‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام بانک مسکن ۱۴۰۱ (شرایط و زمان آزمون استخدامی)

شرایط استخدام در بانک مسکن در سال ۱۴۰۱

استخدام در بانک‌ دولتی یا خصوصی آرزوی افراد جویای کار در کشورمان است. از طرفی استخدام در بانک‌های دولتی مزایایی دارد که باعث می‌شود اشتغال در آن‌ها نسبت به بانک‌های خصوصی پرطرفدارتر باشد. یکی از بهترین بانک‌ها برای استخدام بانک مسکن است. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در خصوص شرایط استخدام بانک مسکن بپردازیم.

کارجوی گرامی، این صفحه با توجه به آخرین اخبار و آگهی‌های استخدامی بانک مسکن اعم از شرط معدل برای استخدام در بانک مسکن، شرایط عمومی و اختصاصی، بهترین رشته برای استخدام در بانک بروزرسانی می‌شود.

استخدام بانک مسکن در سال 1401

آشنایی با بانک مسکن

بانک مسکن، بانک دولتی ایرانی است، و چهارمین بانک دولتی ایرانی می‌باشد که تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات مسکن معطوف می‌باشد.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام بانک برای خانم‌ها

بانک مسکن، در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۱۲۰۹ شعبه بانک در سراسر ایران است. شعبه مرکزی این بانک در تهران قرار دارد. بانک مسکن در سال مالی ۱۳۹۱ با درآمدی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران، در رتبه هفتم قرار داشت. بر پایه مشتری مداری و کرامت ارباب رجوع بانک مسکن بهترین بانک ایران در سال ۱۳۹۸ می‌باشد.

شرایط استخدام در بانک مسکن

بانک مسکن چهارمین بانک دولتی کشور می‌باشد که در زمینه بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و تسهیلات مسکن، خدمات خود را ارائه می‌کند. این بانک نیز دارای قوانین و شرایط مختص به خود است که با توجه به این شرایط اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود می‌کند. برای آغاز مراحل استخدام در بانک مسکن باید ابتدا در آزمون استخدامی این بانک ثبت نام کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی بانک مسکن

بانک مسکن نیز مانند سایر بانک‌های کشور برای استخدام نیروی جدید ضوابطی دارد که بر اساس آن‌ها از بین متقاضیان واجد شرایط و پذیرفته شده در آزمون استخدامی بعد از طی مراحل مختلف اقدام به استخدام نیروی انسانی جدید می‌نماید.

شرایط و نحوه ثبت نام در بانک مسکن 1401

شرایط عمومی ثبت نام در آزمون استخدامی بانک مسکن مثل سایر بانک‌های دولتی و خصوصی کشور است اما شرایط اختصاصی معمولا در دوره‌های مختلف پذیرش نیرو و یا حتی در شعبه‌های مختلف هر بانک متفاوت خواهد بود. آخرین فراخوان استخدام بانک مسکن مربوط به سال ۱۳۹۶ است و اطلاعاتی که در ادامه مطالعه خواهید نمود بر اساس آخرین آگهی‌های منتشر شده از سوی این بانک جهت استخدام نیروی انسانی جمع‌آوری شده است.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در استخدام در بانک مسکن

- داشتن ﺗﺎﺑﻌﯿﺖ اﯾﺮان
- اعتقاد به دﯾﻦ اﺳﻼم ﯾﺎ ﯾﮑﯽ از ادﯾﺎن عنوان شده در ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان
- پایبندی به ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان
- اﻧﺠﺎم ﺧﺪﻣﺖ دوره نظام وظیفه ﯾﺎ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ (برای آقایان)
- برخورداری از ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ و رواﻧﯽ و ﺗوانمندی در انجام کار مورد تقاضا
-عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
-عدم محکومیت کیفری موثر
- نداشتن هیچ گونه راﺑﻄﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ رﺳﻤﯽ، ﺛﺎﺑﺖ و ﯾﺎ ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ ﺑﺎ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ در زﻣﺎن ﺛﺒﺖﻧﺎم
- ﻋﺪم وﺟﻮد ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ منع به کارگیری در دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺮاﺟﻊ ﻗﻀﺎﯾﯽ
- دارا بودن ﻣﺪرک تحصیلی مطابق رشته‌های مندرج در دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎی ﺛﺒﺖﻧﺎم (ثبت نام و شرکت داوطلبان در این آزمون تنها در صورت وجود این مطابقت امکان‌پذیر خواهد بود و در غیر این صورت، داوطلب از فرآیند استخدام حذف خواهد شد.)
- محدوده سنی حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۳۰ سال تمام برای دارندگان مدرک دیپلم، ۳۵ سال تمام برای فارغ التحصیلان مقطع فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر ۴۰ سال تمام دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری
تبصره: ﺷﺮط سنی برای داوطلبانی که ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪﻫﺎی ﻣﻌﺘﺒﺮ در خصوص موارد زیر ارائه نمایند، می‌تواند تغییر کند و ﺑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﻣﻘﺮر افزوده ﺷود.
- ﺟﺎﻧﺒﺎزان، آزادﮔﺎن، ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮان ﺷﻬﺪا، ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮان ﺟﺎﻧﺒﺎزان ۲۵ درﺻﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ و ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮ آزادﮔﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﯾﮏ ﺳﺎل و ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺳﺎﺑﻘﻪ اﺳﺎرت دارﻧﺪ و رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﺶ ﻣﺎه ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪ، معاف از شرط حداکثر سن
- اعضای ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻌﻈﻢ ﺷﻬﺪا ﺷﺎﻣﻞ (ﭘﺪر، ﻣﺎدر، ﺧﻮاﻫﺮ و ﺑﺮادر) ﺗﺎ ﻣﯿﺰان ۵ سال
- رزﻣﻨﺪﮔﺎن دارای ﮐﻤﺘﺮ از ﺷﺶ ﻣﺎه ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻣﺪت ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪ
- متقاضیانی ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ و ﺗﻤﺎم وﻗﺖ در وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی دوﻟﺘﯽ، ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ آنﻫﺎ، ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ دوﻟﺘﯽ، ﺷﻬﺮداری ﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی دوﻟﺘﯽ ﮐﻪ با ذکر نام مشمول قوانین می‌شوند، ﻣﻮﺳﺴﺎت و ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﻣﻠﯽ و ﻣﺼﺎدره ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی از ﺑﻮدﺟﻪ و ﮐﻤﮏ دوﻟﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻬﺎدﻫﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ آنﻫﺎ از ﺗﺎریخ ۵۷/۱۱/۲۲ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ اﺷﺘﻐﺎل داﺷﺘﻪاﻧﺪ، ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻣﺪت ﺧﺪﻣﺖ ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ آن‌ها
- ﻣﺪت ﺧﺪﻣﺖ نظام وظیفه ﺑﻪ ﺷﺮط ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﻣﻘﺮر در آگهی استخدام اضافه خواهد شد

مدارک لازم برای استخدام در بانک مسکن

نکات مربوط به شرایط عمومی

- داوطلبان آقا می‌بایست تا روز برگزاری آزمون، کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده باشند.
- در ﺻﻮرتی که طی مراحل مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن و ﯾﺎ ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ مشخص گردد که داوطلب دارای توانایی لازم جهت اﺳﺘﺨﺪام ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ نمی‌باشد، ﻣﺮﺟﻊ رﺳﯿﺪﮔﯽ ﺑﻪ اﻋﺘﺮاض داوﻃﻠﺒﺎن، ﺷﻮرای ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ (ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ) ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
- ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﺑﺎزﺧﺮﯾﺪ ﺧﺪﻣﺖ و ﯾﺎ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﻪ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ مجاز به شرکت در آزمون ورودی نمی‌باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون استخدامی بانک مسکن

- پذیرفته شدگان می‌بایست پس از اتمام دوره آموزشی به مدت معین متعهد به خدمت گردند. (تعهد محضری مبنی برعدم درخواست جا به جایی تا ۱۰ سال)
- ﮐﺎرت ﭘﺎﯾﺎن ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻈﺎم وﻇﯿﻔﻪ ﺑﺮای ﺷﻐﻞ ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﯽ (اﻧﺠﺎم ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻈﺎم وﻇﯿﻔﻪ اﻟﺰاﻣﯽ اﺳﺖ).
- ﺣﺪاﻗﻞ ﻗﺪ ۱۷۵ ﺳﺎﻧﺘﯽ ﻣﺘﺮ برای سمت ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﯽ
- قبولی در آزﻣﻮن ورزﺷﯽ آﻣﺎدﮔﯽ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﮐﺎدر اﻧﺘﻈﺎﻣﺎت (ﺗﺴﺖ اﯾﻔﺮد) ﺟﻬﺖ اﺳﺘﺨﺪام در ﺷﻐﻞ ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﯽ
- دارا بودن سلامت و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ و رواﻧﯽ ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﮐﺎر (ﺑﺎ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺑﺎﻧﮏ)

- ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﺷﻐﻞ ﻧﮕﻬﺒﺎنی نیز مانند سایر کارکنان بانک موظف به ﺗﻌﻬﺪ ﺧﺪﻣﺘﯽ (به ﺻﻮرت ﻣﺤﻀﺮی) ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺣﺪاﻗﻞ ۱۰ ﺳﺎل ﺧﺪﻣﺖ در ﺷﻐﻞ ﻣﺬﮐﻮر می‌باشند، بنابراین اﯾﻦ دسته از کارکنان تا زمان اشتغال به خدمت در این ﺳﻤﺖ، ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮی اﺧﺬ نموده و ﺑﻪ ﺑﺎﻧﮏ اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ، اجازه ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﻐﻞ ﻧﺨﻮاهند داشت.

- ﺷﻌﺒﻪ ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﭘﺲ از زمان اعلام نتایج بانک مسکن، توسط ﺑﺎﻧﮏﻫﺎی ﻣذبور، تعیین می‌گردد.

- شرایط مذکور برای آخرین دوره برگزاری آزمون و پذیرش بانک مسکن می‌باشد و در صورت اعلام شرایط جدید، این مقاله به روزرسانی خواهد شد. داوطلبان در صورتی که واجد کلیه شرایط عمومی و اختصاصی عنوان شده باشند، می‌توانند در موعد مقرر اقدام به ثبت نام در آزمون ورودی بانک مسکن نمایند. توجه داشته باشید که ممکن است با توجه به دوره برگزاری آزمون، فرآیند ثبت نام علاقه‌مندان از طریق سایت استخدام بانک مسکن انجام شود. پس از برگزاری آزمون و فرا رسیدن زمان اعلام نتایج بانک مسکن، از پذیرفته شدگان برای حضور در مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن، دعوت به عمل می‌آید.

شرایط استخدام بانک مسکن با مدرک دیپلم

در صورتی که فرد متقاضی با داشتن مدرک دیپلم اقدام به ثبت نام می‌کند نباید سنش کمتر از 20 و بیشتر 30 سال باشد.

بعلاوه، اگر به عنوان یک نگهبان آن هم با مدرک دیپلم در بانک مسکن پذیرفته شده‌اید اما در طول دوران کاری به دانشگاه راه پیدا کرده و مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا کارشناسی دریافت کرده‌اید نمی‌توانید حرفه خود را تغییر دهید.

شرایط استخدام بانک مسکن با مدرک دیپلم

چه زمانی باید در آزمون استخدامی بانک مسکن ثبت نام کرد؟

معمولا خبر آزمون‌های استخدامی بانک‌ها از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و کانالهای خبری منتشر می‌شود، سایت‌های خبری نیز یکی از منابع انتشار اخبار استخدامی بانک مسکن هستند. برای این که بتوانید به موقع از اخبار استخدامی بانک مسکن با خبر شوید یا باید به صورت مداوم به سایت رسمی این بانک سر بزنید یا در خبرنامه سایت جاب‌یابی ثبت نام کنید تا اخبار روز برای شما ارسال شود.

چگونه می‌توان برای ثبت نام در آزمون استخدامی بانک مسکن اقدام کرد؟

در رابطه با نحوه ثبت نام برای جذب نیرو در بانک مسکن باید گفت که این ثبت نام با مراجعه به سایت استخدام بانک مسکن برای داوطلبان مایل به استخدام قراردادی بانک مسکن و یا استخدام پیمانی بانک مسکن انجام می‌گیرد.

در رابطه با نحوه ثبت نام برای جذب نیرو در این بانک باید خدمتتان عرض کنیم که این ثبت نام با مراجعه به سایت استخدام بانک مسکن برای داوطلبان مایل به استخدام قراردادی بانک مسکن و یا استخدام پیمانی بانک مسکن انجام می‌گیرد. فقط می‌توانیم بگوییم که این ثبت نام برای جذب نیرو یا در سایت خود بانک مسکن انجام می‌گیرد یا این که داوطلبان باید برای طی مراحل ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh. org مراجعه کنند.

مدرک تحصیلی و رشته‌های لازم برای استخدام در بانک مسکن

معمولا بانک‌ها در آزمون‌های استخدامی از دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دعوت به‌همکاری می‌شود.

رشته‌های استخدامی هربار با توجه به نیاز استخدامی بانک مشخص می‌شوند اما اصولا رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی، حسابداری و حسابرسی، مهندسی مالی، مدیریت، علوم اقتصادی، رشته آمار، ریاضی، کامپیوتر و حقوق از جمله رشته‌هایی هستند که تقریبا در تمام آزمون‌های استخدامی مورد نیاز بانک بوده‌اند.

شرایط استخدام بانک‌های دولتی در سال ۱۴۰۱

استخدام پست بانک ایران در سال 1401

استخدام بانک ملی در سال 1401

استخدام بانک صادرات در سال 1401

استخدام بانک ملت در سال 1401

استخدام بانک کشاورزی در سال 1401

استخدام بانک توسعه صادرات در سال 1401

شرایط استخدام بانک سپه در سال 1401

شرایط استخدام بانک تجارت در سال 1401

استخدام بانک توسعه تعاون در سال 1401


سوالات متداول

شرایط استخدام بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ چیست؟

معمولا بانک‌ها شرایط عمومی و اختصاصی استخدام را در اطلاعیه‌ها و دفترچه آزمون استخدامی ذکر می‌کنند، در این مطلب به جزییات آن پرداخته شده است.

شرایط سنی استخدام در بانک مسکن چگونه است؟

محدوده سنی حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۳۰ سال تمام برای دارندگان مدرک دیپلم، ۳۵ سال تمام برای فارغ التحصیلان مقطع فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر ۴۰ سال تمام دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری می‌باشد.

چکونه به اخبار و آگهی‌های استخدامی بانک مسکن دسترسی داشته باشیم؟

جهت دسترسی آسان به اخرین اخبار استخدامی بانک مسکن در سایت جاب یابی عضو شوید و جدیدترین اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

علی آقاوالا اینقدر چشم به اطلاعیه و آگهی های استخدامی دوختیم چشمام از حدقه در اومد تمام اون شرایط من دارم کارت پایان خدمت هم دارم ی شغل به ما تو بانک بدید جای دوری نمی ره.
24 اسفند 2021پاسخ به این دیدگاه
ناشناساستخدام بانک‌مسکن 1400کی شروع میشه؟
16 تیر 1400پاسخ به این دیدگاه
نیوشااستخدام بانک مسکن 1400کی شروع میشه؟
25 فروردین 1400پاسخ به این دیدگاه
گل‌خاتون:من ده ساله دنبال کارم با کارشناسی مدیریت آیا میشه در بانک مسکن استخدام بشم
:هزارتاسکته ریزودرشت بایدبزنیم تایه شغل نصیبمون شه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید