‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

آزمون ورود به حرفه مهندسان در سال 1403 - دومین دوره

دومین دوره آزمون‌های ورود به حرفه در سال 1403در کلیه رشته‌های مهندسی و کاردانی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، در صلاحیت‌های مختلف به‌طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

مهلت ثبت نام تا 10 مهر 1403 می باشد.

توضیحات

۱- آزمون‌های مهندسی شامل: معماری در صلاحیت‌های (نظارت، اجرا و طراحی) – عمران در صلاحیت‌های (نظارت، محاسبات، اجرا) – تاسیسات برقی در صلاحیت‌های (نظارت، طراحی، اجرا) – تاسیسات مکانیکی در صلاحیت‌های (نظارت، طراحی، اجرا) – شهرسازی – نقشه‌برداری – ترافیک

۲- آزمون‌های صلاحیت (طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان) و صلاحیت (ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)

۳- آزمون‌های کاردانی شامل: رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه‌برداری

۴- آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ها: ثبت‌نام: تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳

برگزاری آزمون‌ها: پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸  آبان‌ماه ۱۴۰۳

نحوه ثبت‌نام: کلیه متقاضیان می‌توانند با مراجعه تدریجی به درگاه الکترونیکی و از طریق سامانه آزمون‌های ورود به حرفه، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. ضروریست متقاضیان قبل از ثبت‌نام، دستورالعمل ثبت‌نام را به دقت مطالعه نمایند.

توجه: داوطلبانی که در آزمون مردادماه رشته معماری (طراحی) مردود شده و درخواست بازنگری در نتیجه آزمون خود را ثبت کرده‌اند، در صورت قبولی پس از اعمال بازنگری، مبلغ پرداختی بابت ثبت‌نام به کیف پول پروفایل شخصی آن‌ها عودت داده خواهد شد.

مدرک تحصیلی

مطابق با ماده 7 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان صرفاً مدارك مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال بكار مورد تایید میباشند. همچنین مطابق ماده 6 قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان رشته های معماری، عمران، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک جزء رشته های اصلی میباشند.

با توجه به مصوبات كمیسیون موضوع تبصره ذیل ماده 7 قانون (هم‌ارزی) كلیه دارندگان مدارك تحصیلی كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته، با عناوین متفاوت از رشته های اصلی، مدارك تحصیلی كارشناسی ناپیوسته فاقد مدرك كاردانی در رشته های اصلی و كارشناسی ارشد و دكتری فاقد مدرك كارشناسی در رشته های اصلی و مواردی از این قبیل جهت اطلاع از امكان یا عدم امكان دریافت پروانه اشتغال به كار در رشته و صلاحیت موردنظر، نسبت به كسب نظر از اداره كل استان محل سكونت خود قبل از ثبت نام اقدام نمایند تا پس از قبولی در آزمون برای دریافت پروانه اشتغال به كار با مشكل قانونی مواجه نگردند.

بخش های ازمون و شکل برگزاری آن ها

- آزمون تمامی رشته ها (به استثناء رشته معماری طراحی) بصورت تستی و چهار گزینه ای میباشد.

- آزمون تمامی رشته ها بصورت كتاب باز میباشد.

- حدنصاب قبولی در آزمون های ورود به حرفه مهندسان و كاردان های فنی ساختمان در تمامی رشته ها و صلاحیت های آن %50 میباشد.

- حدنصاب قبولی در آزمونهای ورود به حرفه مهندسان در رشته عمران صلاحیت "طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان" و "ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی" %60 میباشد.

- حدنصاب قبولی در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی برای پایه سه ،%50 پایه دو %55 و پایه یك %60 می‌باشد.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون

آزمون های ورود به حرفه مهندسان، كاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی به منظور اخذ پروانه اشتغال بكار در روزهای پنجشنبه و جمعه 17 و 18 آبان ماه 1403 و بطور همزمان در سراسر كشور به شرح جدول های شماره 3 و 4 برگزار می‌گردد.

نحوه ثبت نام

- داوطلبان لازم است به سایت مراجعه و در قسمت سامانه آزمون های ورود به حرفه پس از تایید راهنما و دستورالعمل ثبت نام آزمون و قبول شرایط آن نسبت به انجام فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.

لازم به ذكر است فرم ثبت نام از طریق همین سامانه، در مهلت ثبت نام قابل پرینت می‌باشد و داوطلبان می‌توانند پس از پایان فرآیند، نسبت به پرینت فرم ثبت نام اقدام نمایند.

- جهت ثبت نام در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان و كاردان های فنی ساختمان عضویت در سازمان استان اختیاری میباشد.

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی

لینک ثبت نام https://inbr.sanjeshserv.ir

تاریخ انقضاء : 10 مهر 1403
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید