‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

کار در منزل بدون کلاهبرداری و پیش پرداخت با درامد عالی

کار در منزل بدون کلاهبرداری و پیش پرداخت، واقعیت یا کلاهبرداری؟ هر آنچه در خصوص کار در منزل بدون کلاهبرداری و پیش پرداخت باید بدانید

هر روز بر تعداد افرادی که قصد انجام "کار در منزل" دارند و به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند افزوده می‌شود. همین مسئله است که مسیر کلاهبرداری و سوء استفاده‌های احتمالی را برای کلاهبرداران باز می‌گذارد. البته نباید از نظر دور داشت که همه آگهی‌های کار در منزل کلاهبرداری نیست اما باید در این مسیر هوشمندانه عمل کرد و توسط آگهی‌های وسوسه کننده اغفال نشد در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

کار در منزل کلاهبرداری یا واقعیت؟

کدام کار در منزل‌ها کلاهبرداری هستند؟

وقتی در فضای مجازی مشغول گشت و گذار هستید چشمتان به آگهی‌های استخدامی با عنوان کار در منزل و دورکاری می‌افتد که خبر از کارهای آسان با درآمد عالی بدون نیاز به مهارت خاصی می‌دهند. عمده کسانی که گرفتار چنین کلاهبرداری‌ها می‌شوند دو دسته هستند افراد بیکاری که دنبال حرفه یا شغلی برای امرار معاش می‌گردند و مهارت خاصی ندارند که عمدتا شامل زنان خانه دار می‌شود.

گاهی اوقات نیز افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های خرد هستند در این دام گرفتار می‌شوند. در ادامه با تأکید دوباره بر این موضوع که همه آگهی‌های منتشر شده در این زمینه کلاهبرداری نیستند شما را با زمینه‌های کاری که بیشتر مورد کلاهبرداری و سوء استفاده واقع می‌شوند آشنا می‌کنیم:

انواع بسته‌بندی در منزل

کار بسته‌بندی در منزل یک کار کم هزینه، کم سرمایه و با درآمد مناسب محسوب می‌شود، ضمن این که برای انجام آن نیز به مهارت‌های خاصی نیاز نیست و افراد می‌توانند بدون هیچ درد سری به منبع درآمد مناسبی دست پیدا کنند. همین ویژگی‌ها سبب می‌شود که سوء استفاده‌های بسیاری در این زمینه وجود داشته باشد

کلاهبرداری کار در منزل

به طور مثال در زمینه بسته‌بندی انواع حبوبات، خشکبار، قند و… هدف آگهی دهنده صرفا فروش دستگاه بسته‌بندی است. بنابراین کارجویان با امید یافتن یک شغل پردرآمد اقدام به خرید دستگاه می‌کنند اما خبری از کار نیست و یا آنقدر کار کم است که عملا هیچ درآمدی برای آن‌ها به همراه نخواهد داشت.

آموزش کارهای هنری با وعده اشتغال

یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری کار در منزل، آموزش مهارت‌هایی مثل عروسک سازی، گل سازی، ساخت جعبه کادویی، ساخت پاکت کادویی، ساخت پاکت پول و… با وعده استخدام است. در واقع این کارها اگرچه بسیار ساده به نظر می‌رسند اما کارفرما در ازای دریافت مبلغی این کار را به کارجو می‌آموزد و به او وعده کار می‌دهد، اما زمانی که آموزش به پایان می‌رسد با توجیه‌های مختلفی از جمله تمیز نبودن کار یا واگذاری حجم انبوهی کار در مقابل دستمزد ناچیز و یا وعده‌های عمل نشدنی عملا از استخدام کارجویان سر باز می‌زنند.

تولید محتوا و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

اخیرا آگهی‌های بسیاری با موضوع تولید محتوا به صورت دورکاری و همچنین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام با درآمدهای میلیونی در سطح اینترنت به وفور دیده می‌شود. در تماس با این آگهی ها، کارفرما از شما می‌خواهد که برای دریافت فرم استخدام مبلغی را پرداخت کنید و یا به شما گفته می‌شود که فرم استخدام از طریق پست ارسال شده و شما فقط هزینه پست را ارسال می‌کنید. در حالی که هزینه پست کمتر از ۱۰ هزارتومان می‌شود آن‌ها مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ هزارتومان از شما درخواست می‌کنند.

کلاهبرداری از طریق کار در منزل

بعد از ارسال مدارک خواسته شده برای کارفرما، کارهایی که به شما پیشنهاد می‌شود شامل انتشار آگهی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و جذب کارجویان دیگر است و در ازای آن به شما مبلغی را پیشنهاد می‌کنند، در واقع آن‌ها با ایجاد یک سازمان هرمی از افراد جویای کار با وعده استخدام و درآمد بالا در حالا کلاهبرداری هستند و تعداد بالای کارجویانی که در این دام گرفتار می‌شوند سود کلانی را به جیب این افراد سرازیر می‌کند بدون این که عملا کاری انجام گیرد.

اجاره حساب و مشخصات

یک روش دیگر کلاهبرداری که متأسفانه عواقب کیفری نیز برای قربانیان به همراه دارد، اجاره کردن کارت‌های بانکی، سیم کارت و یا مشخصات هویتی است. در این روش با پیشنهاد مبالغ وسوسه کننده از مشخصات و حساب‌های بانکی فرد قربانی برای مقاصد کلاهبرداری، خلاف قانون و پولشویی استفاده می‌شود. البته آگاهی‌های لازم در این زمینه از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار جامعه قرار گرفته است اما هنوز هم هستند کسانی که در دام چنین کلاهبردارانی گرفتار می‌شوند.

پیگیری کردن آگهی‌های کلاهبردارانه

حال که با قسمتی از آگهی‌های استخدامی کلاهبردارانه آشنا شدید باید بدانید که می‌توانید چنین کلاهبردارانی را تحت پیگرد قرار دهید. بسیاری از قربانیان و مالباختگان تصور می‌کنند ثبت یک شرکت و مجوز فعالیت آن می‌تواند معتبر بودن آن شرکت یا سازمان را تأیید کند. اما باید بدانید که شرکت‌ها بعد از ثبت باید مجوز فعالیت و سپس کد اقتصادی دریافت کنند. در واقع ملاک اصلی اعتبار یک شرکت کد اقتصادی است و نه کد ثبتی. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی در صورت دارا بودن کد اقتصادی شرکت‌ها نباید هر وجهی را به سادگی برای آن‌ها واریز کنید. از واریز کردن وجه به حساب اشخاص حقیقی جدا خودداری کنید. معمولا بانک‌ها قبل از افتتاح حساب حقوقی در مورد اهلیت کارمندان شرکت و کسب و کار تحقیق می‌کنند.

اقدام از طریق پلیس فتا

بسیاری از قربانیان می‌گویند فلان کارفرمای کلاهبردار یا فلان سایت کلاهبردار دارای نماد الکترونیکی است و مجوز فتا دارد پس از خیر شکایت کردن می‌گذرند. گاهی نیز مبلغ کلاهبرداری شده اندک است و شخص را از شکایت کردن و طی مسیر قانونی باز می‌دارد.

مجوز داشتن یک شرکت به این معنا نیست که نمی‌توان از آن شکایت کرد. داشتن‌ای نماد هم ارتباطی به مجوز فتا ندارد و فقط هویت صاحب یک سایت را مشخص می‌کند. اگر به سامانه‌ای نماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کنید ظرف مدت کوتاهی سایت متخلف را فیلتر می‌کنند. وقتی فرد کلاهبردار، سایت داشته باشد پیگیری آسان می‌شود. در این صورت می‌توانید به اتحادیه کسب و کارهای مجازی مراجعه کنید و مورد را گزارش دهید. به این ترتیب سایت فیلتر می‌شود و متخلفان نمی‌توانند کلاهبرداری خود را ادامه دهند. توجه داشته باشید که این دو (اتحادیه کسب و کارهای مجازی و اینماد) فقط جلوی ادامه کار را می‌گیرند. بنابراین اگر قصد شکایت دارید باید به فتا و دادسرا مراجعه کنید.

نکات مهم استخدام در کارهای دورکاری و کار در منزل

دوستان عزیز با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم مهمترین راه گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران هوشیاری شما است.

بهتر است قبل از هر اقدام یا واریز وجهی ابتدا در مورد شرکت مورد نظر تحقیق کنید. کافی است که نام شرکت را در گوگل سرچ کنید و اخباری که در این رابطه وجود دارد را مطالعه نمایید. همچنین در صورت مشاهده هرگونه کلاهبرداری در این زمینه مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهید.

اگر آگهی‌های مزبور را در سایت‌های کاریابی مشاهده کرده‌اید می‌توانید در تماس با پشتیبانی این سایت‌ها درعدم انتشار چنین آگهی‌هایی سهیم باشید و از کلاهبرداری‌های بیشتر با شیوه‌های مشابه جلوگیری کنید.

سوالات متداول

چگونه میتوان فهمید کار در منزل کلاهبرداری نیست؟

قبل از هر اقدام یا واریز وجه برای سایت‌ها و یا شرکت‌هایی که آگهی کار در منزل دارند ابتدا در مورد شرکت مورد نظر تحقیق کنید و نام شرکت را در گوگل سرچ کنید.

آگهی‌های مطمئن کار در منزل را چگونه میتوانم پیدا کنم؟

کاربران عزیز با توجه به کلاهبرداری‌هایی که با عنوان کار در منزل انجام می‌شود خبر را بصورت کامل بخوانید تا گرفتار کلاهبرداری‌هایی از این قبیل نشوید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 28 دی 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

همین اینایی که گفتید چجوری میشه گزارش داد
25 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
فاطمه سلام خواهش میکنم خانم های عزیز گول کلاهبرادارهارونخورید منم دیروز ۱۲٫۴٫۱۴۰۱گول این کلابردارخوردم شما گول نخورید تو برنامه دیوار دونبال کاربسته بندی مواد غذایی دیدنش پول ۱۸۴هزارتومن براشون واریز کردم ولی کارنفرستادن گفتن ترازو دستگاه پرس میفرستیم لطفا شما گول نخورید اسمشم میلاد سعادتمند بود
05 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
سجاد:سلام فاطمه خانم خوب هستید؟! میشه یه راه ارتباطی برای من بفرستید من هم مثل شما گول این عوضی رو خوردم سایت فرستاد رفتم پولو دادم دیگه جواب نداد. شما لطف کنید آیدی ایتا یا هر نرم افزاری که دارید رو بفرستید که با هم هماهنگ بشیم حتما شکایت کنیم ازش. سر خیلی ها کلاه گذاشته.
a.nazari:خدا خیرت بده..منم امروز میخواستم واریز کنم..اومدم اسم یارو رو تو گوگل زدم که نظرات شما رو دیدم.ممنون ازت
فاطمه:سلام ب منم گفت 130هزارتومن واریزکن برات دستگاه پرس وپلاستیک وحبوبات بیاریم من واریز کردم من روبلاک کردن حدالعنتش کنه کاشکی زودترپیام شمارومیدیدم. میلادسعادتمندبود
زهرا :سلام منم متاسفانه گیر این کلاهبردار افتادم خدا کمرشو بشکنه کاش پیام شما رو زودتر می‌دیدم تو رو خدا ازش شکایت کنین
پمیلاد سعادتمند ...چای سفیر...کلاهبرداری...آگهی دیوار دیدم پول واریز کردم اما چای نفرستادن برا بسته بندی...ب همین سادگی ...تا میتونید انتشار بدید
16 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
الهام عقیلی :منم ۲۵۰ واریز کرد گفت شنبه بار میارن اما هیچ اسمشم میلاد سعادتمند بود
ناشناس من تو شرکت چای سفیر ثبت نام کردم گفتن پول واریز کنید. تا شنبه کار براتون ارسال بشه پول واریز کردم اما خبری از کار نبود گول کار در منزل نخورید از تو دیوار کار پیدا کردم پول ریختم به حساب میلاد سعاتنمد الان جواب گوشیمو نمیدن
12 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
:من ازدیوارکاردرمنزل پیداکردم بسته بندی چای گول خوردم الان گوشیشون خانوشه ب شماره حساب میلادسعادتمندواریزکردم
فاطمه :منم مثل شما دقیق گول خوردم
mddyadrys@gmail.comلطفا اگه کار در منزل هست اطلاع بدین
04 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
S:هست من پول ریختم اومد ولی سخت بود نتوستم بزنم
royaسلام من نیازبه کار بسته بندی درخانه دارم لطفا اگه موقعیتش هست اطلاع دهید
28 مرداد 2022پاسخ به این دیدگاه
الهام ر.به هویه کاری جانمازیارومیزی نیازمندم بایدباچه شماره ای تماس بگیرم توروخداکمکم کنین خیلی ب پولش احتیاج دارم
18 مرداد 2022پاسخ به این دیدگاه
منم نیاز به کار دارم تورخدا کار بدین من محتاج کارم تواین گرونی بچه شوهر بیکار
07 مرداد 2022پاسخ به این دیدگاه
اکرم رسولی سلام کاردرمنزل بسته بندی میخواستم لطفا با من تماس بگیرید
11 تیر 2022پاسخ به این دیدگاه
صغری فرهادی من نیاز به کار در منزل دارم
06 تیر 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید