبا ۸ سال سابقه کاری و دو سال سابقهکار در عراق
14 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
مهرداد حدادیسلام.من کابینت کار با ۲۵سال سابقه کار در صنایع چوب و ام دی اف هستم
04 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
اسحقباعرض سلام بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد پیراپزشکی هستم و کارمند آموزش وپرورش بصورت رسمی که با27سال سابقه کار خودم بازنشسته کردم رشته لیسانس جامعه شناسی وبمدت10سال بعنوان ذیحساب یکی از ادارات آموزش وپرورش مشغول به من بودم وفن شیشه بری بصورت حرفه ای و ساخت طرح های مختلف کابینت ام دی آف هم دارم ودرتدریس در رشته ابتدای مهارت دارم هم درمقطعه متوسطه جامعه شناسی بااین وضعیت تصمیم به مهاجرت کشور عمان دارم لطفاً راهنمای فرمایید
20 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
عبدالحسین صویلاتیسلام بندفیتر استادکاردستگاهای سبک وسنگین ودیزل وژرناتوروهیدرولیک چرثقیل وجوشکاروبرشکاررانندلودرولیفتراک وغیره هستم ۰۹۱۶۹۴۶۶۵۱۸
14 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
پیمان پیری مکانیک ماشین های روسازی هستم ازصفر تاصدخارج از کشور
15 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
محمد رضاطالبی:جوشکار 5سال سابقه کار دارم برق کار ماشین سبک هستم 09157915292
محمد رضاطالبی:جوشکار 5سال سابقه کار دارم برق کار ماشین سبک هستم 09157915292
محسنسلام ۰ من قفل سازوکلیدسازاتومبیل هستم وکارم تعمیرانواع قفل اتومبیل وشیشه بالابربرقی وقفل مرکزی و۰۰۰هستش ازبچگی توکارفنی بودم چندمدل جوشکاری بلدم جوش برق برنج کاربیت وسرب خشک سوادم سوم راهنمایی هست ۳۵سال سن دارم ۰ ایا برای افرادی مثل من درکشورامارات کارهست یا نه ۰ خیلی ممنون
10 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
حسین یاقوتیباسلام من استاکارکاشیکاربا۱۵سال سابقه کاری آماده همکاری در خارج ازکشورهستم متولد۱۳۶۳
20 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
فرود امیریجوشکار برق co2و زیر پودری هستم آماده همکاری درخارج از کشور هستم
18 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
حسینمکانیک خودرو های سواری هستم
07 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید