‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

فرم استخدام ایران خودرو ۱۴۰۱ (شرایط ثبت نام و مدارک لازم)

شرایط استخدام ایران خودرو تهران و سراسر کشور در سال ۱۴۰۱

آنچه در این مطلب می‌خوانید چیست؟ شرایط استخدام شرکت ایران خودرو، فرم استخدامی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، نحوه ویرایش فرم استخدامی، دفترچه و مدارک لازم برای شرکت در آزمون استخدامی ایران خودرو، شرایط سنی، مدرک تحصیلی و رشته های مورد نیاز استخدام در شرکت ایران خودرو

استخدام در شرکت ایران خودرو تهران

یکی از معتبرترین شرکت‌های خودروسازی در ایران، ایران خودرو است که هر سال، برای تأمین و تکمیل نیروی انسانی خود در بخش‌ها و شهرهای مختلف اقدام به انتشار آگهی استخدام می‌کند.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام شرکت سایپا ۱۴۰۱

برای بسیاری از افراد جویای کار دانستن شرایط استخدام در ایران خودرو، زمان استخدام و همچنین عناوین و ردیف‌های شغلی کمک می‌کند تا در امر استخدام موفق باشند. ما در این مقاله از جاب‌یابی تلاش می‌کنیم تا به سوالات شما پیرامون استخدام در ایران خودرو پاسخ دهیم.

استخدام ایران خودرو ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ نیز همانند سال‌های پیش ایران خودرو اقدام به استخدام نیروی کار در شهرهای مختلف از جمله تهران و کرج کرد. فیلتر اصلی شرکت در استخدام افراد واجد شرایط برای ردیف‌های شغلی مختلف، شرایطی است که ایران خودرو تعیین می‌کند. این شرایط به صورت شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته می‌شوند که‌عدم احراز آن‌ها به معنای‌عدم شانس شما برای قبولی در پذیرش ایران خودرو خواهد بود. آگاهی از شرایط ایران خودرو برای استخدام می‌تواند به متقاضی کار کمک کند تا با امتیازات بیشتری برای استخدام خود در این کمپانی خودروسازی اقدام کند.

شرایط استخدام ایران خودرو 1401

فرم استخدام ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

شرایط جذب متقاضیان ورود به شرکت ایران خودرو، هرساله در متن اطلاعیه استخدام این شرکت مشخص شده و عموما به سه روش انجام می‌گیرد.

- ارسال رزومه از طریق پست به صندوق پستی ۱۶۳-۱۳۸۹۵
- تکمیل و ارسال آنلاین فرم درخواست کار از طریق قسمت درخواست کار سایت به نشانی ikco. ir/PrsInfo
- ارسال رزومه از طریق پست الکترونیکی (Recruitment@Ikco. com)

ضمن این که می‌توانید به روش حضوری و یا از طریق اینترنتی و به واسطه سامانه جذب و امور کارکنان ایران خودرو به نشانی recruitment. ikco. ir/PrsInfo برای تکمیل فرم استخدام اقدام کنید.

ویرایش اطلاعات فرم استخدام ایران خودرو ۱۴۰۱

اصلاح و ویرایش اطلاعات متقاضیانی که در آزمون‌های استخدامی ثبت نام کردند از طریق سایت سنجش همزمان با ثبت نام این آزمون‌ها انجام می‌گیرد. همچنین در بعضی از آزمون‌ها امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنندگان زمانی که کارت ورود به جلسه منتشر می‌شود برای آن‌ها فعال می‌شود.

اگر بخواهید در زمان دریافت کار اطلاعات خود را ویرایش کنید باید از کارت ورود به جلسه خود پرینت بگیرید و سپس در قسمت پایین اطلاعات کارت گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید و اطلاعات خود را تصحیح کنید. در نظر داشته باشید که اطلاعات شما در کارت ورود به جلسه آزمون تغییری نخواهد کرد و اصلاحات در نتیجه نهایی اعمال می‌گردد.

شرایط عمومی استخدام ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

شرایط عمومی که ایران خودرو برای استخدام نیروی کار در نظر دارد به این شرح است:

- داشتن تابعیت ایرانی
- معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان‌ای که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است
- پایبندی و عمل به قانون اساسی
- نداشتن مشکل خدمت نظام وظیفه برای آقایان. برای افرادی که مشمول معافیت پزشکی می‌شوند قوانین خاصی در نظر گرفته شده است. بدین مفهوم که اگر داوطلب مذکور مجاز به نام‌نویسی در مهلت ثبت نام آزمون ایران خودرو نخواهد بود. همچنین مشمولان معافیت پزشکی که دارای مدرک فوق دیپلم یا بالاتر هستند، اگر در معاینات پزشکی مدیریت امور پیشگیری، درمان و رفاه مورد تایید قرار گیرند، مانعی برای ثبت نام و نخواهند داشت.
- نداشتن اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان‌ها
-عدم سوء سابقه کیفری و یا محکومیت جزایی
- برخورداری از سلامت جسمی و روانی جهت انجام امور مربوط به شغل آتی
- برخورداری از صلاحیتهای عمومی به تایید مراجع ذی صلاح
- برخورداری از از شرایط احراز شغل متناسب شرایط شرکت در آزمون استخدامی ایران خودرو ذکر شده در دفترچه راهنما
- نداشتن ممنوعیت‌های قانونی جهت استخدام به تایید مراجع قضایی و ذی صلاح

دفترچه آزمون استخدامی ایران خودرو 1401

شرایط اختصاصی استخدام در ایران خودرو

استخدام ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ منوط به قبولی در آزمون ورودی است. همچنین در اکثر موارد شرایط بر اساس ردیف‌های شغلی و نیاز شرکت تعیین می‌شود. شرایطی که در سال جاری به عنوان شرایط اختصاصی استخدام ایران خودرو مورد توجه قرار داشتند به این شرح است:

- داوطلب در زمان ثبت نام مشغول به تحصیل در دانشگاه باشد، واجد شرایط استخدام ایران خودرو نخواهد بود.
- کسب نمره و موفقیت در تمامی مراحل استخدام اعم از آزمون، مصاحبه و معاینات پزشکی الزامی است.
- متقاضی نباید در هیچ کدام از از سازمان‌ها یا دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تعهد خدمت یا استخدام داشته باشد.
- وجود بستگان درجه یک اعم از پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر در حال اشتغال در شرکت ایران خودرو مانع از استخدام می‌شود.
- داوطلبان بومی (استان تهران و استان البرز) می‌توانند در در این آزمون شرکت کنند. منظور از بومی بودن افرادی است که دارای یکی از شرایط زیر باشد.
* همسر، پدر در یا مادر داوطلب در استان تهران و البرز در حال خدمت یا بازنشسته شده باشند.
* متقاضی سند معتبر ملکی یا اجاره نامه ایی در استان تهران را که دارای کد رهگیری به اسم همسر، پدر یا مادر یا خود باشد ارائه دهد (تاریخ این اسناد باید برای حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ مهلت ثبت نام آزمون ایران خودرو باشد).
* استشهاد محلی که به مهر نیروی انتظامی پاسگاه یا کلانتری محل ممهور شده باشد جهت تایید اسناد اجاره نامه الزامی است.
- بر اساس سیاست‌های حفظ سرمایه انسانی گروه صنعتی ایران خودرو، این شرکت از پذیرش شاغلین شرکت‌های زیر مجموعه، خودداری می‌کند. البته کارکنان پیمانکار مشمول این مورد نمی‌شوند و مجاز به ثبت نام خواهند بود.

شرایط سنی استخدام در ایران خودرو

شرایط سنی استخدام شرکت ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

یکی از مهمترین شرایطی که در زمان ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو باید به آن توجه داشته باشید، شرایط سنی است. این شرایط بر اساس مقطع تحصیلی و سوابق کاری متقاضی تعیین می‌گردد. با توجه به شرایط اعلام شده از سوی ایران خودرو در سال‌های اخیر می‌توان گفت شرایط سنی استخدام در این ارگان به این شرح است:

حداکثر شرایط سنی مجاز برای دارندگان مدرک کاردانی ۲۵ سال، برای دارندگان مدرک کارشناسی ۲۶ سال و برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۲۹ سال است.

همچنین حداکثر شرایط سنی با احتساب سابقه کار برای افراد دارای مدرک کاردانی ۳۰ سال، برای دارندگان مدرک کارشناسی ۳۳ سال و برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۳۴ سال است.

تبصره و قوانینی نیز در مورد شرایط سنی پذیرفتگان وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

تذکر ۱: داوطلبانی که در یکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد دارای مدرک تحصیلی می‌باشند، اگر سوابق کار و مدارک لازم را ارائه دهند، حداکثر سن تا سقف تعیین شده در جدول بالا می‌تواند افزایش یابد. چنانچه مستندات مربوطه در هنگام گزینش و جذب ارائه نشود، امکان استخدام وجود نخواهد داشت. دقت داشته باشید که اعمال سوابق و مستندات مدت سابقه کاری پیشین در صورت تحویل گواهی معتبر از سوی محل خدمت قبلی و گواهی سوابق تلفیقی پرداخت حق بیمه امکان‌پذیر خواهد بود.

تذکر۲: حداکثر سن داوطلب و بر اساس اولین روز در زمان ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو حساب می‌شود.

تذکر: استخدام متقاضیان خانم در مشاغل کارشناسی فنی تولید در گرایش‌های فنی مهندسی که معمولاً نیازمند کار در شیفت هستند، مجاز نخواهد بود. بنابراین تنها از داوطلبان آقا مطابق با نیاز شرکت ایران خودرو پذیرش صورت می‌گیرد.

تذکر ۳: مشاغل مهارت محور که دارای شرایط سخت خط و آسیب‌زا هستند، برای متقاضیان خانم مجاز نیست است و تنها داوطلبان مرد می‌توانند در رده شغلی کاردانی ثبت نام نمایند.

شرایط سنی استخدام ایثارگران و فرزندان بازنشسته در ایران خودرو

شرایط سنی ایثارگران، بسیجیان فعال و فرزندان بازنشسته در آزمون استخدامی ایران خودرو

- شرایط سنی شرکت در آزمون استخدامی ایران خودرو برای داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران، بسیج فعال و یا فرزندان بازنشسته هستند، اندکی متفاوت می‌باشد. به طوری که تلاش شده است تا تسهیلاتی برای این عزیزان در نظر گرفته شود. البته ذکر این نکته ضروری است که سهمیه خاصی برای این دسته از از شرکت کنندگان در نظر گرفته نخواهد شد و تنها تحقیق سنی برای آن‌ها اعمال می‌گردد. این ضوابط را می‌توان به ترتیب زیر بیان کرد:

- اگر داوطلب مشمول اولویت اول امتیازات ویژه ایثارگران باشد، ۴ سال سابقه سنی وی اضافه خواهد شد.
- چنانچه داوطلب مشمول اولویت دوم امتیازات ویژه ایثارگران باشد، دو سال به سابقه سنی او افزوده می‌شود.
- مشمولین اولویت اول امتیاز ویژه ایثارگراناز قرار زیر می‌باشند: جانباز، آزاده، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان (۲۵درصدوبالاتر) براساس درصد جانبازی، فرزندان آزادگان با یک سال اسارت وبیشتر، همسر شهید، همسرجانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسرآزادگان با یک سال اسارت و بیشتر، خواهر و برادر شهید
- مشمولین اولویت دوم امتیازات ویژه ایثارگران عبارتند از: فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها
- شرکت کنندگانی که بسیج فعال دارند، در ازای هر دو سال سابقه فعال، شش ماه به سابقه ایشان اضافه خواهد شد. حداکثر سابقه سنی سوابق مجاز بر طبق سوابق بسیجی ۳ سال می‌باشد. اگر ۱۲ سال سابقه بسیج فعال با حساب کنیم، ۳ سال سابقه سنی به داوطلب اضافه خواهد شد.
- داوطلبینی که فرزند بازنشستگان محسوب می‌شوند، ۳ سال به سابقه سنی آن‌ها اضافه می‌شود.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

زمان ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

به طور معمول حدود سه ماه قبل از برگزاری آزمون، می‌توان برای نام‌نویسی این آزمون اقدام نمود. برای مثال، در سال گذشته، زمان ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو از ۸ لغایت ۱۸ آبان ماه بود و برگزاری نیز در ۱۶ بهمن صورت گرفت. بنابراین باید منبعی را در نظر داشته باشید که بتوانید در مهلت مقرر از اطلاعیه استخدامی ایران خودرو آگاه شوید.

آزمون استخدامی ایران خودرو شامل چه مواردی می‌شود؟

در سال‌های اخیر، شرکت ایران خودرو در آزمون استخدامی خود، در چند رشته خاص از میان متقاضیان واجد شرایط در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند. اما رشته‌های کاردانی نسبت به کارشناسی و بالاتر از آن محدود‌تر می‌باشد. بنابراین، دارندگان مدرک کارشناسی شانس بیشتری جهت انتخاب گرایش و رشته خواهند داشت.

افرادی که قصد شرکت در آزمون استخدامی با مدرک کاردانی را دارند، باید بدانند که رشته‌های در نظر گرفته شده برای این مقطع محدود بوده و به رشته‌هایی اعم از کاردانی برق، مکانیک و جوشکاری مربوط می‌شود.

البته شرایط سنی نیز برای شرکت این داوطلبان در نظر گرفته شده است که به حداکثر ۲۵ و در صورت داشتن سوابق کاری به ۳۰ سال می‌رسد.

مدارک لازم برای استخدام ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

فرد متقاضی پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مراحل جذب، به منظور ارائه مدارک مورد نیاز، از طرف اداره جذب و امور کارکنان دعوت خواهد شد.

فرم استخدام ایران خودرو ۱۴۰۱

مدارک لازم برای این مرحله عبارتند از:

- عکس پرسنلی ۴×۳
- گواهی یا اصل مدرک تحصیلی به همراه کپی
- اصل شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی از تمام صفحات
- اصل شناسنامه همسر و فرزندان به همراه کپی از تمام صفحات (در صورت وجود)
- اصل کارت پایان خدمت یا هر نوع معافیت قانونی به همراه کپی (برای آقایان)

لازم به ذکر است که اصل مدارک فوق، پس از تایید از طرف اداره جذب و امور کارکنان به فرد عودت داده خواهد شد.

مدرک تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

مدرک دیپلم: هوش، تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی
مدرک کاردانی: شامل هوش، تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی، آشنایی با مبانی کامپیوتر (ICDL)
مدرک کارشناسی: تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی، زبان و آشنایی با مبانی کامپیوتر (ICDL)
لازم به ذکر است، جزئیات مربوط به این موارد عموما در متن اطلاعیه‌های شرکت در بازه‌های مختلف سال اطلاع‌رسانی می‌شود.

رشته‌های مورد نیاز استخدام در شرکت ایران خودرو

از آنجا که هنوز اطلاعیه‌ای مبنی بر زمان ثبت نام و برگزاری آزمون جدید استخدام ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ منتشر نشده، این شرکت اسامی رشته‌های مجاز خود را معرفی نکرده است.

رشته‌های مورد نیاز استخدام در شرکت ایران خودرو

بر اساس آزمون سال گذشته، رشته‌های مورد تایید استخدام ایران خودرو در مقطع مختلف تحصیلی، به شرح جدول زیر می‌باشد.

- حسابداری، مکاترونیک، برق صنعتی، تعمیر و نگهداری ماشین‌های الکتریکی، الکترونیک، برق قدرت، قالب‌سازی، ماشین‌افزار، مدیریت مالی، جوشکاری، مونتاژ سیستم‌های مکانیکی، تعمیرات ماشین آلات صنعتی، تاسیسات، مدیریت بازرگانی، علوم ارتباطات اجتماعی، مکانیک ماشین آلات صنعتی، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، روابط بین الملل، ایمنی صنعتی و ساخت و تولید

شرایط استخدام ایران خودرو با مدرک دیپلم

استخدام با مدرک دیپلم در ایران خودرو معمولا برای ردیف‌های شغلی چون حراست، کارگر خط تولید و… در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه دفترچه‌های راهنما در زمان انتشار آن، ردیف‌های شغلی که با مدرک دیپلم استخدام می‌کنند را مشاهده کنید

استخدام به عنوان کارگر ساده یا کارگر خط تولید عموما با شیفت‌های چرخشی همراه است. با این حال سایر موارد از جمله پایه حقوق وزارت کار، بیمه، سنوات، سرویس رفت و آمد و… را شامل می‌شود.

دفترچه استخدام ایران خودرو ۱۴۰۱

شرایط استخدام عموما از طریق دفترچه راهنما که در زمان استخدام در سایت ثبت نام قرار می‌گیرد اعلام می‌شود. تا به امروز ایران خودرو آگهی‌های استخدامی خود را از طریق سایت سازمان سنجش منتشر کرده است. باید به این نکته توجه داشت که اگر در هر مرحله از آزمون یا حتی پس از قبولی، مغایرتی در اطلاعات وارد شده با حقیقت وجود داشته باشد، فرد از ادامه فرایند محروم و پذیرش وی ملغی خواهد شد.

شرایط استخدام در شرکت‌های زیر مجموعه یا نمایندگی‌های ایران خودرو

ایران خودرو دارای شرکت‌های تابعه بسیاری است ضمن این که نمایندگی‌های مجازی نیز در سراسر کشور دارد. البته استخدام در این نهادهای زیرمجموعه و شرکت‌های تابعه یا نمایندگی ها، عموما به صورت مستقل و توسط خود آن‌ها در ردیف‌های شغلی مورد نیازی چون مکانیک خودرو، برقکار خودرو و… و همچنین استخدام به عنوان کارگر خط تولید در شرکت‌های تأمین کننده قطعات ایران خودرو انجام می‌گیرد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های استخدامی از اخبار مرتبط با استخدام در شرکت ایران خودرو مطلع شوید و در زمان آزمون یا استخدام برای استخدام در ایران خودرو یا شرکت‌های تابعه اقدام نمایید.


سوالات متداول

چگونه در شرکت ایران خودرو استخدام شویم؟

برای استخدام در شرکت خودروسازی ایران خودرو باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مورد نظر شرکت مربوطه در عناوین شغلی مرتبط باشید، شرایط استخدام در متن مقاله موجود است.

مدارک لازم برای استخدام در شرکت ایران خودرو چیست؟

عکس پرسنلی، گواهی یا اصل مدرک تحصیلی به همراه کپی، اصل شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی از تمام صفحات، جهت مشاهده سایر مدارک به متن آگهی مراجعه فرمایید.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیتمام مقاطع تحصیلی

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 29 شهریور 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

مهرانه خواهش می کنم شرط معدل برای کارشناس مهندسی و ارشد نذارید واقعا تأسف داره این همه سال درس بخوانند بعد با شرط معدل نتونند کار کنند
11 فروردین 2023پاسخ به این دیدگاه
محسن هاشمی سلام من ۸ سال سابقه کار تکنسین مکانیک هستم ایران خودرو نیرو فنی نمیخواد ۰۹۳۶۴۳۳۷۳۸۴
31 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
مجتبی خسروی علی بابالو سلام خوبی خسته نباشید من نیاز به کار دارم مشکل خانواده ام زیاد پدر و مادر پیر هستند عمل کردن تو خانواده فقط من بیکار هستم الان هم دنبال کارم
13 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
فاضل جهانگیری با سلام و خسته نباشید بنده مکانیک و برق کار خوردو های سبک می‌باشم و در تهران زندگی میکنم در صورت استخدام 09928995916 تماس حاصل فرمایید
13 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
سلام خسته نباشید ایران خودرو درسال ۱۴۰۱ نیروی جدید نمیگیرد
12 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
رهنما من کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم و ۹ سال سابقه کار در قسمت بازرگانی و فروش دارم الان بیکارم ۰۹۱۵۵۲۳۵۰۳۳
01 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
سیداحسان خدامرادیسلام بنده با کاردانی مکانیک خودرو ۵ ماه پیش استخدام شدم و درروزهای اول کاری بخاطر وقوع یه حادثه ۳ روز غیبت کردم و بعداز سه روز برگشتم ولی نامه عدم نیاز برام زدن میخاستم بدونم راهی هست که برگردم به کار
24 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
محسن :داداش چطوری استخدام شدی ؟؟؟
حمید بنده با دوازده سال سابقه در خطوط تولید و مونتاژ در شرکت سایپا،اکنون با پایان قرارداد آماده همکاری با شرکت ایرانخودرو هستم،در صورت نیاز با شماره 09363741147 تماس بگیرید
19 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
عبدالحسینسلام بندتعمیرکارخودروهای سبک میباشم ودرایران خودروزنگنه وکجوردراهواز مَشغول بودم حالابه دنبال شغل میگردم باتشکر۰۹۱۶۹۴۶۶۵۱۸
14 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
رامینایا زیر دیپلم میشه استخدام شد؟
01 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید