‌جاب‌‌‌‌یابی‌ سایت استخدام و کاریابی، اخبار و آگهی‌های استخدامی

جاب‌یابی

ورود | عضویت

شرایط استخدام نگهبان بانک در سال ۱۴۰۲ (حقوق نگهبانی)

شرایط استخدام نگهبان در بانک‌‌های خصوصی و دولتی در سال ۱۴۰۲

آنچه در این مطلب می‌خوانید، شرایط عمومی و اختصاصی حقوق و استخدام نگهبان در بانک‌های دولتی و خصوصی به همراه مزایا و معایب استخدام در بانک

با تحقیقی کوتاه متوجه میشیم که استخدام در بانک می‌تواند آرزوی هر جوینده کاری باشد. اگرچه مشاغلی که در بانک وجود دارد از نگهبان و حراست تا رده‌های مدیریتی متفاوت است اما هرکدام از این مشاغل متقاضیان بسیاری دارد.

استخدام جدید نگهبان بانک

همانطور که اشاره کردیم استخدام نگهبان در بانک از جمله مشاغلی است که متقاضیان زیادی دارد چراکه برای احراز این شغل داشتن مدرک دیپلم کفایت می‌کند و چه کاری می‌تواند برای یک دیپلمه جویای کار بهتر از مشغول شدن در یک شغل رسمی در بانک باشد.

در حالت کلی برای "استخدام در بانک" نیاز است که متقاضی آزمون استخدامی را با موفقیت پشت سر بگذارد، هیچ فرقی نمی‌کند شما متقاضی کدامیک از عناوین شغلی در بانک هستید، در هر صورت احراز شرایط عمومی و اختصاصی برای شرکت در آزمون الزامی است، ضمن این که بعد از پشت سر گذاشتن آزمون با موفقیت باید در مصاحبه شغلی و دیگر مراحل نیز مورد تأیید واقع شوید.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام بانک برای خانم ها

برای شغل نگهبانی بانک عموما متقاضیان مرد هستند. ضمن این که استخدام در این عنوان شغلی با مدرک دیپلم امکان‌پذیر است اما تنها دارندگان مدرک دیپلم رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی امکان شرکت در آزمون برای احراز این شغل را دارند.

شرایط عمومی استخدام نگهبان بانک

برای این که در شغل نگهبانی در بانک مشغول به کار شوید باید شرایط عمومی ذیل را داشته باشید:
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران و تعهد به نظام و قانون اساسی
- تدین به یکی از ادیان رسمی کشور
- تندرستی و توانایی کامل جسمی و روانی طبق تشخیص مراجع پزشکی مورد نظر بانک
-عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان
- نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر
- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم (غیرپزشکی).

شرایط استخدام نگهبان بانک

شرایط اختصاصی استخدام نگهبان در بانک

- حداقل مدرک دیپلم
- حداکثر سن ۲۵ سال
- حداقل قد ۱۷۵
- دید ۱۰/۱۰ هر دو چشم
- آمادگی جسمانی بالا

لازم به ذکر است که گاهی بانک‌ها و موسسات مالی خصوصی نیز اقدام به استخدام نگهبان بانک از موسسات حفاظتی می‌کنند. در این صورت قرارداد نگهبانان بانک با موسسات حافظتی بسته می‌شود و به صورت مأموریتی در بانک خدمت می‌کنند. این موسسات عموما زیر نظر پلیس پیشگیری نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید - بهترین رشته برای استخدام بانک

البته باید این نکته مهم را نیز یادآور شویم که استخدام در سمت نگهبانی بانک خطرات و مسئولیت‌های زیادی را به همراه دارد که باید به آن‌ها نیز توجه داشته باشید. در هر صورت شما به عنوان نگهبان بانک وظیفه محافظت از بانک و مشتریان را برعهده دارید و این مسئولیت کمی نیست.

حقوق نگهبان بانک

شغل نگهبانی از جمله مشاغل بسیار حساس هست و حفاظت از بانک‌ها را به هرکسی نمی‌سپارند، افرادی که مستقیم توسط بانک‌ها استخدام می‌شوند دارای حقوق و مزایای مناسبی هستند اما همانطور که در بالا اشاره شد برخی از بانک‌ها اقدام به استخدام نگهبان از موسسات حفاظتی می‌کنند، بنابراین حقوق و مزایای کارکنان شرکت‌های محافظتی همانند سایر مشاغل هر ساله توسط وزارت کار تعیین می‌شود که چنگی به دل نمی‌زند. در برخی از قراردادها بصورت روزانه  و براساس روزهای کاری پرداخت می‌شود

حقوق نگهبان بانک

شرایط عمومی استخدام در بانک

شرایط عمومی استخدام در بانک‌ها معمولا میان مردان و زنان مشترک است اما از جمله شرایط اختصاصی می‌توان به تعیین مدرک تحصیلی یا معدل اشاره کرد که در زمان انتشار آگهی استخدامی و متناسب با نیاز بانک‌ها مشخص می‌شود. داشتن مهارت‌هایی مثل تسلط به ICDL یا زبان‌های خارجه می‌تواند امتیازات ویژه‌ای برای اشتغال در بانک محسوب شود.

بیشتر بخوانید - مدرک تحصیلی برای استخدام در بانک‌

-عدم سوء پیشینه کیفری
- دارا بودن تابعیت ایرانی و التزام به قوانین جمهوری اسلامی ایران
- اعتقاد به ادیان رسمی کشور
- برخورداری از روابط عمومی مناسب و روحیه مشتری مداریدارا بودن روحیه مشارکت و انجام کار گروهی
- دارای حسن شهرت در طول دوران خدمت
- داشتن روحیه بازاریابی تهاجمی و روش‌های نوین بازارهای مالی با تکیه بر خلاقیت و نوآوری
- تسلط به مهارت‌هایICDL و خدمات بانکداری الکترونیکی
- آشنایی با زبان انگلیسی
- سلامت کامل جسم و روان وعدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان

بهترین رشته‌ها برای استخدام در بانک

اگر تا کنون آگهی استخدام بانک‌های مختلف خصوصی و دولتی را دیده باشید حتما می‌دانید که اکثر فارغ‌التحصیلان رشته بانکداری در اولویت استخدام قرار دارند. دلیل آن نیز مطالعه دروس مرتبط با حوزه بانکداری از جمله مدیریت شعب، اعتبارات، سرمایه‌گذاری، روابط عمومی و … در این رشته است. رشته مدیریت امور بانکی در سطح کارشناسی، ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند تا مقطع دکترا در این رشته ادامه تحصیل دهند.

اگرچه در اکثر مواقع رشته‌های مورد نظر برای احراز مشاغل موجود در بانک در زمان انتشار اخبار استخدام بانک‌ها و با توجه به نیاز مجموعه مشخص می‌شود اما می‌توان گفت که برخی از رشته‌های مرتبط با این مشاغل از امکان استخدام بیشتری نسبت به سایرین بهره‌مند هستند. این رشته‌ها عبارتند از:

- رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی
- حسابداری یا حسابرسی
- مهندسی مالی
- علوم اقتصادی
- آمار
- ریاضی
- حقوق
- مهندسی کامپیوتر
- مهندسی آی تی

مزایای استخدام در بانک

- امنیت شغلی خواهید داشت.
- امکان ارتقای شغلی برای شما فراهم است. معمولا کار در بانک با تحویلداری آغاز شده و با ارتقای شغلی به سرپرست ارشد، معاونت و ریاست بانک می‌رسد.
- مزایا و تسهیلات ویژه دارید: تنوع تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک در کنار نرخ سود پایین وعدم نیاز به ارایه وثیقه و تضمین‌های معمول قابل توجه است.

معایب استخدام در بانک

- این شغل دارای یک پروسه کاملا تکراری است و تنوع کاری وجود ندارد..
- اشتغال در بانک نیازمند تمرکز و دقت بسیار بالایی است چرا که هر روزه با اعداد و ارقام زیادی در ارتباط خواهید بود.
- در شغل بانکداری همیشه حق با مشتری است، بنابراین باید صبور و با متانت باشید و نیاز است که با مباحث روانشناسی و کنترل خشم کاملا آشنایی داشته باشید.
- فشار کاری بالا و استرس زیاد از جمله مواردی است که در این شغل با آن روبه رو خواهید بود. ضمن این که مسئولیت کاری بالایی نیز دارد و امکان مواجهه با اشتباهات بانکی، کلاهبرداری، جعل و کسری موجودی نیز همواره وجود دارد.

نکته پایانی:

متقاضیان محترم استخدام در بانک لطفا توجه داشته باشید شرایط استخدام نگهبان در بانک‌های دولتی پست بانک ایران، بانک ملی، صادرات، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات، سپه، تجارت، توسعه تعاون و بانک مسکن تفاوتن اندکی به شرایط استخدام نگهبان در بانک های خصوصی سینا، مهر ایران، سامان، کارآفرین، اقتصاد نوین، گردشگری، پارسیان، پاسارگاد، رفاه کارگران، دی و بانک شهر دارد. اگر مایل هستید شرایط استخدام بانک‌های دولتی و خصوصی را به صورت اختصاصی مطالعه کنید لطفا از لینک زیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید - شرایط استخدام در بانک‌های دولتی و خصوصی

چگونه نگهبان بانک شویم؟

اگر می‌خواهید در شغل نگهبانی در بانک مشغول به کار شوید باید شرایط عمومی استخدام را داشته باشید، با مراجعه به متن مقاله میتوانید شرایط عمومی استخدام نگهبان در بانک را مطالعه کنید.

چکونه به آگهی‌های استخدامی نگهبان در بانک‌ها دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به آخرین اخبار و آگهی‌های استخدامی نگهبان در بانک کافیست در سایت جاب یابی ثبت نام کنید.

  • موقعیت , سراسر کشور
  • حقوقتوافقی
  • مدرک تحصیلیتمام مقاطع تحصیلی

اطلاعات تماس

    ارسال رزومه برای این آگهی
تاریخ انقضاء : 16 اسفند 1405
استخدام های استان استخدام های روز

دیدگاه ها

هادی حسن نیاسماکوشسلام خسته نباشید دارم خدمت کلیه کارکنان سایت جاب یابی هادی حسن نیا ء سماکوش از استان مازندران شهرستان بابل هستم من در یک شرکت تولیدی سیفون زیر لگنی شهرک صنعتی به عنوان نگهبان شرکت به صورت سیستم 12 ساعت کار و 24 ساعت استراحت مشغول کار هستم ضمن همکاری از سایت شما می خواهم یک کار پاره وقت یا کار را به منزل خودم انجام بدهم
11 بهمن 2022پاسخ به این دیدگاه
محمدرضا کوهکن سلام و عرض ادب محمدرضا کوهکن هستم متولد ۱۳۷۴ قد ۱۸۶ ساکن تهران خدمت سربازی رفته ام و جویای کار هستم با تشکر 09304504344
29 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
رحیم علیپورسلام من رحیم علیپور هستم از استان کرمان خدمت رفتم و سابقه دارم تو نظام سپاه مرزبان بودم نگهبانی میتونی بگیرم و دنبال کار دولتی میگردم حراست باشه
25 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
مهدی خدادادیسلام مهدی خدادادی ازقم هستم دنبال کار برا حراست تو اداره دولتی هستم مدرکم هم دیپلم هست متاهل هستم سابقه حراست هم دارم ۰۹۱۹۱۴۷۹۶۶۷
04 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
رضاجهاندیدهبرای قسمت آبدارچی یانگهبانی بانک
01 دی 2022پاسخ به این دیدگاه
اینایی که گفتی مال کدوم کشوره.!؟من هفت سال هست که نگهبان هستم نصف حقوق اداره کار و دادن. حق اولاد و بن مزایای دیگه هم ندارم. قرارداد و بیمه هم نیستم. هفت سال رو به همین ترتیب به امید اینده ی بهتر گذروندم. هیچ نهادی مسولیت ما رو بعهده نگرفته.کار من با سلاح، جان من در خطر، عمر من در هدر.
04 آذر 2022پاسخ به این دیدگاه
جوادحقیریسلام ادب‌. دارای کارت پایان خدمت هستم و بسیجی فعال. ساکن مشهد الرضا. 09010199220 بنده بدون هیچ نقصی دربدن میتوانم حراست بانک باشم. باتشکر
25 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
سلام من امیر امیدی منش 25سالمه خدمت رفتم 09911767242
23 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
حسین محمدی باسلام و عرض ادب خدمت شما بنده ساکن بیرجند متولد 1368هستم دارایه گواهینامه پایه یک ومتاهل هستم 2فرزند دارم مدرک تحصیلم دیپلم هستش الان جویا کار هستم ممنون میشم درخواست من رو برا کار درخواست نادیده نگیرید شماره تماس 09158640511
21 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
سلمان پاراسییبا سلام و‌عرض ادب خدمت شما بزگوار بنده ساکن بیرجند هستم متولد ۱۳۸۱خدمت سربازی هم رفتم و‌الانم خیلی ب این شغل علاقه دارم
12 آبان 2022پاسخ به این دیدگاه
بستن پنجره

برای ارسال درخواست همکاری ابتدا وارد سایت شوید
چنانچه حساب کاربری ندارید برای ایجاد آن ثبت نام کنید