‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام سپاه با مدرک دیپلم ۱۴۰۲ (بانوان و آقایان)

هرآنچه در مورد شرایط استخدام سپاه خواهران و آقایان با مدرک دیپلم باید بدانید

آیا می‌دانید "شرایط استخدام سپاه در سال ۱۴۰۲" با مدرک دیپلم چگونه است؟ خانم‌ها و آقایان بسیاری هستند که علاقه دارند در سپاه پاسداران استخدام شوند، در این مقاله قصد داریم تمام نکات استخدام در سپاه پاسداران اعم از "شرط معدل برای استخدام در سپاه" شرایط سنی "مراحل استخدام و گزینش در سپاه" و سایر موارد استخدام خانم‌ها و آقایان با مدرک دیپلم را برای شما بازگو کنیم.

استخدام سپاه با مدرک دیپلم ۱۴۰۲

استخدام با دیپلم در سپاه

برای کسانی که قصد دارند با مدرک دیپلم وارد سپاه شوند خبر خوشی داریم. معمولا استخدام در این نهاد با حداقل مدرک دیپلم انجام می‌گیرد. بنابراین اگر مدرک دیپلم داشته باشید می‌توانید به استخدام شدن در سپاه امیدوار باشید. البته برای این که در سپاه پاسداران استخدام شوید باید تمام شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشید. استخدام در سپاه پاسداران عمومخا توسط سیستم عضویاب انجام می‌گیرد و کمتر دیده شده است که این نهاد فراخوان استخدامی داشته باشد.

شرایط عمومی استخدام در سپاه با دیپلم

شرایط عمومی استخدام کادر ثابت و پیمانی و پرسنل بسیجی ویژه (پاسداران افتخاری) عبارتند از:

الف – اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران.
ب – اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه.
ج – التزام عملی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی.
د –‌عدم عضویت و هواداری از احزاب و گروه‌ها و سازمانهای سیاسی.

بیشتر بخوانید - لیست ارگان‌های امریه سربازی ۱۴۰۲

ه – نداشتن سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب و گروه‌ها و سازمانهای غیر اسلامی. التقاطی، الحادی و غیر قانونی.
و –‌عدم اعتیاد به مواد مخدر و محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.
ز – داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی مورد نیاز.
ح – داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نیاز.
ط – داشتن حداقل ۱۶ سال سن تمام و حداکثر ۴۰ سال سن.
ی – داشتن حسن شهرت وعدم سوء سابقه.
تبصره ۱ – استخدام پرسنل کادر ثابت، مشروط به داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
تبصره ۲ – پرسنل پیمانی و بسیجی ویژه از شرط حداکثر سن و محصلین از حداقل سن تعیین شده مستثنی هستند.
تبصره ۳ – برای مشاغل کارمندی در شرایط مساوی استخدام، ایثارگران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و خانواده درجه یک آنان در اولویت هستند.
تبصره ۴ – استخدام پرسنل مذکور در این ماده منوط به تأیید صلاحیت آنان توسط هیأت مرکزی گزینش است که پس از ارزیابی در طول دوره آموزش اولیه صورت می‌گیرد و در صورت لزوم هیأت مرکزی گزینش می‌تواند این اختیار را به هسته‌های گزینش تفویض نماید.

استخدام در سپاه پاسداران با مدرک دیپلم ۱۴۰۲

شرایط اختصاصی استخدام در سپاه پاسداران با مدرک دیپلم

شرایط اختصاصی استخدام با توجه به ردیف‌های شغلی و در زمان انتشار آگهی استخدام تعیین می‌شوند. این شرایط عموما شامل شرایط تأهل، رشته تحصیلی، مهارت‌های فنی و تخصصی، شرایط سنی و معدل و… می‌شود.

استخدام بانوان با مدرک دیپلم در سپاه

شرایط استخدام خانم‌ها با مدرک دیپلم در سپاه کمی متفاوت است. استخدام کردن بانوان در سپاه با توجه به محل خدمت آن‌ها و شرایط خدمتی آن‌ها صورت می‌گیرد حتی برخی از خانم‌ها می‌توانند در دانشگاه افسری نیز استخدام شوند. البته باید اشاره کرد که یک سری شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارد که باید زنان از آن برخوردار باشند.

برای استخدام خانم‌ها با مدرک دیپلم در سپاه نیز شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارد. معمولا تمام خانم‌هایی که در سپاه استخدام می‌شوند، قرارداد پیمانی دارند و باید دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم باشند تا از آن‌ها استخدام به عمل آید. تعهد خدمت نظامی ۵ سال و تعهد خدمت کارمندی ۶ سال است. از طرفی تمامی گزینش‌های بانوان توسط هیئت مرکزی انجام شود و قبولی در آن ضروری است. اولویت استخدام با ایثارگران جنگ تحمیلی است.

استخدام با دیپلم یا مدارک بالاتر از آن در سپاه برای بانوان از طریق سیستم عضویاب صورت می‌گیرد. بدین ترتیب که داوطلبانی که قصد ورود به این ارگان را دارند، بایستی در زمان‌های مشخص شده به مراکز گزینش محل سکونت خود مراجعه و مراحل لازم را طی نمایند.

شرایط استخدام سپاه خواهران با مدرک دیپلم ۱۴۰۲

به طور کلی روند پذیرش نیرو در سپاه پاسداران از طریق گزینش صورت می‌گیرد. بدین معنا که افراد علاقه‌مند واجد شرایط، بعد از ثبت نام، باید یک دوره آموزشی را سپری کنند. هیئت مرکزی گزینش مسئولیت نظارت بر این دوره و تعیین صلاحیت مهارت آموزان را بر عهده دارد. فرمانده کل سپاه یا جانشین وی، رئیس ستاد کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه یا جانشین او نیز به عنوان هیئت مرکزی گزینش در سپاه، بر کار هسته‌های گزینش نظارت می‌نماید. از این رو، برای استخدام زنان در سپاه پاسداران نیاز به تائید گزینش وجود خواهد داشت.

شرایط عمومی استخدام بانوان در سپاه پاسداران

برخی از شرایط استخدام برای خانم‌ها و آقایان در سپاه مشترک است که به آن‌ها شرایط عمومی گفته می‌شود. این شرایط عبارتند از:

- اعتقاد به دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران
- پایبندی و التزام عملی به ولایت فقیه
- نداشتن عضویت رسمی و غیررسمی در گروه‌ها و و احزاب سیاسی یا جانبداری از آن‌ها
- نداشتن ارتباط یا عضویت بیت در گروه ها، فرقه ها، سازمان‌ها و یا احزاب غیر اسلامی، غیرقانونی و الحادی
- تعهد و عمل به تمامی موازین اخلاقی اسلامی
- داشتن سلامت جسمی و روحی جهت خدمت در مشاغل مربوطه به تشخیص و تائید پزشک وزارت اطلاعات
- نداشتن تعهد استخدام در سازمان‌ها یا وزارتخانه‌ها
- اخذ صلاحیت استخدام مطابق با ضواط گزینش وزارت اطلاعات
- برخورداری از مدرک و شرایط تحصیلی متناسب با تخصص و مهارت‌های مورد نیاز سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران
- نداشتن سوء سابقه کیفری آیا محکومیت جزایی به تایید مراجع ذیصلاح
- برخورداری از حسن حسن شهرت اجتماعی وعدم سوء سابقه
- نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و انواع روانگردان‌ها
- نداشتن محکومیت یا محرومیت از از خدمات دولتی و استخدام
- برخورداری از شرایط سنی استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان
- متقاضیانی که کارمند پیمانی و یا نیروی بسیج ویژه محسوب می‌گردند، نیازی به احراز این شرایط ندارند. به علاوه، افراد شاغل به تحصیل نیز شامل شرایط سنی نیستند.

زمان استخدام در سپاه پاسداران ۱۴۰۲

شرایط اختصاصی استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان

شرایط اختصاصی که برای استخدام بانوان در سپاه در نظر گرفته شده است، با مردان اندکی تفاوت دارد. بدین مفهوم که شرایط آن‌ها غالبا بر اساس شرایط و محل خدمت همسر تعیین می‌شود. به طور کلی اگر بخواهیم به مهمترین شرایط اختصاصی استخدام زنان در سپاه پاسداران اشاره کنیم، می‌توان موارد زیر را در نظر داشت.

- استخدام با دیپلم در سپاه برای بانوان امکانپذیر است. یعنی اگر یک داوطلب خانم دارای مدرک دیپلم یا بالاتر از آن باشد، در صورت داشتن شرایط لازم می‌تواند به استخدام سپاه درآید.

- قد بانوان متقاضی حداقل ۱۶۰ سانت باید باشد.

- جواب و نتیجه تحقیقات محلی که در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد، باید مثبت بوده و مورد تائید مراجع ذی صلاح قرار گیرد.
تقریبا باقی شرایط عمومی استخدام در سپاه بین خانم‌ها و آقایان یکسان است.

مشاغل استخدام با مدرک دیپلم در سپاه پاسداران

اگر بخواهیم به طور کلی در مورد مشاغل سپاه پاسداران صحبت کنیم، می‌توان آن‌ها را در سه دسته کلی شغل نظامی، شغل کارمندی و شغل مشترک تقسیم‌بندی کرد. نکته قابل توجه آن است که بسته به نیاز این ارگان، علاوه بر تفاوت شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان و آقایان، نوع مشاغل نیز متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل، باید منتظر انتشار فراخوان و انتشار دفترچه ثبت نام ماند تا از لیست مشاغل مربوطه نیز مطلع شد. اما برای آشنایی بیشتر، انواع پرسنل را در این سازمان برای آقایان و خانم‌ها را تعریف می‌کنیم.

- پرسنل پیمانی: افرادی که بر طبق قوانین مربوطه خدمت پیمانی خود را به شکل نظامی یا کارمندی سپری نمایند.
- پرسنل کادر ثابت: این پرسنل، به طور مستمر در سپاه خدمت می‌کنند.
- پرسنل وظیفه: افرادی که بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، خدمت خود را در یکی از دوره‌های ضرورت احتیاج یا ذخیره می‌گذرانند.
- پرسنل بسیجی: بسیجیانی که جهت محقق کردن ارتش بیست میلیونی به سپاه ملحق می‌شوند و سه دسته هستند.
- بسیج فعال: به جمعیت غالب افرادی که به قانون اساسی احترام می‌گذارنند و پس از یک دوره آموزشی مطابق با سیاست‌های ارتش بیست میلیونی سازماندهی می‌گردند.
- بسیج فعال: به افرادی اطلاق می‌شود که دوره‌های آموزشی مربوطه را گذارنده و در صورت شرکت در برنامه‌های حفظ انسجام به خدمت سپاه جهت انجام ماموریت‌های محوله در می‌آیند.
- بسیج ویژه: این افراد از صلاحیت‌های یک پاسدار برخوردار می‌باشند و با گذراندن آموزش‌های مطروحه سازماندهی شده و تعهد می‌دهند تا در زمان ضروریت به شکل تمام وقت به سپاه کمک کنند.

سوالا متداول

زمان استخدام سپاه خواهران ۱۴۰۲

همانطور که در مقاله قید شد استخدام در سپاه بصورت گزینشی در پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود، بنابراین برای عضویت در سپاه باید به پایگاه محل سکونت خود مراجعه کنید.

شرط معدل استخدام با مدرک دیپلم در سپاه چقئر است؟

البته، حداقل معدل مجاز برای دارندگان دیپلم، ۱۴ سال است و چنانچه از این کمتر باشد، امکان استخدام وجود نخواهد داشت. گفتنی است که احتمال تغییر قوانین موجود وجود دارد. به همین دلیل، داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از جدیدترین تغییرات ضوابط به آخرین اخبار منتشر شده از سوی نهادهای معتبر توجه نماید.

شرط سنی استخدام خانم‌ها با مدرک دیپلم در سپاه چقدر است؟

بر این اساس، شرایط سنی استخدام با دیپلم یا مدارک بالاتر از آن در سپاه برای بانوان، حداق ۱۸ و حدکثر ۲۳ سال است. این متقاضیان چنانچه از شرایط عمومی برخوردار بوده و صلاحیت آن‌ها مورد تائید گزینش قرار گیرد، در سپاه استخدام می‌شوند.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 11 اسفند 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

حبیبیسلام من 16سالمه می خوام وارد سپاه شوم استخدام 5ساله استخدام شوم یا ثابت رفتم پایگاه محل برای ثبت نام میگن بايد ديپلم داشته باشی میشه پایگاه دیگه ای میتونم ثبت‌ نام کنم داخل سایت زده 16 تا 40 سال استخدام می‌شود من رفتم میگن 18به بالا من چکار کنم
13 تیر 2023پاسخ به این دیدگاه
علی خدا‌ازشون نگذره من تمام اميدم بخاطر علاقه زیادی‌که به نظام دارم بخصوص سپاه داشتم ده‌سال بطور‌مداوم بسیج فعال بودم‌ آرزوم این بود استخدام سپاه بشم ونامه از‌دفتر‌مقام معظم رهبری زدن برام ولی متاسفانه به بهانه‌ای واهی که شما سن شما زیاده بدون اینکه لحاظ کنن‌که من ده‌سال‌از عمرم زحمت‌کشیدم ماموریت‌های محول میشد که هر‌لحظه ممکن بود چون از‌دست‌بدم بدون هیچ گونه توقعی خدمت صادقانه ودلسوزانه‌ هنوز قسمی که خوردم عهدی‌که بستم تا‌آخر بسیجی‌و‌س باز ولایت‌ امام خامنه ای هستم‌‌
14 اردیبهشت 2023پاسخ به این دیدگاه
ل_ب:بله شرایط سنی برای برای استخدام ظالمانه ست تو همه سازمانها و ارگانها این شرط خیلی بد و ظاامانه رو گذاشتن ،باید بجای شرایط سنی صلاحیت و شایستگی و توانایی افراد ملاک باشد میخواد بسیج،سپاه،آموزش و پرورش،...یا هر ارگانی باشد امسال برای اعتکاف هم فقط تا ۴۰سال شرط سنی گذاشته بودن چه بسا ۵۰ساله ای که تواناتر و مستعدتر از چندین جوان باشد
سیروان مقدس نیا سلام اسخدامی بشم
09 فروردین 2023پاسخ به این دیدگاه
امیرسلام و عرض خسته نباشید،آیا با دیپلم فنی کامپیوتر میشه وارد دانشگاه افسری سپاه شد؟؟!
04 فروردین 2023پاسخ به این دیدگاه
جوادباسلام من دربسیج خدمت داشتم چند سال وگفتگو بابسیجیجان داشته ام و مداحی اهلبیت ع را همیشه درمساجد ودرپایگاه داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید واس استخدام سپاه
09 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
فاطمهسلام من هر چه میزنم سایتی بیا بالا نمیاد برام چکار کنم
23 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
سجاد شریفی زادهمعلم ورزش آموزن
06 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
معصومهسلام 29سال دارم بیکارم علاقه مند به خدمت در سپاه هستم من چشم ام ضعیفه واز عینک استفاده میکنم من هم می تونم وارد سپاه بشم یا نه ممنونم
26 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
:اگر بخواین میتونید چشمتون رو لیزی کنید
ابوالفضل جوادیجانم فدای رهبر‌باسلام احترام خدمت شمابرادران بزرگوار برادران من 21سال سن دارم مدرک تحصیلی دیپلم هست خدمتم تموم شده والان علاقه زیادی به سپاه دارم خواهشمندم مرا کمک کنیدمنو.
16 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
جان فدای رهبریداتبغا
01 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید