‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

زمان برگزاری نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱

آزمون‌های استخدامی سال ۱۴۰۱

هر آنچه در مورد دفترچه، زمان اعلام نتایج، شرایط ثبت نام و رشته‌های مورد نیاز نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۱ باید بدانید.

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش - خبر ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

پیرو اطلاعیه و انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰، بدینوسیله به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی می‌رساند، با توجه به افزایش آمار ثبت نام در رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش مقرر گردید، آزمون رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ به شرح ذیل برگزار گردد.

لازم به ذکر است آزمون رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌ها (بجز وزارت آموزش و پرورش) در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ برگزار خواهد شد.

جدول رشته‌های شغلی صبح پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۵

کد شغل نام شغل
۲۵۲۴ هنرآموزحسابداری
۲۶۰۹ مراقب سلامت
۲۶۱۳ مربی امورتربیتی مدارس
۳۰۳۷ دبیرتربیت بدنی
۳۳۶۹ آموزگاری ابتدایی /ابتدایی /
۳۳۷۱ دبیری معارف اسلامی/معارف اسلامی/
۳۳۷۳ دبیرمعارف اسلامی /فلسفه /

جدول رشته‌های شغلی صبح جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶

کد شغل نام شغل کد شغل نام شغل کد شغل نام شغل
۲۵۷۵ هنرآموز/استادکارالکتروتکنیک/ ۳۰۴۱ دبیرشیمی ۳۳۶۳ هنرآموزچاپ
۲۵۷۶ هنرآموز/استادکارکامپیوتر/ ۳۰۴۲ دبیرعربی ۳۳۶۴ هنرآموزنساجی
۲۵۷۷ هنرآموز/استادکارمکانیک خودرو/ ۳۰۴۳ دبیرعلوم تجربی ۳۳۶۶ دبیری اقتصاد
۲۵۷۸ هنرآموز/استادکارتاسیسات/ ۳۰۴۴ دبیرفیزیک ۳۳۶۷ دبیری جغرافیا/جغرافیا/
۲۵۸۱ هنرآموز/استادکارصنایع چوب/ ۳۲۴۶ هنرآموزساختمان ۳۳۶۸ دبیری جغرافیا/زمین شناسی /
۲۵۸۲ هنرآموز/استادکارطراحی ودوخت/ ۳۲۴۹ هنرآموزصنایع چوب ۳۳۹۹ اموزگاری ابتدایی /استثنایی /
۲۵۸۳ هنرآموزصنایع شیمیایی ۳۲۵۰ هنرآموزطراحی ودوخت ۳۴۰۰ مشاورواحدآموزشی
۲۵۸۴ هنرآموزتاسیسات ۳۲۵۱ هنرآموزکامپیوتر ۳۴۰۱ هنرآموزالکتروتکنیک /الکتروتکنیک/
۲۵۹۳ هنرآموزصنایع غذایی ۳۲۵۳ هنرآموزمکانیک خودرو ۳۴۰۲ هنرآموزالکتروتکنیک /مکاترونیک /
۲۵۹۴ هنرآموزصنایع دستی ۳۲۵۴ هنرآموزناوبری ۳۴۰۳ هنرآموزگرافیک /گرافیک /
۲۵۹۵ هنرآموزصنایع فلزی ۳۳۱۸ هنرآموزنقاشی ۳۴۰۴ هنرآموزگرافیک /انیمیشن /
۲۵۹۶ هنرآموزمتالورژی ۳۳۱۹ هنرآموزمکانیک موتورهای دریایی ۳۴۰۵ هنرآموزنقشه کشی عمومی/معماری/
۲۵۹۷ هنرآموزالکترونیک ۳۳۲۲ هنرآموز/استادکارساخت وتولید/ ۳۴۰۶ هنرآموزساخت وتولید/ساخت وتولید/
۲۶۰۱ دبیری هنر ۳۳۲۴ هنرآموز/استادکارالکترونیک / ۳۴۷۱ دبیرعلوم زیستی وبهداشتی
۲۶۰۲ دبیری تاریخ ۳۳۲۶ هنرآموز/استادکارساختمان / ۳۴۷۲ دبیرروان شناسی وعلوم تربیتی
۲۶۱۱ دبیرعلوم اجتماعی ۳۳۲۸ هنرآموز/استادکارصنایع فلزی / ۳۴۷۳ هنرآموزاموردامی
۲۶۱۴ هنرآموزماشین های کشاورزی ۳۳۳۰ هنرآموزمعدن ۳۴۷۴ هنرآموزامورزراعی وباغی
۳۰۳۶ دبیرادبیات فارسی ۳۳۳۲ دبیری حرفه وفن /کاروفناوری /  
۳۰۳۸ دبیرریاضی ۳۳۶۰ هنرآموزکودکیاری  
۳۰۳۹ دبیرزبان وادبیات انگلیسی ۳۳۶۲ هنرآموزسرامیک

استخدام 20 هزار معلم در آزمون استخدامی تیرماه 1400

به گزارش خبرگزاری تسنیم در 22 خرداد 1400: وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه رای مجلس به لایحه رتبه‌بندی معلمان بی‌نظیر بود گفت: ۲۰ هزار معلم در تیرماه با برگزاری آزمون استخدام می‌شوند.

بسید محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در نشستی با مدیرکل آموزش‌وپرورش و تعدادی از معلمان اظهار داشت: نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش قصه‌ای پر غصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است؛ از یکسو کسانی که در انتظار استخدام هستند بلاتکلیف و نگران وضعیت خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.

وی درباره استفاده از نیروی انسانی نیز گفت: نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم؛ چراکه دسترسی به معلمان با قابلیت و ویژگی منحصر، از حقوق دانش آموزان است.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کد: از طرفی داشتن آرامش و امنیت شغلی از مطالبات معلمان است که همواره نسبت به این موضوع دغدغه بوده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به علت بی‌انضباطی و ضعف مقرراتی و محدودیت‌های قانونی، وضعیت نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش کمی دچار آشفتگی شد؛ یک‌صد هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کردند و توقع استخدام دارند.

وی گفت: در میان این‌ها افرادی با ۶۰ سال سن هم هستند که رشته تحصیلی آنان تناسبی با ماموریت آموزش‌وپرورش ندارد و این نهاد البته تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را اجرا کرده است.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه مساعی خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون در قبال آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد
حاجی میرزایی گفت: ما برای دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان مصوبه‌ای در شورای عالی فرهنگی را مصوب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین متقاضیان فعالیت در این شغل احصا شوند و شرط جذب نیز گذراندن آزمون‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هر کسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

وضعیت نیروی انسانی باید به‌گونه‌ای شایسته به سامان برسد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در تیرماه امسال هم مانند سنوات گذشته آزمونی برگزار می‌شود و از این طریق ۲۰ هزار نیروی جدید دوباره از این طریق، در آموزش‌وپرورش استخدام خواهند شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه به‌تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگی و از مولفه‌های سند تحول است و هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست؛ بلکه در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و در واقع رتبه‌بندی مجالی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وی اضافه کرد: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان کار دولت این طرح را اجرایی کنیم به همراهی مجلس شورای اسلامی با وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره و تصریح کرد: رای مجلس نسبت به این طرح در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها بوده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت در سال‌های اخیر افزود: در این وزارتخانه سعی شده است تا فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان دولت کم شود و برای افزایش فوق‌العاده ویژه نیز سازمان امور اداری دستوری اتخاذ کرد و به‌محض تصویب به میزانی که دستور داده شد این طرح هم اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دبستان‌ها و موضوعات تجهیز هنرستان و آموزش‌ها و تغییر کتب درسی موضوعاتی مطرح شد که ما هم آن را قبول داریم افزود: ۹ سال برای تجهیزات هنرستان کار نشد و سال گذشته در این حوزه اقداماتی صورت گرفته اما هنوز وضعیت مناسبی ندارند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش سازمان پهن‌پیکر با مشکلات مزمن و متعدد است و باید برای حل مشکل این نهاد اقدام شود.


اطلاعیه 20 خرداد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر

خبرگزاری ایرنا، سازمان اداری و امور استخدامی کشور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه که دیروز منتشر شد، آمده است: «اجرای تکلیف بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به موجب ماده ۴۴ ضوابط اجرایی قانون مذکور به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در سازوکارها و فرآیندهای مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مواردی ابلاغ می شود.

در ماده ۲ این دستورالعمل تصریح شده است: مشمولانی که در زمان تصویب قانون به صورت تمام وقت در یکی از حالات آزمایشی از جمله رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی برای انجام فعالیت‌های جاری در دستگاه‌های اجرایی به موجب حکم یا قرارداد مقام مسئول خدمت می کنند با رعایت شرایط زیر به صورت رسمی یا عناوین مشابه بر اساس مقررات استخدام یا تبدیل وضعیت می شوند.

در این ماده تاکید شده است: صلاحیت مشمولان در استخدام رسمی به تایید گزینش رسیده باشد و در صورت تایید نشدن برای استخدام رسمی فرد، ادامه خدمت وی در دستگاه اجرایی تابع حکم مقرر در ماده ۴۷ آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور است.
بر اساس این قانون، پست بلاتصدی باید در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب مشمولان وجود داشته باشد در صورت وجود نداشتن پست مناسب برای افراد مشمول، دستگاه اجرایی می‌تواند نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین پست‌های سازمانی و یا انتقال و جابجایی آن متناسب با شرایط مشمول آن اقدام کند.

حق بیمه این نیروها باید توسط دستگاه اجرایی مربوط یا شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه اجرایی پرداخت شده باشد.
این نیروها باید در زمان تصویب قانون با دستگاه اجرایی یا شرکت های طرف قرارداد، قرارداد داشته باشند و قرارداد آنها در سال جاری نیز تمدید شده باشد.

در ماده ۳ این بخشنامه تاکید شده است: سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی از سقف اعتبار تعیین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص خواهد شد، همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تایید این نهاد نسبت به جابجایی اعتبارات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر آن دسته از مشمولان این دستورالعمل که به استخدام رسمی دستگاه در می‌آیند، اقدام کنند.

در ماده چهارم این بخشنامه آمده است: در صورت محدودیت اعتبارات تخصیصی به دستگاه در سقف اعتبار تعیین شده، اولویت برای استخدام و تبدیل وضع مشمولان بر اساس سابقه خدمت بیشتر است.

در ماده ۵ نیز تاکید شده است: به کارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه‌های اجرایی به جایگزینی نیروهای قراردادی، شرکتی و طرحی که در اجرای بند ب تبصره ۲۰ قانون استخدام رسمی دستگاه اجرایی در می آیند، ممنوع است.

در ماده ۶ تصریح شده است: تمام دستگاه های اجرایی موظفند پس از اجرای این دستورالعمل اطلاعات کارکنان را در سامانه کارمند ایران بارگذاری و به‌روزرسانی کنند تا اقدام لازم نسبت به صدور شماره مستقیم برای افراد واجد شرایط انجام شود.
در ماده ۷ این بخشنامه آمده است: مسئولیت پیگیری اجرای بند ۱۰ تبصره ۲۰ قانون و مفاد این دستورالعمل در آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که برای کارمندان خود از سامانه کارمند ایران شماره مستقیم دریافت نمی‌کنند بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و مسئولیت حسن مفاد این دستورالعمل در دستگاه اجرایی بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است.


خبر 10 خرداد : زمان برگزاری آزمون استخدامی سازمان جنگل ها ( منابع طبیعی ) در سال 1400

به گفته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مقدمات استخدام ۸۶۰ نفر در سازمان جنگل‌ها از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌ها در سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: بعد از گزارش عملکردی که از سوی ریاست سازمان جنگل‌ها در خصوص توسعه محیط زیست ارائه شد، همواره درخواست این سازمان آن است که ۵۰ درصد اعتبارات به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۶ ماهه نخست سال اختصاص دهیم.


نوبخت افزود: سازمان نیازمند استفاده از فناوری نوین به ویژه دیجیتالی و ماهواره‌ای برای کنترل و نظارت لحظه‌ای و همچنین نیروی انسانی مجهز است تا در برابر حریق جان خود را حفظ کند.


وی در ادامه گفت: بنابر قانون یک سوم بازنشستگان باید استخدام شوند و بدین منظور مقدمات استخدام ۸۶۰ نفر نیرو از سوی سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه صادر شد.


رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با توجه به حضور تشکل‌های مردمی در مقابله با حریق انصاف نیست که بدون تجهیزات جان این افراد را به خطر بیندازیم، از این رو به رغم محدودیت بودجه امسال باید ردیف‌هایی را به امور اولویت دار تخصیص دهیم.


رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با گزارش‌هایی که رئیس سازمان جنگل‌ها ارائه کرده است طی دو تا سه سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو از بدنه سازمان جنگل‌ها در ستاد و استان‌ها بازنشسته شده‌اند و این سازمان برای انجام وظایف خود نیازمند نیروی انسانی و تامین اعتبارات است.


به گفته او، ۸۶۰ نفر نیروی انسانی با انجام آزمون استخدامی از تیرماه وارد سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی می‌شوند که سازمان برنامه منابع اعتباری این تعداد را تامین‌ خواهد کرد.


رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان با تاکید بر این موضوع که سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در کنار تجهیزات و امکانات باید از ظرفیت‌های تشکلات مردم نهاد و سازمان‌های غیر دولتی استفاده کند، گفت: سازمان برنامه و بودجه با توجه به محدودیت‌های اعتباری برای تامین و تجهیز اطفای حریق و تامین نیروی انسانی از سازمان جنگل‌ها حمایت خواهد کرد.


گفتنی است؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های منابع طبیعی، کارت افتخاری همیار طبیعت از سازمان جنگل‌ها دریافت کرد.


خبر 8 خرداد - سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان ناظر آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی وظیفه انجام هماهنگی های برگزاری آزمون سال جاری را بر عهده دارد  و لینک ثبت نام نهمین دوره آزمون استخدامی فراگیر متمرکز دستگاه های اجرایی در مهلت مقرر در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور فعال می شود .

خبر 6 خرداد - یکی از شرایط استخدام دستگاه های اجرایی کشور رعایت نجانس رشته و مقطع تحصیلی داوطلب با موارد مورد نیاز رشته های شغلی ارائه شده می باشد و یکی از سهمیه های موجود در نهمین آزمون استخدامی فراگیر و متمرکز دستگاه های اجرایی سال 1400 سهمیه بومی پذیری می باشد.

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی بصورت هماهنگ و اینترنتی در سایت سازمان سنجش انجام می شود و یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام در آزمون رعایت شرط سنی متناسب با مدرک تحصیلی می باشد .


نحوه مشاهده نتایج نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سال 1400

اعلام نتایج نهمین آزمون استخدامی کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org خدمت داوطلبان انجام می گیرد.

نحوه اعلام نتایج اولیه نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سال 1400

اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در قالب کارنامه در سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

بر اساس تصمیم سازمان سنجش اعلام نتایج نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی همانند سال‌های قبل حدود 30 روز پس از برگزاری و اجرای آزمون برای کلیه افراد انجام می گیرد و آن ها می توانند برای مشاهده نتایج آزمون استخدامی به شکل آنلاین و اینترنتی اقدام بفرمایند.


خبر 9 اردیبهشت، "نهمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی" مشارکت 25 تا 30 دستگاه دولتی در سال 1400

 خبرگزاری تسنیم، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از برگزاری "آزمون نهم استخدامی" در تیر ماه خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این است که در این آزمون ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دولتی حضور یابند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمشید انصاری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در زمینه تمدید زمان آزمون استخدامی سال 1400 اظهار داشت: مهلت ثبت نام تا تاریخ 12 اردیبهشت ماه تمدید شده است و در صورتی که شرایط کرونایی اجازه دهد حتی نتایج این آزمون تا پایان خرداد ماه اعلام می‌شود.
وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و شهدا که به صورت قراردادی در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند، افزود: تکلیف شده است همه این افراد به صورت رسمی استخدام شوند که این امر نیازمند یک دستورالعمل اجرایی مشترک از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: برآورد می‌شود تعداد این افراد ما بین 20 تا 25 هزار نفر باشد، با این حال اگر مراحل اجرایی و گزینش زمانبر نیز باشد، تبدیل وضعیت آن‌ها از یک فروردین ثبت خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر آماده مقدمات آزمون نهم هستیم، گفت: امیدواریم آگهی آن تا اواخر خرداد ماه امسال اعلام شود و اگر شرایط کرونایی اجازه دهد آزمون نهم در تیرماه برگزار خواهد شد. همینطور تعداد افراد پذیرش شده و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون نهم نیز بستگی به نهایی شدن مجوزهای صادره دارد و دستگاه‌های اجرایی که در طول سال استخدام داشته‌اند در صورتی که بتوانند تامین اعتبار لازم را انجام دهند می‌توانند از طریق این آزمون استخدام داشته باشند. معمولا در هر آزمون استخدامی 25 تا 30 دستگاه دولتی حضور دارند که البته پیش‌بینی می‌کنیم در این آزمون هم همین مقدار دستگاه حضور داشته باشند؛ به طور مثال یکی از دستگاه‌هایی که معمولا در همه آزمون‌های استخدامی حضور دارد وزارت آموزش و پرورش است.

7 اردیبهشت - "زمان انتشار دفترچه و زمان نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی" در خرداد 1400

 خبرگزاری ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به فراهم شدن مقدمات نهمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: امیدواریم تا پایان خرداد سال جاری آگهی ثبت نام اعلام و آزمون مربوطه نیز در صورت شرایط مساعد کرونایی طی تیر امسال برگزار شود.

جمشید انصاری  روز پنجشنبه در حاشیه مراسم مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و فنیلای کوبا (کنژوگه) در زنجان و  در گفت و با خبرنگاران زنجان در خصوص استخدامی های سال جاری افزود: اینکه چه تعدادی ظرفیت و چه تعدادی شرکت کننده در این آزمون باشند، این موضوع منوط به نهایی شدن مجوزهایی است که صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بطور معمول دستگاههای اصلی همانند آموزش و پرورش سهم عمده ای در این آزمون دارند و دستگاههای دیگری نیز که در طول سال مجوز گرفته اند  اگر بتوانند تامین  اعتبار لازم را  از سوی سازمان برنامه و بودجه داشته باشند، دراین آزمون شرکت می کنند و  همیشه آزمون ها بین ۲۵ تا ۳۰  دستگاه اجرایی را شامل می شود.

این عضو کابنیه دولت ادامه داد: در زمان حاضر نتایج آزمون هشتم فراگیر استخدامی که با حضور حدود ۵۶۰ هزار نفر برگزار و ۳۸ هزار ظرفیت شغلی اعلام شده بود اعلام شده و اکنون در مرحله مصاحبه پذیرفته شدگان است.

وی تصریح کرد: بر این مبنا دستگاههای اجرایی با افرادی که در آزمون کتبی حد نصاب لازم را کسبه کرده بودند کار مصاحبه را انجام می دهند که تا نیمه خرداد سال جاری مشغول به کار می شوند، البته داوطلبان آموزش و پرورش باید دوره ای را در دانشگاه فرهنگیان سپری کنند و پس از این مدت، برای کار وارد مدارس می شوند.

انصاری با اشاره به اینکه  در کنار این مساله آزمون خاص برای فرزندان شهدا و فرزندان و جانبازان بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته شده است، افزود:  بر اساس حکم بند" د ال " ماده ۸۷ قانون قوانین ششم توسعه، که دولت مکلف شده همه فرزندان شهدا  و  فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد را تا پایان برنامه استخدام کند، برای این گروه نیز حدود ۱۵ هزار ردیف شغلی اعلام شده است که در مرحله ثبت نام هستند که تا ۱۲ اردیبهشت تمدید شده است.

وی اظهار داشت: پس از اینکه ثبت نام به اتمام رسید، در صورت وضعیت خوب کرونایی، آزمون استخدامی این گروه نیز برگزار می شود که امیدواریم نتایج آن نیز تا پایان خرداد سال جاری شود.

وی با بیان اینکه در کنار این کار، مجلس شورای اسلامی تکلیفی را در قانون بودجه امسال،  در بند دال تبصره ۲۰ برای تبدیل وضعیت ایثارگران اعلام کرده است، اظهار داشت: یعنی اینکه تمامی ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران که بصورت قراردادی در دستگاههای اجرایی مشغول به کار هستند، باید بصورت رسمی استخدام باشند.

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خاط نشان کرد: این مهم نیازمند دستورالعملی است که باید بصورت مشترک توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه تا پایان خرداد سال جاری صادر شود که تمامی تلاش بر این است که این مهم زودتر از موعد مقرر به سرانجام برسد.

وی شمار افراد گروه مشمول تبدیل وضعیت در دستگاههای اجرایی کشور را بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر عنوان و خاطرنشان کرد : البته تبدیل وضعیت این گروه از اول فروردین خواهد بود، یعنی اگر مراحل اجرایی و گزینش طول بکشد، بطور طبیعی احکام کارگزینی آنان از یکم فروردین خواهد بود و جای نگرانی در این خصوص نیست.


سوالات متداول

آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۱ کی برگزار می‌شود؟

آزمون استخدامی آموزش پرورش ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت و سایر دستگاه‌ها ۳۱ تیر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. جهت اطلاع از جزییات و رشته‌های مشاغل به متن خبر مراجعه فرمایید.

چگونه به آخرین اخبار و آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی دسترسی داشته باشیم؟

جهت دسترسی آسان به جدیدترین اخبار و آزمون‌های استخدامی دولتی در سایت جاب‌یابی عضو شوید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 10 خرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

زهراسلام توروخدا رشته های مدیریت مالی رو هم برای استخدام اموزش و پرورش و معلمی بگیرین واسه دبیری اقتصاد،ریاضی،حسابداری و خیلی چیزای دیگه میشه این رشته هارو هم گرفت بخدا ماهم مشکل داریم و ب معلم شدن نیاز داریم لطفا رسیدگی کنین
16 تیر 1400پاسخ به این دیدگاه
سلام وققتون بخیر لطفا رشته های مدیریت مالی رو هم برای آموزش پرورش بگیرین بهدا ماهم بیچاره ایم و پر از مشکلیم واسه دبیری اقتصاد،حسابداری،ریاضی و خیلی چیزای دیگه میشه رشته مدیریت مالی رو هم گرفت اینکه همه رشته ها گرفته میشه بجز مدیریت مالی واقعا خیلی ظلمه
16 تیر 1400پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید