‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام بانک توسعه تعاون ۱۴۰۱ (شرایط و زمان آزمون)

هرآنچه در مورد شرایط استخدام در بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۱ باید بدانید

کارجوی گرامی، در این مطلب قصد داریم شرایط و ضوابط استخدام در بانک توسعه تعاون را اعم از شرایط استخدام خانم‌ها در بانک، مواد آزمون، رشته‌های مورد نیاز و شرط معدل برای استخدام بانک توسعه تعاون و سایر شرایط را جهت اطلاع شما عزیزان بروزرسانی کنیم، با جاب یابی همراه باشید.

بانک توسعه تعاون از بانک‌های دولتی ایران و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. از جمله اهداف مهم این بانک میتوان به اشتغالزایی، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ذکر کرد؛ این بانک معمولا نیروی مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون کتبی، و طی مراحل مصاحبه و گزینش و یا از طریق انتشار فراخوان دعوت به همکاری در سایت خود جذب می‌نماید.

شرایط استخدام در بانک توسعه تعاون

شرایط استخدام در بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون برای استخدام کارجویان آزمون استخدامی برگزار می‌کند، برای شرکت در این آزمون کارجویان باید شرایط عمومی و اختصاصی مقتضی داشته باشند.

بیشتر بخوانید - بهترین رشته‌ها برای استخدام در بانک‌

- داشتن تابعیت ایران
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند
-عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
-عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذی‌صلاح
- داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند
- به استناد ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می‌باشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه‌های اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یاعدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون می‌باشد.

حداقل سن برای استخدام در بانک توسعه تعاون

- داشتن حداقل بیست ۲۰ سال تمام و حداکثر ۲۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر ۳۰ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر ۳۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر ۴۰ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر ۴۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام بانک‌ در سال 1401

تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.

تبصره ۲: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
– داوطلبانی که در جبهه‌ها به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌ها
– میزان مدت خدمت ضرورت
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام‌وقت در وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و شرکت‌های تحت پوشش آن‌ها، شرکت‌های بیمه‌های دولتی، شهرداری‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت‌های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می‌کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت‌های تحت پوشش آن‌ها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آن‌ها.
تذکر: ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم) است.

آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون در سال 1401

مواد آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون

آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون در دو بخش سوالات عمومی و اختصاصی انجام می‌گیرد که منابع آن به شرح زیر است:

مواد آزمون عمومی عبارتند از:

۱. فناوری اطلاعات (مهارت‌های هفتگانه ICDL
۲. ریاضی و آمار مقدماتی
۳. زبان و ادبیات فارسی
۴. معارف اسلامی
۵. زبان انگلیسی – عمومی
۶. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷. هوش و توانمندی‌های عمومی
تبصره: اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال‌های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال‌های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

مواد آزمون تخصصی:

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ۱ مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه‌ای با ضریب یک ۱ می‌باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

امتیازات و سهمیه‌های در نظر گرفته شده برای آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه‌ای استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه‌های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می‌پذیرد:

مواد آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون

۱. در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می‌پذیرد.

۲. با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل‌های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت‌عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق‌الذکر محفوظ خواهد ماند.

۳. ایثارگران متقاضی بهره‌مندی از سهمیه استخدامی ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره‌مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد و در صورت‌عدم تأیید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغلمحلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمی‌باشند.

۴. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می‌باشند.

۵. کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمی‌باشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه‌ها در شغل محلهای سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.

تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه‌های ۲۵ و ۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.

۶. آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره‌مند گردند.

۷. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل‌های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت‌عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.

۸. استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت می‌پذیرد.

تذکر:

۱. معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آن‌ها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.

۲. در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.

ب) سهمیه معلولین:

جذب معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور، از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در همان شغل محل بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر (به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی) و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می‌پذیرد:

۱. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۳ درصد معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سایر سهمیه‌های استخدامی مجزا گردیده است. داوطلبان معلول تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل‌های مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت‌عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق‌الذکر محفوظ خواهد ماند.

۲. معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام می‌شوند را داشته باشند.

۳. بر اساس ماده ۵ آیین نامه شماره ۸۸۳۸۴/۴۴۱۷۸ مورخ ۲۲.۰۴/ ۱۳۸۹ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آن‌ها نباشد، بلامانع می‌باشد.

۴. استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ۳ درصد معلولین از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب در همان شغل محل جنسیت صورت می‌پذیرد.

تذکر:

۱. معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آن‌ها صرفاً از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.

۲. در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.

مراحل استخدام در بانک توسعه و تعاون

اولین مرحله برای استخدام در این بانک شرکت در آزمون استخدامی بانک توسعه و تعاون است.
بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۹۳/۰۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۹۶/۰۲/۲۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، سایر مراحل استخدامی به شرح زیر صورت می‌پذیرد:

الف) تعیین حدنصاب:

معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه‌های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر می‌باشد:
پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب، معادل
کسب حداقل ۵۰ درصد امتیاز مکتسبه توسط نفر اول با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می‌گیرد.

تذکر:

۱ -داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود.
۲ -کسب حد نصاب در امتحان مشترک فراگیر، هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی‌کند و معرفی افراد به ترتیب نمره مکتسبه آنان، از میان داوطلبانی که حدنصاب را کسب نموده‌اند، صورت می‌پذیرد.
ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب:
انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب را کسب نموده‌اند، بر اساس نمره مکتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی صورت می‌پذیرد.

تذکر مهم:

با توجه به اینکه، دستگاه‌های استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

ج) انتخاب و اعلام لیست دو یا سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین تأییدشدگان مرحله بررسی مدارک:
انتخاب افراد دو یا سه برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه‌های استخدامی صرفاً از بین داوطلبانی که مدارک آنان توسط دستگاه اجرایی مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است، بر اساس نمره مکتسبه این افراد در هر یک از آزمونهای کتبی (حیطه‌های عمومی و تخصصی) با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی، به تعداد دو برابر ظرفیت در سهمیه‌های ایثارگران و معلولین وسه برابر ظرفیت در سهمیه آزاد صورت می‌پذیرد.

د) معرفی به گزینش

۱) پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن ۷۰درصد برای آزمون‌های کتبی (حیطه‌های عمومی و تخصصی) و ۳۰ درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.

۲) در صورت‌عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفر اصلی صرفاً بر اساس ترتیب نمره مکتسبه این افراد و با در نظر سهمیه‌های قانونی برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت صورت می‌پذیرد.

چه رشته‌هایی شانس استخدام در بانک توسعه تعاون را دارند؟

مشخصات رشته‌های استخدامی با توجه به الزام و نیاز بانک در زمان استخدام مشخص می‌شود اما معمولا رشته‌های زیر شانس بیشتری برای حضور در آزمون‌های استخدامی بانک‌ها را دارا هستند:
- مدیریت: کلیه گرایش‌ها
- حسابداری: کلیه گرایش‌ها
- ریاضی: کلیه گرایش‌ها
- اقتصاد: کلیه گرایش‌ها
- مدریت کسب و کار
- بانکداری
- آمار: کلیه گرایش‌ها
- مهندسی فناوری اطلاعات
- علوم کامپیوتر: کلیه گرایش‌ها
- مهندسی صنایع: کلیه گرایش‌ها
- حقوق: کلیه گرایش‌ها

شرایط استخدام بانک‌های دولتی در سال ۱۴۰۱

استخدام پست بانک ایران در سال 1401

استخدام بانک ملی در سال 1401

استخدام بانک صادرات در سال 1401

استخدام بانک ملت در سال 1401

استخدام بانک کشاورزی در سال 1401

استخدام بانک توسعه صادرات در سال 1401

شرایط استخدام بانک سپه در سال 1401

شرایط استخدام بانک تجارت در سال 1401

شرایط سنی شرکت در آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون چیست؟

طبق شرایط اعلامی در آخرین آگهی استخدامی بانک توسعه تعاون افراد دارای حداکثر سی و پنج سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس مجاز به شرکت در آزمون استخدامی می‌باشند.

آخرین آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون مربوط به چه زمانی است؟

آخرین آزمون استخدامی این بانک در شهریور ماه سال ۹۹ صورت گرفته و اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شده است با توجه به آخرین شرایط اعلام شده از سوی بانک گردآوری شده است.

شرایط استخدام بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۱ چیست؟

هنوز هیچ خبر رسمی مربوط به فراخوان استخدامی این بانک در سال ۱۴۰۱ وجود ندارد. جهت دریافت اخرین اخبار و آزمون‌های استخدامی بانک تجارت در سامانه جاب‌یابی عضو شوید.

چگونه می‌توان از آخرین اخبار رسمی استخدام در بانک توسعه تعاون باخبر شد؟

معمولا خبرهای استخدام در نهادهای دولتی و بانک‌ها در تمام رسانه‌های جمعی منتشر می‌شود. برای دسترسی به آخرین و به روزترین اخبار استخدامی بانک‌ها و نهادهای دولتی در خبرنامه سایت جاب‌یابی عضو شوید.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 اردیبهشت 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

ناشناسثبت نام استخدام بانک توسعه تعاون 1400کی شروع میشه؟ معدل باید چند باشه؟
16 تیر 1400پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید