‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

مدارک لازم و شرایط ثبت نام دانشگاه افسری امام علی در سال ۱۴۰۱

شرایط ورود به دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش در سال ۱۴۰۱

اطلاعیه: کاربران عزیز این صفحه به منظور انتشار اخبار و آگهی‌های مربوط به شرایط ثبت نام و ورود رشته‌های دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش ایجاد شده است و با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه این صفحه به روز خواهد شد.

بیشتر بخوانید : منابع آزمون ورودی دانشگاه افسری امام علی در سال ۱۴۰۱

برای این که در زمان مناسب از اخبار منتشر شده آگاه شوید می‌توانید به صورت منظم به این صفحه سر بزنید و یا در خبرنامه سایت جاب‌یابی عضو شوید.

آشنایی با دانشگاه امام علی (ع) یکی از دانشگاه‌های افسری ارتش

دانشگاه افسری امام علی یکی از زیر شاخه‌های نیروهای مسلح ایران و دانشگاه علمی نظامی از دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مربوط به نیروی زمینی ارتش می‌باشد که از میان داوطلبان دیپلمه و پس از موفقیت در آزمونهای علمی، ورزشی و عقیدتی در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید : شرایط استخدام ارتش در سال ۱۴۰۱

لباس کار دانشجویان این دانشگاه شامل کلاه، فرنچ و شلوار استتار با ترکیب رنگ‌های سبز، سیاه و قهوه‌ای است و همچنین لباس رسمی و فرم نیروی زمینی ارتش به رنگ زیتونی به همراه واکسیل به رنگ قرمز بر روی بازوی چپ برای مراسم‌ها، تردد و برنامه صبحگاه و شامگاه عمومی دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنوات خدمت و تحصیل هر دانشجو را می‌توان از روی درجه آکادمیک وی فهمید.

دانشجویان دانشگاه افسری در حال حاضر به سه گروه سال یک، سال دو و سال سه تقسیم می‌شوند و روی سردوشی آنان هر خط نماینده یک سال می‌باشد بنابراین دانشجویان تازه‌وارد پس از اخذ سردوشی دارای یک خط روی هر کدام از شانه‌ها و در کنار آرم دانشگاه افسری که روی سردوشی آن‌هاست خواهند بود.

دانشجویان این دانشگاه به دلیل تمرینات و آمادگی بدنی مناسب معمولاً در مسابقات ورزشی مقام‌های برتر را در بین دانشگاه‌های نظامی و غیرنظامی کسب می‌نمایند.

بیشتر بخوانید : شرایط ورود به دانشگاه امام خمینی نوشهر ۱۴۰۱

دانشجویان این دانشگاه از بدو ورود، استخدام و دارای حقوق و مزایا می‌باشند. دانشجویان این دانشگاه پس از گذراندن ۷ ترم تحصیلی که ۶ ترم دروس علمی مصوب وزارت علوم به صورت فشرده‌تر و تعداد واحد بیشتر در طول ترم نسبت به سایر دانشگاه‌ها و یک ترم نظامی و همچنین گذراندن دوره‌ها و آموزش ‌های سخت و طاقت فرسای رزم در کوهستان، رزم در کویر، رزم در جنگل، و رزم در برف و سرمای شدید، دوره تکاور، و دوره رزم در شرایط ویژه (عملیات ویژه) و زندگی در شرایط سخت پس از دانش‌آموختگی به درجه ستوان دومی نائل شده و به یگانهای رزمی یا ستادی جهت ادامه خدمت معرفی می‌شوند.

همچنین امکان ادامه تحصیل برای دانش آموختگان این دانشگاه در صورت موافقت یگان خدمتی در کلیه دانشگاه‌های کشور میسر می‌باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه افسری امام علی در سال ۱۴۰۱

شرایط عمومی پذیرش دانشگاه افسری امام علی در سال ۱۴۰۱

دانشگاه امام علی (ع) برای پذیرش دانشجویان خود شرایط خاصی در نظر دارد. در صورتی که متقاضیان دارای شرایط عمومی می‌باشند نوبت به بررسی شرایط اختصاصی می‌رسد، شرایط عمومی پذیریش دانشجو در دانشگاه افسری امام (ع) به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید : شرایط ورود به دانشگاه علوم و فنون دریایی نوشهر ۱۴۰۱

- متقاضیان باید پایبند به دین اسلام باشند.
- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی برای داوطلبین الزامی است، داوطلبین باید یک تابعیتی باشند.
- سلامت جسمی و روانی متقاضیان باید تایید شده باشد و هیچ گونه فساد اخلاقی نداشته باشد.
- متقاضی باید اعتقاد راسخ به ولایت فقیه داشته باشد.
- محدودیت سنی برای متقاضیان حداقل ۱۷ سال و حداکثر ۲۲ سال می‌باشد (برای خدمت سربازی و فرزندان شهدا استثناهایی وجود دارد).
- متقاضیان رشته‌های خلبانی باید حداکثر ۲۰ سال داشته باشند.

- متقاضی باید به اساس نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین انقلاب اسلامی ایمان داشته باشد و آمادگی هر گونه فداکاری در این راه را داشته باشد.

- در نهایت‌عدم وابستگی به هیچ گونه حزب و سازمانی از الزامات می‌باشد.

- کسانی که به عنوان عضو به ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری ازاستقلال وتمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی مأموریت درهرجایی راداشته باشند.

- شاخصه‌های تدین وانقلابی بودن اصل بوده ودر همه مراحل موردتوجه قرارمی گیرد.

- دراستخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی، روحیه ایثارو فداکاری توجه می‌گردد.

- سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه‌های دوره آموزشی درصورت استعفاء و یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج. ا. ا.

شرایط اختصاصی برای پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) در سال ۱۴۰۱

در صورتی که شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) را دارید، باید بررسی کنید که آیا از شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان نیز برخوردار هستید یا خیر. در صورتی که شرایط اختصاصی را نیز داشته باشید، می‌توانید شانس بالایی برای پذیرش در دانشگاه امام علی (ع) را داشته باشید.

حداقل قد برای استخدام پذیرش در دانشگاه افسری امام عای

حداقل قد برای استخدام و پذیرش در دانشگاه افسری امام علی

- حداقل قد برای عموم داوطلبان ۱۶۵ سانتیمتر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی ۱۰/۱۰ و برای سایر رشته‌ها حداقل ۸/۱۰ می‌باشد.

شرط معدل برای پذیرش دانشگاه افسری امام علی در سال ۱۴۰۱

- شرط معدل: در صورتی که قصد پذیرش در رشته خلبانی را دارید، باید حداقل معدل کل شما ۱۶ و حداقل معدل کتبی ۱۲ می‌باشد.

بری ثبت نام در دیگر رشته‌ها، واجدین شرایط رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی باید مدل کل دیپلم آن‌ها حداقل ۱۴ و رشته‌های علوم انسانی حداقل ۱۶ باشد.

معدل کتبی برای متقاضیان تمامی رشته‌ها باید حداقل ۱۰ باشد. فراموش نکنید فرزندان شاهد معاف از قوانین شرط معدل می‌باشند.

بیشتر بخوانید : شرایط  پذیرش دانشگاه افسری فارابی در سال ۱۴۰۱

پیش از ثبت نام از داوطلبان آزمون علمی گرفته می‌شود و معاینات پزشکی لازم انجام می‌شود. مقاومت بدنی و جسمانی آن‌ها و همچنین صلاحیت‌های گزینشی آن‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در صورتی که در سایر دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستید، با ارائه برگه انصراف از تحصیل در آن مرکز عالی آموزشی، ثبت نام شما انجام خواهد شد.

داوطلبان نباید هیچ گونه تعهد خدمتی به بخش‌های خصوصی و دولتی داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱

متقاضیان ثبت نام و پذیرش در دانشگاه امام علی ارتش، باید در مهلت مقرر با داشتن مدارک لازم و اطلاع از شرایط ثبت نام، اقدام به ثبت نام در این دانشگاه نمایند. برای ثبت نام در این دانشگاه، به موارد زیر الزامی می‌باشد:

- سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دوبرابر هزینه‌های آموزشی، درصورت استعفا یا اخراج؛

- حداقل سن ۱۶ و حداکثر ۲۲ سال؛

- برای رشته‌های خلبانی، حداکثر سن ۲۰ سال می‌باشد.

- داشتن سلاکت جسم و روان.

-  حداقل قد ۱۶۵ سامتیمتر، دید چشم برای رشته‌های خلبانی ۱۰ / ۱۰ و برای سایر رشته‌ها ۸ / ۱۰.

- نداشتن محکومیت کیفری، محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و جمهوری اسلامی

- نداشتن عضویت یا وابستگی و هوادرای از احزاب، گروه ها، سازمان‌های سیاسی

- معروفیت نداتشن به فساد اخلاقی

- ن داشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی.

در مورد ظرفیت دانشگاه افسری امام علی چه می‌دانید؟

اطلاع و آگاهی از ظرفیت دانشگاه افسری امام علی از جمله موارد مهمی است که پیش از هر گونه اقدامی برای ثبت نام در این دانشگاه باید اطلاعات به روز و موثقی را در رابطه با آن به دست آورید. شاید به جرأت بتوان گفت که اطلاع از ظرفیت دانشگاه افسری امام علی به اندازه اطلاع از شرایط جسمی پذیرش دانشگاه افسری امام علی از اهمیت برخوردار است.

به هر حال شما باید بدانید که ظرفیت دانشگاه افسری امام علی چقدر است تا بدین ترتیب احتمال قبولی خود را تخمین بزنید. به فرض مثال، در صورتی که ظرفیت دانشگاه افسری امام علی پایین باشد ممکن است احتمال قبولی شما پایین برود و یا برعکس. پس هرگز از اطلاع از ظرفیت دانشگاه امام علی غافل نشوید و آن را دست کم نگیرید.

زمان ثبت نام دانشگاه افسری امام علی 1401

آیا ادامه تحصیل در دانشگاه امام علی مزیت‌هایی هم دارد؟

شاید این سؤال برای داوطلبان مطرح شود که آیا ادامه تحصیل در دانشگاه افسری ارتش با مزیت‌هایی هم همراه است یا خیر؟

پاسخ آری است. در واقع، در صورت قبولی و پذیرش در دانشگاه امام علی می‌توانند از امتیازاتی همچون دریافت کمک هزینه تحصیلی، دریافت پوشاک، تغذیه، آموزش و همین طور بهداشت و درمان رایگان، وام، بیمه عمر و خدمات درمانی بهره‌مند شوید. به‌علاوه، در صورت دانشجو شدن در این دانشگاه بعد از هفت ترم تحصیل امکان دریافت درجه ستوان دومی را دارید و به این مؤفقیت بزرگ نائل می‌شوید.

مزیت بعدی تحصیل در دانشگاه امام علی این است که شما دوست عزیز بعد از فارغ التحصیلی از این مرکز دانشگاهی می‌توانید دانشنامه کارشناسی خود را دریافت کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

اولویت استخدام با بسیجیان فعال، حافظان قرآن کریم، فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و نظامیان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های افسری ارتش

نکات تکمیلی برای ثبت نام و وورد به دانشگاه افسری امام علی (ع)

تمامی داوطلبان باید دارای حداقل قد ۱۶۵ سانتی متر باشند و از دید چشمی خوبی برخوردار باشند. متقاضیان رشته‌های خلبانی و ناوبری باید دید چشمی ده دهم داشته باشند. اولویت استخدام با متقاضیانی است که مدارک قهرمانی کشوری و بالاتر دارند. در صورتی که آن‌ها تاییدیه معاینات پزشکی اولیه را دریافت نکنند، به مرکز پزشکی آجا ارجاع داده می‌شوند تا معاینات بار دیگر بر روی آن‌ها انجام شود.

یکی از مزیت‌های دانشگاه امام علی (ع) دادن کمک هزینه تحصیلی (ماهیانه) به دانشجویان می‌باشد. افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، فراموش نکنند که تحصیل در این مرکز، تمام وقت می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در دانشگاه امام علی (ع) اعطای مدرک رسمی و معتبر تایید شده از سوی وزارت علوم می‌باشد؛ به طوری که با در دست داشتن آن مدرک می‌توانید در تمامی دانشگاه‌های کشور ادامه تحصیل دهید.


سوالات متداول

آدرس دانشگاه افسری امام علی ارتش

دانشگاه افسری امام علی واقع در خیابان امام خمینی (سپه سابق) تهران، مقابل ساختمان مجلس خبرگان (سنای پیشین) است.

حقوق دانشگاه افسری امام علی چقدر است؟

این یکی از مهمترین سوالات داوطلبان ورود به دانشگاه افسری امام عالی است اما متاسفانه به لیل محرمانه بودن نمی‌توان عدد و رقم خاصی برای آن تعیین کنیم.

ثبت نام داوطلبان در دانشگاه افسری امام علی (ع) چگونه است؟

افرادی که قصد ثبت نام دانشگاه افسری امام علی را دارند، باید آگاه باشند که زمان ثبت نام و همچنین آزمون ورودی این دانشگاه از طریق سایت ارتش جمهوری اسلام ایران به اطلاع می‌رسد. لذا دانشگاه هیچ نقشی در تعیین زمان ثبت نام و پذیرش دانشگاه افسری امام علی ندارد.

شرایط سن برای ثبت نام در دانشگاه افسری امام علی چیست؟

محدودیت سنی برای متقاضیان حداقل ۱۷ سال و حداکثر ۲۲ سال می‌باشد (برای خدمت سربازی و فرزندان شهدا استثناهایی وجود دارد.

چگونه از زمان ثبت نام دانشگاه افسری امام علی مطلع شویم؟

معمولا زمان ثبت نام اوایل آذر ماه است، جهت دسترسی به جدیدترین اخبار دانشگاه افسری امام علی در سایت جاب یابی عضو شوید.

شماره تلفن و کد پستی دانشگاه امام علی

صندوق پستی: ۱۳۱۷۸۹۳۴۷۱ - تلفن: ۰۲۱-۶۶۹۵۵۰۴۱

نشانی سایت دانشگاه افسری امام علی

سایت اینترنتی دانشگاه به نشانی https://imamaliuniv.aja.ir

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید