‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط ثبت نام امریه سربازی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۴۰۱

نحوه عضویت و شرایط سربازی بنیاد ملی نخبگان در ۱۴۰۱

نحوه عضویت در بنیاد نخبگان چگونه است؟ چگونه از بنیاد ملی نخبگان امریه سربازی بگیریم؟ عضویت در بنیاد ملی نخبگان چه مزایایی دارد؟ نحوه محاسبه امتیاز در بنیاد ملی نخبگان چگونه است؟ چه کسانی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند؟ شرایط عضویت رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکترا در بنیاد ملی نخبگان چگونه است؟ این‌ها مهمترین سوالات نخبگان کشور است که ما در سایت جاب‌یابی سعی کرده‌ایم به همه آن‌ها پاسخ دهیم.

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۴۰۱

برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان شما لازم است به عنوان نخبه برای سازمان شناخته شوید. این سازمان که تنها مرجع رسمی و قانونی شناسایی، جذب و حمایت مادی و معنوی نخبگان است، به دنبال جذب، حفظ، به کارگیری و پشتیبانی از نخبگان در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و پیشبرد توسعه فرهنگی و علمی کشور است. این سازمان با هدف به کارگیری و حفظ نخبگان و ایجاد فضای مناسب و راحت برای آن‌ها تعبیه شده است.

ثبت نام نیروی سرباز امریه در بنیاد ملی نخبگان تهران ۱۴۰۱

متقاضیان برای استفاده از این امریه باید شرایط عمومی از قبیل اولویت با نخبگان و استعدادهای برتر، فعال و تلاشگر، آشنایی به امور مرتبط با نخبگان، استعدادهای برتر و اجتماعات نخبگانی و اختصاصی و نیز شرایط اختصاصی از قبیل حداقل مقطع کارشناسی ارشد، نداشتن غیبت در اخذ برگه آماده به خدمت، بومی استان تهران، نداشتن کسری خدمت و تقاضای استفاده از آن، حداقل تا تاریخ اعزام، ۶ ماه زمان را داشته باشند.

بر اساس اعلام این پایگاه، متقاضیان می‌توانند خلاصه سوابق خود را برای بررسی به نشانی ایمیل apply@bmn. ir ارسال کنند، در صورت تایید شرایط اولیه از داوطلبان برای مصاحبه دعوت می‌شود.

شرایط اولیه امریه سربازی متقاضیان به شرح زیر است:

- اولویت با نخبگان و استعدادهای برتر
- فعال و تلاشگر
- آشنایی به امور مرتبط با نخبگان، استعدادهای برتر و اجتماعات نخبگانی
- حداقل مقطع کارشناسی ارشد
-عدم غیبت در اخذ برگه آماده به خدمت
- بومی استان تهران
- عدم وجود کسری خدمت و تقاضای استفاده از آن
- حداقل تا تاریخ اعزام، ۶ ماه زمان داشته باشند.

متقاضیان محترم خلاصه سوابق خود را جهت بررسی به ایمیل apply@bmn. ir ارسال کنند.

در صورت تایید شرایط اولیه از داوطلبان جهت مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

ثبت نام سرباز امریه در بنیاد ملی نخبگان سال ۱۴۰۱

چه کسانی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند؟

- برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر داخلی و جهانی

- برگزیدگان از میان نفرات برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها

- برترین‌های مسابقات علوم قرآنی

- شخصیت‌های برجسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور

- برگزیدگان از میان آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده هنری در حوزه‌های موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، معماری و غیره با معرفی مراجع معتبر و انتخاب بنیاد به عنوان استعداد برتر (تشخیص مراجع معتبر یا بنیاد است)

- اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری

- مدرسین و محققین علوم حوزوی

- برگزیدگان آزمون‌های جامع پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

- برگزیدگان از میان دانشجویان نمونه کشوری

- برگزیدگان از میان مخترعان و مکتشفان

الف) برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های علمی معتبر داخلی و خارجی از قبیل جشنواره بین المللی‌خوارزمی، جشنواره جوان خوارزمی، و جشنواره علوم پزشکی رازی با معرفی وزارت‌های علوم و بهداشت و تأیید بنیاد به عنوان استعداد برتر.

ب) برگزیدگان از میان مخترعان و مکتشفان ایرانی که اختراع و اکتشاف آنان در مراجع ذی‌صلاح داخلی و یا خارجی به ثبت رسیده باشد به عنوان استعداد برتر. (بنیاد تعیین کننده مراجع ذی‌صلاح است.)

تبصره: جشنواره‌ها و مسابقات علمی با تأیید وزارتین علوم و بهداشت و در موارد خاص با تأیید بنیاد معتبر شناخته می‌شود.

- برگزیدگان مسابقات معتبر ملی و بین‌المللی قرآنی، برگزیدگان با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان استعداد برتر.

تبصره: تشخیص اعتبار مسابقه با بنیاد است.

- برگزیدگان مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت

- دانش آموختگان، برگزیدگان از میان نفرات اول دانش‌آموخته رشته‌های دانشگاهی (کارشناسی و بالاتر) داخل کشور و حوزه‌های علمیه (سطح یک و بالاتر) با معرفی «وزارتین علوم و بهداشت» و «مدیریت حوزه علمیه قم و خراسان» به عنوان استعداد برتر

نحوه محاسبه امتیاز بنیاد ملی نخبگان

نحوه محاسبه و حداقل امتیاز لازم برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان

طبق شیوه نامه بنیاد، فارغ التحصیلان ارشد می‌بایست ۱۳۰، دانشجویان دکترا ۱۵۰ و فارغ التحصیلان دکترا نیز ۱۸۰ امتیاز را بدست آورند که منطقی‌ترین راه برای رسیدن به آن برنامه ریزی برای کسب امتیاز در دوران تحصیل است اما اگر موفق به این کار نشوید چه در دوره یک‌ساله پس از فارغ التحصیلی و چه حتی در حین خدمت می‌توانید برای استفاده از این امکان اقدام کنید. پس اجازه دهید به تعدادی از تاثیرگذار‌ترین فاکتور‌های جدول نگاه کنیم:

۱. معدل: بنیاد برای معدل فرمولی به نام ضریب همطرازی در نظر گرفته است که به آن شیوه نامه هیات علمی نیز گفته می‌شود. خب یعنی چی؟ یعنی امیتاز معدل‌های شما در دوره لیسانس، ارشد و دکتری اینگونه محاسبه می‌شود:

مثلا اگر معدل ارشد شما ۱۸ باشد باید آنرا از ۱۷.۵ کم کرده ضرب در ۱۰۰ کنید که می‌شود ۵۰ امتیاز اما نکته مهم این است که معدل شما قبل از قرار گرفتن در فرمول می‌بایست در ضریب همطرازی ضرب شود. فلسفه این ضریب این گونه است که هر رشته/دانشگاه دارای ضریبی بر اساس اعتبار و سختی آن رشته است تا محاسبه امتیاز معدل شرایط عادلانه‌تری پیدا کند به همین خاطر دانشگاه‌های معتبر امتیاز معدل بالاتری کسب می‌کنند به همان نسبت هم دانشگاه‌هایی که از اعتبار کمتری برخورداند، امتیاز کمتری بدست می‌آورند. ضریب همطرازی رشته و دانشگاه خود را می‌توانید از ۰۹۶۰۱ بپرسید.

۲. مقاله‌ها علمی: طبق شیوه نامه بنیاد، مقاله‌های بین المللی شما در نشریه‌های Q۱ و Q۲ می‌توانند تا ۵۰ امتیاز نصیبتان کنند. مقاله‌های علمی پژوهشی داخلی هم تا ۳۰ امتیاز. برای اینکه امتیاز کامل را بدست اورید باید تنها نویسنده مقاله باشید و اگر مقاله مستخرج از پاپان نامه شماست، با ارائه یک گواهی به بنیاد، آن‌ها نام استاد راهنما را حذف شده در نظر گرفته و امتیاز کامل را به شما می‌دهند. نکته مهم این است که نشریه‌ای که مقاله شما در آن چاپ شده می‌بایست در لیست وزارت علوم به عنوان نشریه علمی وجود داشته باشد در غیر این صورت امتیازی به شما تعلق نخواهد گرفت.

۳. سایر موارد و مساله زمان: دو گزینه بالا آسان‌ترین و کم زمان‌ترین مسیر را برای شما فراهم می‌کنند. سایر گزینه‌های بنیاد مانند ثبت اختراع، رتبه کنکور، چاپ کتاب، جایزه‌ها و جشنواره‌های مختلف بیشتر به بک گراند شما و تلاش‌تان در سال‌های گذشته بستگی دارد چراکه امکان دستیابی به آن‌ها در زمان کم دشوار به نظر می‌رسد اما اگر در رزومه خود آن‌ها را دارید می‌توانید با مشاهده جدول، امتیاز آن‌ها را محاسبه کنید و در سبد خود قرار دهید.

نکته ها: هر فرد تنها دوبار می‌تواند درخواست ثبت کند و بین هر درخواست می‌بایست ۶ ماه فاصله باشد پس بهتر است قبل از ثبت درخواست در سامانه سینا از امتیاز‌های خود مطمئن باشید.

بنیاد همچنین برای افرادی که به حدنصاب تعیین شده نرسیده اما امتیاز نزدیکی داشته باشند، مثلا (۱۲۵ از ۱۳۰)، کارگروهی تشکیل می‌دهد که در آن با توجه به سایر فعالیت‌های فرد که مشمول امتیاز نشده ممکن است وی را تایید صلاحیت کرده و امکان استفاده از تسهیلات را به او بدهند.

هیچگونه کسری خدمتی برای برگزیدگان بنیاد لحاظ نمی‌شود و شما باید در مدت ۱۴ ماه طرح پژوهشی را کامل کنید و در صورت داشتن غیبت هم نمی‌توانید از این تسهیلات استفاده کنید.

در نهایت هم برای سوالات بیشتر خود می‌توانید با کارشناسان بنیاد با شماره ۰۹۶۰۱ تماس بگیرید.

شرایط عضویت رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکترا در بنیاد ملی نخبگان

شرایط عضویت رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکترا در بنیاد ملی نخبگان

مدیر روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به شرایط عضویت رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکترا در بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: در صورتیکه‌ رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت‌های پژوهشی انجام دهند عضو بنیاد ملی نخبگان خواهند شد و بدین وسیله از شرایط حمایتی این بنیاد از نخبگان بهره می‌شوند.

جهت عضویت به سامانه جذب بنیاد ملی نخبگان به نشانی sina. bmn. ir مراجعه کنید.

مزایای عضویت در بنیاد ملی نخبگان

- جوایز تحصیلی دانشجویی به دانشجویان صاحب استعدادهای برتر و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی

- اعطای تسهیلات جهت انجام فرصت‌های مطالعاتی و کمک هزینه مقالات به مشمولین جوائز بنیاد

- تسهیلات مربوط مشمولان نظام وظیفه دانشگاهی، غیر مقیم و فناور- همچنین افرادی که تحت حمایت مستقیم بنیاد نبوده اما با معدل بالای ۱۷ و دو مقاله تایید شده خود را به این سازمان معرفی کنند، تحت پوشش طرحی با عنوان سرباز پژوهشی جهت انجام خدمت سربازی در غالب طرح پژوهشی به نیروهای مسلح معرفی می‌شوند.

- اعتبار پژوهشی به مخترعان و نوآوران

- تسهیل استفاده از امکانات پژوهشی موجود در استان بومی نخبگان.

- وام خرید مسکن ویژه نخبگان در تمام سطوح

- تسهیلات مربوط به سبد اشتغال نخبگان که شامل طرح‌هایی است که منجر به ارتقا توانمندی اعضا شده و آن‌ها را آماده اشتغالی موفق و مواجهه با دنیای تجارت خواهد کرد. طرح‌های اجرایی که در این روند اشتغال‌زایی مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار گرفته است شامل طرح شهید تهرانی مقدم، جذب هیات علمی و پزشک دانشمند می‌باشد.

- جذب در دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از حمایت‌هایی است که طی مصوبه هیئت دولت در دستور کار قرار دارد.

- اعطای جایزه علمی شهید دکتر چمران به دوره‌های پسا دکتری که شامل مواردی مانند مقرری ماهیانه معادل حقوق استادیار، کمک هزینه شرکت در یک همایش بین المللی و دو همایش ملی و کمک هزینه عمره مفرده طبق ضوابط بنیاد می‌باشد.

- شناسایی و پشتیبانی از اعضای هیئت علمی برگزیده دانشگاهی، استادان سرآمد و تکریم استادان شامخ

- پشتیبانی و ارائه تسهیلات به برگزیدگان و نخبگان ادبی کشور

- اعطای تسهیلات و پشتیبانی پژوهشی از برگزیدگان قرآنی

- اعطای تسهیلات و پشتیبانی پژوهشی از برگزیدگان حوزوی

اعضای حقوقی هیئت‌ امنا بنیاد ملی نخبگان

- رئیس جمهوری اسلامی ایران
- معاون علمی و فناوی ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان
- معاون اول ریاست جمهوری
- معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه
- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
- وزیر آموزش و پرورش
- وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری
- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی
- رئیس جهاد دانشگاهی
- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

اعضای حقیقی هیئت‌ امنا بنیاد ملی نخبگان

- سرکار خانم دکتر امین‌زاده
- جناب آقای دکتر سهراب‌پور
- حضرت آیت‌اللّه غروی
- جناب آقای دکتر کبگانیان
- جناب آقای دکتر کی‌نژاد
- حضرت آیت‌اللّه مدرسی یزدی
- جناب آقای دکتر ملک‌زاده


سوالات متداول

عضویت در بنیاد ملی نخبگان چه مزایایی دارد؟

عضویت در بنیاد ملی نخبگان شامل مزایای مناسبی است که به مراجعه به متن مقاله می‌توانید از جزییات آن مطلع شوید.

شرایط عضویت در بنیاد ملی نخبگان چگونه است؟

برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان در ابتدا باید به عنوان نخبه در این سازمان شناخته شوید. سایر شرایط در خبر موجود است.

نحوه محاسبه و حداقل امتیاز در بنیاد ملی نخبگان چگونه است؟

فارغ التحصیلان ارشد ۱۳۰، دانشجویان دکترا ۱۵۰ و فارغ التحصیلان دکترا نیز ۱۸۰ امتیاز را بدست آورند. برای محاسبه امتیاز به مقاله مراجعه کنید.

شرایط استفاده از تسهیلات امریه سربازی بنیاد ملی نخبگان چگونه است؟

متقاضیان برای استفاده از امریه سربازی بنیاد نخبگان باید شرایط عمومی از قبیل اولویت با نخبگان و استعدادهای برتر، فعال و تلاشگر، آشنایی به امور و... را داشته باشند.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیکارشناسی ارشد و دکتری

اطلاعات تماس

  • تلفن / همراه : ۶۳۴۷۸۱۰۵
  • ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 30 خرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

محسن خلیل نژادلطفا بخش امتیاز های مقالتون رو اصلاح کنید ، 110 امتیاز برای عضویت با مدرک کارشناسی ارشد مورد نیازه.
27 مرداد 2023پاسخ به این دیدگاه
علی اینقدر مانع برات درست میکنن که دیگه بیخیال بشی. با 45 مقاله و 5 تالیف و رتبه های برتر ارشد و دکتری و معدل بالا و ... اخرشم نتونستم کاری انجام بدم.
14 اردیبهشت 2023پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید