‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام در منطقه آزاد انزلی 1402 (آکواریوم، حراست، و راننده)

شرایط کار و استخدام در سازمان منطقه آزاد بندر انزلی

محتوای که در این مطلب می‌خوانید، تاریخچه منطقه آزاد انزلی، شرایط استخدام و آزمون استخدامی سازمان منطقه آزاد انزلی، استخدام آکواریوم، حراست حسابدار، راننده و در نهایت شرایط کار در منطقه ازاد انزلی

دوستان عزیز، قبلا در مقاله‌ای به "شرایط استخدام در منطقه آزاد کیش" پرداخته‌ایم. در این مطلب قصد داریم تاریخچه‌ای از منطقه آزاد بندر انزلی و برخی از پرمتقاضی‌ترین مشاغل این بندر اقتصادی را برای شما توضیح بدهیم.

بنا به تعاریف بین المللی منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیر بندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیتهای مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می‌نماید.

استخدام منطقه آزاد بندر انزلی 1402

منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اهدافی نظیر: «عمران و آبادانی و ارائه خدمات عمومی – رشد و توسعه اقتصاد – جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی – ایجاد اشتغال سالم و مولد – تنظیم بازارکار وکالا، تشویق تولید و صادرات کالا – ورود و حضورفعال در بازارهای منطقه‌ای و جهانی – جذب فناوریهای جدید وانتقال علم و دانش فنی به عوامل تولید داخلی همسو با توسعه علمی و فناوری جهان – تسریع در فرایندهای تجاری، اقتصادی و فناوری (کاتالیزور) با ایجاد بستر مناسب جهت انجام آزمایشی طرح‌ها و تعمیم آن به سرتاسر کشور» که رسالت تعامل فعال با جهان؛ منطبق با سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور را دنبال می‌نماید.

تاریخچه منطقه آزاد انزلی

بر اثر تحولات صورت گرفته پس از فروپاشی شوروی و در پی تغییر و تحولات ساختاری روابط بین‌الملل منطقه‌ی قفقاز و کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر در معادلات منطقه‌ای و جهانی اهمیت یافتند؛ امری که با دوران پس از جنگ تحمیلی در ایران و آغاز عصر سازندگی کشور همزمان گردید؛ عصری که ایران به‌دنبال ورود به اقتصاد جهانی و اخذ سرمایه و به تبع آن دانش و تکنولوژی جدید بود هدفی که دولت وقت با ایجاد مناطق آزاد کشور در پی تحقق آن بود.

بیشتر بخوانید - تفاوت استخدام رسمی و پیمانی و قراردادی

در پی سفر ریاست جمهوری وقت به شهرستان انزلی و با توجه به خواست همگانی و براساس مصوبه هیأت دولت در سال ۷۵ منطقه وی‍ژه اقتصادی بندرانزلی در دو بخش جداگانه تعیین گردید و در سال ۸۲ منطقه ویژه اقتصادی انزلی به منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی بدل شده و در سال ۸۳ نیز اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال ۸۴ از طرف هیأت وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن منطقه آزاد انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندری؛ اداره کل بنادر و کشتیرانی استان، شهرک صنعتی انزلی و محدوده منطقه ویژه اقتصادی سابق انزلی با مساحت ۳۲۰۰ هکتار خشکی و تا عمق ۲ کیلومتر از دریا در طول ۲۰ کیلومتر از حاشیه دریای خزر را شامل می‌شود.

نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه اقتصادی استان و کشور

منطقه آزاد انزلی با وجود قوانین بسیار مناسب نظیر انواع معافیتهای مالیاتی و ایجاد امنیت سرمایه و دارایی (ماده ۵ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد) از مناطق بسیار مستعد جهت جذب افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی به شمار می‌آید.
- منطقه آزاد تجاری – صنعتی یکی از بهترین مناطق جغرافیایی از نظر توسعه فعالیتهای گردشگری، اقتصادی، صنعتی و تجاری با توجه به نزدیکی به کلان شهر رشت و بندر انزلی می‌باشد و توان ایجاد رقابت با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد.

شرایط استخدام در منطقه ازاد انزلی 1402

- منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی درصدد است با گسترش تجارت الکترونیکی و توسعه بازارهای مجازی و IT و همچنین برگزاری نمایشگاههای بین المللی باعث تنوع فعالیت‌ها در استان گردد.

- منطقه آزاد انزلی با دارا بودن دریا، جنگل، تالاب درصدد است با توسعه گردشگری، حفاظت از تالاب بین المللی انزلی، توسعه کاربریهای توریستی، راه اندازی مسیر دریایی به دیگر بنادر شمالی کشور مانند نوشهر و بندر ترکمن بتواند باعث توسعه خدمات گردشگری منطقه‌ای، ملی و فراملی گردد.

بیشتر بخوانید - مراحل استخدام در ادارات دولتی

- منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با توجه به اینکه کشاورزی فعالیت محوری استان گیلان می‌باشد، از مناطق بسیار مستعد در جهت ایجاد صنایع فرآوری تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی می‌باشد و ارزش افزوده را در استان باعث می‌شود.

- منطقه آزاد انزلی در کارکردهای اقتصادی خود می‌تواند اموری را همچون پشتیبانی صادراتی و بازاریابی، بازارسازی خدمات، خدمات لجستیک محصولات کشاورزی را در استان عهده دار گردد و کشاورزی سنتی را به کشاورزی نوین که آمیزه‌ای از صنعت و تکنولوژی است، تبدیل نماید.

- منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی به واسطه قوانین و مقررات مناسب و همچنین آماده بودن زیرساختهای لازم می‌تواند به عنوان پایلوتی برای ایجاد شرکت‌ها و واحدهای تولیدی – صنعتی که محصولات مرتبط یا مکمل را تولید می‌کنند، تبدیل گردد و از این طریق به رشد همه جانبه اقتصادی استان و کشور کمک نماید.

- منطقه آزاد انزلی با توسعه صنایع تبدیلی، افزایش بازدهی فعالیتهای کشاورزی، توسعه صنایع با تکنولوژی بالا، تخصصی و صادراتی با عملکرد بین المللی (کشاورزی – الکترونیک – شیلات)، برقراری یارانه‌های صادراتی، تاکید بر توسعه صنعت در شهرکهای صنعتی، در جهت توسعه صنعت صادراتی گام بر می‌دارد.

- منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی بدلیل برخورداری از جایگاه رفیع تراتزیتی و حمل و نقل بواسطه واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب، توان بالایی در جهت ارتقا جایگاه استان در این زمینه را دارد.

- منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی، با پیوند بنگاههای اقتصادی و تشکیل خوشه‌های صنعتی، درصدد است تا علاوه بر اینکه هزینه‌های مشترک بالاسری را کاهش دهد، به توسعه بخش صنعت در استان کمک نماید.

- منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با ایجاد و راه اندازی بندرگاه کاسپین علاوه بر گسترش فعالیتهای بازرگانی و تجاری استان می‌تواند باعث گسترش صنایع دریایی و بندری شده و بدین لحاظ ۸۰ صنعت مرتبط با این صنعت را در استان فعال نماید.

- سازمان منطقه آزاد انزلی با فراهم نمودن مقدمات جهت ایجاد و راه اندازی بندرگاه نوین کاسپین و ایجاد راه آهن اتصال این بندرگاه به راه آهن در حال احداث قزوین – انزلی – آستارا می‌تواند موجب رونق هر چه بیشتر درآمدهای ترانزیتی در استان باشد.

- منطقه آزاد انزلی در تلاش است با توسعه پارکهای علم و فناوری و گسترش ارتباطات علمی با مراکز و نهادهای آموزشی و تحقیقاتی در جهت انتقال دانش فناوری و تکنولوژی گام بردارد.

- منطقه آزاد انزلی با توسعه خدمات دانشگاهی برتر و ایجاد واحدهای دانشگاهی بین المللی و پذیرش دانشگاههای خصوصی، علاوه بر بسط و توسعه علوم و فنون در استان و همچنین باعث به وجود آمدن تقاضای گردشگری علمی و آموزشی در فصل سرما می‌گردد.

آدرس منطقه آزاد انزلی

گیلان - منطقه آزاد انزلی - بلوار شهید فاتحی - فاز تجارت و سیاحت

استخدام در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی

استخدام در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی

بخش زیادی از منطقه آزاد انزلی به شهرک‌های صنعتی اختصاص دارد. بنابراین تعجبی وجود ندارد اگر بگوییم که بیشترین استخدام در منطقه نیز به این بخش تعلق دارد.

از آنجایی که مشاغل مختلف تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها مشغول به فعاالیت هستند، استخدام در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی کار سختی نیست. شما می‌توانید با مشاهده آگهی‌های مرتبط با زمینه مهارتی یا تحصیلی خود در صورت احراز شرایط عنوان شده از سوی کارفرما برای شغل مورد نظر رزومه ارسال کنید.

آزمون استخدامی منطقه آزاد انزلی

همانطور که در معرفی منطقه آزاد انزلی آمده است، در این منطقه انواع و اقسام شرکت‌های بزرگ و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند، بنابراین عموما استخدام در این منطقه به واسطه انتشار آگهی‌های استخدامی و نیاز این مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.

از طرفی سازمان منطقه آزاد انزلی که یک سازمان دولتی است استخدام‌های خود را بر اساس آزمون‌های استخدامی ادواری دولتی صورت می‌دهد. بنابراین چنانچه قصد دارید به صورت رسمی کارمند سازمان منطقه آزاد انزلی باشید باید در آزمون‌های ادواری دولتی شرکت کنید.

این آزمون‌ها هرساله برگزار می‌شوند و می‌توانید با توجه به زمان برگزاری آزمون‌ها که در رسانه‌های مختلف اعلام می‌شود در این آزمون شرکت کنید.

استخدام آکواریوم منطقه آزاد انزلی

بندر انزلی بزرگترین آکواریوم ایران را در اختیار دارد. این آکواریوم یک جاذبه گردشگری است که دارای بخش‌های مختلف از جمله هتل، رستوران، شهربازی و… است و عموما برای این بخش‌ها هر از گاهی آگهی‌های استخدامی در ردیف‌های شغلی مختلف مثل صندوق دار، خدمات، خدمات رستوران، ظرفشور، سالندار، پیتزا زن، نان پز، باریستا، سرآشپز، کمک آشپز، عکاس و فتوشاپ کار، بازاریاب، فروشنده، اپراتور شهربازی، انباردار و… منتشر می‌شود. شرایط استخدام در چنین رده‌های شغلی با توجه به نیاز کارفرما و الزماتی که در نظر دارد مشخص می‌شود.

استخدام آکواریوم منطقه آزاد انزلی

استخدام حراست منطقه ازاد انزلی

استخدام در بخش‌های حراستی مراکز مختلف موجود در منطقه آزاد بندر انزلی معمولا در آگهی‌های منتشر شده از سوی کارفرما صورت می‌گیرد. معمولا برای استخدام در چنین عنوان شغلی حداقل مدرک دیپلم مورد نیاز است و کار حراست عموما به صورت شیفتی انجام می‌شود و به همین دلیل در اکثر موارد نیاز به معرفی ضامن معتبر و یا ارائه تضمینات لازم خواهید داشت.

استخدام حسابدار در منطقه ازاد انزلی

حسابداری از جمله شغل‌هایی است که همه کسب و کارها به آن احتیاج دارند، در منطقه آزاد انزلی نیز با توجه به گستردگی و تنوع کسب و کارها، شغل حسابداری از جمله مشاغلی است که آگهی‌های استخدامی بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد.
معمولا مشاغلی که مرتبط با حسابداری هستند از جمله مشاور مالی، مدیر مالی، حسابرس، حسابدار مالیاتی و… بیشترین آگهی‌های استخدام حسابدار در منطقه آزاد انزلی را به خود اختصاص می‌دهند.

حداقل مدرک کارشناسی و داشتن مهارت و تجربه کافی در کنار سابقه کار از جمله امتیازاتی است که به شما کمک می‌کند تا به عنوان حسابدار در این منطقه مشغول به کار شوید.

استخدام در شرکت منطقه آزاد انزلی

شرکت‌های تجاری و صنعتی و دفاتر کارخانه‌های بسیاری در این منطقه فعال هستند. بنابراین برای کسانی که علاقه به کارهای شرکتی دارند، استخدام در شرکت منطقه آزاد انزلی کار چندان سختی نیست به شرطی که شرایط لازم برای احراز مشاغل مورد نیاز کارفرمایان را داشته باشند.

مهمترین مشاغلی که در این بخش می‌توان به آن‌ها پرداخت استخدام منشی، کارمند دفتری، مدیر دفتر و… است و با بررسی آگهی‌های استخدامی می‌توان به این نتیجه رسید که حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌های مرتبط با عنوان شغلی برای احراز این شغل لازم است، ضمن این که امتیازات دیگری چون تسلط به زبان‌های خارجی، مهارت‌های کامپیوتری، سابقه کار و… می‌تواند مسیر استخدام را تسهیل نماید.

استخدام راننده در منطقه آزاد انزلی

استخدام راننده در منطقه آزاد انزلی

رانندگی نیز از جمله مشاغلی است که در منطقه آزاد انزلی آگهی‌های استخدامی زیادی در رابطه با آن وجود دارد. قبلا در مقاله‌ای به "شرایط استخدام راننده با ماشین شاسی بلند و مدل بالا خارجی" پرداخته شده است. معمولا برای استخدام شدن در این شغل داشتن گواهینامه پایه دو یا پایه یک و سابقه کار الزامی است. در صورتی که خودرو متعلق به راننده نباشد، احتمالا تضمیناتی نیز در ارتباط با در اختیار گرفتن خودروها وجود خواهد داشت. این که کارفرما برای استخدام راننده در منطقه آزاد انزلی چه شرایطی را در نظر داشته باشد یک امر کاملا سلیقه‌ای است و عموما در زمان انتشار آگهی استخدام راننده مشخص می‌شود.

کار در منطقه ازاد انزلی

برای دریافت آخرین آگهی‌های استخدامی مرتبط با کار در منطقه آزاد انزلی می‌توانید به صفحه آگهی‌های استخدامی استان گیلان مراجعه نمایید.

سوالات متداول

چگونه در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی استخدام شویم؟

استخدام در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی کار سختی نیست. شما می‌توانید ثبت نام در سایت جاب یابی و مشاهده آگهی‌های مرتبط با زمینه مهارتی یا تحصیلی خود برای کارفرما رزومه ارسال کنید.

شرایط استخدام آکواریوم، حراست، حسابدار و راننده در منطقه آزاد انزلی چگونه است؟

شرایط استخدام در عناوین شغلی فوق که دارای متقاضیان بسیاری نیز هست با جزییات کامل در متن مقاله موجود است.

  • موقعیت , انزلی
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیتمام مقاطع تحصیلی

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 13 اسفند 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید