‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

استخدام مهندس عمران بدون سابقه کار در عسلویه ۱۴۰۱

هرآنچه در خصوص استخدام مهندس عمران در عسلویه باید بدانید…

بندر عسلویه یکی از شهرهای توابع استان بوشهر است که در کرانه‌های خلیج فارس واقع شده است، حوزه گاز پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این شهر واقع شده است. به همین دلیل است که کار در این منطقه اقتصادی برای افراد جویای کار فراوان است. اگرچه استخدام شدن در مناطق عملیاتی عسلویه دارای مزایایی مثل اسکان و دریافت حقوق مکفی است، اما باید بدانید که شرایط کار در این منطقه بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

بیشتر بخوانید - استخدام شرکت نفت در سال ۱۴۰۱

حقوق مهندس عمران در عسلویه 1401

منطقه اقتصادی عسلویه در شرق استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندر بوشهر و در ۴۲۰ کیلومتری غرب بندر لنگه و در ۵۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است (همجواری استان بوشهر با استان‌ها: از شمال به فارس، از شرق به هرمزگان و از غرب به خوزستان کهگیلویه و بویراحمد) و حدود ۱۰۰ کیلومتر با حوزه گاز پارس جنوبی که در میان خلیج فارس واقع شده (دنباله حوزه گنبد شمالی قطر) فاصله دارد.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام منطقه ویژه پارس جنوبی، عسلویه

امروزه شهرستان عسلویه محل اجرای پروژه‌های سایت ۱ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (شامل مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی) است و بندر عسلویه در این شهرستان قرار دارد. همچنین سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان کنگان قرار دارد. (۶۰ درصد تأسیسات منطقه ویژه اقتصادی پارس در حوزه شهرستان کنگان قرار دارد)

فرصت اشتغال مهندس عمران در عسلویه

یکی از عناوین شغلی که فرصت اشتغال بسیار بالایی در عسلویه دارد، مهندس عمران است. از آنجایی که پروژه‌های مختلفی در عسلویه در حال بهره‌برداری است، مهندسی عمران در انواع گرایش‌ها فرصت اشتغال خوبی در این مناطق دارد.

پروژه‌های عمرانی این منطقه بیشتر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است و به همین دلیل است که اکثر رشته‌های مهندسی در این حوزه از جمله مهندسی عمران می‌توانند برای استخدام و اشتغال به این منطقه مراجعه کنند.

استخدام مهندس عمران در عسلویه 1401

استخدام مهندس عمران در عسلویه

برای این که در منطقه اقتصادی عسلویه به عنوان مهندس عمران مشغول به کار شوید باید در سامانه ثبت نام کارجویان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (لینک مربوطه http://۱۸۵.۷۱. ۱۹۵.۲۰/LaborWeb/) ثبت نام کنید.

استخدام مهندس عمران در پروژه‌های دولتی منطقه عسلویه مستلزم احراز شرایط عمومی و اختصاصی است ضمن این که باید در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنید.

وضیعت حقوقی در عسلویه در شرکت‌های مختلف بسیار متفاوت است، و بستگی به تعداد روز کار، شرایط کار، استفاده از امکانات رفاهی از قبیل غذا، محل اقامت و ایاب و ذهاب و… دارد. بطور کلی بستگی به قرارداری که بین کارگر و کارفرما بسته می‌شود دارد.

وضعیت روزهای کار در عسلویه در بین شرکت‌ها متفاوت است مثلاً روزکار دایم و ساکن منطقه، فقط ایام تعطیل کار تعطیل است. نوع دیگر ان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت، ۱۴ روز کار ۷ روز استراحت، ۲۰ روز کار ۷ روز استراحت، ۲۰ روز کار ۱۰ روز استراحت و… که حقوق‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام شرکت نفت عسلویه در سال ۱۴۰۱

در این میان باید گفت که استخدام شدن در شرکت‌های پتروشیمی با توجه به این که اکثرا بخش خصوصی هستند دارای حقوق و مزایای بیشتری نسبت به پروژه‌های دولتی در این منطقه است.

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که می‌تواند فرصت بیشتری برای اشتغال در عسلویه داشته باشد. همچنین سایر رشته‌های مرتبط با صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی و اغلب رشته‌های مهندسین نیز فرصت اشتغال در این منطقه را دارند.

استخدام مهدس عمران در عسلویه بدون سابقه کار

مزایای استخدام مهندس عمران در عسلویه

استخدام شدن در منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی عسلویه برای مهندسین عمران می‌تواند مزایایی به همراه داشته باشد که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی و مزایای آن
- امکان اسکان در شهرک‌های صنعتی
- اشتغال در حوزه مرتبط با حقوق مکفی
- سرویس رفت و آمد
- دریافت سختی کار در برخی از پروژه‌ها

معایب استخدام مهندس عمران در عسلویه

اگرچه یک مهندس عمران فرصت اشتغال بالایی در عسلویه دارد اما باید بدانید که کار کردن در این منطقه معایبی هم دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- آلودگی بیش از اندازه محیطی

با توجه به این که اکثر پروژه‌های منطقه عسلویه مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی است، غلظت آلاینده‌ها در این منطقه بسیار بالا است و عسلویه یکی از آلوده‌ترین مناطق جهان به شمار می‌رود. این مسأله می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شاغلین در این منطقه به همراه داشته باشد از جمله بیماری‌های تنفسی، قلبی و...

- پیمانی بودن قرارداد‌ها

در بخش خصوصی در منطقه عسلویه اکثر قرارداد‌های استخدامی به صورت قراردادی است که این مسأله می‌تواند باعث تضعیف حقوق بسیاری از شاغلین در این بخش باشد.

- آب و هوای نامساعد و گرم

عسولیه در جنوب ایران قرار دارد بنابراین دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوبی است که برای اکثر افراد غیر قابل تحمل است. با این حال با وجود آلودگی هوا در این منطقه گرما بسیار بیشتر از سال‌های پیش آزاردهنده است و تحمل این شرایط برای بسیاری از شاغلین در این منطقه سخت و طاقت‌فرسا است.

- عدم برخورداری از مزایا و حقوق در صورت استخدام به صورت پیمانی

استخدام به صورت پیمانی در اکثر پروژه‌های حال حاضر در منطقه نفت و گاز پارس جنوبی و عسلویه باعث شده است که حاشیه امنیت شغلی برای شاغلین در پروژه‌های این بخش وجود نداشته باشد.

- شرایط سخت کاری و فضای امنیتی

با توجه به مسائلی که به آن‌ها اشاره کردیم شرایط کاری در عسلویه سخت به نظر می‌رسد. ضمن این که اکثر پروژه‌های دولتی فضای امنیتی دارندد که کار کردن در این پروژه‌ها را سخت‌تر می‌سازد.

- ابتلا به بیماری‌های آلژیک و حساسیت‌های پوستی و...

آلودگی محیطی و آلودگی هوا باعث می‌شود که اکثر کارکنان یا ساکنین در این منطقه با بیماری‌های آلرژیک تنفسی و پوستی دست و پنجه نرم کنند.

- دوری از خانواده

یکی دیگر از معایب کار در عسلویه دوری از خانواده است به ویژه اگر شما خانواده خود را برای کار به این منطقه نبرید. دوری از خانواده می‌تواند بعد از مدتی باعث افسردگی، دلسردی و بی‌انگیزگی نیروی کار در عسلویه باشد.


سوالات متداول

حقوق و مزایای مهندس عمران در عسلویه چقدر است؟

به دلیل بدی آب و هوا استخدام در تمامی عناوین شغلی از جمله مهندس عمران در عسلویه دارای مزایایی مناسبی از جمله سختی کار، امکان اسکان و سایر شرایط است که جزییات ان در متن مقاله موجود است.

چگونه به آگهی‌های  استخدام مهندس عمران در عسلویه دسترسی داشته باشیم؟

بیشتر آگهی استخدام‌های مرتبط با پروژه‌های دولتی در منطقه عسلویه در رسانه‌های عمومی منتشر می‌شود. همچنین می‌توانید برای اطلاع از آخرین اخبار و آگهی‌های استخدامی مرتبط با مهندسی عمران در سایت جاب یابی ثبت نام کنید.

  • موقعیت , عسلویه
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیکارشناس عمران

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 23 آذر 1404
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید