‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

مراحل استخدام و گزینش در سپاه ۱۴۰۲

مراحل استخدام، گزینش و زمان استخدام سپاه برای بانوان و آقایان

نحوه استخدام در سپاه 1402، به جرات میتوان گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از محبوب‌ترین نهادهای نظامی در ایران است که متقاضیان زیادی جهت استخدام دارد. "استخدام در سپاه همانند "شرط معدل برای استخدام در سپاه" دارای نکات و شرایط مهمی است که دانستن آنها به متقاضیان "استخدام سپاه با مدرک دیپلم" کمک می‌کند تا فرصت و شرایط بهتری برای استخدام داشته باشند.

مراحل استخدام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مراحل استخدام در سپاه بیشتر به صورت گزینشی است، به این معنا که آزمون ورودی برای علاقمندان به استخدام در این ارگان برگزار نمی شود. معمولا از افراد دارای صلاحیت برای استخدام در سپاه و احراز یکی از عناوین شغلی از جمله شغل نظامی، کارمندی و یا مشترک برای اشتغال در سپاه پاسداران استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید - مراحل استخدام در آموزش پرورش ۱۴۰۲

اگر شرایط عمومی استخدام در سپاه را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که داشتن شرایط تحصیلی یا تخصصی مورد نیاز یکی از شرایطی است که به آن پرداخته شده است. به این معنا که هر زمان برای گزینش افراد مورد نیاز، در تخصص‌هایی که نیاز این ارگان است اقدام می‌شود.

برای استخدام در سپاه پاسداران شرایطی با  عنوان شرط معدل وجود ندارد، اما استخدام در رده‌های مختلف شغلی منوط به تایید صلاحیت متقاضی توسط هیأت مرکزی گزینش است.

معمولا واجدین شرایط استخدام سپاه برای شرکت در دوره‌های آموزشی معرفی می‌شوند. بعد از طی دوره آموزشی این هیأت مرکزی گزینش است که از میان واجدین شرایط نیروهای اصلی را گزینش  می‌کند.

مراکز آموزشی سپاه

مراکز آموزشی سپاه پاسداران

مراکز آموزشی سپاه پاسداران که داوطلبین احراز شرایط عمومی باید در آن شرکت کنند شامل موارد زیر است:

- دبیرستان‌ها و هنرستان های سپاه
- آموزشگاه‌های نظامی
- دانشکده‌‌های علوم و فنون نیرو ها
- دانشکده علوم استراتژیک سپاه
- دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه
- دانشکده علوم و فنون نیروها از لحاظ علمی به دانشگاه امام حسین (ع) وابسته بوده و توسط نیروها اداره می‌شود.
- دانشکده عقیدتی – سیاسی و سایر مراکز آموزش رسته‌ای عقیدتی – سیاسی سپاه زیر نظر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اداره‌ می‌شود.

دوره آموزش عمومی پاسداری با مدرک سیکل

دوره عمومی پاسداری برای پرسنل کادر ثابت نظامی با مدرک تحصیلی پایان دوره راهنمایی، شش ماه در آموزشگاه نظامی است. دوره عمومی آموزش عمومی پاسداری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر به مدت سه سال در دانشگاه امام حسین (ع) تشکیل می شود. این دوره برای پرسنلی که دارای مدرک دیپلم استخدام می شوند در طول دوره‌های علوم پایه یا دانشکده علوم و فنون نیروها برگزار می شود. با این حال هیچ شرط معدلی برای استفاده از این دوره‌های آموزشی در سال‌های گذشته ذکر نشده است.

دوره آموزش تخصصی تکمیلی در سپاه پاسداران

دوره آموزش تخصصی تکمیلی همان طور که از نامش پیداست برای تکمیل دوره تخصصی آموزش سپاه انجام می شود که به مدت 6 ماه پرسنل کادر ثابت نظامی در دانشگاه علوم و فنون به آموزش می پردازند.

این دوره باید طوری تشکیل شود که کلیه پرسنلی که درجه رزم آوری یکم دارند بتوانند در این دوره شرکت کنند.

زمان استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

زمان استخدام سپاه پاسداران هر سال به مدت محدود از سوی سپاه پاسداران اعلام می‌شود. اخبار استخدامی این سازمان عموما در جراید کثیرالانتشار و سایت‌های استخدامی منتشر می شود و استخدام افراد با مدارک تحصیلی دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای سمت‌های مختلف شغلی، کادر اداری، افسری، هم رزم و … انجام می‌گیرد.

نحوه استخدام در سپاه پاسداران

جذب نیروی انسانی در سپاه پاسداران از طریق سیستم عضویاب انجام می شود. داوطلبان به این منظور باید پایگاه سپاه در منطقه سکونت خود مراجعه کنند تا شرایط و صلاحیتشان توسط عضویاب تایید شود. داوطلبان پس از تایید صلاحیت و جذب در سپاه، موظف به گذراندن دوره تربیت پاسداری در دانشکده افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) هستند. به این ترتیب باید گفت که استخدام شدن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هیچ آزمون استخدامی یا موارد مشابهی وابستگی ندارد.

شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان

شرایط استخدام سپاه برای بانوان با مدرک دیپلم و بالاتر

برای بانوان علاقمند به اشتغال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شرایط استخدام مهیا است، اما شرایط استخدام با دیپلم در سپاه برای زنان با مردان متفاوت است و استخدام آن‌ها به شرایط همسران و محل خدمت آنان بستگی دارد البته شرایط عمومی استخدام زنان با مردان برای استخدام در سپاه یکسان است. بانوانی که دارای مدرک دیپلم و یا بالاتر از دیپلم هستند، با داشتن شرایط استخدام، می توانند نسبت به استخدام سپاه پاسداران اقدام نمایند. این شرایط شامل موارد زیر خواهد بود:

- حداقل قد 160 سانتی متر
- تحقیقات محلی که توسط سپاه در مورد متقاضی انجام می‌شود.

استخدام و گزینش در سپاه

شرایط آگهی استخدامی سپاه بر اساس موقعیت شغلی متفاوت است. برای ورود به سپاه علاوه بر شرایط عمومی که بالاتر ذکر شد باید تابعیت جمهوری اسلامی شخص متقاضی نیز تایید شود. در صورتی که داوطلب از پرسنل بسیج ویژه باشد یا پیمانی شامل حداکثر سن نخواهد بود  و اگر محصل باشد از حداقل سن مستثنی خواهد بود.  برای استخدامی سپاه در شرایط مساوی اولویت ایثارگران و خانواده‌های درجه یک وجود دارد. برای استخدام سپاه یک نهاد هیات مرکزی گزینش وجود دارد که کار ارزیابی و تایید صلاحیت را انجام خواهد داد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد بصورت کلی به مراحل گزینش و استخدام در سپاه پاسداران پرداخته شود. اگر مایل هستید سایر خبرها در مورد استخدام سپاه را دریافت کنید در سایت جاب یابی عضو شوید.

️ نخست گام برای استخدام در سپاه پاسداران چیست؟

اگر علاقمند به استخدام در سپاه پاسداران هستید در قدم اول باید به پایگاه سپاه در محل سکونت خود مراجعه و مراحل استخدام را طی کنید.. شرایط کلی استخدام در سپاه در متن مقاله موجود می‌یاشد.

آیا برای استخدام در سپاه شرط معدل و حداقل قد الزامی هست؟

بله، استخدام در سپاه دارای شرایط عمومی و اختصاصی است که شرط معدل و حداقل قد از جمله شرایط آن است.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 2 شهریور 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

مجید سلام من تحصیل راهنمایی دارم ولی دارم ادامه تحصیل میدم مشکل قضای هم داشتم و شغل فنی ازم بر میاد میتونم وارد سپاه بشم
02 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
علیرضا سلام من 18 سالمه قنددارم میخوام وارد سپاه شم ایا پذیرفته میشم
25 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
ستار کرمیمن ۳۲ سالمه لیسانس معماری ومعافیت پزشکی دارم که اندام مهم بدنم نیست موضوع معافیتم و حتی به صورت حرفه ایی رزمی کار میکنم خواستم ببینم برای استخدامی بخش اداری سپاه میتونم اقدام کنم واینکه کجابایدبرم واسه گزینش.
19 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
احمدسلام بنده ۳۲سالمه دوست دارم درسپاه خدمت کنم دیپلم تجربی دارم شغل خاصی ندارم کارگربنای میکنم اماعاشق شهادت هستم حاضرم الان سرم رادرراه اسلام ورهبرعزیز فداکنم
23 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
علی اصغر سلام و خسته نباشید من ۸سال بسیج فعال دارم گردان امام حسین لشکر ۴۱ثارالله دو سال که عملیاتی دارم میرم مرز جنوب شرق متولد ۷۷ هستم قدام نکرد گزینش شماره گزینش نیرو زمینی میخواستم کرمان
19 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
علی اصغر سلام و خسته نباشید من ۸سال بسیج فعال دارم گردان امام حسین لشکر ۴۱ثارالله دو سال که عملیاتی دارم میرم مرز جنوب شرق متولد ۷۷ هستم قدام نکرد گزینش شماره گزینش نیرو زمینی میخواستم کرمان
19 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
سلام من محمد هستم از کرمانشاه خیلی سپاه رو دوست دارم عاشق سپاهم بسیج فعال دارم و خوشم میاد توی سپاه استخدام بشم مدرک دیپلم دارم و ۱۸سالمه اگر میشه کمکم کنین
24 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
محمد سلام من اصلیتم افغان هستم و میخوام بیام تو سپاه پاسداران خدمت کنم و هرکاری که بهم بسپارید رو انجام میدم کلن آدم خشنی هستم
27 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
:سلام فک نکنم جذب کن اونی که ایرانیه جذبش سخته حالا که افغان هسی
سردار تنها:برو عضو طالبان شو بروسلی
یگان ویژه:دوست عزیز سپاه انسان خشن نمی‌خواد انسان فداکار که جونش رو برای مملکت و ناموسش بده
مرتضی قریشوندسلام من کارم فنی از تعمیرات ولوله کشی حتا تعمیرات ماشین یعنی آچار فرانسه هستم لطفاً کمکم کنید چکار کنم
21 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
محمدسلام من یک افغان استم می تانم به سپاه پاسداران ثبت نام شوم
10 شهریور 2022پاسخ به این دیدگاه
احمدرضا:سلام خوبید باید تابعیت ایرانی داشته باشید
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید