‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه) ۱۴۰۲

هرآنچه در مورد شرایط استخدام و آزمون‌های استخدامی منطقه ویژه اقتصادی مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه باید بدانید

منطقه عملیاتی پارس جنوبی یکی از پتانسیل‌های عظیم ایجاد اشتغال در کشور محسوب می‌شود، بنابراین کارجویان بسیاری در سراسر کشور و به ویژه منطقه عسلویه، بوشهر و هرمزگان به دنبال یافتن فرصت شغلی مناسب خود در این بخش هستند. قبلا در مقاله‌ای به شرایط شرکت نفت در سال ۱۴۰۲ پرداخته شده است، در این صفحه به بررسی شرایط استخدام این بخش خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید - استخدام شرکت پتروشیمی کنگان ۱۴۰۱

استخدام مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1401

آشنایی با مجتمع نفت و گاز پارس جنوبی

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، بزرگترین شرکت گازی ایرانی است، که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی گاز ایران، در زمینه تولید و بهره‌برداری از تأسیسات مستقر در خشکی (فازهای ۱ تا ۲۴) میدان گازی پارس جنوبی فعالیت می‌کند.
مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد. این شرکت مسئولیت بهره‌برداری و پالایش میعانات گازی و گاز طبیعی تمامی فازهای میدان گازی پارس جنوبی را بر عهده دارد که به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مصرف داخل و صادرات خارجی نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید - استخدام مهندس عمران در عسلویه

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین مالکیت و مدیریت بر ۱۰پالایشگاه گازی، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در بندر عسلویه، استان بوشهر را نیز در اختیار دارد. پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی مجموعه‌ای از ۱۴ پالایشگاه گازی است که برای پالایش گاز طبیعی حاصل از میدان گازی پارس جنوبی به وجود آمده است. این پالایشگاه‌ها در اطراف شهرهای عسلویه، کنگان و تنبک واقع شده‌اند.

این مجموعه متشکل از ۲۴ فاز است که با عنوان طرح توسعه پارس جنوبی از سال ۱۳۷۶ خورشیدی (شروع به کار طرح توسعه فاز ۲ و ۳ آغاز شده است.

در سایت‌های ۱ و ۲ که در شهرستان‌های عسلویه و کنگان مشتمل بر ۲۴ فاز گازی است که فازهای ۱.۲، ۳.۴، ۵.۶، ۷.۸، ۹.۱۰، ۱۵.۱۶، ۱۷.۱۸، ۲۰ و فاز ۲۱ در سایت ۱ (عسلویه) و فازهای ۱۱.۱۲، ۱۳.۱۴، ۱۹.۲۲، ۲۳ و فاز ۲۴ در سایت ۲ (کنگان) قرار دارند.

استخدام شرکت گاز پارس جنوبی در سال 1401

شرایط استخدام در مجتمع گاز پارس جنوبی (منطقه ویژه اقتصادی)

شرایط استخدام در این بخش به دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود، از آنجایی که مجتمع گاز جنوبی یک شرکت دولتی است شرایط استخدام عمومی آن مشابه با سایر نهادهای دولتی است که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی استخدام

- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.
- ایمان و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و متدین به دین اسلام ویا یکی از ادیان رسمی کشور.
-عدم سوء پیشینه کیفری.
- داشتن تندرستی و توانائی کامل جسمانی به تائید سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت.
- دارا بودن کارت پایان خدمت نظام و یا معافیت دائم کامپیوتری برای داوطلبان مرد.

بیشتر بخوانید - کار با جای خواب در عسلویه

با توجه به مصوبه هیات وزیران و بخش‌نامه‌های دولتی مبنی بر استخدام حداقل پنجاه درصد از نیروهای مورد نیاز وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، متولدین و افراد بومی استان بوشهر از اولویت استخدامی برخوردار هستند.

-عدم تعهد واشتغال به کار به صورت پیمانی، آزمایشی و رسمی در سازمان‌ها و موسسات دولتی و مراکز وابسته به آن وعدم استخدام پیمانی یا رسمی در شرکت‌های تابعه صنعت نفت (شرکت ملی نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش وشرکت‌های فرعی).

- از کلیه پذیرفته‌شدگان نهایی تعهد نامه محضری مبنی بر خدمت در منطقه صورت مکتوب قبل از شروع به کار اخذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام پتروشیمی‌ عسلویه

شرایط اختصاصی استخدام

شرایط اختصاصی استخدام با توجه به نیاز مجموعه در زمان انتشار آگهی مشخص می‌شود، این شرایط عموما به بررسی شرایط سنی، شرط معدل، رشته‌های تحصیلی مورد نظر و مدارک تحصیلی می‌پردازد.

شرایط مدرک تحصیلی:

مدارک دانشگاهی افرادی قابل قبول برای شرکت در آزمون‌های استخدامی است که از طریق آزمون‌های سراسری دانشگاه‌های دولتی یا آزاد اسلامی، موفق به ورود به مراکز آموزش عالی برای دریافت مدرک رسمی شده باشند و یا از لحاظ ارزش علمی، مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فنآوری/وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی / سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشد. داوطلبان استخدام باید با آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده درآزمون‌های استخدامی شرکت نمایند. بدیهی است در صورتی که در هر یک از مراحل استخدام مشخص شود، فرد دارای مدرک تحصیلی بالاتر با تاریخ اخذ قبل از آزمون بوده، ادامه سایر اقدامات مربوط به جذب متوقف و موضوع استخدام منتفی خواهد شد.

استخدام فازهای پارس جنوبی عسلویه

- جذب و به‌کارگیری دانش آموختگان ممتاز دانشگاه‌ها: دانش آموختگان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی متقاضی استخدام، در یکی از رشته‌های تحصیلی مورد نیاز چنانچه در تاریخ ثبت‌نام برای استخدام، از تاریخ فارغ‌التحصیلی آن‌ها بیش از سه سال نگذشته باشد بدون شرکت در آزمون علمی وارد بقیه مراحل استخدام می‌شوند.

محل خدمت پذیرفته شدگان نهایی کجاست

محل خدمت کلیه افرادی که استخدام خواهند شد، صرفاً منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در استان بوشهر-بندر عسلویه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به آدرس سایت www. spgc. ir بوده و بصورت دائم در منازل سازمانی پیش‌بینی شده در شهرستان جم سکونت خواهند یافت. ضمنا تا آماده شدن منازل مذکور و یاعدم واگذاری منازل سازمانی، به‌صورت طرح اقماری ۲ به ۱ (دو هفته کار و یک هفته استراحت) خواهد بود.

رشته‌های تحصیلی مورد نیاز برای استخدام در منطقه پارس جنوبی

رشته‌های مورد نیاز برای فعالیت در منطقه پارس جنوبی شامل انواع رشته‌های مهندسی و فنی است، رشته‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم از شانس بیشتری برای استخدام برخوردار هستند:

بیشتر بخوانید - رشته‌های مورد نیاز شرکت نفت

مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، حقوق، اقتصاد، بهداشت حرفه‌ای، روانشناسی صنعتی سازمانی، علوم اجتماعی، مدیریت، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد، کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، فیزیک، مهندسی ایمنی و بازرسی، حسابداری، مهندسی صنایع
مقاطع تحصیلی مورد نیاز در سه مقطع فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد طبقه‌بندی می‌شود.

تفاوت‌های استخدام رسمی و پیمانکاری

استخدام رسمی در این منطقه اقتصادی به دو شکل صورت می‌گیرد. یا استخدامی رسمی دولت مثل استخدام در مجتمع گازی پارس جنوبی (SPGC) و یا استخدامی رسمی یک شرکت خصوصی مانند استخدام در پتروشیمی‌ها.

نیروهای رسمی دولت عموماً ۱۴-۱۴ هستند (۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت). درحالی‌که نیروهای رسمی پتروشیمی‌ها اغلب ۱۴.۷ (۱۴ روز کار و ۷ روز استراحت) یا معادل آن مثلاً ۵.۱۰هستند. گفته می‌شود که شرکت‌های پتروشیمی حقوق بالاتری نسبت به پالایشگاه‌ها که در اختیار بخش دولتی است، پرداخت می‌کنند. بخشی از حقوق احتمالاً بالاتر پتروشیمی‌ها نسبت به پالایشگاه‌ها به دلیل سختی کار بیشتر، آلودگی بیشتر و اضافه‌کاری بیشتر است.

طبق قانون کار، یک کارگر باید ماهیانه حدود ۱۷۶ ساعت کار کند. اما از آنجا که کار ما اقماری است (یک هفته روزکار، یک هفته شب‌کار و یک هفته استراحت)، در یک ماه، حدود ۲۴۰ ساعت کار می‌کنیم. مابه‌التفاوت ساعت کارکرد با ساعتی که قانون کار معین کرده است. باید به عنوان اضافه‌کار در نظر گرفته شود که بسته به سیاست داخلی شرکت، مبلغ اضافه‌کار ممکن است به کارگر داده شود یا نشود! ساعت کاری برای نیروهای اقماری ۱۲ساعته است. در پارس جنوبی بیشتر کارگران، سه‌شیفته و اقماری هستند و روزانه ۱۲ ساعت کار می‌کنند (یک شیفت روزکار، یک شیفت شب‌کار و یک شیفت استراحت)

شرایط استخدام خانم‌ها در منطقه گازی پارس جنوبی

در سال‌های اخیر با توجه به سختی کار در این منطقه استخدام خانم‌ها با مشکلاتی همراه بوده است اما اخیرا سعی شده که با فراهم کردن شرایط مناسب، امکان استخدام بانوان در عناوین مختلف شغلی در منطقه فراهم شود، در چند سال اخیر خانم‌های فارغ‌التحصیل رشته‌های فوق دیپلم مکانیک و شیمی در بخشی از مجموعه مشغول به کار شدند، برنامه‌ها به صورتی پیش می‌رود که بتوان از دارندگان مدرک دوره کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، مکانیک، برق، مدیریت، فیزیک نیز در عناوین شغلی مختلف بهره‌مند شد.

آیا برای استخدام در مجتمع نفت و گاز پارس جنوبی مهارت خاصی مورد نیاز است؟

در مورد استخدام بیش از هر چیز مدرک تحصیلی اهمیت دارد اما تسلط به زبان انگلیسی در بیشتر عناوین شغلی یک امتیاز مثبت برای کارجو محسوب می‌شود، ضمن این که برای بیشتر فرصت‌های شغلی در این منطقه کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

آدرس و کد پستی دفتر مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی

آدرس دفتر مرکزی: استان بوشهر - بندرعسلویه - شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی - صندوق پستی ۷۵۳۹۱/۳۱۱

شماره تلفن ساختمان اداری و پالایشگاه‌ها

- ساختمان ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی: ۰۷۷۳۱۳۱۲۰۰۰
- پالایشگاه اول، فاز ۱ - ۰۷۷۳۱۳۱۴۰۰۰
- پالایشگاه دوم، فازهای ۲ و ۳ - ۰۷۷۳۱۳۱۳۰۰۰
- پالایشگاه سوم، فازهای ۴ و ۵ - ۰۷۷۳۱۳۱۵۰۰۰
- پالایشگاه چهارم، فازهای ۶ و ۷ و ۸ - ۰۷۷۳۱۳۱۶۰۰۰
- پالایشگاه پنجم، فازهای ۹ و ۱۰ - ۰۷۷۳۱۳۱۷۰۰۰
- پالایشگاه ششم، فازهای ۱۵ و ۱۶ - ۰۷۷۳۱۳۱۸۰۰۰
- پالایشگاه هفتم، فازهای ۱۷ و ۱۸ - ۰۷۷۳۱۳۱۱۰۰۰
- پالایشگاه هشتم، فاز‌های ۲۰ و ۲۱ - ۰۷۷۳۱۳۱۹۰۰۰
- پالایشگاه نهم، فاز ۱۲ - ۰۷۷۳۱۴۶۳۰۰۰
- پالایشگاه دهم، فاز ۱۹ - ۰۷۷۳۱۴۶۶۰۰۰
سامانه نیروی انسانی و و ایمیل مجتمع پارس جنوبی

نشانی سایت - https://www.spgc.ir/ پست الکترونیکی - info@spgc. ir


سوالات متداول

چگونه به آگهی‌های استخدامی منطقه ویژه پارس جنوبی دسترسی داشته باشیم؟

از آنجایی که مجتمع گاز جنوبی یک شرکت دولتی است شرایط استخدام آن مشابه با سایر نهادهای دولتی است . برای دسترسی به آخرین اخبار و آزمون‌های استخدامی در سایت جالب یابی عضو شوید.

آیا برای استخدام در پارس جنوبی شرایط سنی وجود دارد؟

بله، حداکثر سن برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ۳۰ سال، مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۳۴ سال است.

حداقل معدل برای شرکت در آزمون استخدامی مجتمع گاز پارس جنوبی چند است؟

حداقل معدل کل برای فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلی دکتری ۱۵، حداقل معدل کل برای فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۵، حداقل معدل کل برای فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلی کارشناسی ۱۳ است.

  • موقعیت , عسلویه
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیکارشناس,کارشناس ارشد,دکتری

اطلاعات تماس

  • تلفن / همراه : 07731312000
  • ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 15 خرداد 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

راضیه موحدی خواهسلام مدرک کارشناسی حسابداری مالی ساکن عسلویه هستم
15 فروردین 2023پاسخ به این دیدگاه
حسین سودبخش هستم سلام من نیاز به کار دارم فضای سبز ۰۹۱۷۲۶۹۰۴۹۱ ۰۹۳۰۴۶۳۶۴۹۶بوشهر خیلی نیاز کار دارم جانم فدای رهبر
15 اسفند 2022پاسخ به این دیدگاه
milad abassiعباسى كارداني الكترونيك بادوسال سابقه كار اگردرمنطقه عسلويه شركت هاي گازي وپتروشيمي سراغ دارين بهم خبربدين ممنونم ٠٩١٧٤٧٣٨٣١٥
25 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
زارعدارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک میباشم و مسلط به سیستم کامپیوتر 09300551655
30 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
یه ایرانی ساکن استان همدانبنده بیکارم وشغلی ودرآمدی ندارم،اگردرمنطقه عسلویه باجای خواب شرکتی نیروخواست بهم خبربدید،مدرک کارشناسی مدیریت هم دارم ،مدرک کامپیوتردارم ازفنی وحرفه ای ،اینم شمارم۰۹۰۳۴۶۰۱۳۴۶
28 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
یه ایرانی ساکن استان همدانبنده بیکارم وشغلی ودرآمدی ندارم،اگردرمنطقه عسلویه باجای خواب شرکتی نیروخواست بهم خبربدیداینم شمارم۰۹۰۳۴۶۰۱۳۴۶
28 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
کاظم یک کلام بیکار هستم دیپلم برق صنعتی جویای کارهستم نیاز کار دارم 09025698174
26 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
محمدسلام دارای مدرک کارشناسی حسابداری هستم .آرموتوربندی جوشکاری در عسلویه کار کردم گواهینامه پایه ۲ دارم خواهش میکنم اگه کاری هست باای شماره تماس بگیرید ۰۹۳۵۶۵۵۳۴۵۰
25 مهر 2022پاسخ به این دیدگاه
مسعودبابا ناموسا مارفتیم نفت خوندیم الان باید کجا انبال کار باشیم هیچ جا مارو نمیخوان
25 مرداد 2022پاسخ به این دیدگاه
حمید میرزاییسلام بنده گواهینامه لیفتراک دارم مدرک جوشکاری دارم و ام دی اف کار و نجاری بلدم در صورت نیاز با این شماره تماس بگیرید ممنونم.09333720265
24 مرداد 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید