‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط کار با جای خواب برای خانم ها در تهران و سراسر کشور ۱۴۰۲

کار برای بانوان با جای خواب

بسیاری از خانم‌های کارجو به دنبال استخدام در مشاغلی هستند که با جای خواب همراه باشد، در واقع "کار با جای خواب و حقوق بالا" برای بانوان یک امتیاز ویژه برای خانم‌هایی که تنها هستند و برای کار به کلان‌شهرهایی چون تهران یا مشهد، شیراز، تبریز وحتی "استخدام کارگر ساده با جای خواب در کیش" و یا "کار در رستوران مشهد با جای خواب" می‌روند محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در مورد کار با جای خواب برای خانم‌ها و شرایط و مزایای آن بپردازیم.

کار با جای خواب برای خانم

کار با جای خواب برای بانوان

برای خانم‌هایی که تنها هستند یا جایی برای زندگی ندارند کار با جای خواب می‌تواند یک گزینه بسیار عالی و ارزشمند باشد، اگرچه این نوع مشاغل دارای امتیازات ویژه‌ای برای بانوان است اما باید در نظر داشت که معایبی نیز دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. در این بخش به معرفی مشاغلی می پردازیم که امکان اشتغال به همراه  جای خواب برای بانوان در آنها وجود دارد.

نیروی خدماتی منزل

نیروی خدماتی خانم در منزل با جای خواب از جمله مشاغلی است که آگهی‌های  مربوط به آن را به وفور می‌توان یافت، معمولا برای این عنوان شغلی از خانم درخواست می‌شود تا در انجام امور روزانه منزل مثل آشپزی، نظافت، خرید منزل و ... را برعهده بگیرد.

مهماندار هتل یا مهمانسرا

برخی مهمانسراها و هتل‌ها شرایط استخدام بانوان مهماندار به صورت شبانه روزی را دارا هستند، در این مورد ممکن است از مهماندار خواسته شود تا به صورت شبانه روزی در محل کار حضور داشته و در ازای خدماتی که انجام می‌دهد دستمزد دریافت کند.

کار برای خانم ها با جای خواب در تهران

مسئول خوابگاه یا نیروی خدماتی در پانسیون و خوابگاه زنانه

در بسیاری از خوابگاه ها یا پانسیون های بانوان، نیروی خدماتی یا مسئول خوابگاه به صورت 24 ساعته و با جای خواب استخدام می کنند. معمولا مسئولیت رسیدگی به امور ساکنین و همچنین انجام خدمات نظافتی و امور روزانه از آن جمله هستند.

پرستار کودک و سالمند

استخدام به عنوان پرستار کودک یا سالمند نیز از جمله مشاغلی است که در برخی موارد با جای خواب همراه است، در این شغل وظیفه خانم ها نگهداری از کودکان، انجام امور روزانه آنها مثل بازی کردن، نظافت، تغذیه و آموزش است. همچنین در مورد نگهداری از سالمند در اغلب موارد وظایف نیروی کار، انجام امور روزانه سالمند و گاهی نیز در شرایط بیماری نگهداری از او و یا پوشک کردن سالمندان بد حال خواهد بود.

استخدام مراقب بیمار در بیمارستان

در برخی مواقع کارفرما نیروی خدماتی به عنوان مراقب و همراه بیمار استخدام می‌کند، در این عنوان شغلی انتظار می‌رود که نیروی خدماتی به صورت شبانه روزی در بیمارستان و به عنوان همراه بیمار حضور داشته و امور مربوط به او را انجام دهد.

مزایای کار با جای خواب برای بانوان

این شغل برای بانوانی که به تنهایی زندگی می کنند یا قصد مهاجرت به شهرهای بزرگ را دارند و همچنین خانم‌هایی که از پس هزینه هایی مثل اجاره خانه، خوراک و ... در شهرهای بزرگ برنمی‌آیند بسیار مناسب است، از جمله مزایای این شغل برخورداری از جای خواب مناسب، سه وعده غذای اصلی و در اکثر موارد پاداش و مزایا همراه است.

کار با جای خواب برای بانوان 1401

معایب کار با جای خواب برای خانم‌ها

شاید بتوان گفت عمده‌ترین معایب کار با جای خواب برای خانم‌ها سلب آزادی‌های فردی است، وقتی یک خانم متعهد می‌شود که به صورت شبانه روزی در محل کار حاضر باشد شرایط برای او سخت خواهد بود، البته می‌توان در زمان عقد قرارداد کاری تعداد روزهای مجاز برای مرخصی یا ساعات دقیق کاری را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید - کار در کارخانه‌ تهران با جای خواب

نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که تضمینی برای امنیت فضای کار در این مشاغل وجود ندارند و قبل از اشتغال به کار بهتر است که بانوان محترم در این مورد تحقیقات لازم را به عمل آورند.

در اکثر موارد قرارداد رسمی کار وجود ندارد، همچنین بیمه شدن فرد شاغل نیز از جمله مسائلی است که در این عنوان شغلی خیلی مورد توجه کارفرما قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید - استخدام سرایدار در تهران با جای خواب

در صورتی که قرارداد مطابق با مفاد وزارت کار امضا کنید حقوق و مزایای شما تعریف شده است در غیر این‌صورت باید با حقوق توافقی مشغول به کار شوید. توصیه می شود که انتظارات و مسئولیت‌های مورد نظر کارفرما را در همان ابتدای شروع به کار دقیقا بدانید و سپس تصمیم به کار کردن بگیرید.

کار در تهران با جای خواب برای خانم

شرایط لازم برای کار با جای خواب برای خانم‌ها

این عناوین شغلی اگرچه با امتیازاتی همراه است اما برای دستیابی به آنها اغلب شرایطی در نظر گرفته می‌شود که عموما شامل موارد زیر است:

- مجرد بودن فرد
- شرایط سنی ( نیروی کار بین 20 تا 45 سال)
- دارا بودن ضامن معتبر و تامین ضمانت های لازم از جمله جواز کسب، چک، سفته و ...
- عدم سوء پیشینه
- عدم مصرف دخانیات
- خوشنامی و معتمد بودن، عفت و پاکدامنی
- دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط ( به طور مثال روانشناسی کودک برای پرستار کودک یا بهیاری و پرستاری برای پرستار سالمند)

سوالات متداول

آیا امکان استخدام بانوان متاهل برای کار با جای خواب وجود دارد؟

از آنجایی که این مشاغل به صورت 24 ساعته و شبانه روزی تعریف می شوند معمولا به دلیل تعهدی که بانوان متاهل به زندگی دارند استخدام آنها را با مشکل مواجه می کند، اما در هر حالت کلی هیچ قانون خاصی در این رابطه وجود نداشته و هر خانمی امکان استخدام برای این عناوین شغلی را دارد.

تعداد روزهای مرخصی برای کار با جای خواب چند روز است؟

این یک مورد کاملا توافقی است و باید قبل از آغاز به کار در این مورد با کارفرما به توافق رسید.

حقوق پرداختی برای کار با جای خواب به چه صورت پرداخت می‌شود؟

برای برخی مشاغل مثل مراقب و همراه بیمار، حقوق اغلب به صورت روزانه و برای اکثر موارد دیگر به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

آیا برای استخدام خانم ها با جای خواب به معرف نیاز است؟

در اکثر موارد نیاز به معرف نیست، بلکه تامین وثیقه های مورد انتظار کارفرما و تضمینات لازم مثل اوراق هویتی، چک، سفته یا ضامن کارمند و کاسب کفایت می‌کند.

استخدام خانم ها با جای خواب نیاز به سابقه کار دارد؟

در بیشتر موارد نیاز به سابقه کار وجود ندارد اما ممکن است برخی کارفرماها ترجیحا با افرادی که در زمینه کاری مورد نظر دارای سابقه کار هستند همکاری کنند.

آیا برای انجام کار با جای خواب برای بانوان مدرک تحصیلی یا مهارت خاصی لازم است؟

برای انجام امور خانه داری و خدماتی نیازی به مدرک تحصیلی نیست، برای مشاغلی چون آشپزی نیاز به مهارت های کافی در این زمینه وجود دارد و برای برخی دیگر از مشاغل مثل پرستار کودک یا سالمند ممکن است نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط وجود داشته باشد.

چطور می توان به آگهی های معتبر کار با جای خواب برای بانوان دسترسی پیدا کرد

آگهی های مختلفی در این زمینه به صورت روزانه در سایت های کاریابی آنلاین و "سایت کاریابی تهران" در سامانه جاب یابی منتشر می شود، در حقیقت مسئولیت و تضمین امنیت لازم برای شروع به کار باید توسط کارجو محقق شود، بهتر است در این زمینه قبل از شروع به کار و قبول مسئولیت تحقیقات لازم را به عمل آورید. همچنین در مواردی مثل مشخص کردن حقوق، مزایا، بیمه، روزهای مرخصی، حق فسخ قرارداد کار و ... در همان جلسات اولیه مصاحبه با کارفرما به توافق برسید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 25 مرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید