‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

آخرین اخبار و زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش در سال ۱۴۰۱

آخرین اخبار آموزش و پرورش در این مطلب بروزرسانی می‌شود

مراحل استخدام آموزش پرورش در سال ۱۴۰۱، این مطلب با توجه به آخرین اخبار و زمان ثبت نام، دفترچه آزمون استخدامی، شرایط سنی، شهرهای مورد نیاز و حداقل معدل و رشته‌های لازم برای استخدام در آموزش و پرورش بروزرسانی می‌شود.

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۱

بیشتر بخوانید - رشته‌های مورد نیاز استخدام آموزش پرورش در سال ۱۴۰۱


زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش در سال ۱۴۰۱

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: بعد از گلایه‌های فراوان مسوولان آموزش و پرورش درباره کبمود نیروی انسانی در این وزارتخانه و پیگیری مجوز استخدام و هماهنگی برای برگزاری آزمون با سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان سنجش، بالاخره دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند سال ۱۴۰۰ در قالب نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور منتشر شد.

در دفترچه آزمون استخدامی مقرر شد که آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شده و آزمون استخدامی برای رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌های روز جمعه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار شود.

عمده شرکت‌کنندگان در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی به داوطلبان رشته‌های وزارت آموزش و پرورش تعلق دارد بر همین اساس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: با توجه به افزایش آمار ثبت‌نام در رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش مقرر شد، آزمون رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شود.

اما تعدادی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش درخواست دارند که زمان آزمون تغییر کند؛ برخی از این داوطلبان در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «درخواست تعویق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱» خواستار پیگیری بودند.

یکی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش درست بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و واقعا فرصت برای مطالعه داوطلبان کم است. بر همین اساس ما درخواست داریم که زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییر کند تا بتوانیم مطالعه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیاز به معلم دارد ولی قرار نیست به خاطر زمان، کیفیت را فدا کند؛ باید با صبر و حوصله، معلمان واقعی و دلسوز را شناسایی کنند و سر کلاس درس بفرستند

آخرین اخبار استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۱

در این خصوص یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: تلاش آموزش و پرورش این بود که در سال گذشته، آزمون استخدامی برگزار شود تا بتواند مراحل مصاحبه، گزینش و آموزش را به خوبی برگزار کند اما این امکان فراهم نشد اما پیگیری کردیم که آزمون زودتر از سایر دستگاه‌های دیگر برگزار شود.

به سراغ صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رفتیم تا ببینیم آیا امکان تغییر زمان آزمون استخدامی با در نظر گرفتن شرایط وزارتخانه، وجود دارد یا خیر؟

ستاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: مجری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سازمان سنجش است و تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت بر اساس تقویم آموزشی سازمان سنجش پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هم یک force زمانی دارد که بالاخره آزمون باید برگزار شده، مصاحبه گرفته شود و دوره‌های آموزشی لازم باید انجام شود. لذا پیشنهاد و تاکید آموزش و پرورش این است که آزمون در زمان مقرر برگزار شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه سازمان سنجش هم جدول زمانی دارد و باید آزمون‌های متعدد را برگزار کند، گفت: بعید به نظر می‌رسد که سازمان سنجش بخواهد نسبت به تغییر آزمون احیانا اقدام کند و اگر در این زمینه از آموزش و پرورش نظرخواهی کند، نظر آموزش و پرورش این است که آزمون در موعد مقرر برگزار شود تا بتوانیم از طریق این آزمون ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر را جذب کرده و بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: اگر آزمون بخواهد به تاخیر بیفتد فرایند بررسی، جذب و به‌کارگیری نیروها در مهرماه با سختی مواجه می‌شود لذا تاکیدمان این است که آزمون در همان زمان برگزار شود.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد اگر قرار باشد نیروهای جدید یعنی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مهر ۱۴۰۱ برسند، همین زمان ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت هم دیر است. زیرا پذیرفته‌شدگان باید دوره یکساله معلمی را هم در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بگذرانند!


استخدام ۲۰ هزار معلم در آزمون استخدامی تیرماه ۱۴۰۰

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه رای مجلس به لایحه رتبه‌بندی معلمان بی‌نظیر بود گفت: ۲۰ هزار معلم در تیرماه با برگزاری آزمون استخدام می‌شوند.

سید محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در نشستی با مدیرکل آموزش‌وپرورش و تعدادی از معلمان اظهار داشت: نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش قصه‌ای پر غصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است؛ از یکسو کسانی که در انتظار استخدام هستند بلاتکلیف و نگران وضعیت خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.

اطلاعات بیشتر در صفحه، اخبار جدید نهمین آزمون استخدامی سال 1401


خبر 19 اردیبهشت 1400: صدور مجوز آزمون استخدام آموزش و پرورش کارنامه سبزهای سال 98 و 99

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از صدور مجوز برای جذب حدود ۱۰ هزار داوطلب کارنامه سبز در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این ظرفیت‌های ایجاد شده بر اساس شاخصه‌های رشته، جنسیت، بومی گزینی جذب خواهند شد.

آزمون استخدامی کارنامه سبزهای آموزش و پرورش

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست مشترک خود با وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه برای حل مشکل کارنامه سبزها، عنوان کرد: در این نشست مقرر شد، ظرفیت باقی‌مانده سهمیه‌ها بر اساس فاکتورهای رشته، جمعیت و به صورت منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد تا نسبت به جذب هر یک از متقاضیان با لحاظ آزمون بومی اقدام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان امور استخدامی مجوز ردیف‌های استخدامی کارنامه سبزها را بر اساس شاخصه‌‎های نام برده صادر کرده و وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس رشته، جنسیت، بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه مد نظر کارنامه سبزها را جذب کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، پیش بینی می‌شود حدود 10 هزار کارنامه سبز از محل این مجوز، جذب آموزش و پرورش شوند.

وحیدی تصریح کرد: بر اساس جداول سازمان سنجش و کارنامه داوطلبان، مقرر شد؛ لیست پذیرفته شدگان در هر استان‌ احراز تا اگر فردی تمایل به حضور در استان و منطقه پذیرفته شده را نداشت اولویت به داوطلب بومی همان استان اعطا شود.

وی یادآور شد: هر استان به نسبت سهمیه باقی مانده، سهم خود را از جذب کارنامه سبزها دارد و این سهم برای هر استان محفوظ خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از درخواست‌های کارنامه‌ سبزها مربوط به آزمون‌ سال‌های گذشته بود که در این رابطه نیز مقرر شد وزارت آموزش و پرورش ظرفیت‌های باقی مانده از سال‌های گذشته را نیز برای جذب کارنامه سبزهای داوطلبان همان سال مورد بررسی قرار دهد. در واقع با این تصمیم ظرفیت‌های سال 99 و 98 تداخلی با یکدیگر نخواهد داشت.


خبر جدید 7 اردیبهشت،  خبر جدید از "زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش" در خرداد 1400

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

علی الهیار ترکمن در جمع خبرنگاران افزود: ۲۵ هزار نفر از این معلمان از طریق کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق «آزمون استخدامی» دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: اطلاعات کمبود معلم در آموزش و پرورش را در اختیار سازمان امور اداری استخدامی قرار دادیم و در حال دریافت مجوز و اجرای روند استخدام این معلمان از این سازمان هستیم.
الهیار ترکمن افزود: ۱۰ هزار نفر از سهمیه آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش همچنان باقی مانده است که این تعداد نیز به سهمیه استخدامی امسال افزوده شده است و افراد واجد شرایط متقاضی استخدام در آموزش و پرورش می‌توانند در آزمون استخدامی که خرداد امسال برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

الهیار درباره کمبود نیروی مشاور در مدارس نیز گفت: شیوه جذب نیروی مشاور مدارس در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
وی افزود: طرح رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و در صورت تصویب از فروردین امسال برای فرهنگیان مشمول رتبه بندی محاسبه خواهد شد.


اعلام نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش از 23 فروردین 1400

به گفته مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از روز دوشنبه 23 فروردین 1400 اسامی پذیرفته شدگان یک برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سال 1399 بصورت رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با عنایت به برگزاری آزمون استخدام پیمانی سال 1399 ، از سوی مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تا پایان فروردین ۱۴۰۰ اسامی پذیرفته شدگان یک برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۹علام می گردد.

بر این اساس، داوطلبان در صورت هر گونه ابهام درخصوص نتایج نهایی آزمون، می­توانند از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور، به نشانی: www.sanjesh.org اقدام و یا در ساعات اداری با شماره تلفن: ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ تماس بگیرند.


نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹ - خبر تکمیلی 15 فروردین 1400

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش توضیح داد.

یارمحمد حسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش که سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: نتایج اولیه یک برابر ظرفیت مشخص شده است، بدین معنی که برای یک پست دو نفر انتخاب نشده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش بیان کرد: بعد از تعیین نتایج نهایی آزمون استخدامی پذیرفته‌شدگان در دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان دوره یکساله را طی می‌کنند و بعد از آن امکان ورود به حرفه معلمی را خواهند داشت.

حسین‌بر درباره جذب نیروی انسانی جدید از طریق آزمون استخدامی جدید برای دستگاه‌های اجرایی کشور بیان کرد: برای آزمون استخدامی جدید هنور سهمیه جذب مشخص نشده است و در حال مذاکره با سازمان امور اداری و استخدامی کشور هستیم.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا زمان برگزاری آزمون استخدامی جدید قطعی شده است یا خیر، گفت: در این مورد هم هنوز قطعیتی نداریم و احتمال می‌دهیم اواخر بهار در این مورد تصمیم‌گیری نهایی انجام شود هرچند که متولی برگزاری این آزمون نیستیم.


هر آنچه در مورد استخدام در آموزش و پرورش باید بدانید

یکی از ارگان‌های دولتی بسیار پرمتقاضی جهت اشتغال، آموزش و پرورش است و آزمون استخدامی یکی از راه‌های ورود به این نهاد دولتی است. در این مقاله قصد داریم به تمام نکات مربوط به استخدام آموزش و پرورش، آزمون ورودی استخدامی این نهاد و مزایا و معایب استخدام در آموزش و پرورش بپردازیم.

استخدام آموزش پرورش در سال 1401

نحوه استخدام در آموزش و پرورش به چه صورت است

یکی از راه‌های ورود به عرصه تدریس در مدارس و استخدام شدن در آموزش و پرورش شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش است. برای این کار باید ابتدا تاریخ دقیق برگزاری آزمون و شرایط حضور در آن را بدانید که معمولا به صورت گسترده از رسانه‌های جمعی نظیر روزنامه‌های کثیرالانتشار، سایت وزارت آموزش و پرورش و همچنین سایت‌های کاریابی اطلاع‌رسانی می‌شود.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معمولا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به هر داوطلب دو دفترچه حاوی سوالات عمومی و اختصاصی داده خواهد شد. معمولا سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش از منابعی به شرح زیر استخراج می‌شوند:
- زبان و ادبیات فارسی
- ریاضی و آمار مقدماتی
- معارف اسلامی
- زبان انگلیسی عمومی
- ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت (ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی ﻫﻔﺘﮕﺎﻧﻪ ICDL)
- اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
- هوش و توانمندی‌های عمومی

چه رشته‌هایی می‌توانند در آزمون استخدام آموزش و پرورش شرکت کنند

یکی از ملزومات شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش آگاهی داشتن از رشته‌های مورد پذیرش در آزمون این نهاد است. تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند که رشته تحصیلی آن‌ها مطابق با رشته‌های مورد نیاز مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشند. این رشته‌ها هرساله با توجه به نیاز آموزش و پرورش به جذب دبیر متفاوت خواهد بود اما می‌توان گفت تقریبا شرح رشته تحصیلی و عنوان شغلی مورد نیاز در چند سال اخیر به شرح زیر بوده است:

استخدام آموزگاری ابتدایی (استثنایی)

 روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی (لیسانس، فوق لیسانس) – روانشناسی تربیتی گرایش کودکان استثنایی (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم تربیتی گرایش استثنایی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام آموزگاری ابتدایی (ابتدایی)

 آموزش ابتدایی (لیسانس، فوق لیسانس) – برنامه‌ریزی درسی (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم تربیتی (لیسانس، فوق لیسانس) – فلسفه تعلیم و تربیت (لیسانس، فوق لیسانس) – مشاوره و راهنمایی (لیسانس، فوق لیسانس) – روانشناسی کلیه گرایش ها به‌جز روانشناسی صنعتی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر ادبیات فارسی

 دبیری ادبیات فارسی (لیسانس، فوق لیسانس)، زبان و ادبیات فارسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر تربیت بدنی

معلم تربیت بدنی و علوم ورزشی (لیسانس، فوق لیسانس) – تربیت بدنی و علوم ورزشی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1401

استخدام دبیر روانشناسی

مشاوره و راهنمایی (لیسانس، فوق لیسانس) – روانشناسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر ریاضی

دبیری ریاضی (لیسانس، فوق لیسانس) – ریاضی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – آمار کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر زبان و ادبیات انگلیسی

دبیری زبان انگلیسی (لیسانس، فوق لیسانس) – زبان انگلیسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر زیست‌شناسی

آموزش علوم تجربی (لیسانس، فوق لیسانس) – زیست‌شناسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – میکروبیولوژی (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری زیست‌شناسی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر شیمی

شیمی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری شیمی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر عربی

زبان و ادبیات عرب (لیسانس، فوق لیسانس) – تحصیلات حوزوی سطح 2 – تحصیلات حوزوی سطح 3 – دبیری زبان و ادبیات عرب (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری دینی و عربی (لیسانس، فوق لیسانس) – ادبیات عرب (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر علوم اجتماعی

جامعه شناسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم اجتماعی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم ارتباطات اجتماعی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – مردم شناسی (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری علوم اجتماعی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر علوم تجربی

زیست‌شناسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – شیمی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – فیزیک کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیر علوم تجربی (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری زیست‌شناسی (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری فیزیک (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری شیمی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر فیزیک

فیزیک کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری فیزیک (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیر معارف اسلامی (فلسفه)

فلسفه کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – الهیات و معارف اسلامی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیری اقتصاد

برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم اقتصادی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیری تاریخ

تاریخ کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – تاریخ انقلاب اسلامی (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری تاریخ (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیری جغرافیا

دبیری جغرافیا (لیسانس، فوق لیسانس) – جغرافیا کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم زمین شناسی (لیسانس، فوق لیسانس) – ژئوفیزیک کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیری جغرافیا (زمین شناسی)

علوم زمین (لیسانس، فوق لیسانس) – زمین شناسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – جغرافیا کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیری حرفه و فن (کار و فناوری)

مهندسی مکانیک کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی مواد کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیری معارف اسلامی (معارف اسلامی)

تحصیلات حوزوی سطح 2 (لیسانس) – تحصیلات حوزوی سطح 3 (فوق لیسانس) – دبیری دینی و عربی (لیسانس، فوق لیسانس) – دبیری الهیات و معارف اسلامی (لیسانس، فوق لیسانس) – درجه تخصصی 2 – حافظ ممتاز قرآن (لیسانس، فوق لیسانس) – درجه تخصصی 3 – حافظ ممتاز قرآن (لیسانس، فوق لیسانس) – الهیات و معارف اسلامی کلیه گرایش ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام دبیری هنر

ارتباط تصویری (لیسانس، فوق لیسانس) – تصویرسازی (لیسانس، فوق لیسانس) – معماری (لیسانس، فوق لیسانس) – معماری منظر (لیسانس، فوق لیسانس) – نقاشی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام مراقب سلامت

بهداشت عمومی (لیسانس، فوق لیسانس) – بهداشت محیط (لیسانس، فوق لیسانس) – بهداشت مدارس (لیسانس، فوق لیسانس) – پرستاری (لیسانس، فوق لیسانس) – تغذیه (لیسانس، فوق لیسانس) – مامایی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام مربی امور تربیتی مدارس

الهیات و معارف اسلامی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – روانشناسی (لیسانس، فوق لیسانس) – تحصیلات حوزوی سطح 2 – تحصیلات حوزوی سطح 3 – علوم تربیتی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم قرآنی (لیسانس، فوق لیسانس) – درجه تخصصی 2 – حافظ ممتاز قرآن (لیسانس، فوق لیسانس) – درجه تخصصی 3 – حافظ ممتاز قرآن (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام مشاور واحد آموزشی

روانشناسی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – مشاوره کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز (استادکار) چاپ

کاردانی چاپ (فوق دیپلم)
استخدام هنرآموز الکتروتکنیک (الکتروتکنیک)
مهندسی برق گرایش قدرت (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی برق گرایش کنترل (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی برق گرایش قدرت و کنترل (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی کنترل (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی برق قدرت (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز الکتروتکنیک (مکاترونیک)

مهندسی برق کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – مکاترونیک (فوق لیسانس) – مهندسی مکانیک کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز چاپ

مهندسی چاپ (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز حسابداری

حسابداری کلیه گرایش ها (لیسان، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز زراعی و باغی

تکنولوژی تولیدات زراعی (لیسانس، فوق لیسانس) – تکنولوژی تولیدات گیاهی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی زراعت و اصلاح نباتات (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تولیدات گیاهی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی کشاورزی گرایش باغبانی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی کشاورزی گرایش زراعت و اصلاح نباتات (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی کشاورزی گرایش گیاه پزشکی (لیسانس، فوق لیسانس) – تکنولوژی تولیدات باغی (لیسانس، فوق لیسانس) – علمی کاربردی پرورش گل و گیاه زینتی (لیسانس، فوق لیسانس) – علمی کاربردی مدیریت تلفیقی آفات (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی گیاه پزشکی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز ساخت و تولید (ساخت و تولید)

مهندسی قالب سازی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی ماشین ابزار (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی ساخت و تولید (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز ساخت و تولید(ماشین ابزار)

مهندسی قالب سازی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی ساخت و تولید (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید ماشین ابزار (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید قالب سازی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز ساختمان

مهندسی تکنولوژی گرایش ساختمان (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی ساختمان (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی عمران گرایش عمران (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی اجرایی عمران (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی معماری و شهرسازی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی عمران گرایش عمران (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی فناوری عمران گرایش ساختمان سازی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز سرامیک

مهندسی سرامیک کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز صنایع چوب

چوب شناسی و صنایع چوب (لیسانس، فوق لیسانس) – سازه‌های چوبی (لیسانس، فوق لیسانس) – صنایع چوب (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی صنایع چوب گرایش صنایع چوب (لیسانس، فوق لیسانس) – کارشناسی سازه‌های چوبی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی صنایع مبلمان (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی صنایع چوب و کاغذ (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی سازه‌های چوبی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز صنایع فلزی و جوشکاری

جوشکاری ( لیسانس، فوق لیسانس ) – صنایع فلزی ( لیسانس، فوق لیسانس ) – مهندسی تکنولوژی جوشکاری ( لیسانس، فوق لیسانس ) – مهندسی مواد گرایش جوشکاری ( لیسانس، فوق لیسانس ) – مهندسی فناوری جوش ( لیسانس، فوق لیسانس )
استخدام هنرآموز طراحی و دوخت: طراحی و دوخت (لیسانس، فوق لیسانس) – طراحی لباس و خیاطی (لیسانس، فوق لیسانس) – طراحی پوشاک (لیسانس، فوق لیسانس) – تکنولوژی طراحی و دوخت (لیسانس، فوق لیسانس) – طراحی لباس (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز کودک‌یاری

بهداشت عمومی (لیسانس، فوق لیسانس) – پرستاری (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش دبستانی و پیش دبستانی (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم تربیتی گرایش روانشناسی تربیتی (لیسانس، فوق لیسانس) – علوم تربیتی گرایش مشاوره و راهنمای تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس) – کودکیاری گرایش مربی کودک (لیسانس، فوق لیسانس) – مربی بهداشت (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز گرافیک (انیمیشن)

تلویزیون و هنرهای دیجیتالی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز گرافیک (گرافیک)

ارتباط تصویری (لیسانس، فوق لیسانس) – گرافیک (لیسانس، فوق لیسانس) – ارتباط تصویری و گرافیک (لیسانس، فوق لیسانس) – ارتباط تصویری – گرافیک (آموزش گرافیک) (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز ماشین‌های کشاورزی

تکنولوژی ماشین‌های کشاورزی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی ماشین‌های کشاورزی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز متالورژی

مهندسی متالورژی ریخته‌گری (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی متالورژی ذوب فلزات (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی مواد و متالورژی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی متالورژی گرایش متالورژی عمومی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی متالورژی گرایش مواد (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی متالورژی گرایش آهن و فولاد (لیسانس، فوق لیسانس) – انتخاب و شناسایی مواد-مدلسازی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی متالورژی گرایش ذوب فلزات (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز معدن

مهندسی معدن کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی استخراج معادن زیرزمینی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز مکانیک خودرو

مکانیک خودرو (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی مهندسی خودرو (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی خودرو (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز مکانیک موتورهای دریایی

مکانیک موتورهای دریایی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی مکانیک کشتی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی دریا گرایش کشتی سازی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی دریا و کشتی سازی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز ناوبری

مهندسی دریا گرایش دریانوردی (لیسانس، فوق لیسانس) – ناوبری (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی دریانوردی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز نساجی

مهندسی نساجی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی صنایع نساجی (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز نقاشی

دبیری نقاشی (لیسانس، فوق لیسانس) – نقاشی کلیه گرایش‌ها (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز نقشه کشی عمومی (معماری)

علمی کاربردی معماری (لیسانس، فوق لیسانس) – معماری داخلی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی معماری (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی معماری گرایش شهرسازی (لیسانس، فوق لیسانس) – مهندسی تکنولوژی معماری (لیسانس، فوق لیسانس)

استخدام هنرآموز (استادکار الکتروتکنیک)

کاردانی فنی برق قدرت گرایش توزیع، پست، انتقال (فوق دیپلم) – کاردانی فنی الکتروتکنیک گرایش تاسیسات الکتریکی (فوق دیپلم) – کاردانی فنی الکتروتکنیک گرایش برق صنعتی (فوق دیپلم) – کاردانی فنی برق و تاسیسات گرایش برق (فوق دیپلم) – کاردانی فنی الکتروتکنیک (فوق دیپلم)

استخدام هنرآموز (استادکار طراحی و دوخت)

کاردانی فنی طراحی و دوخت (فوق دیپلم) – کاردانی فنی طراحی پوشاک (فوق دیپلم) – کاردانی فنی لباس و خیاطی (فوق دیپلم)

استخدام هنرآموز (استادکار کامپیوتر)

کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر (فوق دیپلم) – کاردانی فنی سخت افزار کامپیوتر (فوق دیپلم) – کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فوق دیپلم)

استخدام هنرآموز (استادکار الکترونیک)

الکترونیک ( فوق دیپلم ) – الکترونیک گرایش رادیو و تلویزیون (فوق دیپلم) – برق-الکترونیک و ابزار دقیق (فوق دیپلم) –

لکترونیک عمومی (فوق دیپلم)

استخدام هنرآموز (استادکار ساختمان)

ساختمان گرایش ساختمان (فوق دیپلم) – ساختمان گرایش کارهای عمومی ساختمان (فوق دیپلم) – ساختمان گرایش اجرای ساختمان های بتنی (فوق دیپلم) – ساختمان گرایش نگهداری و مرمت ساختمان (فوق دیپلم)

استخدام هنرآموز (استادکار صنایع فلزی)

صنایع فلزی گرایش صنایع فلزی (فوق دیپلم) – صنایع فلزی گرایش جوشکاری (فوق دیپلم)

استخدام هنرآموز (استادکار تاسیسات)

کاردانی تاسیسات گرایش حرارتی، تهویه و تبرید، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع، حرارتی و برودتی (فوق دیپلم)

استخدام هنرآموز (استادکارساخت و تولید)

کاردانی فنی ساخت و تولید گرایش ماشین ابزار (فوق دیپلم) – کاردانی فنی ساخت و تولید گرایش قالب سازی (فوق دیپلم)

گروه‌ها و رشته‌های شغلی در استخدام آموزش و پرورش

گروه‌ها و رشته‌های شغلی:

رشته‌های شغلی در این آزمون به سه گروه تقسیم می‌شوند که داوطلبان با توجه به رشته‌ و مقطع تحصیلی خود می‌توانند متقاضی یکی از این رشته‌های شغلی شوند:

گروه اول: بخش استادکار که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کاردانی می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.

گروه دوم: بخش هنرآموز که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.

گروه سوم: بخش عمومی که مربوط به مدارس ابتدایی و متوسطه نظری می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.

علاقه‌مندان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبل از اقدام به ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید اول به دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مراجعه کرده و با دقت مندرجات آن را مطالعه کنند این عمل باعث کسب اطلاعات کافی در زمینه رشته‌ها و مشاغل مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش شده و داوطلبان را در جهت استفاده از منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش مناسب هدایت می‌کند. پس از اطمینان از داشتن شرایط و مدارک تحصیلی لازم در مقاطع تعریف شده می‌توانید به ثبت اطلاعات ثبت‌نامی در سایت ثبت نام استخدام آموزش و پرورش بپردازید.

فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون وزارت آموزش و پرورش

در حالت کلی فرآیند جذب و استخدام پذیرفته شدگان آموزش و پروش به شرح زیر خواهد بود.

مرحله اول: انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تکمیل پرونده استخدامی

معرفی افراد جهت انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تکمیل پرونده استخدامی حداکثر تا پنج روز پس از انتشار اسامی واجدین شرایط دراین اطلاعیه، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت صورت می¬پذیرد، براین اساس پذیرفته شدگان نهایی پس از انتشار اسامی، با در دست داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی و کارنامه نهایی صادره از سامانه همگام، ضمن حضور در واحد امور اداری اداراه کل آموزش وپرورش استان‌ها، نسبت به اخذ معرفی نامه برای انجام آزمایشات پاراکلینیکی، گواهی‌عدم سوءپیشینه، سپردن تعهد خدمت محضری و… با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند.

مرحله دوم: دوره یکساله مهارت آموزی

دوره مهارت آموزی آزمون استخدام آموزش و پرورش به چه صورت میباشد؟

محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد و مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش میباشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نمیباشد.

مرحله سوم: نحوه استخدام و بکارگیری

معمولا در استخدام آموزش و پرورش در سالهای گذشته روند نحوه استخدام به این شرح بوده است:

- شرکت در دوره مهارت آموزی، موفقیت در آزمون جامع اصلح و ارائه اصل گواهی دوره یکساله مهارت آموزی، ارائه اصل گواهی مهارتهای هفتگانه (ICDL) صادره از مراکز وموسسات مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، ارائه اصل گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای داوطلبان دارای دین اسلام.

شرایط عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 1-داشتن تابعيت ايران
2 .اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكی از اديان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران؛
3 .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران؛
4 .انجام خدمت دوره ضرورت يا معافيت قانونی برای مردان؛
5 .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانايی برای انجام كاری كه استخدام ميشوند؛
6 .عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر؛
7 .نداشتن سابقه محكوميت جزايی موثر؛
8 .عدم وجود هرگونه ممنوعيت استخدام در دستگاههاي اجرايی توسط آراء مراجع قضايی و ذيصلاح؛
9 .داوطلبان استخدام نبايد جزء نيروهای بازخريد خدمت دستگاههای اجرايی و همچنين بازنشسته باشند؛
10 .به استناد ماده (94) قانون مديريت خدمات كشوری و ماده واحده قانون ممنوعيت تصدی بيش از يك شغل و پست سازمانی، كاركنانی كه تصدی يكي از پستهای سازمانی در هر يك از دستگاههای اجرايی را به صورت رسمی يا پيمانی دارا ميباشند، پس از پذيرفته شدن در امتحان مشترك فراگير در زمان استخدام، نبايد جزء مستخدمين رسمی يا پيمانی ساير دستگاههای اجرايی باشند. تبصره: مسئوليت قبول يا عدم قبول استعفای پذيرفته شده نهايی بر اساس قوانين و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرايی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پيمانی و يا صدور حكم كارگزينی، به عهده داوطلب پذيرفته شده آزمون ميباشد.
11 .داشتن حداقل بيست (20) سال تمام و حداكثر بيست و پنج (25) سال براي دارندگان مدارك تحصيلی ديپلم، حداكثر سی سال (30) براي دارندگان مدارك تحصيلي فوق ديپلم، حداكثر سی و پنج (35) سال برای دارندگان مدارك تحصيلی ليسانس، حداكثر چهل (40 (سال برای دارندگان مدارك تحصيلي فوق ليسانس و حداكثر چهل پنج (45) سال برای دارندگان مدارك تحصيلی دكتری

موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

الف) جانبازان، آزادگان - فرزندان و همسر شهدا - فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر- فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.

ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل: پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال.
ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۱۳۵۷.۱۱. ۲۲ به خدمت اشتغال و حقوق از اعتبارات دولتی دریافت داشته‌اند، به میزان مدت خدمت غیررسمی آن‌ها.
ه– ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که به صورت تمام وقت اشتغال داشته اند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

این شرایط اصولا با توجه به مصوبات و مجوزهای صادر شده درباره آزمون مشخص خواهد شد و در آزمون‌های مختلف شرایط متنوعی دارد. شرایط ثابت در طول این سال‌ها به شرح زیر است:
- دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
- برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه‌بندی معلمان.
- الزام به رعایت کلیه شرایط اختصاصی جداول رشته‌های تحصیلی مجاز.
مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش پرورش

- آخرین مدرک تحصیلی مندرج در آگهی.
- کارت ملی.
- شناسنامه
- کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
- مدارک دال بر ایثارگری (برای داوطلبان ایثارگر).
- مدارک دال بر معلولیت برای داوطلبان معلول (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی).
- مدارک دال بر بومی بودن بخش امتیازات و سهمیه‌های قانونی.


سوالات متداول

چگونه از زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ مطلع شویم؟

براس دسترسی به آخرین اخبار و زمان برگزاری زمون استخدامی آموزش پرورش در سال ۱۴۰۱ در سایت جاب‌یابی عضو شوید.

نمونه سوالات و رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش پرورش چیست؟

رشته‌های مورد نیاز و منابع آزمون استخدامی آموزش پرورش با جزییات کامل در این مقاله توضیح داده شده است.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید