‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام ارتش ۱۴۰۱ (شرایط استخدام بانوان و آقایان)

شرایط استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ جهت نیروهای زمینی، هوایی و دریایی

کاربران گرامی این صفحه با توجه به آخرین اخبار منتشر شده از سوی کارگزینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استخدام نیروی انسانی این ارگان در سال ۱۴۰۰ و «شرایط ثبت نام دانشگاه‌های ارتش در سال ۱۴۰۱» به روز خواهد شد. اگر به دنبال آخرین اخبار استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران هستید می‌توانید با مراجعه منظم به این صفحه آخرین اخبار را رصد کنید.

شرایط استخدام در ارتش

آشنایی با ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران (به‌اختصار: آجا) پیکره اصلی نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهد. وظیفه اصلی ارتش «حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور» است. امروزه ارتش ایران از 4 نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا آجا تشکیل می‌شود که به‌همراه سازمان شبه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، مجموعه نیروهای مسلح ایران را شکل می‌دهند. فرماندهی کل ارتش را سید عبدالرحیم موسوی برعهده دارد.

بیشتر بخوانید - مراحل استخدام و گزینش در سپاه

نیروی زمینی ارتش مهم‌ترین نیروی زیرمجموعه ارتش می‌باشد، که جز بزرگترین سازمان رزمی در نیروهای مسلح ایران محسوب می‌شود. استخدام و جذب داوطلبان در نیروی زمینی ارتش هرساله از طریق انتشار فراخوان اینترنتی در بخش‌های افسری، درجه داری و کارمندی بصورت پیمانی انجام می‌گیرد.

پیشینه شکل‌گیری ارتش در ایران، به سال ۱۲۹۹ و تأسیس ارتش شاهنشاهی ایران توسط رضاشاه پهلوی بازمی‌گردد. این سازمان در پی وقوع انقلاب سال ۱۳۵۷، ابتدا به ارتش ملی ایران، سپس به ارتش جمهوری اسلامی ایران، تغییر نام داد.

زمان استخدام ارتش در سال 1401

شرایط استخدام در ارتش جمهوری اسلامی

پذیرش در ارتش مستلزم احراز شرایطی می‌باشد که متقاضیان در صورت برخورداری از این شرایط می‌توانند جهت تشکیل پرونده استخدامی به مراکز مدیریت و گزینش ارتش مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که آزمون افسری ارتش هرساله توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور جذب دانشجو برای تحصیل در دانشگاه‌های افسری امام علی، خاتم الانبیا، هوایی شهید ستاری، علوم دریایی امام خمینی و فارابی نیز برگزار می‌شود که داوطلبان واجد شرایط ثبت‌نام دانشگاه افسری می‌توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری ارتش، در موعد مقرر نسبت به ثبت نام دانشگاه افسری ارتش اقدام نمایند. شرایط مندرج در ادامه مقاله، صرفا مختص استخدام نیروی درجه داری و کارمند اداری ارتش می‌باشد.

شرایط عمومی استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران

هر دوره از استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرایطی تحت عنوان شرایط عمومی و اختصاصی اعلام می‌گردد که احراز هر یک از آن‌ها بر تمامی داوطلبان خدمت در ارتش الزامی می‌باشد. معمولا شرایط عمومی استخدام در رسته‌های مختلف ارتش اعم از نیروی زمینی، هوایی، دریایی و… در طول سال‌های مختلف یکسان می‌باشد.

استخدام با مدرک لیسانس در ارتش

پیش از آن که شرایط اختصاصی هر یک از رشته‌های ارتش را مورد بررسی قرار دهیم، لازم است اطلاعات جامعی را پیرامون شرایط عمومی آن ارائه نماییم. توجه داشته باشید که شرایط مندرج در این بخش مطابق با آخرین دستورالعمل استخدام ارتش گردآوردی شده‌اند که در صورت انتشار اطلاعیه جدید، هر گونه تغییرات احتمالی در موارد زیر اعمال خواهد شد. شرایط عمومی استخدام در رده درجه‌داری و کارمند علمی و تجربی به شرح زیر می‌باشد.

- اعتقاد به دین اسلام (التزام عملی به فرایض دینی و آگاهی از احکام شرعی در حد نیاز، قرائت و روان خوانی قرآن کریم)
- ایمان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و همچنین آمادگی برای فداکاری و ایثار جهت تحقق اهداف آن‌ها
- داشتن تابعیت ایرانی
-عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی غیر قانونی یا الحادی
-عدم محرومیت از انجام خدمات دولتی
-عدم معروفیت به فساد اخلاقی و نداشتن سوء سابقه کیفری مطابق با اعلام مراجع مربوطه
- برخورداری از انگیزه خدمت، روحیه ایثار و فداکاری
-عدم اعتیاد به مواد مخدر
-عدم محکومیت به اقدام علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران
- شاخصه‌های تدین و انقلابی بودن از جمله ملاک‌های عمل بوده و در تمامی مراحل استخدام مورد توجه قرار می‌گیرند.
- پذیرش داوطلبان مبنی بر رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها نبوده و استخدام افراد بر اساس نیازهای سازمان صورت می‌گیرد.
- کسانی که قصد عضویت در ارتش را دارند، لازم است با هدف رزمنده شدن وارد شوند و برای انجام ماموریت در هر جایی آمادگی لازم را داشته باشند.

- کسب حدنصاب امتیاز پذیرش در آزمون علمی، معاینات پزشکی، مقاومت جسمانی، صلاحیت‌های گزینشی و مصاحبه فرماندهی نیز از جمله شرایط اصلی پذیرش به شمار می‌آیند.

برخورداری از تمامی شرایطی که در این بخش ذکر شد به تنهایی به معنای تایید صلاحیت متقاضیان نمی‌باشد، بلکه ضوابط و شرایط اختصاصی که در هر دوره از جذب نیرو در رسته‌های مختلف ارتش وضع می‌شوند نیز دارای اهمیت ویژه‌ای هستند که دارا بودن هر یک از آن‌ها از لازمه‌های استخدام به شمار می‌رود.

شرایط اختصاصی استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی با توجه به رده‌های شغلی تعیین می‌شود، با توجه به دامنه وسیع رده‌های شغلی در ارتش جمهوری اسلامی این شرایط در زمان انتشار اخبار استخدامی مربوط به هر یک از ارکان متناسب با رده‌های شغلی و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز مشخص خواهد شد.

شرایط استخدام ارتش بانوان ۱۴۰۱

بر اساس شرایطی که در دفترچه کنکور سراسری درج شده، متاسفانه شرایط استخدام بانوان در ارتش فراهم نبوده و تنها آقایان با داشتن شرایط استخدام می‌توانند جذب شوند. بانوان متقاضی فقط در برخی از مشاغل کارمند علمی پیمانی و کارمند تجربی پیمانی می‌توانند جذب ارتش شوند. در صورت امکان جدید استخدام بانوان در ارتش اطلاعات ان به صورت جداگانه در سایت جاب یابی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید - شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بانوان کوثر در سال ۱۴۰۱

شرایط استخدام ارتش بانوان ۱۴۰۱

در جاب‌یابی شرایط اختصاصی استخدام در بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی در زمان انتشار آگهی‌های استخدامی این بخش‌ها در صفحاتی که به صورت جداگانه برای هر بخش تعریف شده است منتشر خواهد شد.

یگان‌های زیرمجموعه ارتش شامل موارد زیر است:


- نیروی زمینی ارتش ( نزاجا )

استخدام نیروی زمینی ارتش

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یا نیروی زمینی ارتش ایران (به‌اختصار: نزاجا) مهم‌ترین نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که به‌عنوان بزرگترین سازمان رزمی در نیروهای مسلح ایران محسوب می‌شود وظیفه حفظ حاکمیت ارضی و حفاظت از مرزهای سرزمینی ایران را برعهده دارد.

صفحه مربوط به استخدام نیروی زمینی ارتش در سال 1401


- نیروی هوایی ارتش ( نهاجا )

استخدام نیروی هوایی ارتش

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از 4 نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران را برعهده دارد. ریشه‌های شکل‌گیری نیروی هوایی در ایران، به دوره سلطنت احمدشاه قاجار باز می‌گردد. 

صفحه مربوط به استخدام نیروی هوایی ارتش در سال 1401


- نیروی دریایی ارتش (نداجا)

استخدام نیروی دریایی ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران، هرساله به منظور تامین نیروی انسانی خود در بخش‌های مختلف از جمله نیروی دریایی از داوطلبان واجد شرایطی که علاقه‌مند به پذیرش و استخدام در این ارگان می‌باشند، استخدام به عمل می‌آورد. از همین رو، متقاضیان می‌توانند به صفحه استخدام نیر وی دریایی مراجعه نمایند.

صفحه مربوطه استخدام نیروی دریایی ارتش در سال 1401


- سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ داشتن سلامت و توانایی جسمی خود و خانواده؛ دارا بودن سلامت فکری و اخلاقی؛ حداکثر ۳۴ سال سن ( در صورت ارائه کارت پایان خدمت، مدت زمان سپری نمودن خدمت مقدس سربازی به حداکثر سن اضافه می‌گردد.

صفحه مربوطه استخدام سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال 1401


- هوانیروز ارتش

- ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران

- سازمان هواپیمایی نیروی دریایی ارتش

- نیروی پدافند هوایی ارتش

- سازمان حفاظت اطلاعات ارتش

- دژبان کل ارتش

دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی به شرح زیر است:


- دانشگاه افسری امام علی

دانشگاه افسری امام علی ارتش

انشگاه افسری امام علی یکی از زیر شاخه‌های نیروهای مسلح ایران و دانشگاه علمی نظامی از دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مربوط به نیروی زمینی ارتش می‌باشد که از میان داوطلبان دیپلمه و پس از موفقیت در آزمونهای علمی، ورزشی و عقیدتی در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

صفحه مربوط به شرایط ثبت نام و ورود به دانشگاه افسری امام علی در سال 1401


- دانشگاه علوم دریایی امام خمینی

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ارتش

دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی نوشهر یا دانشگاه علوم دریایی نوشهر، دانشگاه نظامی زیرمجموعه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که در سال ۱۳۶۰ تأسیس شد. این دانشگاه هم‌اکنون از 6 دانشکدهٔ اصلی می باشد.

صفحه مربوط به شرایط ورود به دانشگاه علوم فنون دریایی امام خمینی نوشهر سال 1401


- دانشگاه هوایی شهید ستاری

دانشگاه هوایی شهید ستاری ارتش

دانشگاه شهید ستاری از جمله دانشکده‌های نظامی است که متقاضیان زیادی جهت ثبت نام دارد، برای این که شانس خود را در پذیرش  این دانشگاه امتحان کنید باید به شرایط و قوانین موجود برای ثبت نام آگاه باشید.

صفحه مربوط به شرایط ورود به دانشگاه افسری شهید ستاری در سال 1401


- دانشگاه پدافند هوایی ارتش

دانشگاه پدافند هوایی ارتش

اگر از علاقمندان به استخدام در نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران هستید برای آشنایی بیشتر با این ارگان این بخش را مطالعه کنید.

صفحه مربوط به شرایط استخدام در پدافند هوایی ارتش در سال 1401


- دانشگاه علوم و فنون فارابی

دانشگاه علوم و فنون فارابی

دانشگاه علوم و فنون نظامی فارابی یکی از مجموعه دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با شرایط و ضوابط خاصی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

صفحه مربوط به استخدام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری فارابی در سال 1401


دانشگاه علوم و فنون نظامی فارابی یکی از مجموعه دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با شرایط و ضوابط خاصی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.
- دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا

- دانشگاه علوم پزشکی ارتش


سوالات متداول

شرایط استخدام ارتش جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ چیست؟

آخرین فراخوان استخدامی ارتش جمهوری اسلامی مربوط به دی ماه سال جاری است. با این وجود با توجه به تنوع زیرمجموعه‌های ارتش و الزامات استخدامی در این بخش‌ها به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ نیز در بخش‌های مختلف این ارگان شاهد استخدام نیروی انسانی باشیم.

در ر حالت کلی ارتش در چه بخش‌هایی جذب نیرو دارد؟

در سه بخش کلی جذب نیروی انسانی در ارتش صورت می‌گیرد که شامل: افسری، درجه داری و کارمندی است.

آیا امکان جذب نیروی خانم در ارتش جمهوری اسلامی وجود دارد؟

بله ارتش در برخی مشاغل کارمندی از خانم‌ها به عنوان کارمند علمی پیمانی و کارمند تجربی پیمانی نیرو استخدام می‌کند.

در طیف افسری استخدام در ارتش جمهوری اسلامی چگونه است؟

این استخدام معمولا از طریق دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی به ویژه دانشگاه افسری امام علی (ع) صورت می‌گیرد.

مفاد آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کدام منابع است؟

آزمون‌های استخدامی شامل دو بخش عمومی و تخصصی می‌باشند، مواد آزمون عمومی شامل ۷ درس عمومی و مواد آزمون تخصصی به تناسب هر رشته شامل مواد آزمون اعلامی در شرایط دفترچه راهنمای آگهی استخدامی می‌باشد.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید