‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام نیروی هوایی ارتش ۱۴۰۱ (درجه داری، افسری و کارمند)

شرایط استخدام نیروی هوایی ارتش (نهاجا) در سال ۱۴۰۱

اطلاعیه: کاربران گرامی این صفحه با توجه به آخرین اخبار استخدامی در مقطع درجه‌داری و افسری، سوالات رایگان، زمان و نتایج آزمون‌های استخدامی نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران به روز می‌شود. برای دریافت آخرین اخبار استخدامی نیروی هوایی ارتش به شکل منظم به این صفحه سر بزنید و یا در خبرنامه سامانه عضو شوید.

نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی نیروی هوایی درجه داری در سال ۱۴۰۱

۱– داوطلبان لازم است با همراه داشتن اصل و روگرفت مدارک خواسته شده از تاریخ ۵ اردیبهشت لغایت ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ایام هفته از ساعت (۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰) و دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها ساعت (۸:۰۰ الی ۱۱:۰۰) به یکی از حوزه‌های ثبت نام مورد اشاره زیر مراجعه و پس از تحویل مدارک نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

اطلاعات بیشتر در صفحه - استخدام نیروی هوایی ارتش در مقطع درجه داری

آشنایی با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

این بخش از ارتش جمهوری اسلامی ایران متقاضیان زیادی جهت استخدام دارد، بنابراین آشنایی با آن می تواند به شما کمک کند تا با شناخت بیشتری به عنوان داوطلب برای استخدام در این ارگان ثبت نام کنید.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از 4 نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران را برعهده دارد. ریشه‌های شکل‌گیری نیروی هوایی در ایران، به دوره سلطنت احمدشاه قاجار باز می‌گردد.

در خلال جنگ ایران و عراق و در پی اعمال تحریم‌های بین‌المللی، ناوگان نیروی هوایی ارتش به شدت آسیب دید و هم‌ اکنون بر پایه آمار غیر رسمی، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کمتر از 348 فروند هواپیمای جنگنده در اختیار دارد و بعنوان نهمین نیروی هوایی جهان شناخته می‌شود. نیروی هوایی ارتش هم‌ اکنون 14 پایگاه هوایی نظامی در اختیار دارد.نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از 4 نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که وظیفه دفاع از حریم هوایی ایران را برعهده دارد.

شرایط استخدام در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران برای استخدام نیروی انسانی شرایط عمومی و استخدامی تعریف می کند که فقط افراد واجد این شرایط می‌توانند فرم تقاضای همکاری با این ارگان را پر کرده و یا در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند. شرایطی که در ادامه مطالعه می‌کنید با توجه به آخرین فراخوان استخدامی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه سال 1399 تهیه شده است.

شرایط عمومی استخدام نیروی هوای جمهوری اسلامی ایران

- متدین به دین مبین اسلام.
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران(ایرانی‌الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه).
- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
- اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
- کسانی که به عنوان عضو به نیروی هوایی ارتش ج . ا . ا می‌پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان، آمادگی خدمت در هر یک از یگان‌های تابعه نهاجا متناسب با نیاز سازمانی را داشته باشند.
- شاخصه‌های تدین، انقلابی بودن، روحیه ایثار و فداکاری و انگیزه خدمتی بعنوان یک اصل در همه مراحل مورد توجه قرار می‌گیرد.
- سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه‌های دوره آموزشی در صورت استعفاء یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج . ا . ا.

شرط سنی استخدام افسر پیمانی و کارمندی در نیروی هوایی ارتش چند سال است؟

- شرط سنی برای داوطلبان افسری پیمانی و کارمندی علمی حداکثر 28 سال به استثنای مدارک دکتری که 30 سال و پلیس هوایی 26 سال می باشد و جهت داوطلبان کارمندی تجربی حداکثر 26 سال می باشد. (در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبان اضافه می‌شود همچنین فرزندان شهداء، آزادگان از کار افتاده کلی و جانبازان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می‌باشند، ارائه مدرک معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص الزامی می‌باشد.)
- دارا بودن سلامت جسم و روان برابر معاینات پزشکی.
- فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
- عدم عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه ها و سازمان‌های سیاسی.
- عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش.
- استخدام افراد به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام بر اساس نیاز سازمان می‌باشد.

شرایط اختصاصی دعوت به همکاری نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران

- داشتن مدرک تحصیلی متناسب با تخصص های پیش بینی شده جهت داوطلبین افسری وکارمند علمی با حداقل معدل 14
- دارا بودن دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش مرتبط با تخصص های کارمند تجربی و در صورت داشتن دیپلم غیر مرتبط، ارائه گواهی‌نامه مهارت فنی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای رشته ثبت نامی الزامی می‌باشد.
- داوطلبانی که قبلاً بصورت پیمانی در نیروهای مسلّح خدمت نموده‌اند نمی‌توانند مجدداً بصورت پیمانی استخدام گردند.
- استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مستندات دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی ناجا می باشد (استخدام مشمولین غایب و دارندگان کارت معافیت پزشکی ممنوع است).
- سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران .
- موفقیت در آزمون ورودی، معاینات پزشکی، آمادگی جسمانی و صلاحیت‌های گزینشی و ... . ضمناً جهت داوطلبان رشته‌های کارمندی تجربی، قبولی در آزمون عملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.
- نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی.

نکاتی که ضروری است داوطلبان گرامی به آن توجه داشته باشند:

- تعیین نوع استخدام (رسمی / پیمانی) بر اساس نیاز سازمانی نهاجا صورت می‌پذیرد.
- در هر مرحله از گزینش که مشخص گردد داوطلب فاقد شرایط اعلام شده می‌باشد بلافاصله از ادامه مراحل گزینش وی جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.
- مدت قرارداد نظامیان پیمانی 5 سال و کارمندان پیمانی 6 سال می‌باشد لیکن کارکنان مربوطه پس از اتمام دوره پیمانی در صورت نیاز نهاجا، تمایل فردی و احراز شرایط لازم، وفق مقررات جاری از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت خواهند شد.
- خدمت کارکنان پیمانی به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی گردیده و در صورتی که قبل از خاتمه تعهد به هر علت از خدمت رها شوند برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

شرایط استخدام نیروی هوایی ارتش

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی نیروی هوایی ارتش

ـ ۳ قطعه عکس 4×3 پشت نویسی شده.
- اصل و روگرفت مدرک تحصیلی مرتبط یا گواهی موقت پایان تحصیلات برای افسران وکارمندان علمی.
- اصل و روگرفت مدرک دیپلم مرتبط برای کارمندان تجربی و در صورت نداشتن دیپلم مرتبط، ارائه مدرک دیپلم غیر مرتبط به همراه گواهی مهارت فنی و حرفه ای از مراکز آموزش فنی و حرفه ای الزامی می باشد.
- تبصره: درج معدل در مدارک تحصیلی (موقت یا دائم) الزامی می‌باشد.
- اصل شناسنامه و یک سری روگرفت از تمامی صفحات .
- اصل و روگرفت کارت ملی یا ابلاغیه شماره ملی .
- اصل و روگرفت کارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت یا برگه اعزام به خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل .
- خانواده درجه یک شهداء ، جانبازان ، آزادگان ، فرزندان کارکنان نیروهای مسلح و داوطلبان عضو بسیج فعال بایستی هنگام ثبت نام اصل و روگرفت نامه معتبر از مراجع ذی‌صلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.
- ارائه تصاویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی، وضعیت نظام وظیفه، مدرک تحصیلی و نامه مربوط به امتیازات مصوب (فرزندان" شهید ، جانباز، آزاده ، نظامی"و بسیج فعال ) در قالب لوح فشرده به مسئول دفاتر استخدام (هر کدام از تصاویراسکن شده با پسوند JPG.* و حداکثر ظرفیت 200 کیلو بایت ).
- دارندگان مدارکی که مشمول طرح می‌باشند به هنگام ثبت نام روگرفت گواهی اتمام طرح و یا معافیت از آن را ارائه نمایند.
مفاد آزمون استخدامی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران
- داوطلبین طیف‌های افسری و کارمند علمی: دروس تخصصی هر رشته، زبان انگلیسی، رایانه، اطلاعات عمومی، هوش
- داوطلبین طیف کارمندی تجربی: معلومات مرتبط با تخصص، ادبیات فارسی، دین و زندگی، اطلاعات عمومی، هوش

شرایط عمومی استخدام کادر درجه داری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

- متدین به دین مبین اسلام.
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران (ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه).
- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
- اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
- کسانی که به عنوان عضو به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان، آمادگی خدمت در هر یک از یگان های تابعه نهاجا متناسب با نیاز سازمانی را داشته باشند.
- شاخصه‌های تدین ، انقلابی بودن، روحیه ایثار و فداکاری و انگیزه خدمتی بعنوان یک اصل در همه مراحل مورد توجه قرار می‌گیرد .
- استخدام افراد به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام بر اساس نیاز سازمان می‌باشد.
- سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه ‌های دوره آموزشی در صورت استعفاء یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج . ا . ا.
- دارا بودن سلامت جسم و روان برابر معاینات پزشکی.
- با توجه به شبانه‌روزی بودن دوره آموزشی، صرفاً از داوطلبان مجرد ثبت نام به عمل می‌آید.
- فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
- عدم عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی.
- عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش.
شرایط اختصاصی استخدام کادر درجه داری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
- داشتن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه در رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی با حداقل معدل کل 14 و حداقل معدل کتبی 10 ، ضمناً با توجه به اینکه دانش آموزان نظام جدید در تیر ماه موفق به اخذ مدرک دیپلم می گردند لذا ملاک ثبت نام آنان، کارنامه پایه یازدهم (حداقل معدل 14) می باشد بنابراین این دسته از داوطلبان در صورتی بعنوان پذیرفته نهایی معرفی می‌گردند که بتوانند مدرک دیپلم(قبولی پایه دوازدهم) خود را با حداقل معدل کل 14 وحداقل معدل کتبی 10، ارائه نمایند، در غیر اینصورت از پذیرش داوطلب مربوطه در هر مرحله ممانعت بعمل می آید و مسئولیت عدم احراز شرایط برعهده داوطلب می‌باشد.
- استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مستندات لازم دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی ناجا می باشد (استخدام مشمولین غایب و دارندگان کارت معافیت پزشکی ممنوع است.)
- سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران .
- موفقیت در مراحل استخدامی از جمله معاینات پزشکی ، آمادگی جسمانی، صلاحیت های گزینشی و...
تبصره: حداقل قد برای داوطلبان 165 سانتی‌متر است.
- نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگا ه‌های دولتی و بخش خصوصی.
امتیازهایی که برای این رده شغلی در نظر گرفته شده است:
- دانش آموزان در طول مدت آموزش که حداقل یک سال و حداکثر آن براساس تخصص استخدامیان متغیر می‌باشد ، شبانه روزی بوده و در این مدت کلیه هزینه‌ها از قبیل : وسایل کمک آموزشی، خوراک، پوشاک، بهداشت و درمان و اسکان به عهده نیروی هوایی خواهد بود و همچنین ماهیانه مبلغی به عنوان حقوق برابر قوانین و مقررات جاری به آنان پرداخت خواهد شد.
- کلیه پذیرفته شدگان پس از اتمام دوره آموزش به درجه مصوب نائل و از امتیازات مربوط به طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت، وام های مصوب، کارت حکمت، بیمه خدمات درمانی، بیمه عمر و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات برخوردار خواهند شد. شایان ذکر است در صورت ازدواج پس از پایان دوره آموزشی، امتیازات مزبور به همسر و فرزندان آنان نیز تعلق می‌گیرد.

مفاد آزمون استخدامی نیروی هوایی ارتش (کادر درجه داری)

- زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی،  دین و زندگی،  ریاضی، رایانه، آزمون هوش و اطلاعات عمومی در  سطح مقطع متوسطه
شرایط سنی برای داوطلبان افسری پیمانی و کارمند علمی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چند سال است؟
شرط سنی برای داوطلبان افسری پیمانی و کارمندی علمی حداکثر 28 سال (به استثنای مدارک دکتری که 30 سال می‌باشد) و جهت داوطلبان کارمندی تجربی حداکثر 26 سال می‌باشد. (در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبان اضافه می‌شود همچنین فرزندان شهداء، آزادگان از کار افتاده کلی و جانبازان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند، ارائه مدرک معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در اینخصوص الزامی می باشد ).
مدرک تحصیلی مورد نیاز برای استخدام شدن به عنوان کارمند تجربی در نیروی هوایی ارتش
دارا بودن دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش مرتبط با تخصص های کارمند تجربیو در صورت نداشتن دیپلم مرتبط، ارائه گواهینامه مهارت فنی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در راستای رشته ثبت نامی الزامی می باشد.
امتیازهای در نظر گرفته شده برای این رده شغلی
ـ مدت آموزش برای داوطلبان افسری پیمانی حداقل 9 ماه شبانه روزی و برای داوطلبان کارمندی حداقل دو ماه شبانه روزی می باشد و در این مدت کلیه هزینه ها از قبیل : وسایل کمک آموزشی ، خوراک پوشاک، بهداشت و درمان و اسکان به عهده نیروی هوایی خواهد بود و همچنین ماهیانه مبلغی بعنوان حقوق برابر قوانین و مقررات آجا به آنان پرداخت می گردد.
- کلیه پذیرفته شدگان از امتیازات مربوط به طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت، وام های مصوب، کارت اعتباری حکمت، بیمه خدمات درمانی، بیمه عمر و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات موجود برخوردار خواهند شد و پس از طی دوره های آموزشی پیش بینی شده به درجه/ رتبه مصوب نائل خواهند گردید.
تبصره: در خصوص اعطاء امتیازات مربوط به عائله تحت تکفل مستخدمین، وفق ضوابط جاری اقدام خواهد شد.

مفاد آزمون استخدامی کادر افسری و کارمندی نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران

- داوطلبین طیف‌های افسری و کارمند علمی: دروس تخصصی هر رشته در مقطع کارشناسی، زبان انگلیسی، رایانه، اطلاعات عمومی، هوش
- داوطلبین طیف کارمندی تجربی: معلومات مرتبط با تخصص، ادبیات فارسی، دین و زندگی، اطلاعات عمومی، هوش

سوالات متداول

شرایط استخدام در نیروی هوایی ارتش چگونه است؟

هنوز اخبار رسمی مربوط به استخدام این نیرو در سال جاری منتشر نشده است، به محض دریافت آخرین اخبار و شرایط استخدام نیروی هوایی ارتش این صفحه به روز خواهد شد.

چگونه به اخبار و آگهی‌های استخدامی نیروی زمینی ارتش دسترسی داشته باشیم؟

جهت دسترسی به جدیدترین آگهی‌های استخدامی نیروی هوایی ارتش در سایت جاب‌یابی عضو شوید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

مسلم عالی پورمحل ثبت نام‌ مراجعه کجاست
31 مهر 2021پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید